Ga dit jaar in Juni ook het Cambridge examen doen.. advanced, ben benieuwd wat ik ervan ga bakken. Had inderdaad al gehoord dat het een lange dag gaat worden. En dan het spreken ook nog eens op een andere dag. Maar goed hunker meer naar een plaatsje op de SvJ. Heb jij bytheway het examen gehaald van Cambridge en was het erg lastig of viel het te doen, als je ook advanced gedaan hebt? En een uur lang vind ik ook teveel van het goede. Een kwartier de tijd om een bak koffie naar binnen te werpen vind ik al ruim voldoende!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:26 schreef dkformsma het volgende:
[..]
Heeft iedereen de brief al? Ik moet wachten tot de 1e van april, zit namelijk weer in het buitenland.
Een uur pauze is inderdaad veel te veel. Ik heb afgelopen zomer het Cambridge examen gedaan en dat duurde ook een hele dag. Dan had je aan 20 tot 30 minuutjes ruim voldoende, je bent veel te eager om weer aan de slag te gaan en het achter de rug te hebben. Anders ga je ergens in een hoekje zitten stressen over hoe je het gedaan hebt, dat helpt ook niet echt.
(Sorry trouwens voor de spam actie hierboven, maar ik ben nog niet zo handig met alle fok knoppen, dus kon even niet anders.)
Ik heb niet het advanced examen gedaan, maar proficiency. Maar ik sprak al zo goed als vloeiend Engels, nu ben ik dus officieel zo goed als native speaking.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:35 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Ga dit jaar in Juni ook het Cambridge examen doen.. advanced, ben benieuwd wat ik ervan ga bakken. Had inderdaad al gehoord dat het een lange dag gaat worden. En dan het spreken ook nog eens op een andere dag. Maar goed hunker meer naar een plaatsje op de SvJ. Heb jij bytheway het examen gehaald van Cambridge en was het erg lastig of viel het te doen, als je ook advanced gedaan hebt? En een uur lang vind ik ook teveel van het goede. Een kwartier de tijd om een bak koffie naar binnen te werpen vind ik al ruim voldoende!
Zo dat is aardig goed.. ja ben vanaf oktober bezig met een cursus voor advanced. De cursus zichzelf is goed te doen. Dus ik ben al wel goed voorbereid! Ik hoop dat, dat hetzelfde geval is op het examen. Maar goed als ik het niet haal is er volgend jaar nog een kans! Ik wil het zowieso halen, altijd handig namelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:25 schreef dkformsma het volgende:
[..]
Ik heb niet het advanced examen gedaan, maar proficiency. Maar ik sprak al zo goed als vloeiend Engels, nu ben ik dus officieel zo goed als native speaking.Had bijna een A gehaald, dus ik vond het goed te doen. Ik denk dat als je een aardig woordje Engels spreekt, zoals de meeste Nederlanders, dan moet het zeker lukken om Advanced te halen. Ga je nog een cursus van te voren doen of niet? Zo niet, geef ik je nog wel wat tips om je voor te bereiden.
Die denkwijze bevalt mij ook meer. Ik wil eerst weten waar ik over schrijf. Daarna kan ik nog altijd leren schrijven. Ik erger me behoorlijk aan mensen die zeggen dat ze leuk schrijven, maar verder betreft de inhoud wereldvreemd zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:57 schreef BehindYou het volgende:
Ik vind dit voor mij een handige keuze geweest, om niet meteen aan de bak te gaan, maar gewoon boeken te lezen over het een en ander.
Tja, dat zeg je wel zo makkelijk, maar wie weet kom je er pas op je twintigste achter dat de journalistiek je echt trekt. En die zijn er genoeg. Wat ik hiermee wil zeggen: Met ervaring heb je heus wel een voordeel ten opzichte van de rest, maar als je al vroeg met de journalistiek bezig was is dat geen garantie om succesvoller te worden dan mensen die dat nog niet waren.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:57 schreef BehindYou het volgende:Verder ben ik het wel eens dat je wel wat gedaan moet hebben, en dat kan alles zijn, want als je iets leuk vind, doe je er ook wat mee.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 23 maart 2008 14:32 schreef BehindYou het volgende:
Ookal begin je er vroeg mee, dan kan je er nog minder goed in zijn dan iemand die tien jaar later begint.
Ik heb werkelijk geen idee of daar heel serieus naar gekeken wordt? Wel staat er op de hu pagina dat je er voordelen mee hebt als je ervaring hebt. Maar waarschijnlijk zijn dat net meer punten bij je cv/motivatie deel. En als je de rest gewoon goed gemaakt hebt, zal dat niet echt een groot verschil maken. Maar zodra de rest minder gemaakt is, zou het kunnen dat die ervaring je zou kunnen helpen om toch nog tot een goede eindscore te komen. Maar dit is naar mijn denken zo. In werkelijkheid zou het natuurlijk anders kunnen zijn.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:10 schreef kwarklepel het volgende:
Wordt er in Utrecht dan echt zoveel gekeken naar ervaring?
Bij mij in de klas waren er misschien drie mensen met echte journalistieke ervaring. Maar ja, dat was in Zwolle en niet in Utrecht.
Ik vond het al zo raar klinken.. Want als je al veel ervaring hebt, kan je het toch al? Dan hoef je ook niet meer naar de school voor journalistiek lijkt mijquote:Op maandag 24 maart 2008 14:19 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee of daar heel serieus naar gekeken wordt? Wel staat er op de hu pagina dat je er voordelen mee hebt als je ervaring hebt. Maar waarschijnlijk zijn dat net meer punten bij je cv/motivatie deel. En als je de rest gewoon goed gemaakt hebt, zal dat niet echt een groot verschil maken. Maar zodra de rest minder gemaakt is, zou het kunnen dat die ervaring je zou kunnen helpen om toch nog tot een goede eindscore te komen. Maar dit is naar mijn denken zo. In werkelijkheid zou het natuurlijk anders kunnen zijn.
Alleen heeft de SvJ er niks aan als je onder ervaring opschrijft: "ik heb een weblog". Dat is alles behalve echte journalistiek met hoor en wederhoor etc. Met ervaring bedoelen ze de schoolkrant of het lokale blad en dergelijke.quote:Op maandag 24 maart 2008 13:54 schreef Myrna1989 het volgende:
@ DDDD91:
Tuurlijk kun je ervaring hebben als je net 17 bent! Zoals dkformsma al zegt: ga bij de schoolkrant of maak een weblog.
Dat is waar, een weblog is natuurlijk niet echt journalistiek. Daarom probeerde ik dkformsma ook aan te vullen met andere optiesquote:Op maandag 24 maart 2008 17:01 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Alleen heeft de SvJ er niks aan als je onder ervaring opschrijft: "ik heb een weblog". Dat is alles behalve echte journalistiek met hoor en wederhoor etc. Met ervaring bedoelen ze de schoolkrant of het lokale blad en dergelijke.
Daar gaat het ook niet om in dit geval. Waar het wel om gaat is dat het gelezen wordt door anderen, en dus gecontroleerd. Mensen kunnen je er veel makkelijker op aanspreken als bijvoorbeeld iets niet klopt, of als men het er niet mee eens is. Bij een weblog hoeft dat lang niet altijd het geval te zijn.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:21 schreef Myrna1989 het volgende:
[..]
Maar nu we het toch over hoor en wederhoor hebben: denk jij dat je zoveel feedback krijgt op schoolkrantartikelen of regionale krantartikelen?Bij mij is dat in ieder geval helemaal niet het geval. De 'supervisors' hebben zelf ook helemaal geen verstand van schrijven etcetera.
Al eens van een opinipagina en polemiek gehoord? Mensen kunnen in een krant reageren op artikelen.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:31 schreef Myrna1989 het volgende:
Mensen die de regionale krant lezen, weten toch niet wie ik ben? Ik woon wel in een gehucht, maar het is niet zó klein dat iedereen elkaar kentDan spreken ze me dus ook nergens op aan. Bij een weblog daarentegen kun je meestal een reactie plaatsen. Bovendien kun je daarmee een veel groter publiek bereiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
Een weblog is anoniem. Er kan wel iemand een reactie plaatsen, maar die kan de auteur links laten liggen. Bij een krant is er echter bekend wie het stukje geschreven heeft. Kritiek op een artikel wordt zo dus nagekeken door de auteur zelf, dan wel zijn collega's of hoofd- of eindredacteur. Bij een blunder zal de auteur dus hoe dan ook erop aangesproken worden, wat invloed heeft op zijn verdere werk. Kortom: er is veel meer controle en correctie mogelijk.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:38 schreef Myrna1989 het volgende:
Ja moderator, Knevelt zit te slowchatten! Pak 'm!
In onze krant bevindt zich geen opinipagina. En ook geen opiniepagina, nee.
Maar goed, je wilt nog een argument: je stuurt minder snel een brief/mail naar een krant (veel werk en zo....) dan dat je een reactie op een weblog plaatst. Maar daar zul jij het wel weer niet mee eens zijn(En zo hoort het ook.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |