Waarom gaan ze dan niet gewoon weg?quote:Op maandag 5 november 2007 16:23 schreef Elfletterig het volgende:
Geen idee, hoezo? Ik heb de indruk dat ze liever 'autonome zones' in Groot-Brittannië stichten, maar doet dat terzake? Het gaat erom dat de afkeer van de westerse samenleving diep geworteld is. Vaak wordt beweerd dat je die extremistische opstelling maar onder een heel kleine groep moslims ziet, maar ik ben en blijf van mening dat die groep veel groter en substantiëler is dan soms wordt beweerd. Het gaat om een wezenlijk deel van de moslims; al snel een-derde.
Misschien in extreem-linkse kraakkringen wel ja.quote:Op maandag 5 november 2007 16:54 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat de afkeer van de Westerse samenleving onder 'westerlingen' ongeveer gelijk is.
Maar om heel andere redenen. Ik wil meer vrijheid en een kapitalistische vorm die minder (armoede) slachtoffers maakt. Die maatschappij bestaat (nog) niet. We kunnen hoogstens proberen deze te verbeteren.quote:Op maandag 5 november 2007 16:54 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat de afkeer van de Westerse samenleving onder 'westerlingen' ongeveer gelijk is.
Deze topic richt zich meer op de vraag of er een verband bestaat tussen de politieke keuze voor het multiculturalisme en radicalisering processen onder moslims.quote:Op maandag 5 november 2007 13:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geloof WEL in de conclusies van dat onderzoek, want het is niet de eerste keer dat signalen van radicalisering komen bovendrijven.
Eerder dit jaar werden ook al onderzoeksresultaten bekend, onder de noemer "Living Apart Together"
[..]
NB: Dit gaat dus over Britse moslims.
In Frankrijk waar men minder tolerant staan tov andere culturen zijn de problemen mogelijk nog groter. Dus er is geen bewijs dat multicul of cultuurrelativisme radicalisering in de hand werkt. Het is blijkbaar een van andere factoren afhankelijk proces.quote:Op maandag 5 november 2007 18:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze topic richt zich meer op de vraag of er een verband bestaat tussen de politieke keuze voor het multiculturalisme en radicalisering processen onder moslims.
Cultuurrelativisten stellen dat elke cultuur gelijkwaardig is en dat we ons niet mogen uitspreken over gewoontes en tradities uit andere culturen en landen, anders stellen we ons superieur op of werkt racisme in de hand.
In feite moedigt het migranten aan hun eigen cultuur te behouden in plaats van het aannemen van Westerse waarden, door welke militante islamitische predikers met financiële hulp vanuit het buitenland grote groepen moslims voor zich te winnen ultraorthodoxe gedachtegoed te omarmen.
Net zoals in het Verenigd Koninkrijk heeft Nederland ook te kampen met radicalisering onder moslims en is het multiculturalisme jarenlang gepropageerd en de kritiek daarop als politie-incorrect beschouwd.
Jouw argumentatie is wat pover, vind ik.quote:Op maandag 5 november 2007 18:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In Frankrijk waar men minder tolerant staan tov andere culturen zijn de problemen mogelijk nog groter.
Geef dan zelf een beter voorbeeld.quote:Op maandag 5 november 2007 19:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jouw argumentatie is wat pover, vind ik.
Daarnaast vind ik Frankrijk een verkeerd voorbeeld, want zij kent een assimilatie- en inpassingsbeleid ten aanzien van migranten en zij erkent geen enkele aparte gemeenschap van religieuze of culturele aard binnen de politieke gemeenschap; de laïcité.
Ik hoef toch niet mijn eigen stelling (lees:vermoeden) onderuit te halen?quote:Op maandag 5 november 2007 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geef dan zelf een beter voorbeeld.
En mijn argumentatie vind je pover?!?quote:Op maandag 5 november 2007 22:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik hoef toch niet mijn eigen stelling (lees:vermoeden) onderuit te halen?
Zie mijn OP en het verloop van deze topic. Volgens mij heb ik hier meerdere inhoudelijke berichten gepost.quote:Op maandag 5 november 2007 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En mijn argumentatie vind je pover?!?![]()
Wat was ook al weer jouw oplossing tegen radicalisering?
Tja, dat moet je mij niet vragen...quote:Op maandag 5 november 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom gaan ze dan niet gewoon weg?
Ik denk dat je inderdaad wel een punt hebt, hier. Er is veel te veel oogluikend toegestaan de laatste decennia. Hele groepen gelovigen kennen hun grenzen niet en het moge duidelijk zijn dat ze Grondwet niet accepteren, noch naleven. Het wordt tijd om intolerant te worden voor intolerantie.quote:Op maandag 5 november 2007 18:00 schreef damian5700 het volgende:
Deze topic richt zich meer op de vraag of er een verband bestaat tussen de politieke keuze voor het multiculturalisme en radicalisering processen onder moslims.Cultuurrelativisten stellen dat elke cultuur gelijkwaardig is en dat we ons niet mogen uitspreken over gewoontes en tradities uit andere culturen en landen, anders stellen we ons superieur op of werkt racisme in de hand. In feite moedigt het migranten aan hun eigen cultuur te behouden in plaats van het aannemen van Westerse waarden, door welke militante islamitische predikers met financiële hulp vanuit het buitenland grote groepen moslims voor zich te winnen ultraorthodoxe gedachtegoed te omarmen.
Net zoals in het Verenigd Koninkrijk heeft Nederland ook te kampen met radicalisering onder moslims en is het multiculturalisme jarenlang gepropageerd en de kritiek daarop als politie-incorrect beschouwd.
Oh, dit is gewoon een verkapt klaag topic!quote:Op maandag 5 november 2007 22:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zie mijn OP en het verloop van deze topic. Volgens mij heb ik hier meerdere inhoudelijke berichten gepost.
Met betrekking tot de argumentatie die ik pover vind; In Frankrijk waar men minder tolerant staan tov andere culturen zijn de problemen mogelijk nog groter. Dus er is geen bewijs dat multicul of cultuurrelativisme radicalisering in de hand werkt.
...bedoel ik dit:Waaruit blijkt dat Frankrijk minder tolerant is ten opzichte van andere culturen? Met welk(e) land(en) vergelijk je die dan? Waaruit blijkt dat dat/die desbetreffende land(en) toleranter is/zijn dan Frankrijk? Welke problemen ervaren de Fransen (gerelateerd aan deze topic)? Waaruit blijkt dat de Fransen grotere problemen kennen dan elders?
Wanneer je de eerste zin van iets meer informatie zou voorzien kan ik me inkomen dat je eventueel de conclusie in jouw tweede zin bereikt. Nu mis ik hetgeen jouw bewering tastbaar maakt.
Deze topic heeft bovendien niet als insteek het zoeken naar oplossingen tegen radicalisering.
Dit is de OP:quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, dit is gewoon een verkapt klaag topic!![]()
Je toont nergens an dat radiocalisatie word veroorzaakt door cultuurrelativisme. Je stelt het alleen maar en nou moet ik dingen gaan bewijzen?
Lijkt me niet zo moeilijk de insteek van deze topic te ontwaren.quote:Het gebod voor moslims om niet te integreren heeft een belangrijke overeenkomst met de opvatting over het multiculturalisme zoals bleek in het artikel dat gisteren stond in The Daily Mail over de wens van een ingetogen kerstviering ten behoeve van moslims.
Uit dat artikel: The report robustly defends multiculturalism - the idea that different communities should not be forced to integrate but should be allowed to maintain their own culture and identities.
Nederland kent ook de opvatting over de multiculturele samenleving net als dat er in soortgelijke Nederlandse onderzoeken dezelfde uitkomsten waren.
Mijn vraag is of je dit zou kunnen duiden als een verband, simpelweg puur toeval of zijn dit opvattingen die elkaar versterken?
Verlicht mij.
Reageer hier nog even op zij het wat laat, mijn excuses.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het uitgangspunt van het multiculturalisme is het cultureel relativisme; de culturele diversiteit, andere culturen moeten gerespecteerd worden en het is ongewenst om waardeoordelen te maken over afwijkende gewoontes en tradities.
Onder meer door positieve discriminatie om sociale en economische achterstanden aan te pakken en de nauwe samenhang van nadrukkelijke afkeuring van racisme.
De multiculturele samenleving is niets meer dan een nationalistische politieke keuze van hen die zoveel mogelijk verschillende nationaliteiten en evenveel culturen willen zien die allemaal behouden zouden moeten blijven. De multiculturele samenleving is ook de keuze van de overheid bij de financiering en van organisaties van migranten en vluchtelingen. Bijvoorbeeld door het gesprek aan te gaan met bepaalde imams en moskee besturen; alsof die migranten en vluchtelingen uit bijvoorbeeld Turkije en Marokko vertegenwoordigen.
De facto is het multiculturalisme een politieke keuze die migranten als het ware aanmoedigt om de cultuur waar zij vandaan komen te behouden.
Men probeert te voorkomen, dat men de eigen cultuur boven die van anderen stelt omdat dit anders zou kunnen leiden tot racisme.
Jouw lijstje is niet compleet. Er zijn meer religieuze uitingen zoals hoofddoekjes, burqa's, het niet schudden van handen, etc. die uit naam van culturele gelijkheid erkend zouden moeten worden.
Het salafisme kenmerkt zich door intolerantie naar andersdenkenden en het streven naar isolement.
Het werkt volgens de AIVD de integratie tegen.
Mijn vraag is of je dit zou kunnen duiden als een verband, simpelweg puur toeval of zijn dit opvattingen die elkaar versterken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |