zeker weten.......quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:57 schreef Jarno het volgende:
Suiker ftw.
http://www.rudolfdewit.com/aspartaam.htmlquote:Alhoewel aspartaam goedgekeurd is door de Amerikaanse Food and Drug Association (FDA), verschijnen er regelmatig artikelen over aspartaam in de pers. Zo zou aspartaam onder meer een verhoogd risico op hersentumor geven. Zowel het National Cancer Institute in de Verenigde Staten als onafhankelijke deskundigen verwerpen echter enig verband tussen het gebruik van aspartaam en kanker.
Een paar van de 90 verschillende symptomen die veroorzaakt kunnen worden door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid, krampachtige bewegingen van de spieren, gewichtstoename, uitslag, depressie, vermoeidheid, irritatie, hartkloppingen, slapeloosheid, gezichtsproblemen, gehoorverlies, harttrillingen, ademhalingsmoeilijkheden, ongerustheidaanvallen, onduidelijks spraakvermogen, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, geheugenverlies en gewrichtspijn.
Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte.
Informatie van de site van "Rudolf de Wit"?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:02 schreef tntkiller het volgende:
[..]
zeker weten.......
nog wat achtergrond informatie over dis spul en dat is niet misselijk
[..]
http://www.rudolfdewit.com/aspartaam.html
Dan geloof ik liever het National Cancer Institutequote:Gedurende de jaren in Nederland heeft hij zich verdiept in verschillende vormen van Natuurgeneeswijze zoals: Manuele technieken volgens Dr. Bourdiol, Homeopathie, Fytotherapie, Voetreflexologie, Touch for Health, Electro-acupunctuur, Kleurentherapie, Schoonheidsbehandelingen met acupunctuur, Acupunctuuranesthesie en de Meridiaantherapie.
My thoughts exactly.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze zouden eens een dubbelblinde test bij jou moeten uitvoeren, kijken of je dan nog steeds last hebt van 'migraine'...![]()
Dat houd je makkelijk uit elkaar. Suiker verloopt naar bitter, terwijl aspartaam dat smerige zoete houdt.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze zouden eens een dubbelblinde test bij jou moeten uitvoeren, kijken of je dan nog steeds last hebt van 'migraine'...![]()
quote:De FDA heeft een aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) van 50 mg/kg lichaamsgewicht bepaald. Dat komt overeen met 22 blikjes light (7 liter) frisdrank per dag voor een man van 80 kg en met 15 blikjes (5 liter) voor een vrouw van 55 kg. De Europese Unie heeft een ADI van 40 mg/kg lichaamsgewicht vastgelegd.
quote:Desondanks is nog steeds niet iedereen overtuigd van de veiligheid van aspartaam. Een onderzoek in het Italiaanse Bologna suggereert dat er toch een verhoogd risico op kanker aanwezig was, waarop de EFSA in 2005 inzage verzoekt in de primaire onderzoeksgegevens, om de resultaten te kunnen controleren. Vooruitlopend op die controle geeft de EFSA het advies aan gebruikers om hun voedingsgewoonten vooralsnog niet te wijzigen. Uit deze evaluatie blijkt dat er belangrijke methodologische fouten en onjuiste analysetechnieken zijn gebruikt in het onderzoek uit Bologna.
quote:De Ramazzini foundation publiceert in maart 2006 nogmaals een onderzoek over het verband van langtijdig gebruik van aspartaam en de ontwikkeling van kanker in de lever en het perifeer zenuwstelsel. Dit is dezelfde groep onderzoekers wiens werk door de EU-onderzoeksgroep al eerder als onnauwkeurig en onbetrouwbaar werd verworpen.
Er zijn nog meer zoetstoffen, je hoeft niet per se met suiker te testen. Desnoods geef je het een ander sterker smaakje om de zoete smaak van de zoetstof te verhullen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:09 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat houd je makkelijk uit elkaar. Suiker verloopt naar bitter, terwijl aspartaam dat smerige zoete houdt.![]()
Resultaten 1 - 10 van circa 2.960.000 voor "water kills"quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:09 schreef Doodmetaal het volgende:
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=aspartame+kills&meta=
272,000 hits.
Je bent bekend met het feit dat aspartaam een insecticide is die toevallig zoet smaakt?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:26 schreef Gluckskafer het volgende:
Migraine van aspartaam
Typisch zoeen nieuwerwetse mode-ziekte die puur psychisch is.
Aanstellers.
Wtf maakt dat nou weer uit? Als uit onderzoek blijkt dat het niet schadelijk is voor je gezondheid (zie ook de bron van droomkoningin) interesseert het me helemaal niets of het vruchtensap of rattengif is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je bent bekend met het feit dat aspartaam een insecticide is die toevallig zoet smaakt?
Je bent bekend met het feit dat aspartaam pas giftig is als je er heel veel van neemt?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:28 schreef Salvad0R het volgende:
Je bent bekend met het feit dat aspartaam een insecticide is die toevallig zoet smaakt?
Wat de neuk doe je dan in dit topic, als het je in eerste instantie helemaal niets interesseert?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Wtf maakt dat nou weer uit? Als uit onderzoek blijkt dat het niet schadelijk is voor je gezondheid (zie ook de bron van droomkoningin) interesseert het me helemaal niets of het vruchtensap of rattengif is.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
is 2 liter cola light bij je supersize bigmac menu genoeg?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:33 schreef Rasing het volgende:
[..]
Je bent bekend met het feit dat aspartaam pas giftig is als je er heel veel van neemt?
en ik lees over 10 jaar wel je ervaringen bij de internist met die bulken suiker die anderen naar binnen slurpen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat de neuk doe je dan in dit topic, als het je in eerste instantie helemaal niets interesseert?
Tik lekker je vloeibare gif naar binnen, ik lees over 10 jaar wel je ervaringen bij de oncoloog.
Zowieso, t FDA... Wie geeft er nou zo verschrikkelijk veel verantwoording en bevoegdhedenquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:25 schreef SillyWalks het volgende:
Misschien ook leuk om te weten:
Aspartaam is nooit goedgekeurd door de Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration) totdat ene meneer Rumsfeld zich er mee ging bemoeien en het binnen no-time goedgekeurd was.
Dat ik normale Coca Cola verkies boven een product met gif erin, maakt me geen radicale voedselfreak.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]![]()
Je kunt anders ook gewoon de rest van je leven op water en droog brood leven.
En ook met het feit dat water ook dodelijk kan zijn als je er te veel van drinkt...?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:33 schreef Rasing het volgende:
[..]
Je bent bekend met het feit dat aspartaam pas giftig is als je er heel veel van neemt?
ok had niet de maker van deze text bekeken..goed ander linkje dan maarquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Informatie van de site van "Rudolf de Wit"?
[..]
Dan geloof ik liever het National Cancer Institute
hell yeahquote:Op vrijdag 2 november 2007 14:57 schreef Jarno het volgende:
Suiker ftw.
Wat is dit nu weer voor een opmerking... Net alsof er geen andere keuze is...quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Gluckskafer het volgende:![]()
Je kunt anders ook gewoon de rest van je leven op water en droog brood leven.
Geschreven door een "natuurgenezer" (Jomanda, anyone?) die boeken verkoopt via zijn website. Check je bronnen. De man kletst.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:33 schreef MouzurX het volgende:
"Alhoewel aspartaam goedgekeurd is door de Amerikaanse Food and Drug Association (FDA), verschijnen er regelmatig artikelen over aspartaam in de pers. Zo zou aspartaam onder meer een verhoogd risico op hersentumor geven. Zowel het National Cancer Institute in de Verenigde Staten als onafhankelijke deskundigen verwerpen echter enig verband tussen het gebruik van aspartaam en kanker.
Een paar van de 90 verschillende symptomen die veroorzaakt kunnen worden door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid, krampachtige bewegingen van de spieren,---> gewichtstoename<---, uitslag, depressie, vermoeidheid, irritatie, hartkloppingen, slapeloosheid, gezichtsproblemen, gehoorverlies, harttrillingen, ademhalingsmoeilijkheden, ongerustheidaanvallen, onduidelijks spraakvermogen, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, geheugenverlies en gewrichtspijn.
Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte."
Loool
Gelukkig werken de PI's weer!quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat de neuk doe je dan in dit topic, als het je in eerste instantie helemaal niets interesseert?
Tik lekker je vloeibare gif naar binnen, ik lees over 10 jaar wel je ervaringen bij de oncoloog.
Je geeft me nu ook bronnen die het geheel ontkrachtenquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:42 schreef tntkiller het volgende:
[..]
ok had niet de maker van deze text bekeken..goed ander linkje dan maar
http://www.aspartaam.nl/artikelen/hoofdpijn.html
http://www.aspartaam.nl/artikelen/scf2.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspartaam
http://www.google.nl/search?num=30&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=Fbx&q=aspartaam+migraine&btnG=Zoeken&meta=
Minder schadelijk dan onschadelijk?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:44 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een opmerking... Net alsof er geen andere keuze is...
Overigens heeft aspartaam het als zoetstof gewonnen van een zoetstof die
veel minder schadelijk is, alleen omdat aspartaam goedkoper is...
tja ik google alleen maar even....meeste wat ik zie gaat toch over de bijwerkingen en niet over hoe geweldig dit spul is...en vooral dat als ik het niet gebruik ik duidelijk vele malen minder last heb van migraine, is voor mij genoeg bewijs.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:47 schreef TNA het volgende:
[..]
Je geeft me nu ook bronnen die het geheel ontkrachtenMaar daar ben ik het geheel mee eens
[..]
Minder schadelijk dan onschadelijk?
Als aspartaam echt zo schadelijk zou zijn zou dat in alle studies wel naar voren komen. Nu wordt het keer op keer ontkracht. Conclusie: met mate is er niets mis mee.
Als je je inleest zie je dat de onderzoeken die negatieve effecten vinden methodologisch verkeerd in elkaar zitten, en dat de onderzoeken die wél goed in elkaar zitten melden dat aspartaam geen kwaad kan. Dat lijkt mij dan weer genoeg bewijs.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:53 schreef tntkiller het volgende:
[..]
tja ik google alleen maar even....meeste wat ik zie gaat toch over de bijwerkingen en niet over hoe geweldig dit spul is...en vooral dat als ik het niet gebruik ik duidelijk vele malen minder last heb van migraine, is voor mij genoeg bewijs.
Precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je had vast ook elke keer geademd, misschien krijg je daar migraine van?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:50 schreef tntkiller het volgende:
btw ik weet al heel wat jaren dat ik hier last van heb...ben al eens bij een neuroloog geweest vanwege de hoeveelheid aan migraine aanvallen die ik had.
na wat onderzoeken(geeb hersentummors ofzo gevonden..) heeft ze gezegd dat ik eens moet letten wat ik heb gegeten voordat ik een migraine aanval kreeg.
zo doende kwam dus oa uit dat ik migraine krijg van aspartaam en chocola sinds ik daar op let zijn mijn migraine aanvallen zeer sterk terug gegaan maar ja dan moeten ze niet ineens een product wat ik al jaren gebruik ineens veranderen met deze troep
Dus Coca Cola gaat er voor niets mee stoppen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:47 schreef TNA het volgende:
Minder schadelijk dan onschadelijk?
Als aspartaam echt zo schadelijk zou zijn zou dat in alle studies wel naar voren komen. Nu wordt het keer op keer ontkracht. Conclusie: met mate is er niets mis mee.
Geen idee waarom Coca Cola dat heeft gedaan, kan net zo goed om geld gaan.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:31 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dus Coca Cola gaat er voor niets mee stoppen?![]()
quote:
Voor de duidelijkheid: deze methodologisch en analytisch onjuiste studie is de studie die je me net geeft.quote:Een onderzoek in het Italiaanse Bologna suggereert dat er toch een verhoogd risico op kanker aanwezig was, waarop de EFSA in 2005 inzage verzoekt in de primaire onderzoeksgegevens, om de resultaten te kunnen controleren. Vooruitlopend op die controle geeft de EFSA het advies aan gebruikers om hun voedingsgewoonten vooralsnog niet te wijzigen. Uit deze evaluatie blijkt dat er belangrijke methodologische fouten en onjuiste analysetechnieken zijn gebruikt in het onderzoek uit Bologna. Er zijn diverse factoren aanwezig die de resultaten vertekenden.
Tsja, Amerika is nou eenmaal voorloper op het gebied van veel wetenschappelijke onderzoeken. Daar kan ik ook weinig aan doen.quote:Wat opvalt is dat onderzoeken die voor aspartaam spreken opvallend vaak van
Amerikaanse bodem zijn...
Dat zou kunnen, maar ook de EFSA meldt dat er geen risico is.quote:NIeuwsbericht FDA 2007
Het nieuwste nieuws waarin de FDA de Europeesche onderzoeken als onjuist en
onvolledig beschouwd... Verder houden ze vast aan t feit dat proefdieren anders
reageren dan mensen en dat deze testen niets toevoegen aan het vraagstuk, en dat
veel van de dieren incidenteel last gehad zouden hebben van kwalen, en dit niet
toe te schrijven is aan aspartaam...
Ik denk dat veel mensen de invloed die vanuit de industrie op overheid en onder
andere het FDA wordt uitgeoefend enorm onderschatten...
Was dat nou voor of nadat hij ontvoerd was door aliëns?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:25 schreef SillyWalks het volgende:
Misschien ook leuk om te weten:
Aspartaam is nooit goedgekeurd door de Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration) totdat ene meneer Rumsfeld zich er mee ging bemoeien en het binnen no-time goedgekeurd was.
Geld is altijd betrokken... Het is de reden waarom producenten aspartaam prefererenquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:39 schreef TNA het volgende:
Geen idee waarom Coca Cola dat heeft gedaan, kan net zo goed om geld gaan.
Volgens t FDA...quote:Voor de duidelijkheid: deze methodologisch en analytisch onjuiste studie is de studie die je me net geeft.
Daarom gebruiken ze in Amerika ook hormonen in de zuivelindustrie die in de rest van dequote:Tsja, Amerika is nou eenmaal voorloper op het gebied van veel wetenschappelijke onderzoeken.
Daar kan ik ook weinig aan doen.
Op basis van Amerikaanse onderzoeken... Bovendien meldt t EFSA dat verderquote:Dat zou kunnen, maar ook de EFSA meldt dat er geen risico is.
Nieuwewets.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:26 schreef Gluckskafer het volgende:
Migraine van aspartaam
Typisch zoeen nieuwerwetse mode-ziekte die puur psychisch is.
Aanstellers.
Volgens mij word je er ook spontaan analfabeet van.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:57 schreef tntkiller het volgende:
ik wordt
dank voor die tipquote:Op vrijdag 2 november 2007 19:04 schreef Gozert het volgende:
Ga naar GOOGLE VIDEO en zoek op SWEET MISERY
Docu van 90min over aspartaam. Kijk het en je zult nooit meer iets eten/drinken met dat gif erin.
Die mensen hebben enerzijds de drang om geaccepteerd te worden door de establishment die aspartaam gedoogd, of anderzijds behoren ze tot de weinigen die profiteren van kanker en aspartaam zelf.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:28 schreef -jos- het volgende:
wtf mensen in dit topic die beweren dat aspartaam niet slecht is, is al uit talloze wetenschappelijke odnerzoeken gebleken van wel.
http://www.dorway.com/nonindus.html
Kanker op met je kutkick, mongoolquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:28 schreef -jos- het volgende:
wtf mensen in dit topic die beweren dat aspartaam niet slecht is, is al uit talloze wetenschappelijke odnerzoeken gebleken van wel.
http://www.dorway.com/nonindus.html
Ook halloquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kanker op met je kutkick, mongool
Of mensen die weten dat het in kleine hoeveelheden niet veel schadelijker is dan zout, alcohol, suiker of whatever...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Die mensen hebben enerzijds de drang om geaccepteerd te worden door de establishment die aspartaam gedoogd, of anderzijds behoren ze tot de weinigen die profiteren van kanker en aspartaam zelf.
Rustig maar.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kanker op met je kutkick, mongool
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |