dat is een beetje een contrasterende opmerking hoorquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:51 schreef Yoni het volgende:
Ik wil nog even met Xilantof overleggen, maar die is wat lastig bereikbaar momenteel door zijn verhuizing. Wat mij betreft: out of the box denken mag best en is leuk, maar duotone en sepia zijn imo niet zwart/wit.
sepia en duotone is niet out of de box genoeg?quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:51 schreef Yoni het volgende:
Ik wil nog even met Xilantof overleggen, maar die is wat lastig bereikbaar momenteel door zijn verhuizing. Wat mij betreft: out of the box denken mag best en is leuk, maar duotone en sepia zijn imo niet zwart/wit.
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemenquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:56 schreef Re het volgende:
[..]
dat is een beetje een contrasterende opmerking hoor
laat dus bij voorbaat weinig ruimte over als ze al beslist heeft...quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemen
Ze geeft idd haar eigen mening, en die vind Re contrasterend. Dat het haar eigen mening is sluit niet uit dat Re hem contrasterend vindquote:Op zaterdag 3 november 2007 11:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee hoor, ze geeft haar eigen mening, maar wil voor een definitief besluit ook de mening van Xil meenemen
pfff Re, heb je een potje zeik-en-zeur-pillen teveel leeggegeten?quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:10 schreef Re het volgende:
[..]
laat dus bij voorbaat weinig ruimte over als ze al beslist heeft...
er ligt nog helemaal niets op tafel, ik constateer alleen maar. En wat gestechel in OUD hiermee te maken heeft ontgaat me ook even... Yoni kan ook best voor haarzelf opkomen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
pfff Re, heb je een potje zeik-en-zeur-pillen teveel leeggegeten?
In Oud aan t stechelen en hier nu ook al. waarom kan t allemaal niet eens geaccepteerd worden zoals t op tafel ligt
Omdat het een forum is. Yoni heeft een mening over wat zwart/wit is.Wij denken daar anders over.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:14 schreef Ynske het volgende:
waarom kan t allemaal niet eens geaccepteerd worden zoals t op tafel ligt
Sterker nog, als ik de oude foto's van voor de 2e wereld oorlog bekijk van mijn opa's en oma's, zie ik op 2 exemplaren na alleen maar sepia foto's zoals hieronder:quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:19 schreef Re het volgende:
Als je naar de "klassieke" zwart-wit fotografie kijkt zit daar 50% sepia tussen, wat toen gewoon als zwart wit bekend stond...
Ja, eens. En er zijn altijd wel mensen die geen punten gaan uitdelen omdat je te ver van het begaande pad gedacht hebt.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:26 schreef Ynske het volgende:
maar kan me wel voorstellen dat bv duotone met cyaan of magenta minder bij zw in de buurt komt. als die sepiaachtige kleuren
Die foto van toeps is genomen met Fuji neopan 1600 in mijn analoge F100.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef Yoni het volgende:
Xilantof zojuist even aan de telefoon gehad en hij heeft dezelfde mening als ik. Was het thema zwart/wit geweest dan hadden dingen als een zwerver naast een zakenman in kleur ook nog gekund, want dan was het contrast "zwart/wit" geweest. Da's in dit geval dus niet, want het onderwerp is echt ingezonden als zwartwitfotografie. Dus in feite alsof je een zwart-wit rolletje in je analoge camera hebt gestopt.
De enige voorwaarde waar aan moet worden voldaan deze maand, is dus dat je foto zwart/wit is (en ja Shark, dat is inclusief de eventuele grijstinten).
nope, dat is een apart process. Het origineel is een glazen plaat; filmpjes bestonden toen nog niet of nauwelijks.Sepia toning is een smerig ruikend proces--er komt zwavel bij kijken, je kent de geur wel als rotte eireren.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:40 schreef Yoni het volgende:
En wat betreft sepia in oude foto's. Dat is toch meestal gewoon een verkleuring, aging van een foto?
dus die legs foto zou jij afkeuren... (niet dat die mee gaat doen omdat hij al een keertje heeft meegedaan)quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:50 schreef Yoni het volgende:
Njummie... rotte eieren.
Maar goed... echte sepia is dus een apart proces. Ik zit gewoon even mee te denken hoor.. ik vind het nl. nogal een twijfelgevalletje
dat lijkt mij inderdaad ook het bestequote:Op zaterdag 3 november 2007 12:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, gewoon dus zwart/witfotografie. En als iedereen gewoon dat in zijn achterhoofd houdt en inzendt wat hij/zij denkt dat goed is, dan bepalen de stemmers uiteindelijk wel of het er mee doorkan.
dat is geen zwart/witquote:Op zaterdag 3 november 2007 12:12 schreef Ynske het volgende:
Overigens vind ik de zw foto's van Yousuf Karsh
zoiets bv
[ afbeelding ]
Created by Yousuf Karsh
jah lieverd, deze foto heb ik ergens van t net afgeplukt, maar t ging mij om t ideequote:Op zaterdag 3 november 2007 13:34 schreef PankPinther het volgende:
nou dan doe ik ook maar ff mee, het is tenslotte traditie![]()
[..]
dat is geen zwart/wit
als je een foto converteerd naar grijswaarden dan zijn alle rgb waarden gelijk
en dat is bij deze foto niet het geval
dus is dit ook een vorm van sepia/duotone
het valt alleen niet zo erg op
ik stem vanaf mijn werk, daar hebben alle zwart/wit foto's een gelige zweem vanwege de slechte kwalitiet monitor. ga ik jullie allemaal afzeiken.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Tenminste, zo zie ik het. Iemand kan best een bonte kleurenverzameling insturen, maar daar gaan dan sowieso mijn punten niet heen.
Ik vind sepia eigenlijk ook geen zwart/wit.
weet ik, en wat mij betreft is sepia prima, het ging meer even over het traditionele mierenneukenquote:Op zaterdag 3 november 2007 13:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
jah lieverd, deze foto heb ik ergens van t net afgeplukt, maar t ging mij om t idee
Moet jij niet gewoon werken op het werk danquote:Op zaterdag 3 november 2007 13:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik stem vanaf mijn werk, daar hebben alle zwart/wit foto's een gelige zweem vanwege de slechte kwalitiet monitor. ga ik jullie allemaal afzeiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |