Politieke partijen die mensen buitensluiten vanwege bijvoorbeeld hun sexuele geaardheid, moeten uit de 2e kamer en uit gemeentes geschopt worden. Het kan niet zo zijn dat de overheid zelf oproept tot discriminatie. Juist de overheid moet hier verre van staan.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:37 schreef DrParsifal het volgende:
Als je het niet in de tijd vindt passen, dan stem je maar niet op de CU (of SGP). Deze partijen vertegenwoordigen toch een redelijk deel van de Nederlandse bevolking, en het punt is dat ze daarom ook gekozen mogen worden in het parlement.
Het blijft een kringredenatie; je wilt mensen uitsluiten op basis van hun geloofsovertuiging ook dat is discriminatie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:45 schreef The_End het volgende:
Politieke partijen die mensen buitensluiten vanwege bijvoorbeeld hun sexuele geaardheid, moeten uit de 2e kamer en uit gemeentes geschopt worden. Het kan niet zo zijn dat de overheid zelf oproept tot discriminatie. Juist de overheid moet hier verre van staan.
Negers kunnen er niets aan doen dat ze neger zijn. Met een politieke of religieuze overtuiging is dat anders.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:26 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En als ik geloof in een opperwezen dat eruit ziet als een spook en ik noem het de KKK, mag ik dan ook negers weren?
wat een onzin.. je mag NOOIT iemand op basis van uiterlijke kenmerken, geslacht en/of aangeboren afwijkingen (dat is homo zijn.. een aangeboren afwijking, genetisch bepaald.. of njah.. afwijking, misschien is het wel een oplossing voor de overbevolking op aarde) afwijzen.
Die overtuiging is een keuze (anders dan het neger of homo zijn). Als die overtuiging je buitensluit van de rest van de samenleving heb je een probleem. Maar daar kies je dan zelf voor.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:47 schreef FJD het volgende:
[..]
Het blijft een kringredenatie; je wilt mensen uitsluiten op basis van hun geloofsovertuiging ook dat is discriminatie.
Hoe zou je het vinden klinken als ze hadden gezegd dat ze negers wilden buitensluiten? Dat is namelijk precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:47 schreef FJD het volgende:
Het blijft een kringredenatie; je wilt mensen uitsluiten op basis van hun geloofsovertuiging ook dat is discriminatie.
Je begrijpt toch wel dat artikelen in bijvoorbeeld de grondwet met elkaar in conflict zijn?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:55 schreef DrParsifal het volgende:
Dus papierversnipperaar jij beschuldigt hier mensen van ongrondwettelijk gedrag terwijl je zelf zegt geen boodschap te hebben aan artikel 1 van de grondwet met betrekking tot politieke voorkeur of godsdienst.
Is er wetenschappelijk bewijs voor die bewering?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:26 schreef maniack28 het volgende:
[..]
wat een onzin.. je mag NOOIT iemand op basis van uiterlijke kenmerken, geslacht en/of aangeboren afwijkingen (dat is homo zijn.. een aangeboren afwijking, genetisch bepaald.. of njah.. afwijking, misschien is het wel een oplossing voor de overbevolking op aarde) afwijzen.
Klopt, maar voor een deel.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die overtuiging is een keuze (anders dan het neger of homo zijn). Als die overtuiging je buitensluit van de rest van de samenleving heb je een probleem. Maar daar kies je dan zelf voor.
wat een vage post was datquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:19 schreef JohnDope het volgende:
dubbel
Dan ben je dus net zo slecht als die refo's zelf.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:32 schreef Originele_Naam het volgende:
Daarom vind ik ook dat ze radicale politieke partijen als de CU ook maar moeten verbieden. Kunnen ze zichzelf niet eens verbieden?
Wat "vrije keuze" is en wat niet is uiterst dubieus.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die overtuiging is een keuze (anders dan het neger of homo zijn). Als die overtuiging je buitensluit van de rest van de samenleving heb je een probleem. Maar daar kies je dan zelf voor.
Homo-zijn is geen keuze. Zo wordt je geboren. Of je sex hebt of niet is een vrije keuze. Maar dat geldt hetzelfde voor hetero's.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:38 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wat "vrije keuze" is en wat niet is uiterst dubieus.
Je toegeven aan je homo-gevoelens is ook een keuze, hoe vreemd dat ook mag klinken. Daar hebben die fundi's weer wél gelijk in.
Ik begrijp niet hoe je kunt zeggen dat het neuken van een man "geen keuze" is en het naar de kerk gaan "een keuze". Is neuken zo vanzelfsprekend?
rechtvaardigquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:34 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dan ben je dus net zo slecht als die refo's zelf.
Klopt, ik had dat bericht gericht aan Paddy, dus ik vond het wel zo netjes om het even naar zijn PB te sturen.quote:
nogmaals de vraag: Is daar wetenschappelijk bewijs voor geleverd? zoja, linkje?quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Homo-zijn is geen keuze. Zo wordt je geboren.
De zogenaamde discriminatie door mevrouw Lont betreft wel de seksuele relatie en niet de seksuele voorkeur.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Homo-zijn is geen keuze. Zo wordt je geboren. Of je sex hebt of niet is een vrije keuze. Maar dat geldt hetzelfde voor hetero's.
Gelovig zijn is wel een keuze. Of je die keuze nu zelf maakt of dat je ouders dat voor je doen. Het blijft een keuze. Of je naar de kerk gaat of niet is ook een vrije keuze
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |