gewoon mooie lichtjes kiek'n dusquote:Tijdens Glow 2007, zullen de kunstenaars, de ontwerpers en de architecten onzichtbare delen van de stad weer in beeld brengen.
De installaties van Glow 2006 brachten 50 000 mensen het mooie synergisme tussen natuurlijke milieus en de verbazende mogelijkheden van kunstmatig licht.
In 2007 zullen de installaties plaatsen benadrukken die worden verbonden aan aspecten van de ontwikkeling van de stad en haar daadwerkelijke staat maar die niet zichtbaar in het dagelijkse leven zijn.
Onoverzichtelijke en vergeten locaties die ontoegankelijke en gesloten zijn zullen voor het publiek geopend worden om een discussie op gang te brengen: Wat maakt de ruimten van de stad gedenkwaardig en herkenbaar? Hoe maken de inwoners tegenwoordig gebruik van hun stad? Wat zijn ankerpunten van identificatie? Hoe werkt het voor gasten en bezoekers? En hoe functioneert het voor de detailhandel en de industrie? Hoe voor de wetenschappelijke gemeenschappen? Hoe kunnen de prestaties van een stad worden verbeterd? En hoe ervaart men een stad, naast een geografische en architecttonische context, met al haar belevenissen?
De samenwerking met de partners zoals de gemeente Eindhoven, Centrum Kunstlicht in de Kunst, MU Art Foundation en het van Abbe-Museum, en overige partners is cruciaal voor het succes van Glow 2007.
zelf kan ik het weekend van de 17e en 18e niet. maar een doordeweekse dag is voor mij prima, alleen voor mensen die van ver moeten komen misschien niet zo handig.quote:Tijdens het GLOW-festival, van 9 t/m 18 november, vinden er GLOW-wandelingen plaats. Kaartjes zijn vanaf vrijdag 12 oktober verkrijgbaar bij VVV Eindhoven en kosten ¤ 2,00 p.p.
Elke avond zijn er wandelingen om 19.00 u, 20.00 u onder leiding van een VVV-gids. De wandeling start op het Catharinaplein en duurt ongeveer 2 uur.
Op 10, 11, 16, 17 en 18 november is er een extra wandeling om 20.30 uur.
GLOW Dinerwalk
Op zaterdag 10 november en zaterdag 17 november is er tevens de mogelijkheid om deel te nemen aan de GLOW Dinerwalk.
Om 17.30 uur serveert eetcafé Stads een speciaal GLOW menu. Aansluitend start om 19.00 uur een GLOW wandeling onder leiding van een VVV gids!
Kaartjes zijn voor ¤ 24,50 vanaf heden af te halen bij het VVV kantoor.
Dan kan ik onder klein voorbehoudje ivm familiedingetjesquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:53 schreef Puckzzz het volgende:
ik zit zelf te denken aan Vrijdagavond 9 november.
waarom niet? ik denk niet dat ik zelf veel kan vinden anders hoorquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:59 schreef limpix het volgende:
Leuk, ik ga alleen de wandelroute niet volgen.......
natuurlijk is het laatste relaxter, en dan heeft iedereen ruim de tijd voor foto's.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:17 schreef Sugar het volgende:
Maar bedoel je dat je mee wilt met iemand van VVV bij zo'n wandeling? Of dat je gewoon zelf met een groepje die route wilt volgen? Mij lijkt het laatste relaxter.
Is de route aangegeven dan? Een verhaal van een gids hoef ik er niet persé bij, maar me suf lopen zoeken naar de verlichte delen lijkt me ook niet relaxedquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:17 schreef Sugar het volgende:
Maar bedoel je dat je mee wilt met iemand van VVV bij zo'n wandeling? Of dat je gewoon zelf met een groepje die route wilt volgen? Mij lijkt het laatste relaxter.
Ah dus jij gaat op voorverkenning en wij sjokken achter jou aanquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:28 schreef Sugar het volgende:
Er staat een plattegrond op de site en ik ken Eindhoven, dus ik zou zelf denken dat ik die route wel kan lopen. Maar misschien ben ik naïef.![]()
Nou ik weet waar de C&A zit, en de Volder en nog wat andere winkeltjes enzo, maar ik denk niet dat we daar veel aan zullen hebbenquote:
quote:Op zaterdag 3 november 2007 19:10 schreef buzzer het volgende:
Als het goed is moet ik volgend weekend naar Wijlre, dit ligt dus mooi halverwege..
Weet er iemand een leuk hotel in Eindhoven ?
quote:Op zaterdag 3 november 2007 19:15 schreef buzzer het volgende:
Mijn neef die vorige maand getrouwd is woont daar in de kapelaan Jansenstraat![]()
Ik ga de trouwfoto's brengen
de wereld is kleinquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:17 schreef Ynske het volgende:
[..]![]()
3 straten vanaf waar ik opgegroeid ben
Gezien de file die ik gegarandeerd voor mijn kiezen ga krijgen lijkt 20:30 me een prima tijdquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:36 schreef Ynske het volgende:
net de kaart eens zitten te kijken, meer en deel weet ik nog wel te vinden vanuit mijn studententijd in Eindhoven.
enfin. neem aan dat de meeste mensen moeten werken tot 6 uur. Dacht zelf dat 20.30 uur een aardige tijd zou kunnen zijn om te beginnen
Vandervalk is idd goed te bereiken vanaf de snelweg, bijna bij de aansluiting A2 richting Mtricht.
En ook vanuit de stad heel gemakkelijk bereikbaar. Bij het station is ook een hotel meen ik me te herinneren maar dan zijn de prijsklassen weer wat hoger.
ik heb gebeld en daar beweerd men dat echt pas vanaf 10 uur zicht is.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:00 schreef limpix het volgende:
Het zou kunnen dat de opening danwel om 22.00u is en dat voor die tijd e.e.a. al "aan" staat, is wel een gok.Gokken als je een eind moet reizen zou ik persoonlijk niet doen...
De opening is een aparte show, vanaf de daken van bijenkorf en C&A gebeurt er wat extra's, daarna is het een vaste opstelling gedurende de rest van Glow.
Lastig...
Voor mij wel hoorquote:Op dinsdag 6 november 2007 14:48 schreef Puckzzz het volgende:
een doordeweekse dag volgende week is voor mensen die een stukje moeten rijden weer niet te doen.
Dat haalt meteen het gis -en gokwerk weg !quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb gebeld en daar beweerd men dat echt pas vanaf 10 uur zicht is.
en hoe ik erbij kwam dat eventueel al eerder iets zichtbaar zou zijn...
Jij ook niet, want als je om 10 uur begint haal je het nooit om om half 11 weer weg te zijnquote:Op woensdag 7 november 2007 17:17 schreef Ynske het volgende:
Er gaat dus niemand vrijdag?
dan maar wat minder slaap die nacht.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:57 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Jij ook niet, want als je om 10 uur begint haal je het nooit om om half 11 weer weg te zijn
Kan je alleen die ene vrijdag? of is een andere vrijdag voor jou ook goed?
Tot en met het weekend? Das balenquote:Op woensdag 7 november 2007 19:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan maar wat minder slaap die nacht.
zit volgende week weer in de avonddienst dus dan kan helemaal niet
ik ga wel vrij vroeg hoor, uurtje of 6quote:Op donderdag 8 november 2007 09:42 schreef Sugar het volgende:
Nou, ik kan zaterdag ook en zou graag meegaan met je. Als gids ook.![]()
ik niet iigquote:Op vrijdag 9 november 2007 08:54 schreef didotcicero het volgende:
Ging er vanavond nog iemand?
Het begint vanavond erg laat en het weer voorspelt niet veel goeds.quote:Op vrijdag 9 november 2007 08:54 schreef didotcicero het volgende:
Ging er vanavond nog iemand?
Hmmm inderdaad, tis waardeloos weer op het momentquote:Op vrijdag 9 november 2007 14:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het begint vanavond erg laat en het weer voorspelt niet veel goeds.
Voor de rest lees ik hier wel verder mee of en wanneer er nog mensen gaan, misschien dat ik nog ergens bij aan kan sluiten.
Ha! Niks te zien voor 22.00 u.? Dit zag ik om zes uur!quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb gebeld en daar beweerd men dat echt pas vanaf 10 uur zicht is.
en hoe ik erbij kwam dat eventueel al eerder iets zichtbaar zou zijn...
Wow! Hmm toch wel de moeite waard eigkquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:56 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ha! Niks te zien voor 22.00 u.? Dit zag ik om zes uur!
[ afbeelding ]
![]()
stom mens aan de telefoonquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:56 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ha! Niks te zien voor 22.00 u.? Dit zag ik om zes uur!
[ afbeelding ]
![]()
same here...de hoesttyfus is net opgeklaard. Houten zit er helaas niet inquote:Op zaterdag 10 november 2007 09:37 schreef Ymke het volgende:
Ik zou alleen anavond kunnen , maar ben net weer een beetje van mn griep af en het weer is ook niet zo mooi en morgen wil ik naar de beurs , dus...... ik twijfel
De hoesttyfus heb ik nog wel , maar iig geen koorts meer . maar om dan gelijk een hele avond in de regen te lopen..quote:Op zaterdag 10 november 2007 09:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
same here...de hoesttyfus is net opgeklaard. Houten zit er helaas niet in
Ik ook niet als ik alleen loopquote:Op zondag 11 november 2007 22:48 schreef didotcicero het volgende:
Goed... zojuist terug. Was er vanaf ± 18.00. Ben niet heul erg onder de indruk van wat er te zien was/is. Maar heb ook niet echt het gevoel dat nachtfotografie nou zo mijn ding is.
Dat zijn dezelfde mensen die met een flits het TV-beeld willen fotograferenquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:23 schreef didotcicero het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp was dat er dus mensen waren die met megaflitsers die deze lichtobjecten aan het fotograferen waren. Is dat nou om te compenseren voor het feit dat ze uit de losse hand aan het schieten waren of is het meer een gevalletje van "Tis donker, dus ik zet m'n flitsert er op".
Mijn gevoel zegt dat je daarmee het andere licht als het ware wegdrukt, of zit ik nou helemaal op het verkeerde spoor.
dat vroegen wij ons woensdag ook al af op 2 a 3 dingen na hebben we alles gezien in 1 routequote:Op zaterdag 17 november 2007 15:30 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb het kaartje maar uitgeprint en zie wel of ik de lampies kan vindenWaarom ze er nou weer twee routes van gemaakt hebben
Maar goed...Ik ga mijn best doen, mocht er wat fatsoenlijks tussen zitten laat ik het hier wel zien.
Mijn eigen route maar gemaakt, de dingen vinden was niet zo'n probleem, er liepen genoeg mensen die ik achterna kon lopen :pquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat vroegen wij ons woensdag ook al af op 2 a 3 dingen na hebben we alles gezien in 1 route
Laat eens wat creatiefs zien dan? Ik heb vrij standaard plaatjesquote:Op zondag 18 november 2007 13:49 schreef Nikonnijntje het volgende:
Ach je kon op sommige objecten best lekker creatief fotograferen...
Stormlooptopicquote:Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Ynske het volgende:
Mijn resultaatjes van woensdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat creatieve blijkt toch weer niet, krijgt er toch geen reacites opquote:Op maandag 19 november 2007 19:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Stormlooptopic
Maar goed....Jij bent iig creatiever bezig geweest dan ik. Ik heb vrij rechttoerechtaanplaatjes.
die van jou zijn wel mooi gewordenquote:Ik verwacht niet dat er nog iemand kijkt, maar dan toch ook wat plaatjes van mij.
Dat is wel zo, ze hadden meer mogen doen en meer bij elkaar. Of er een fietstocht van moeten maken, op de fiets was het goed te doen. Niet dat je overal mocht fietsen, maar daar laten wij nederlanders (of ben ik alleen asociaal) zich door tegenhouden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:26 schreef pea4fun het volgende:
@Echnadarr, ik vond het wel heel veel lopen voor weinig interessants eigenlijk. Is winterstad een beetje meer bij elkaar? en heb je misschien voorbeeldplaatjes?
Ik zag idd meer mensen fietsen, maar dan moet ik eerst een fiets daar krijgen, en met statief op de fiets vind ik ook niet zo handig.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:18 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Dat is wel zo, ze hadden meer mogen doen en meer bij elkaar. Of er een fietstocht van moeten maken, op de fiets was het goed te doen. Niet dat je overal mocht fietsen, maar daar laten wij nederlanders (of ben ik alleen asociaal) zich door tegenhouden.
Stemmen in putten zet zo lastig op de fotoquote:En of het meer bij elkaar was kan ik me niet meer herinneren en je moet er ook zeker niet te veel van verwachten. Maar denk vooral aan een leuk verlichte Catharinakerk en verlichte putten met stemmen erin
Foto's heb ik helaas niet, afgelopen jaar kon ik door omstandigheden geen camera vasthouden. In ieder geval niet stil.
Brrr....had na 1.5 uur GLOW al ijskoude klauwen...incl handschoenen.quote:Ik hoorde ook al iets over ruzie waar en/of de ijssculpturen er dit jaar mogen komen. Dat lijkt me wel grappig om op de foto te zetten...alleen wel koud![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |