abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:01:17 #251
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54486918
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:49 schreef SmoothPussy het volgende:
Je hebt gelijk, maar dan ok de Sharia, eerwraak, vrouwenondrukking en ga zo maar door.

Als we er voor gaan, niet alleen de lusten maar ook de lasten.
We leven de bijbel toch ook niet op het woord na met "Christelijke tradities" etc? We moorden niet voor overspel, we stenigen niemand omdat hij verschillende granen op 1 veld plant etc.....

Er kan toch best ruimte zijn voor moderne moslim tradities zoals de feestdagen etc, zonder onmenselijke dingen te moeten invoeren zoals het beperken van vrouwelijke rechten, sharia, en dat soort geneuzel? We moeten wat dat betreft wel naar de 21e eeuw en verder kijken, niet terug in de tijd.

Ik vind sowieso dat hele "Christelijke tradities" onzin eigenlijk. Tevens vind ik trouwens dat men gewoon vrolijk KERSTfeest in de winkels moeten kunnen afbeelden in plaats van vrolijke kerstdagen. Maar we moeten niet allemaal als kippen zonder kop kamervragen willen stellen als een winkel ook besluit een "Vrolijk Suikerfeest" etalage in te richten ofzo.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54486940
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En de heksenverbrandingen wil ik dan ook weer terug.
Dan wil ik dat vrouwen worden gestenigd bij overspel en negenjarige meisjes uithuwelijken, hoort bij de gamerules.
Niet voor de poes
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:11:07 #253
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54487151
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:01 schreef maartena het volgende:

Ik vind sowieso dat hele "Christelijke tradities" onzin eigenlijk. Tevens vind ik trouwens dat men gewoon vrolijk KERSTfeest in de winkels moeten kunnen afbeelden in plaats van vrolijke kerstdagen. Maar we moeten niet allemaal als kippen zonder kop kamervragen willen stellen als een winkel ook besluit een "Vrolijk Suikerfeest" etalage in te richten ofzo.....
Dan wil ik ook de negerzoen weer terug.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:23:24 #254
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54487439
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan wil ik ook de negerzoen weer terug.
Dat mag. De naam negerzoen is niet verboden, de fabrikant van die dingen besloot alleen de naam te wijzigen. Het staat je vrij een bedrijfje te starten en negerzoenen te fabriceren, tenzij de naam uiteraard van copyright is voorzien.

We hebben in Nederland ook nog moorkoppen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54488861
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Ik introduceer'
Je hebt op een punt een juiste beschouwing (de rest is bollocks). De rechten zijn inderdaad een verplichting; voor de overheid.
Ik hoop dat je dit wel begrijpt, anders geef ik het toch echt op.
we hadden het over de rechten van het individu, daarvan wil jij een verplichting maken .. als ik mij om wat voor reden dan ook aan mijn man wil gaan onderwerpen is dat mijn pakkie aan, daar heeft niemand zich mee te bemoeien, dat is mijn goed recht ..
en idd, de overheid is verplicht om mijn individuele rechten te beschermen, maar zij heeft niet het recht om mij te verplichten tot iets wat in strijd is met mijn individuele rechten
quote:
Het lijkt me evident dat de overheid zich houdt aan de gemaakte afspraken die er zijn in het verkeer tussen de burger en de staat.
Zum beispiel:elk individu heeft het recht op meningsvrijheid. Dat verplicht de overheid zich te onthouden van elke praktijk die censuur instelt of bevordert.
Is de vraag in deze niet meer in hoeverre de overheid zich mag bemoeien met het verkeer binnen groepen burgers onderling .. neem bvb dat grefo-clubje, die worden ook pas op hun vingers getikt op het moment dat de interactie tussen burger en staat ook idd plaatsvindt, voor de rest doen ze maar lekker wat ze willen
quote:
Natuurlijk mag jij je conformeren aan de sharia.
Dit betekent echter niet dat dit enige rechtsgeldigheid heeft. Net zomin elke aspiratie van jouw kant om islamitisch te huwen deze niet geldig is volgens de wet.
het enige waaraan ik wil gaan conformeren is aan de universele rechten van de mens, voor de rest wijs ik elke vorm van dwang om mij aan de waarden van een ander te laten conformeren af
quote:
Ik denk ook, dat alle bepalingen voortkomend uit sharia wetgeving die door moslims in Nederland worden opgevolgd en niet in strijd zijn met de wet, gepareerd moeten worden met westerse opvattingen over rechtspraak en burgerrechten.
goed plan, lijkt mij een stuk effectiever dan het verbieden van hoofddoekjes op scholen ed .. in Canada hebben ze de sharia toch weer afgeschaft als ik het goed heb, op verzoek van veel moslima's ?
quote:
De houding 'ja, maar dat is hun cultuur' (het multiculturalrelativisme) stapelt de problemen alleen maar op, zoals de geschiedenis ons heeft geleerd.
Komt het echt daarvandaan of is het meer dat het met dat "in de eigen waarde laten" nooit echt is gelukt ? ik bedoel maar, die onderbuik was er al die jaren al, en die had al die jaren geen boodschap aan een stuk idealisme waar de mensheid schijnbaar nog niet aan toe is
quote:
Ik bedoel iets anders. Het is niet het uitgangspunt dat waarden absoluut zijn. Ook waarden zoals opgetekend in de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens zijn door onder andere maatschappelijke ontwikkelingen aan verandering en aanpassing onderhevig. Bijvoorbeeld de passages over kinderrechten, burger-en politieke rechten, etc. die later dan 1948 zijn toegevoegd.
dat zijn uitbreidingen op bestaande rechten .. geen beperkingen zoals jij voor schijnt te staan
quote:
Laat onverlet dat de culturen die deze waarden, zoals bijvoorbeeld burgerrechten, niet onderkennen of zelfs schenden niet gelijkwaardig zijn aan culturen die dat wel doen.
ach ja, sinds Verdonk staan ook wij op de lijst van landen die mensenrechten schenden, dus wat wil je hiermee eigenlijk zeggen ?
quote:
Ik begrijp dit niet, maar waarop ik jou wil wijzen is dat het multiculturalisme enkele decennia de politiek heeft beheerst. Vooral gepropageerd door de progressieve stromingen en links-intellectuele elite. Vanaf ongeveer de jaren zestig.
Mwah, multiculturalisme op zich is eigenlijk meer een idee van christelijk/rechts, Nederland als emigratieland naar amerikaans model, alleen dat Nederlanders nu eenmaal geen Amerikanen zijn en we niet zoiets overkoepelends hebben als "the american dream" ..
quote:
Dat is prima, dat jij daar zo over denkt, maar dat laat onverlet dat het politiek gezien kritiek was op een ideologie aan gehangen door vooral linkse partijen.
maar blijkbaar maatschappelijk breed gedragen werd, gezien het feit dat links altijd een minderheid is geweest en het minst van alle partijen in de regering heeft gezeten ?
heeft misschien wat te maken met het feit dat de oudere generatie nog onthouden heeft wat er kan gebeuren als je bevolkingsgroepen apart zet, en omdat het ethisch gewoon juist is/voelt ?
quote:
Burgerrechten gaan iets verder dan welke kleding iemand mag aantrekken. Dat begrijp jij toch wel?
het is maar een simplistisch voorbeeld, maar als jij bij zoiets simpels al niet wil aannemen dat het een bewuste keuze is en erop bestaat om die arme onderdrukte vrouw te bevrijden, hoe zit het dan met de rest ?
quote:
Ik denk dat het zeer verwerpelijk als je suggereert dat vrouwenonderdrukking acceptabel is onder het mom van 'het is hun eigen ruzie'. Dat is juist wat er jarenlang met toedoen van de multiculturalistische gedachte heeft plaatsgevonden. Mensen die worden aangesproken als representant van een bepaalde cultuur en niet als individueel persoon.
Alleen rechten voor groepen werden erkent en niet voor individuen. Bepaalde organisaties werden als representant gezien voor een hele gemeenschap. Alsof een of andere imam een hele etnische groep vertegenwoordigt.

Maar goed. Jij mag die opvatting hebben, maar laat het duidelijk zijn; ik werp die verre van mij!
ik zeg nergens dat vrouwenonderdrukking acceptabel is, ik zeg zelfs dat wij alles in het werk moeten stellen om diegene die hulp en bescherming zoekt te helpen, ik zeg dat het onacceptabel is om grondrechten dusdanig aan te passen dat het mogelijk wordt om het gedrag van een bepaalde groep te sturen
Voor de rest ben ik van mening dat je een verandering van ideologie niet kan afdwingen, dat moet van binnenuit groeien .. het enige wat je kan doen is bevorderen
quote:
Het is geen straf om vrijheden te ervaren die in de traditionele omgeving niet gangbaar zijn. Je lijkt dit te suggereren.
maar dat is het dus ook .. als ik bedank voor die vrijheid, ik wil hem niet hebben, ik voel me wel prettig in mijn schulpje, en jij dwingt mij die vrijheid op, ja, dan ervaar ik dat als een straf ..

dat jij en ik het niet als straf zien wil niet zeggen dat iedereen het zo ziet .. niet waar ?
quote:
En het verschil tussen recht en plicht is in deze, het recht van vrouwen op een gelijkwaardige behandeling en de plicht voor mannen vrouwen niet te discrimineren door ze bijvoorbeeld op grond van hun sekse achter te stellen.
nou dan is er voor onszelf nog meer dan genoeg werlk aan de winkel voor we beginnen met het vingertje te wijzen naar een ander .. we hebben het laagste emancipatiegraad van de europese landen las ik laatst ergens
quote:
En kan je jouw verweer wat beknopter weergeven? Nu leg je elk woordje onder het vergrootglas en moet je over elk zinnetje je beklag doen. We dwalen steeds verder af van het onderwerp.

In mijn optiek zijn de bevindingen uit het rapport van de IPPR een voorbeeld van een linkse ideologische opvatting; het multiculturalisme.
Waarom ben je het daarmee oneens?
omdat het er niets mee te maken heeft .. multiculturalisme gaat uit van het naast elkaar bestaan van culturen waarbij iedereen in zijn eigen waarde wordt gelaten .. daarvan is hier duidelijk geen sprake
quote:
Ik geef mijn visie weer over de ideologie multiculturalisme. Waarom ben je het daarmee oneens?
omdat multiculturalisme geen linkse uitvinding is uit de jaren 60 maar emigratie-politiek naar amerikaans model
quote:
Ik geef mijn visie weer over cultuurrelativisme. Waarom ben je het daarmee oneens? Omschrijf het multiculturalistische gedachtegoed en omschrijf het cultuurrelativisme op een manier hoe jij denkt dat dit omschreven moet worden.
1 zie boven
cultuurrelativisme komt voort uit het lesje dat we geleerd hebben van wo2, een mooi idealisme, een doel voor de toekomst .. helaas is de mensheid er nog niet rijp voor en is zich aan het opmaken voor de volgende ronde elkaar massaal de koppen inslaan voor een ideologie

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 09-11-2007 19:25:15 ]
pleased to meet you
pi_54488865
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:42 schreef maartena het volgende:

En waarom moeten we aanhouden aan een Joods-Christelijke traditie als we hooguit 30.000 Joden hebben in Nederland, en bijna een miljoen moslims? Wordt het dan niet eens tijd voor een Moslim-Christelijke traditie?
Wat is volgens jou dan precies die joods-christelijke traditie, die blijkbaar zomaar kan worden afgeschud en vervangen kan worden door een islamitisch-christelijke traditie?

Volgens mij maak je dan ook een denkfout. De joods-christelijke traditie is niet ontstaan vanwege de Joodse migranten, maar omdat het christendom is geënt op een joodse stam. Het christelijk geloof, met zijn naastenliefde, is in de kern joods, en daarom wordt onze cultuur soms joods-christelijk genoemd. Ook als er nooit joden in Nederland zouden hebben geleefd, waren we toch joods-christelijk.

De centrale waarden waarop onze samenleving rust: de rechtsstaat, de individuele vrijheid gekoppeld aan verantwoordelijkheid, de gelijkheid, zijn in wezen deels christelijk, joods, en waarden uit de Griekse en Romeinse oudheid.
Deze, inmiddels universele, waarden worden niet zomaar ingewisseld voor een 'moslim-christelijke' traditie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54489025
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:19 schreef moussie het volgende:

[ ]
Vergeet het maar dat ik op elk zinnetje ga reageren.
pi_54489130
quote:

[..]

omdat multiculturalisme geen linkse uitvinding is uit de jaren 60 maar emigratie-politiek naar amerikaans model
Waar precies heb ik dit beweerd?
pi_54489230
quote:

dat zijn uitbreidingen op bestaande rechten .. geen beperkingen zoals jij voor schijnt te staan
Deze opmerking is ook opmerkelijk.

Jij hebt mij ogenschijnlijk verkeerd begrepen. Ik verschaf je derhalve uitleg en halverwege die uitleg quote je er tussendoor, dat ik iets anders bedoelde.
pi_54521205
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En de heksenverbrandingen wil ik dan ook weer terug.
een ouderwetse kruistocht misschien ook weer invoeren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 11 november 2007 @ 11:01:09 #261
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54521595
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan precies die joods-christelijke traditie, die blijkbaar zomaar kan worden afgeschud en vervangen kan worden door een islamitisch-christelijke traditie?

Volgens mij maak je dan ook een denkfout. De joods-christelijke traditie is niet ontstaan vanwege de Joodse migranten, maar omdat het christendom is geënt op een joodse stam. Het christelijk geloof, met zijn naastenliefde, is in de kern joods, en daarom wordt onze cultuur soms joods-christelijk genoemd. Ook als er nooit joden in Nederland zouden hebben geleefd, waren we toch joods-christelijk.

De centrale waarden waarop onze samenleving rust: de rechtsstaat, de individuele vrijheid gekoppeld aan verantwoordelijkheid, de gelijkheid, zijn in wezen deels christelijk, joods, en waarden uit de Griekse en Romeinse oudheid.
Deze, inmiddels universele, waarden worden niet zomaar ingewisseld voor een 'moslim-christelijke' traditie.
Nietus!

Er was gewoon een christelijke traditie. Dat joodse is er na de 2e wereld aangeplakt uit schuldgevoel vanwege de tweede wereldoorlog. Daarvoor werden joden enigszins getolereerd maar vaker vervolgt omdat dat de normale reactie is van de ene religie tov de andere.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54531467
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:19 schreef damian5700 het volgende:
Ik weet niet hoe jij het ziet hoor, maar in die 'joods-christelijke' cultuur van ons, zijn individuele vrijheid en gelijkheid pas deze eeuw ontwikkeld tot echt begrip. Tot 2001 mochten homo's hier niet eens met elkaar trouwen. Het christendom, jodendom en de islam werken al die universele waarden juist heel hard tegen.
  zondag 11 november 2007 @ 18:37:28 #263
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54532134
waar is hier?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: