en al ging dat vliegtuig daadwerkelijk 720 km/h. Waarom zou het dan ineens 2x zo lang aan de grond gekleefd blijven door het feit dat er een lopende band onder staat?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee.
Dat de wielen sneller gaan draaien wil niet zeggen dat het vliegtuig dezelfde snelheid heeft.
Eigenlijk maken die bandjes niets uit (of ze nu 900 km/u of 100 km/u draaien). Het gaat om de zoals al 10x eerder genoemde lift.
Die band heeft heeeeeeeeeeeeel veel grip hèquote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:57 schreef mcDavid het volgende:
[..]
en al ging dat vliegtuig daadwerkelijk 720 km/h. Waarom zou het dan ineens 2x zo lang aan de grond gekleefd blijven door het feit dat er een lopende band onder staat?
"wat harder" is twee keer zo snel.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:51 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Waarom zou een vliegtuig in hemelsnaam verongelukken als de wielen wat harder spinnen dan normaal?
Misschien is dat wel te verklaren met MikeyMan's mooie wentellichamen-arbeids-energie-krachten-theoriequote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die band heeft heeeeeeeeeeeeel veel grip hè
Je maakt een denkfout.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"wat harder" is twee keer zo snel.
Bij hogere snelheden wordt een voertuig instabieller. Ons vliegtuig gaat niet een beetje harder (ten opzichte van de band) maar twee keer zo hard.
Als een Boeing 500 kan rijden zonder brokken te maken dan wil ik dat zien ook. Tot die tijd zeg ik dat hij zou gaan slingeren en vervolgens crashen.
Ja alleen rijdt de boeing geen 500, maar hebben alleen de wieltjes een omloopsnelheid van 500km/h.En die boeing bestuur je (zeker zodra dat ding harder dan 100 km/h gaat) voornamelijk met de roervlakken. Het neuswieltje is allang los voor het hoofdlandingsgestel van de grond komt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"wat harder" is twee keer zo snel.
Bij hogere snelheden wordt een voertuig instabieller. Ons vliegtuig gaat niet een beetje harder (ten opzichte van de band) maar twee keer zo hard.
Als een Boeing 500 kan rijden zonder brokken te maken dan wil ik dat zien ook. Tot die tijd zeg ik dat hij zou gaan slingeren en vervolgens crashen.
Zou de versnellingsbak van die boeing dat wel aankunnen? Met 500 km/u rijden?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:04 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja alleen rijdt de boeing geen 500, maar hebben alleen de wieltjes een omloopsnelheid van 500km/h.En die boeing bestuur je (zeker zodra dat ding harder dan 100 km/h gaat) voornamelijk met de roervlakken. Het neuswieltje is allang los voor het hoofdlandingsgestel van de grond komt.
Hopelijk zit er geen toerenbegrenzer op!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Zou de versnellingsbak van die boeing dat wel aankunnen? Met 500 km/u rijden?![]()
Zit er wel op geloof ik, bij 100.000 rpm zo'n beetje.. maar goed een beetje piloot schakelt dan wel naar z'n 2.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:06 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hopelijk zit er geen toerenbegrenzer op!!!
*zucht*quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout.
De wielen draaien harder "ten opzichte van het vliegtuig", niet andersom. Het vliegtuig gaat dus met de normale snelheid vooruit.
Dit zal wat meer stress op de lagers e.d. met zich mee brengen maar verder maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
Zoals ik al eerder zei maken de banden natuurlijk niets uit die zorgen er alleen maar voor dat het vliegtuig wat makkelijker vooruit komt (anders heb je zoveel weerstand)
Jij denkt dat je met een vliegtuig aan het bijsturen bent met de wielen?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
*zucht*
De grond (is de band) en de wielen bewegen zich van elkaar af met 500 km/u.
Hoe sneller de wielen draaien hoe minder tijd je hebt voor bijsturen, hence instabieller.
De mythbusters gaat ook over of het in de praktijk kan, niet alleen theoretisch. Als onze Boeing daarom in de praktijk deze test niet aankan, wat ik denk, dan moeten ze daar rekening mee houden.
Je begrijpt het niet goed..quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:15 schreef mcDavid het volgende:
Zo'n gestel vangt tijdens de landing de klap van een vliegtuig van ruim 300.000 kilo op wat er bovenop stuitert. De wielen spinnen in een fractie van een seconde op van 0 tot 250km/h, maar nee, bij de start schudt de boel uit elkaar als het zooitje 500 gaat.
Dat je stuurt met je roeren had ik al gepostquote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet goed..
Het gaat erom dat je niet kan bijsturen!
Roerenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:17 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat je stuurt met je roeren had ik al gepost
Je beledigt mij niet. Ik leg iets neer om te weerleggen alleen tref ik helaas mensen die meer geinteresseerd zijn in het oppoetsen van elkaars ego. Kan gebeuren.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
het is niet de bedoeling om je te beledigen o.i.d.
Het was meer een onderonsje met McDavid.
wat is het volgende wat je gaat neerleggen om te weerleggen? Dat prei paars is in een CUL topic?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je beledigt mij niet. Ik leg iets neer om te weerleggen alleen tref ik helaas mensen die meer geinteresseerd zijn in het oppoetsen van elkaars ego. Kan gebeuren.
Volgens mij heb ik meerdere malen netjes uitgelegd dat je denkwijze niet correct is. Dus ik zie niet zo in waarom ikquote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je beledigt mij niet. Ik leg iets neer om te weerleggen alleen tref ik helaas mensen die meer geinteresseerd zijn in het oppoetsen van elkaars ego. Kan gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |