abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54317304
ik wordt helemaal gek van het feit dat deze stof bij meer en meer producten te vinden is...

reden: ik krijg er migraine aanvallen door

nu let ik niet altijd op een verpakking of is de fabrikant ineens overgestapt op deze stof dan zit ik weer met de gebakken peren en krijg ik ineens migraine aanvallen alke dag en dan sta ik me eten/drinken weer te controleren waar het nu weer in zit

weg met die chemische stof in mijn eten en drinken pleassee

pi_54317315
Suiker ftw.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54317329
Light producten !
pi_54317423
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:57 schreef Jarno het volgende:
Suiker ftw.
zeker weten.......

nog wat achtergrond informatie over dis spul en dat is niet misselijk
quote:
Alhoewel aspartaam goedgekeurd is door de Amerikaanse Food and Drug Association (FDA), verschijnen er regelmatig artikelen over aspartaam in de pers. Zo zou aspartaam onder meer een verhoogd risico op hersentumor geven. Zowel het National Cancer Institute in de Verenigde Staten als onafhankelijke deskundigen verwerpen echter enig verband tussen het gebruik van aspartaam en kanker.
Een paar van de 90 verschillende symptomen die veroorzaakt kunnen worden door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid, krampachtige bewegingen van de spieren, gewichtstoename, uitslag, depressie, vermoeidheid, irritatie, hartkloppingen, slapeloosheid, gezichtsproblemen, gehoorverlies, harttrillingen, ademhalingsmoeilijkheden, ongerustheidaanvallen, onduidelijks spraakvermogen, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, geheugenverlies en gewrichtspijn.
Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte.
http://www.rudolfdewit.com/aspartaam.html
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:04:01 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54317464
Klaag dat bedrijf aan dan!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:04:14 #6
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54317468
Ze zouden eens een dubbelblinde test bij jou moeten uitvoeren, kijken of je dan nog steeds last hebt van 'migraine'...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:05:40 #7
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_54317497
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:58 schreef De_Ananas het volgende:
Light producten !
Eens.
Tics van je petten.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:06:06 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54317505
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:02 schreef tntkiller het volgende:

[..]

zeker weten.......

nog wat achtergrond informatie over dis spul en dat is niet misselijk
[..]

http://www.rudolfdewit.com/aspartaam.html
Informatie van de site van "Rudolf de Wit"?
quote:
Gedurende de jaren in Nederland heeft hij zich verdiept in verschillende vormen van Natuurgeneeswijze zoals: Manuele technieken volgens Dr. Bourdiol, Homeopathie, Fytotherapie, Voetreflexologie, Touch for Health, Electro-acupunctuur, Kleurentherapie, Schoonheidsbehandelingen met acupunctuur, Acupunctuuranesthesie en de Meridiaantherapie.
Dan geloof ik liever het National Cancer Institute
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:08:29 #9
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54317554
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze zouden eens een dubbelblinde test bij jou moeten uitvoeren, kijken of je dan nog steeds last hebt van 'migraine'...
My thoughts exactly.

Je migraine wordt veroorzaakt door brood. Elke migraine-aanval is voorafgegaan door het eten van brood in de voorgaande 24 uur!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:09:20 #10
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54317579
quote:
Dat houd je makkelijk uit elkaar. Suiker verloopt naar bitter, terwijl aspartaam dat smerige zoete houdt.
Zyggie.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:11:16 #12
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54317626
quote:
De FDA heeft een aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) van 50 mg/kg lichaamsgewicht bepaald. Dat komt overeen met 22 blikjes light (7 liter) frisdrank per dag voor een man van 80 kg en met 15 blikjes (5 liter) voor een vrouw van 55 kg. De Europese Unie heeft een ADI van 40 mg/kg lichaamsgewicht vastgelegd.
quote:
Desondanks is nog steeds niet iedereen overtuigd van de veiligheid van aspartaam. Een onderzoek in het Italiaanse Bologna suggereert dat er toch een verhoogd risico op kanker aanwezig was, waarop de EFSA in 2005 inzage verzoekt in de primaire onderzoeksgegevens, om de resultaten te kunnen controleren. Vooruitlopend op die controle geeft de EFSA het advies aan gebruikers om hun voedingsgewoonten vooralsnog niet te wijzigen. Uit deze evaluatie blijkt dat er belangrijke methodologische fouten en onjuiste analysetechnieken zijn gebruikt in het onderzoek uit Bologna.
quote:
De Ramazzini foundation publiceert in maart 2006 nogmaals een onderzoek over het verband van langtijdig gebruik van aspartaam en de ontwikkeling van kanker in de lever en het perifeer zenuwstelsel. Dit is dezelfde groep onderzoekers wiens werk door de EU-onderzoeksgroep al eerder als onnauwkeurig en onbetrouwbaar werd verworpen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:14:40 #13
12913 GreatWhiteSilence
pi_54317686
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:09 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dat houd je makkelijk uit elkaar. Suiker verloopt naar bitter, terwijl aspartaam dat smerige zoete houdt.
Er zijn nog meer zoetstoffen, je hoeft niet per se met suiker te testen. Desnoods geef je het een ander sterker smaakje om de zoete smaak van de zoetstof te verhullen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:25:36 #14
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_54317944
Misschien ook leuk om te weten:

Aspartaam is nooit goedgekeurd door de Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration) totdat ene meneer Rumsfeld zich er mee ging bemoeien en het binnen no-time goedgekeurd was.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:26:00 #15
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54317950
Ik schiet continu in de lach als ik die Coca Cola Zero reclames zie...

Alle goede dingen in het leven zonder de nadelen...

Tja, als je die nadelen gewoon ontkent of negeert...

t Punt is, het etiket 'Light' en 'Gezond' of 'Bewust' verkoopt... Al is t natuurlijk erg
tegenstrijdig om bewust te zijn door iets te kopen louter omdat er 'bewust' op staat...

Bewuster kopen betekend dat je bewust bent wat je koopt... Het enige voordeel
van al die zogenaamde bewuste producten is dat ik doorgaans veel minder inkoop
doordat k die troep (die tegenwoordig in haast 50% van de producten zit) niet binnen
wil hebben...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:26:54 #16
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_54317968
Migraine van aspartaam
Typisch zoeen nieuwerwetse mode-ziekte die puur psychisch is.
Aanstellers.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:27:47 #17
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_54317988

1 van de varianten "Lite" chips van Lays bevat ook aspartaam.
Volgens mij balsamico of zoiets.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_54317993
aspartaam is geen zoetvervanger, het is een zoetstof en wordt vaak gebruikt ipv suiker.

fabels over aspartaam, bron: het voedingscentrum

[ Bericht 1% gewijzigd door droomkoningin op 02-11-2007 15:28:48 (ik kan nie tiepuh) ]
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_54318000
quote:
Resultaten 1 - 10 van circa 2.960.000 voor "water kills"

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_54318012
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:26 schreef Gluckskafer het volgende:
Migraine van aspartaam
Aanstellers.
Je bent bekend met het feit dat aspartaam een insecticide is die toevallig zoet smaakt?
pi_54318054
ik proef t ook altijd meteen als ergens aspartaam in zit ipv suiker
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:32:21 #22
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54318078
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:28 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je bent bekend met het feit dat aspartaam een insecticide is die toevallig zoet smaakt?
Wtf maakt dat nou weer uit? Als uit onderzoek blijkt dat het niet schadelijk is voor je gezondheid (zie ook de bron van droomkoningin) interesseert het me helemaal niets of het vruchtensap of rattengif is.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:33:56 #23
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54318104
quote:
Je bent bekend met het feit dat aspartaam pas giftig is als je er heel veel van neemt?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_54318105
"Alhoewel aspartaam goedgekeurd is door de Amerikaanse Food and Drug Association (FDA), verschijnen er regelmatig artikelen over aspartaam in de pers. Zo zou aspartaam onder meer een verhoogd risico op hersentumor geven. Zowel het National Cancer Institute in de Verenigde Staten als onafhankelijke deskundigen verwerpen echter enig verband tussen het gebruik van aspartaam en kanker.
Een paar van de 90 verschillende symptomen die veroorzaakt kunnen worden door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid, krampachtige bewegingen van de spieren,---> gewichtstoename<---, uitslag, depressie, vermoeidheid, irritatie, hartkloppingen, slapeloosheid, gezichtsproblemen, gehoorverlies, harttrillingen, ademhalingsmoeilijkheden, ongerustheidaanvallen, onduidelijks spraakvermogen, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, geheugenverlies en gewrichtspijn.
Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte."

Loool
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54318128
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Wtf maakt dat nou weer uit? Als uit onderzoek blijkt dat het niet schadelijk is voor je gezondheid (zie ook de bron van droomkoningin) interesseert het me helemaal niets of het vruchtensap of rattengif is.
Wat de neuk doe je dan in dit topic, als het je in eerste instantie helemaal niets interesseert?
Tik lekker je vloeibare gif naar binnen, ik lees over 10 jaar wel je ervaringen bij de oncoloog.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:35:47 #26
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_54318132
quote:

[..]

Je kunt anders ook gewoon de rest van je leven op water en droog brood leven.
pi_54318140
Aspartaam
pi_54318147
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:33 schreef Rasing het volgende:

[..]

Je bent bekend met het feit dat aspartaam pas giftig is als je er heel veel van neemt?
is 2 liter cola light bij je supersize bigmac menu genoeg?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_54318172
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat de neuk doe je dan in dit topic, als het je in eerste instantie helemaal niets interesseert?
Tik lekker je vloeibare gif naar binnen, ik lees over 10 jaar wel je ervaringen bij de oncoloog.
en ik lees over 10 jaar wel je ervaringen bij de internist met die bulken suiker die anderen naar binnen slurpen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:38:53 #30
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54318199
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:25 schreef SillyWalks het volgende:

Aspartaam is nooit goedgekeurd door de Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration) totdat ene meneer Rumsfeld zich er mee ging bemoeien en het binnen no-time goedgekeurd was.
Zowieso, t FDA... Wie geeft er nou zo verschrikkelijk veel verantwoording en bevoegdheden
aan een enkele organisatie... Dat is onmogelijk onafhankelijk te houden en zeer corruptie-
gevoelig...
B-FliP Youtube Channel
pi_54318203
De kanker komt je niet zomaar aanwaaien Je moet er wel wat voor doen
pi_54318257
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Dat ik normale Coca Cola verkies boven een product met gif erin, maakt me geen radicale voedselfreak.
Niets mis met een stukje kennis over je leefomgeving, als man zijnde.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:41:59 #33
12913 GreatWhiteSilence
pi_54318271
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:33 schreef Rasing het volgende:

[..]

En ook met het feit dat water ook dodelijk kan zijn als je er te veel van drinkt...?
pi_54318274
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:06 schreef TNA het volgende:

[..]

Informatie van de site van "Rudolf de Wit"?
[..]

Dan geloof ik liever het National Cancer Institute
ok had niet de maker van deze text bekeken..goed ander linkje dan maar

http://www.aspartaam.nl/artikelen/hoofdpijn.html

http://www.aspartaam.nl/artikelen/scf2.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspartaam

http://www.google.nl/search?num=30&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=Fbx&q=aspartaam+migraine&btnG=Zoeken&meta=
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:44:03 #35
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_54318321
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:57 schreef Jarno het volgende:
Suiker ftw.
hell yeah
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_54318332
Stelletje josti's. Aspartaam is helemaal niet gevaarlijk, zlefs niet in debiele concentraties.

Het beroerdste wat je ervan krijgen kan is branderige misselijkheid als je een oude fles frisdrank wekenlang schroeiendheet bewaart.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:44:57 #37
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54318352
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Gluckskafer het volgende:

Wat is dit nu weer voor een opmerking... Net alsof er geen andere keuze is...

Overigens heeft aspartaam het als zoetstof gewonnen van een zoetstof die
veel minder schadelijk is, alleen omdat aspartaam goedkoper is...
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:45:07 #38
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54318357
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:33 schreef MouzurX het volgende:
"Alhoewel aspartaam goedgekeurd is door de Amerikaanse Food and Drug Association (FDA), verschijnen er regelmatig artikelen over aspartaam in de pers. Zo zou aspartaam onder meer een verhoogd risico op hersentumor geven. Zowel het National Cancer Institute in de Verenigde Staten als onafhankelijke deskundigen verwerpen echter enig verband tussen het gebruik van aspartaam en kanker.
Een paar van de 90 verschillende symptomen die veroorzaakt kunnen worden door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid, krampachtige bewegingen van de spieren,---> gewichtstoename<---, uitslag, depressie, vermoeidheid, irritatie, hartkloppingen, slapeloosheid, gezichtsproblemen, gehoorverlies, harttrillingen, ademhalingsmoeilijkheden, ongerustheidaanvallen, onduidelijks spraakvermogen, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, geheugenverlies en gewrichtspijn.
Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte."

Loool
Geschreven door een "natuurgenezer" (Jomanda, anyone?) die boeken verkoopt via zijn website. Check je bronnen. De man kletst.
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Gelukkig werken de PI's weer! Ik zit in dit topic om zaken te nuanceren, het interesseert me weldegelijk wat ik eet en daar verdiep ik me tot op zekere hoogte ook in, maar alle praatjes over aspartaam zijn gebaseerd op niets, of op verkeerd onderzoek. Als ik over tien jaar bij de oncoloog zou zitten staat dat in ieder geval los van aspartaam
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:47:52 #39
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54318420
quote:
Je geeft me nu ook bronnen die het geheel ontkrachten Maar daar ben ik het geheel mee eens
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:44 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een opmerking... Net alsof er geen andere keuze is...

Overigens heeft aspartaam het als zoetstof gewonnen van een zoetstof die
veel minder schadelijk is, alleen omdat aspartaam goedkoper is...
Minder schadelijk dan onschadelijk?

Als aspartaam echt zo schadelijk zou zijn zou dat in alle studies wel naar voren komen. Nu wordt het keer op keer ontkracht. Conclusie: met mate is er niets mis mee.
pi_54318472
btw ik weet al heel wat jaren dat ik hier last van heb...ben al eens bij een neuroloog geweest vanwege de hoeveelheid aan migraine aanvallen die ik had.

na wat onderzoeken(geeb hersentummors ofzo gevonden..) heeft ze gezegd dat ik eens moet letten wat ik heb gegeten voordat ik een migraine aanval kreeg.

zo doende kwam dus oa uit dat ik migraine krijg van aspartaam en chocola sinds ik daar op let zijn mijn migraine aanvallen zeer sterk terug gegaan maar ja dan moeten ze niet ineens een product wat ik al jaren gebruik ineens veranderen met deze troep
pi_54318526
Eet gewoon biologisch?
pi_54318534
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:47 schreef TNA het volgende:

[..]

Je geeft me nu ook bronnen die het geheel ontkrachten Maar daar ben ik het geheel mee eens
[..]

Als aspartaam echt zo schadelijk zou zijn zou dat in alle studies wel naar voren komen. Nu wordt het keer op keer ontkracht. Conclusie: met mate is er niets mis mee.
tja ik google alleen maar even....meeste wat ik zie gaat toch over de bijwerkingen en niet over hoe geweldig dit spul is...en vooral dat als ik het niet gebruik ik duidelijk vele malen minder last heb van migraine, is voor mij genoeg bewijs.
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:01:43 #43
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54318743
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:53 schreef tntkiller het volgende:

[..]

tja ik google alleen maar even....meeste wat ik zie gaat toch over de bijwerkingen en niet over hoe geweldig dit spul is...en vooral dat als ik het niet gebruik ik duidelijk vele malen minder last heb van migraine, is voor mij genoeg bewijs.
Als je je inleest zie je dat de onderzoeken die negatieve effecten vinden methodologisch verkeerd in elkaar zitten, en dat de onderzoeken die wél goed in elkaar zitten melden dat aspartaam geen kwaad kan. Dat lijkt mij dan weer genoeg bewijs.

Ik wil niet beweren dat je klachten tussen de oren zitten, maar ik zou wel rekening houden met een placebo-effect. Als een arts tegen mij zegt "Aspartaam is de oorzaak van je hoofdpijn!" zou ik maar al te graag hoofdpijn krijgen na het gebruik ervan, zodat ik wat kan veranderen aan mijn gezondheid.
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:03:53 #44
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54318784
quote:
Precies wat ik dacht.

Zeker ook last van Vé-Tsin / Natriummonoglutamaat / E62 of hoe je het nog meer kan noemen?

Stelletje huilies, als je nou komt met het argument dat je suiker lekkerder vindt kan ik met je meegaan, maar dat gezeur over kanker of migraine....
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:50 schreef tntkiller het volgende:
btw ik weet al heel wat jaren dat ik hier last van heb...ben al eens bij een neuroloog geweest vanwege de hoeveelheid aan migraine aanvallen die ik had.

na wat onderzoeken(geeb hersentummors ofzo gevonden..) heeft ze gezegd dat ik eens moet letten wat ik heb gegeten voordat ik een migraine aanval kreeg.

zo doende kwam dus oa uit dat ik migraine krijg van aspartaam en chocola sinds ik daar op let zijn mijn migraine aanvallen zeer sterk terug gegaan maar ja dan moeten ze niet ineens een product wat ik al jaren gebruik ineens veranderen met deze troep
Je had vast ook elke keer geademd, misschien krijg je daar migraine van?

Psychosomatisch anyone?
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:31:23 #45
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54319347
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:47 schreef TNA het volgende:

Dus Coca Cola gaat er voor niets mee stoppen?

Europeesch onderzoek uit 2005

Europeesch onderzoek uit 2007 welke de resultaten van het onderzoek uit
2005 bevestigen...

Wat opvalt is dat onderzoeken die voor aspartaam spreken opvallend vaak van
Amerikaanse bodem zijn...

NIeuwsbericht FDA 2007

Het nieuwste nieuws waarin de FDA de Europeesche onderzoeken als onjuist en
onvolledig beschouwd... Verder houden ze vast aan t feit dat proefdieren anders
reageren dan mensen en dat deze testen niets toevoegen aan het vraagstuk, en dat
veel van de dieren incidenteel last gehad zouden hebben van kwalen, en dit niet
toe te schrijven is aan aspartaam...

Ik denk dat veel mensen de invloed die vanuit de industrie op overheid en onder
andere het FDA wordt uitgeoefend enorm onderschatten...
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:39:29 #46
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54319535
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:31 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dus Coca Cola gaat er voor niets mee stoppen?
Geen idee waarom Coca Cola dat heeft gedaan, kan net zo goed om geld gaan.
quote:
quote:
Een onderzoek in het Italiaanse Bologna suggereert dat er toch een verhoogd risico op kanker aanwezig was, waarop de EFSA in 2005 inzage verzoekt in de primaire onderzoeksgegevens, om de resultaten te kunnen controleren. Vooruitlopend op die controle geeft de EFSA het advies aan gebruikers om hun voedingsgewoonten vooralsnog niet te wijzigen. Uit deze evaluatie blijkt dat er belangrijke methodologische fouten en onjuiste analysetechnieken zijn gebruikt in het onderzoek uit Bologna. Er zijn diverse factoren aanwezig die de resultaten vertekenden.
Voor de duidelijkheid: deze methodologisch en analytisch onjuiste studie is de studie die je me net geeft.
quote:
Wat opvalt is dat onderzoeken die voor aspartaam spreken opvallend vaak van
Amerikaanse bodem zijn...
Tsja, Amerika is nou eenmaal voorloper op het gebied van veel wetenschappelijke onderzoeken. Daar kan ik ook weinig aan doen.
quote:
NIeuwsbericht FDA 2007

Het nieuwste nieuws waarin de FDA de Europeesche onderzoeken als onjuist en
onvolledig beschouwd... Verder houden ze vast aan t feit dat proefdieren anders
reageren dan mensen en dat deze testen niets toevoegen aan het vraagstuk, en dat
veel van de dieren incidenteel last gehad zouden hebben van kwalen, en dit niet
toe te schrijven is aan aspartaam...

Ik denk dat veel mensen de invloed die vanuit de industrie op overheid en onder
andere het FDA wordt uitgeoefend enorm onderschatten...
Dat zou kunnen, maar ook de EFSA meldt dat er geen risico is.
pi_54319684
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:25 schreef SillyWalks het volgende:

Was dat nou voor of nadat hij ontvoerd was door aliëns?
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:58:19 #48
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54319986
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:39 schreef TNA het volgende:
Geen idee waarom Coca Cola dat heeft gedaan, kan net zo goed om geld gaan.
Geld is altijd betrokken... Het is de reden waarom producenten aspartaam prefereren
boven suiker... Maar een bedrijf als Coca Cola zou dergelijke extreme aanpassingen
aan de formule niet doen (ook uit kosten overwegingen) als er niet een goede reden
aan vast zou zitten...

Ik zal ze een mail sturen met deze vraag en hoop dat ik antwoord krijg...
quote:
Voor de duidelijkheid: deze methodologisch en analytisch onjuiste studie is de studie die je me net geeft.
Volgens t FDA...

Voor de duidelijkheid, ik geef er 2, een uit 2005, en een vernieuwde uit 2007 welke
de resultaten uit 2005 onderstreept...
quote:
Tsja, Amerika is nou eenmaal voorloper op het gebied van veel wetenschappelijke onderzoeken.
Daar kan ik ook weinig aan doen.
Daarom gebruiken ze in Amerika ook hormonen in de zuivelindustrie die in de rest van de
wereld verboden zijn... Omdat ze voorop lopen...
quote:
Dat zou kunnen, maar ook de EFSA meldt dat er geen risico is.
Op basis van Amerikaanse onderzoeken... Bovendien meldt t EFSA dat verder
onderzoek niet nodig is... Ze kopieren letterlijk de stelling van t FDA...
B-FliP Youtube Channel
pi_54320708
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:26 schreef Gluckskafer het volgende:
Migraine van aspartaam
Aanstellers.
Nieuwewets. Hippocrates (400 v.C.) was al bekend met het ziektebeeld dat we nu migraine noemen. Je houdt er een behoorlijk ruime definitie van nieuwerwets op na.

TS heeft overigens gelijk dat artsen voeding koppelen aan het optreden van hoofdpijnaanvallen. Het is dus heel goed mogelijk dat hij hoofdpijn krijgt van aspartaam.
  Spellchecker vrijdag 2 november 2007 @ 18:13:17 #50
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54321506

Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')