We hebben al veel prachtige theorieen behandeld maar wat jij weer noemt is nieuw.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:01 schreef GoodGawd het volgende:
Deze topic begint langzamerhand heel vaag te worden ... Dus als ik het goed begrijp denken sommigen mensen dat het vliegtuig opstijgt als de banden hard genoeg draaien!? Al rijd dat vliegtuig nog met 1000km/h over de grond en hij heeft wind van achteren met 1000km/h stijgt dat ding toch niet op![]()
Het gaat er gewoon om dat het vliegtuig vliegt als er genoeg liftkracht is door de airspeed. En dat is het hele verhaal klaar en wat die lopende band nou moet in dit verhaal snap ik nog steeds niet !![]()
De samenhang tussen kracht en arbeid/energie is je niet duidelijk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dem nu haal je ook al de eenheid energie erbij. DAAR HADDEN WE HET NIET OVER HET GING OVER KRACHTEN!
Wil je me dynamica boek lenen? mag je het zelf opzoeken!
Welnee, de mythe gaat erom of dat vliegtuig opstijgt als ie op een lopende band staat die net zo hard in de tegengestelde richting gaat als het vliegtuig normaal met lifftoff snelheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
OKE het wordt nu erg kinderachtig maar goed.
Leg mij nou eens uit waarom bij jou de band wel met fantasie snelheid mag lopen en het vliegtuig normaal moet blijven?
Voor de duidelijkheid,.. een band die de snelheid haalt om de rolweerstand gelijk te maken aan de stuwkracht is net zo unwerkelijk als een 747 met warp-aandrijving.![]()
Dat is toch alleen maar om een vorm van je gelijk te kunnen claimen?
Wat? He klopt als een bus >_>quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:13 schreef jpjedi het volgende:
[..]
We hebben al veel prachtige theorieen behandeld maar wat jij weer noemt is nieuw.![]()
'"Het klopt" of "Het sluit als een bus"quote:
De samenhang is mij heel goed duidelijk. Daarom weet ik ook dat arbeid, snelheid en energie niets te maken hebben in een KRACHTEN vergelijking.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:53 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
De samenhang tussen kracht en arbeid/energie is je niet duidelijk?
Je kunt bijdehand gaan lopen doen, maar je lult echt uit je nek...
Beste wat je nu kunt doen is zelf even dat boekje van je doorlezen...
De klauwen escaleren nog eens de pan uit met die foutief samengetrokken tautoniematiesquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
'"Het klopt" of "Het sluit als een bus"![]()
"Het klopt als een bus" is een foutief samengetrokken tautoniematie.
Ja, maar zou dat veel uitmaken?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:53 schreef LoggedIn het volgende:
de snelheid van de band is ten alle tijde gelijk aan de snelheid van het vliegtuig toch? niet dat het vliegtuig een negatieve snelheid van een paar 100 km/h moet inhalen?
Is dat echt waar?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
'"Het klopt" of "Het sluit als een bus"![]()
"Het klopt als een bus" is een foutief samengetrokken tautoniematie.
Dat weet ik, maar toch is het fout.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:16 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Is dat echt waar?Heb nog nooit iemand horen zeggen het sluit als een bus, ik zeg zelf ook altijd het klopt als een bus
![]()
Behalve dat vliegtuigen er meestal niet zo goed tegen kunnen om hard achteruit te bewegen, vrij weinig inderdaadquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, maar zou dat veel uitmaken?
Ik heb met MS Flightsimulator 1.0 met de Blackbird anders grote afstanden achteruit gevlogenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:30 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Behalve dat vliegtuigen er meestal niet zo goed tegen kunnen om hard achteruit te bewegen, vrij weinig inderdaad
het kan mogelijk best moeilijk zijn om met een achterwaartse snelheid van een paar 100 km/h een voorwaartse snelheid op te bouwen door lucht naar achteren te duwen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, maar zou dat veel uitmaken?
Nou, in principe wás dat het, tegenwoordig staat het gewoon in de vanDale.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
'"Het klopt" of "Het sluit als een bus"![]()
"Het klopt als een bus" is een foutief samengetrokken tautoniematie.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:51 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nou, in principe wás dat het, tegenwoordig staat het gewoon in de vanDale.
Volgens onzetaal.nl.
![]()
arbeid en energie hebben niks met krachten te maken...?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:11 schreef mcDavid het volgende:
[..]
De samenhang is mij heel goed duidelijk. Daarom weet ik ook dat arbeid, snelheid en energie niets te maken hebben in een KRACHTEN vergelijking.
Waarom zou het vliegtuig van de grond af moeten komen in deze situatie dan? Hij staat feitelijk toch gewoon stil als de lopende band even hard de andere kant op draait?????quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:59 schreef NED het volgende:
[..]
Welnee, de mythe gaat erom of dat vliegtuig opstijgt als ie op een lopende band staat die net zo hard in de tegengestelde richting gaat als het vliegtuig normaal met lifftoff snelheid.
In dat geval zeg ik dat het vliegtuig gewoon opstijgt, maar tegelijkertijd zeg ik erbij dat het theoretisch gezien mogelijk zou kunnen zijn dat het vliegtuig niet opstijgt. Dat valt in principe buiten deze mythe omdat ze het hier hebben over een lopende band met dezelfde snelheid te laten draaien in tegengestelde richting.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:55 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
arbeid en energie hebben niks met krachten te maken...?![]()
Ik geef het op...![]()
Nee dat kan niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waarom zou het vliegtuig van de grond af moeten komen in deze situatie dan? Hij staat feitelijk toch gewoon stil als de lopende band even hard de andere kant op draait?????
... neequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waarom zou het vliegtuig van de grond af moeten komen in deze situatie dan? Hij staat feitelijk toch gewoon stil als de lopende band even hard de andere kant op draait?????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |