abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:32:29 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54265558
quote:
AMSTERDAM - De ChristenUnie moet praktiserende homoseksuelen weren uit bestuursfuncties in de partij en hen ook niet kandidaat stellen voor posten in het openbaar bestuur. Dat vindt Yvette Lont, deelraadslid voor de ChristenUnie in het stadsdeel Amsterdam-Zuidoost. De politica wil hiertoe een motie indienen op het partijcongres van 17 november, schrijft ze in een e-mail aan een groot aantal leden van de ChristenUnie.

Dat hebben ingewijden dinsdag gezegd. De woordvoerder van Lont wil niet op het bericht ingaan. Het is overigens lang niet zeker dat Lont de motie mag indienen. Daarvoor heeft ze niet alleen de steun nodig van haar eigen, lokale afdeling van de ChristenUnie, maar ook die van minstens twee andere zogeheten kiesverenigingen.

Het landelijk bestuur van de partij wil vooralsnog niet reageren op het voorstel van Lont. Het komt volgende week pas met een reactie op alle moties die op het congres worden ingediend.

Voorzitter Frank van Dalen van homobelangenorganisatie COC laat in een reactie weten ‘verbijsterd’ te zijn over de oproep. ‘Het is ronduit discriminerend.’ Hij roept de ChristenUnie op duidelijkheid over dit thema te scheppen. ‘De partij zet in op bestrijding van homovijandigheid in de maatschappij. Gelijktijdig geeft zij voortdurend signalen af dat homoseksuelen binnen de ChristenUnie niet volwaardig kunnen functioneren.’

Lont raakte afgelopen zomer ook al in opspraak toen ze homoseksualiteit in een ingezonden brief in het Nederlands Dagblad een ‘zonde’ noemde die de ‘geestelijke dood’ verdient. Ze raakte hierover in conflict met het partijbestuur, maar de twee legden het al snel weer bij.
Dit is weer die ex-heroïne hoer die bekeerd is. Dat mens is echt in de war. Ze had allang de partij uitgeknikkerd moeten worden.

Kan het kabinet hier niet over vallen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54265829
Het is altijd weer typisch om te zien dat vooraanstaande christen-fundi-homobestrijders ZELF een verre van smetteloos blazoen hebben. Een simpele blik op de biografie van deze mevrouw leert dat zij HOER is geweest, dat ze (logischerwijs) seks had voordat ze trouwde en dat ze een kind kreeg voordat ze trouwde. Allemaal zaken die de Bijbel expliciet verbiedt. We praten hier over iemand die haar MAVO niet eens afmaakte en op haar zestiende al in clubs danste.

We zagen het ook al eens met die Jenny Goeree; net zo'n geschift wijf. Gescheiden, wat volgens de Bijbel niet mag, maar WEL oordelen over anderen. Veroordeeld voor antisemitisme. Wat was dat ook alweer met "Heb uw naaste lief"....

Ik vind het echt heel frappant, dit soort figuren. Laten ze zich eens richten op hun eigen misstappen en laten ze proberen om daarmee in het reine te komen. Als er *iemand* niet in de positie is om over anderen te oordelen, zijn het deze dames wel.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:52:17 #3
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54265843
Leuke mensen

Dacht altijd dat de Christenunie redelijk gematigd was, zeg maar het CDA dat wel naar de kerk gaat.
Is nou heel die CU zou of alleen die gekke Lont?
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:53:27 #4
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_54265859
Ach ja - wat verwacht je dan van christenen. Religie maakt geestelijk dood.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_54265929
Sommige Christenen hebben een kort lontje...
pi_54266125
Het lijkt me voor de Chirsten-Unie vooral slim om ex-prostituees te weren gezien bovenstaand bericht.
Not everyone can relate to what you and I appreciate.
pi_54266287
Ik ken zelf twee mensen die in dat clubje van Lont verkeren en ik moet zeggen dat het geen dommerikken zijn. Ze slaan je compleet met allerlei bijbelteksten om de oren en daar sta je dan met je bek vol tanden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54266369
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het echt heel frappant, dit soort figuren. Laten ze zich eens richten op hun eigen misstappen en laten ze proberen om daarmee in het reine te komen. Als er *iemand* niet in de positie is om over anderen te oordelen, zijn het deze dames wel.
God heeft hen vergeven voor de misstappen die ze hebben gedaan. Om ze die vervolgens na te dragen klopt niet helemaal. Waarschijnlijk verwachten deze mensen dat homosexuelen hun leven beteren, hetero worden en hun leven aan God gaan wijden. Dan zijn ze rein en kunnen ze gezellig meedoen in de politiek.

Ze dragen homosexuelen dus niet na dat ze ooit homosexueel zijn geweest zolang ze zich maar bekeren en weer goed worden.

Het hele idee van de mogelijkheid om een homosexueel te bekeren is natuurlijk op z'n zachtst gezegd omstreden Ik probeer slechts de gedachtegang van deze mensen duidelijker te maken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54266424
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:27 schreef FJD het volgende:

[..]

God heeft hen vergeven voor de misstappen die ze hebben gedaan. Om ze die vervolgens na te dragen klopt niet helemaal. Waarschijnlijk verwachten deze mensen dat homosexuelen hun leven beteren, hetero worden en hun leven aan God gaan wijden. Dan zijn ze rein en kunnen ze gezellig meedoen in de politiek.

Ze dragen homosexuelen dus niet na dat ze ooit homosexueel zijn geweest zolang ze zich maar bekeren en weer goed worden.

Het hele idee van de mogelijkheid om een homosexueel te bekeren is natuurlijk op z'n zachtst gezegd omstreden Ik probeer slechts de gedachtegang van deze mensen duidelijker te maken.
Je bent in de war met de Katholieke stroming. Daar gelooft men dat alles vergeven wordt indien je het op biecht. Bij het protestantisme ligt dat wat moeilijker.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54266565
Ach eerlijk gezegd weer ik de Christen-Unie ook uit mijn leven, dus ik ben eigenlijk geen haar beter... ze doen maar, who cares om zo'n Staphorster splinter-groepering, die momenteel wordt gebruikt om een minderheidskabinet aan een meerderheid te helpen..
Gelukkig zonder haar
pi_54266792

[ Bericht 100% gewijzigd door CANARIS op 30-10-2007 17:51:18 ]
pi_54266918
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent in de war met de Katholieke stroming. Daar gelooft men dat alles vergeven wordt indien je het op biecht. Bij het protestantisme ligt dat wat moeilijker.
Neuh. Ik had het niet zozeer over de biecht. Meer over de vergeving van de zonden in een vroeger leven. Voor zover ik weet is het Christendom nog steeds een religie waarin God je al je zonden vergeeft als je daarom vergiffenis vraagt. Hoe dat dan weer met je zonden zit terwijl je gelovig ben is weer een tweede. Ik ben niet zo into het Christendom
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:07:39 #13
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54267070
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
Het is altijd weer typisch om te zien dat vooraanstaande christen-fundi-homobestrijders ZELF een verre van smetteloos blazoen hebben. Een simpele blik op de biografie van deze mevrouw leert dat zij HOER is geweest, dat ze (logischerwijs) seks had voordat ze trouwde en dat ze een kind kreeg voordat ze trouwde. Allemaal zaken die de Bijbel expliciet verbiedt.
Maar ook allemaal zaken die door Jezus zelf in de Bijbel worden vergeven.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:09:14 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54267105
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:22 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ken zelf twee mensen die in dat clubje van Lont verkeren en ik moet zeggen dat het geen dommerikken zijn. Ze slaan je compleet met allerlei bijbelteksten om de oren en daar sta je dan met je bek vol tanden.
En wat als je zegt: "Ja, leuk boek, was een bestseller, hè? Veel goeds over gehoord.
Zullen we het nu weer over het hier en nu hebben?"
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:38:30 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54267677
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

En wat als je zegt: "Ja, leuk boek, was een bestseller, hè? Veel goeds over gehoord.
Zullen we het nu weer over het hier en nu hebben?"
Ik ga dat soort mensen niet voor het hoofd stoten. Veel christenen zijn ook prima mensen, zolang je het niet over de controversiele onderwerpen hebt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:40:37 #16
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54267713
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ga dat soort mensen niet voor het hoofd stoten. Veel christenen zijn ook prima mensen, zolang je het niet over de controversiele onderwerpen hebt.
Ik breng het natuurlijk niet zo bot als dat, maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Je kunt het best over politieke beslissingen hebben vanuit een religieuze visie zonder met bijbelteksten te smijten.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:52:40 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54267948
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik breng het natuurlijk niet zo bot als dat, maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Je kunt het best over politieke beslissingen hebben vanuit een religieuze visie zonder met bijbelteksten te smijten.
Nee, zij halen hun argumenten uit dat boek (dat ik bovendien niet zo goed ken als zij). In mijn visie is dat boek geen valide referentie maar in hun ogen wel. Dus vermijd ik het liefst dat soort onderwerpen want dat draait toch altijd weer op hetzelfde uit. Je krijgt dan discussies over de zinloosheid van het heilige boek en daar wil ik niet in verzanden.

Nog leuker is het om te zien dat christenen met elkaar felle discussies hebben en complete bijbelpassages erbij pakken (wat ook meteen weer duidelijk maakt dat het boek multi-interpretabel is).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54272902
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:22 schreef Klopkoek het volgende:
Ze mogen wat mij betreft doodvallen met hun bijbelteksten. Het probleem met dit soort lieden is namelijk dat ze hun manier van denken proberen op te leggen aan andere mensen die daar niet van gediend zijn. Toch kunnen ze hun gang gaan. Religie maakt meer kapot dan de mens lief is. Dat is mijn standpunt en ik ben er trots op.
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:27 schreef FJD het volgende:
Ze dragen homosexuelen dus niet na dat ze ooit homosexueel zijn geweest zolang ze zich maar bekeren en weer goed worden. Het hele idee van de mogelijkheid om een homosexueel te bekeren is natuurlijk op z'n zachtst gezegd omstreden Ik probeer slechts de gedachtegang van deze mensen duidelijker te maken.
Mensen die zo over andere medemensen praten, schaar ik één categorie met neo-nazi's en ander tuig. Dat mensen zulke ziekelijke gedachten hebben dat ze zich geroepen voelen om anderen te bekeren en ze ondertussen grof te beledigen, zie ik als een vorm van extremisme die wat mij betreft strafbaar zou mogen worden gesteld in Nederland. Geloofsvrijheid prima, maar die houdt wel op waar de vrijheid van anderen wordt aangetast.
pi_54273017
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:07 schreef Floripas het volgende:
Maar ook allemaal zaken die door Jezus zelf in de Bijbel worden vergeven.
Wat kan mij dat schelen? Het hele probleem is dat ze hun manier van denken, hun opvattingen, hun God en alles wat daarbij hoort, proberen op te dringen. Het is zoiets als een stel naakte strippers in de kerk laten dansen op zondagochtend tijdens de preek, of midden tijdens de dienst hevig vloekend van allerlei gore woorden door de kerk schreeuwen. Zouden ze ook niet van gediend zijn. Waarom moeten we het omgekeerd dan WEL pikken?

Zet de boel maar eens op scherp. Dit soort misbaksels als in de openingspost verdienen wat mij betreft een keiharde bal terug. Wie kaatst kan immers de bal verwachten. Ik heb alle respect en begrip voor mensen die voor zichzelf gelovig zijn en daar naar leven. Maar ik heb NUL begrip voor de geloofsopvattingen van fundamentalisten die hun zieke denkbeelden aan anderen proberen op te leggen.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:52:37 #20
pi_54273044
Goed topic!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_54273179
'Herboren Christenen' zijn vaak de ergste fundamentalisten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54283740
ik wil dan ook wel bepaalde Surinamers weren
  woensdag 31 oktober 2007 @ 14:36:12 #23
pi_54283852
Het SGP heeft gelijk. Vrouwen en politiek...
pi_54284292
Dit is haar goed recht en dat mensen haar aanvallen omdat ze ooit in de prostitutie heeft gewerkt, vind ik een beetje onzinnig, want de dame in kwestie heeft nu God gevonden. En daar gaat het om.

Je kan niet zeggen dat Moslims alles mogen zeggen en Christenen het geen verbieden. Gelijke monniken gelijke kappen.
quote:
Leviticus 20:13
13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.

bron: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Leviticus+20%3A13&compact=1&id16=1&pos=0&set=11&lang=nl2
Amen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 31 oktober 2007 @ 15:07:15 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54284484
quote:
Ben ik even blij dat ik een vrouw ben .

En nu mag ik: mensen die in God geloven zijn hartstikke geestesziek. Nu mag mevrouw de ex-hoer weer .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')