abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:22:11 #141
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54338570
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar haal je het idee vandaan dat ik iemand wil voorschrijven hoe die al dan niet zijn kerst moet vieren ?
Ik vertel je alleen dat dat een argument is dat ik te horen krijg van christelijke mensen die dus wel in meerdere of mindere mate gelovig zijn, en tja, ik kan niet anders dan toegeven dat ze in het principe ergens wel gelijk hebben .. hun feest, hoort een anders/niet-gelovige zich niet mee te bemoeien en met zijn tengels van af te blijven
Het is hun feest helemaal niet. Het is een aloud germaans feest wat ze gepikt hebben. Bovendien geldt Kerst in Nederland als een Algemene Feestdag. Voor iedereen dus en iedereen mag dat vieren hoe hij of zij dat wil.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_54338968
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 23:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

idd. dat varkentje is ook al niet meer te zien.
Dat was een broodjeaap.
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:43:42 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54338979
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:43 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat was een broodjeaap.
echt niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:55:50 #144
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54342241
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar haal je het idee vandaan dat ik iemand wil voorschrijven hoe die al dan niet zijn kerst moet vieren ?
Ik vertel je alleen dat dat een argument is dat ik te horen krijg van christelijke mensen die dus wel in meerdere of mindere mate gelovig zijn, en tja, ik kan niet anders dan toegeven dat ze in het principe ergens wel gelijk hebben .. hun feest, hoort een anders/niet-gelovige zich niet mee te bemoeien en met zijn tengels van af te blijven
HUN feest?? Dan ook het MIJNE. Ik bemoei me toch niet met kerkgangers, met Maria-aanbidders, met gloriainexcelcisdeo-hummers? Mijn familie heet het geloof al twee generaties vóór mij van zich afgeworpen, maar blijkbaar is de kracht van kerst als winterfeest sterker dan die van de hele christus-mythe eromheen.

Als het jouw eigen mening niet is, dan snap ik niet dat je zo gemakkelijk meegaat in de claim van gelovigen op de exclusiviteit van het kerstritueel, met je "ergens hebben ze wel gelijk" -- NERGENS hebben ze gelijk. Het staat eenieder vrij om kerst te vieren zoals hij/zij dat wil: christelijk, heiden, moslim, maakt niet uit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:15:35 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54342587
- troep weg -

[ Bericht 48% gewijzigd door Mutant01 op 03-11-2007 19:27:40 ]
pi_54342876
Tijd voor je medicijnen zoalshetis.
pi_54342879
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

echt niet.
Ik zie knorretje anders dagelijks nog op TV.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:29:00 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54342928
maar niet zoals het toen verboden was. lees anders nog even na wat knorretje in uk deed.

weet je wat het probleem is met links? ze denken voor anderen en maken de kloof alleen maar groter. kut he? die linkse medemens.
pi_54342961
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:29 schreef zoalshetis het volgende:
maar niet zoals het toen verboden was. lees anders nog even na wat knorretje in uk deed.

weet je wat het probleem is met links? ze denken voor anderen en maken de kloof alleen maar groter. kut he? die linkse medemens.
Nou nee, want hetzelfde geldt voor rechts. Die menen bijvoorbeeld dat vrouwen met hoofddoek per defenitie onderdrukt worden...
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:30:18 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54342966
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:27 schreef gelly het volgende:
Tijd voor je medicijnen zoalshetis.
wat gebruik jij eik als medicijn?

anders zou je namelijk niet op medicijn komen.

vertel het ons, zodat we weten waarom jij altijd partij kiest voor criminaliteit en onrust.
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:31:35 #151
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54343009
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou nee, want hetzelfde geldt voor rechts. Die menen bijvoorbeeld dat vrouwen met hoofddoek per defenitie onderdrukt worden...
ja maar ik ben dan ook zeker niet rechts en heb geen behoefte om hoofddoekjes te bekritiseren.

weet jij ook.

oh ja. ik neem het je kwalijk dat ik geen kritiek kan geven op moussiestapha. doe ff normaal man. het is hier geen shariasamenleving. dit is fok!
pi_54343057
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

HUN feest?? Dan ook het MIJNE.
en volgens sommigen van hun heb jij het dus gejat .. tja, ik kan er ook niets aan doen hoor, hun mening, hun volle recht ook om die mening te hebben
quote:
Ik bemoei me toch niet met kerkgangers, met Maria-aanbidders, met gloriainexcelcisdeo-hummers? Mijn familie heet het geloof al twee generaties vóór mij van zich afgeworpen, maar blijkbaar is de kracht van kerst als winterfeest sterker dan die van de hele christus-mythe eromheen.
ik ben het helemaal met je eens, maar dat neemt toch niet weg dat er christenen zijn die wel zo denken
quote:
Als het jouw eigen mening niet is, dan snap ik niet dat je zo gemakkelijk meegaat in de claim van gelovigen op de exclusiviteit van het kerstritueel, met je "ergens hebben ze wel gelijk" -- NERGENS hebben ze gelijk. Het staat eenieder vrij om kerst te vieren zoals hij/zij dat wil: christelijk, heiden, moslim, maakt niet uit.
waar ga ik mee in welke claim dan ook .. ?
ik zeg alleen dat er ook christenen zijn die zich aan de overdaad met kerst storen, en dat dan vooropgesteld of er überhaupt moslims bestaan die zich door deze traditie voor hun hoofd gestoten voelen .. nogmaals, dit hele gebeuren komt uit de koker van een adviserende denktank, het is al een paar maanden oud en het wordt nu gepresenteerd als het nieuwste plannetje van Labour, terwijl daar iig voorlopig niets over te vinden is
pleased to meet you
pi_54343103
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja maar ik ben dan ook zeker niet rechts en heb geen behoefte om hoofddoekjes te bekritiseren.

weet jij ook.

oh ja. ik neem het je kwalijk dat ik geen kritiek kan geven op moussiestapha. doe ff normaal man. het is hier geen shariasamenleving. dit is fok!
Over dat Knorretje trouwens he, dat is volgens mij ook een hoax. Geen enkele respectabele nieuwssite heeft er ooit over bericht.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:40:53 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54343271
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Over dat Knorretje trouwens he, dat is volgens mij ook een hoax. Geen enkele respectabele nieuwssite heeft er ooit over bericht.
yeah right. ga maar even zoeken.

en mocht het allemaal niet waar zijn dan is het hetzelfde als al die domme uitspraken van je geliefde moussiestapha waar blijkbaar kritiek als censuur behandeld wordt.

ga je schamen.
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:41:42 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54343282
Wat is knorretje nou weer
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54343673
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:41 schreef popolon het volgende:
Wat is knorretje nou weer
het biggetje uit winnieh de pooh .. die was volgens wat vage nieuwsbronnen verboden op de turkse TV .. niks van waar dus
pleased to meet you
pi_54343846
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

yeah right. ga maar even zoeken.

en mocht het allemaal niet waar zijn dan is het hetzelfde als al die domme uitspraken van je geliefde moussiestapha waar blijkbaar kritiek als censuur behandeld wordt.

ga je schamen.
fyi .. ik heb niets te schaften met ene moustapha, ben atheïst en woon waarschijnlijk langer in Nederland dan jij

voor de rest uit jij geen kritiek maar zit je raar te schelden, oa over mijn vermoede afkomst .. is dat nou de befaamde nederlandse vrijheid van meningsuiting, de spreekwoordelijke tolerantie .. ?
of is het gewoon zo dat nederlanders wel een grote mond hebben maar een klein hartje, als puntje bij paaltje komt blijf je een tweederangsburger ?
pleased to meet you
pi_54344176
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:33 schreef moussie het volgende:

[..]

en volgens sommigen van hun heb jij het dus gejat .. tja, ik kan er ook niets aan doen hoor, hun mening, hun volle recht ook om die mening te hebben
Welk punt wil je eigenlijk met dit argument maken? Waaraan is deze opmerking gerelateerd?
quote:
waar ga ik mee in welke claim dan ook .. ?
ik zeg alleen dat er ook christenen zijn die zich aan de overdaad met kerst storen, en dat dan vooropgesteld of er überhaupt moslims bestaan die zich door deze traditie voor hun hoofd gestoten voelen .. nogmaals, dit hele gebeuren komt uit de koker van een adviserende denktank, het is al een paar maanden oud en het wordt nu gepresenteerd als het nieuwste plannetje van Labour, terwijl daar iig voorlopig niets over te vinden is
De originele bron is The Daily Mail en daaruit blijkt dat het gaat om gelekte stukken van een rapport van de IPPR.
Het gaat dus, volgens The Daily Mail, niet over een bestaand onderzoek.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54344907
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Welk punt wil je eigenlijk met dit argument maken? Waaraan is deze opmerking gerelateerd?
dat, als je ervan uitgaat dat het nieuwsfeit klopt en de moslims idd inspraak willen in het kerstfeest, het ergens wel heel raar is dat een christelijk feest verdedigt wordt door niet-gelovigen, terwijl veel gelovigen dus net zo denken (het mag wat soberder) .. grappig dat zelfs mensen die liefst aan alle kanten af willen van geloofsinvloeden in de samenleving ineens gaan steigeren als een moslim aan hun kerst gaat komen
quote:
De originele bron is The Daily Mail en daaruit blijkt dat het gaat om gelekte stukken van een rapport van de IPPR.
Het gaat dus, volgens The Daily Mail, niet over een bestaand onderzoek.
we wachten af dan maar .. zal mij benieuwen
pleased to meet you
pi_54347146
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:38 schreef moussie het volgende:

[..]

dat, als je ervan uitgaat dat het nieuwsfeit klopt en de moslims idd inspraak willen in het kerstfeest, het ergens wel heel raar is dat een christelijk feest verdedigt wordt door niet-gelovigen, terwijl veel gelovigen dus net zo denken (het mag wat soberder) .. grappig dat zelfs mensen die liefst aan alle kanten af willen van geloofsinvloeden in de samenleving ineens gaan steigeren als een moslim aan hun kerst gaat komen
Het ligt wederom net even anders.
De linkse denktank IPPR, gelieerd aan Labour, heeft in haar onderzoek over identiteit, burgerschap en gemeenschappelijke samenhang bevindingen gedaan die een voorstel doen om de relaties van de diverse culturen onderling te verbeteren.
Het voorstel met betrekking tot het Kerstfeest is slechts een van de aanbevelingen. Uit de OP:
quote:
zo staan er voorstellen in om een speciale ceremonie op te zetten rond de geboorte van kinderen. Dat naar voorbeeld van sommige allochtone groepen (edit: waarbij de staat en de ouders overeenkomen te werken in een „vennootschap“ om kinderen groot te brengen [bron: The Daily mail] ).
Verder moeten minderheden toegang krijgen tot het nu afgesloten witte platteland. De bisschoppen moeten verder uit de House of Lords om andere geloven niet achter te stellen. En zelfs de vlag, de Union Jack, moet een multicultureel broertje krijgen.
Dat de IPPR deze bevindingen doet staat niet geheel op zichzelf. Zij is namelijk een pleitbezorger van het multiculturalisme en cultuurrelativisme. In het rapport verdedigt zij deze opvatting en ideologie krachtig.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')