quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:19 schreef Emed het volgende:
Hij noemt de biografie de bron waaruit het verhaal over Jezus is ontstaan.
Ik kan het totale christendom niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Heb Caesar vertaald op het gymnasium, kon er zelf niets van Jezus Christus in herkennen in ieder geval! Maar wel grappige theorie, kan het nu niet echt serieus nemen.
Er was net een interview met de maker bij DWDD. Het hele gebeuren kwam op mij een beetje Da Vinci Code achtig over. Een koppeling leggen tussen Marcus Aurelius en het evangelie naar Marcus op basis van de overeenkomst in naam, maar zonder verdere argumenten, vind ik toch net iets te makkelijk. Ik geloof dat er wel redelijke wetenschappelijke consensus is over de historiciteit van de figuur Jezus Christus, maar nog wel veel discussie over de precieze invulling.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:06 schreef Doffy het volgende:
Wanneer komt dit op tv? Ben ook wel benieuwd eigenlijk. Er zijn heel veel zinnige theoriën over of Jezus bestaan heeft, en zo ja, wie en hoe hij was, maar dit klinkt toch wel als één van de minst serieuze daarvan
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:18 schreef koningdavid het volgende:
Heb de theorie al vaker gehoord. Wanneer komt dit op TV?
Jij bent duidelijk uit op een relletje hierquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan het totale christendom niet serieus nemen.![]()
Reken maar dat het veel bekeken wordt en dat mensen het nog serieus gaan nemen ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:22 schreef Iblis het volgende:
Ik snap niet dat de VARA zo'n knoeier serieus neemt.
Er zijn ook mensen die denken dat de bijbel non-fictie isquote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Reken maar dat het veel bekeken wordt en dat mensen het nog serieus gaan nemen ook.
Er zijn ook meer dan genoeg mensen die geloofden dat de Da Vinci Code non-fictie was.
Toen ik die zin typte voelde ik deze inkopper al van zover aankomen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:46 schreef Doffy het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die denken dat de bijbel non-fictie is
Er is niet minder reden om de Da Vinci Code serieus te nemen dan om de Bijbel serieus te nemen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Reken maar dat het veel bekeken wordt en dat mensen het nog serieus gaan nemen ook.
Er zijn ook meer dan genoeg mensen die geloofden dat de Da Vinci Code non-fictie was.
Nee, Doffy heeft daarmee een goed punt. Als je de bijbel op sommige punten voor waar aanneemt, moet je nogal wat fantastische dingen aannemen. Dat doet niet onder de claim die hier gemaakt wordt. Als je dan eenmaal die fantastische aannames hebt gemaakt, wijs je naar zaken uit de bijbel en vind je ze logisch.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Toen ik die zin typte voelde ik deze inkopper al van zover aankomen.![]()
Ik had eerder op Papierversnipperaar gerekend om hem in te koppen eigenlijk. Niveautje jongens...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |