abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:24:45 #26
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_54249720
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:22 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Precies... Vliegtuig stijgt dus op
Inderdaad. Whats the point?
Ik heb geen natuurkunde geleerd maar dit is gewoon logica?
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:25:11 #27
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_54249732
ik vindt dat met die rolschaatsen nog steeds de beste uitleg.

Maar nu gaat het dus meer om het feit; wat bedoelden de gebroeders nu precies. En wat gaan ze nu proberen?
gaan ze dit nu proberen met een korte lopende band, of een langere.

Gaat dat vliegtuig nu echt vooruit....

Ik ben in staat om ff snel een vliegtuigje met een elastiek propeller te maken .. alleen die lopende band wordt een probleem
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_54249777
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:24 schreef Merkie het volgende:

[..]

Helemaal niet persé. MikeyMan heeft het over de versnelling, en de resultante van de krachten zal zich toch echt uiten in een versnelling a.
Niet als twee krachten elkaar opheffen en dus netto 0 zijn. En daar begon het allemaal mee

-edit-
en dan nog. De versnelling van een willekeurig object op de lopende band zal afhangkelijk zijn van de kracht die de lopende band overdraagt op dat object.
De bijbehorende bandsnelheid is inderdaad afhankelijk van de (rol)weerstand maar verder kan deze buiten beschouwing gelaten worden.

[ Bericht 22% gewijzigd door mcDavid op 29-10-2007 19:32:30 ]
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:30:47 #29
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_54249873
maareuh, weet iemand nu al wanneer die uitzending komt, of moet ie nog gemaakt worden?
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:32:30 #30
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_54249908
(Weds., December 12 at 9 PM ET/PT)

ik zeg al niets meer....
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:40:34 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54250065
Het gaat om take-off speed. Dat is per definitie luchtsnelheid omdat de mogelijkheid tot opstijgen alleen afhankelijk is van luchtsnelheid en gewicht van het vliegtuig. De rest kan je allemaal wegstrepen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:02:34 #32
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_54250502
Moeten we StefanP al die indirecte aandacht nou eigenlijk wel geven?
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:13:22 #33
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54250667
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:02 schreef vbmot het volgende:
Moeten we StefanP al die indirecte aandacht nou eigenlijk wel geven?
Waarom niet? Ik doe onze emotioneel gehandicapte medemens graag een plezier.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54252448
Zal ik de oplossing dan maar geven?

Ja, het vliegtuig stijgt op. De wielen zijn er alleen om het zo makkelijk mogelijk te maken voor het vliegtuig om over de grond te bewegen. De voortstuwing komt echter van de motoren, en het maakt geen ruk uit wat de wielen doen. De lopende band kan zo hard draaien als hij wil, maar de kracht die dat op het vliegtuig uitoefent is te verwaarlozen omdat de wielen vrij draaien. De wielen zullen sneller draaien en er zal meer wrijving zijn in de weel bearings en op de banden, maar daar houdt het ook op. De motoren drijven het vliegtuig vooruit t.o.v. de lucht, de vorm van de vleugels veroorzaakt lift, de lift wordt groot genoeg om het vliegtuig op doen stijgen, en voila.

Iedereen die dacht dat het vliegtuig aan de grond blijft, snapt totaal niets van natuurkunde. Als je me niet gelooft, kijk dan in december zelf maar naar de uitzending...
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:02 schreef vbmot het volgende:
Moeten we StefanP al die indirecte aandacht nou eigenlijk wel geven?
Dan reageer je niet
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:38:13 #35
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_54252658
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:29 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dan reageer je niet
Dan had jouw 'oplossing' hier waarschijnlijk niet gestaan, want stiekem is dit gewoon een reactie op mijn provocatie.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_54253001
ja, fuck!

waarom zetten we geen weddenschap op, oid?
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:56:23 #37
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54253060
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:01:15 #38
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54253181
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:29 schreef StefanP het volgende:
Zal ik de oplossing dan maar geven?

Ja, het vliegtuig stijgt op. De wielen zijn er alleen om het zo makkelijk mogelijk te maken voor het vliegtuig om over de grond te bewegen. De voortstuwing komt echter van de motoren, en het maakt geen ruk uit wat de wielen doen. De lopende band kan zo hard draaien als hij wil, maar de kracht die dat op het vliegtuig uitoefent is te verwaarlozen omdat de wielen vrij draaien. De wielen zullen sneller draaien en er zal meer wrijving zijn in de weel bearings en op de banden, maar daar houdt het ook op. De motoren drijven het vliegtuig vooruit t.o.v. de lucht, de vorm van de vleugels veroorzaakt lift, de lift wordt groot genoeg om het vliegtuig op doen stijgen, en voila.

Iedereen die dacht dat het vliegtuig aan de grond blijft, snapt totaal niets van natuurkunde. Als je me niet gelooft, kijk dan in december zelf maar naar de uitzending...
[..]

Dan reageer je niet
Het stond inmiddels al 10-0 voor het "vliegtuig stijgt gewoon op"-kamp hoor .
2000 light years from home
pi_54253248
quote:
wat moeten we daarmee?
pi_54253293
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het stond inmiddels al 10-0 voor het "vliegtuig stijgt gewoon op"-kamp hoor .
De weddenschap moet eerder gaan over of de mythbusters de IAS of de rolsnelheid van de wielen gaan gebruiken. Ik schat ze stom genoeg om dat laatste te doen...
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:06:36 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54253312
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]

wat moeten we daarmee?
We?

Je zou eruit kunnen leren hoe de krachten op een wiel werken...

Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik niet het hele stuk heb gelezen...

Anywayz, de volledige reaktiekracht komt bovenaan het wiel terecht en niet op de as...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_54253838
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:06 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

We?

Je zou eruit kunnen leren hoe de krachten op een wiel werken...

Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik niet het hele stuk heb gelezen...

Anywayz, de volledige reaktiekracht komt bovenaan het wiel terecht en niet op de as...
Ik weet niet waar je helemaal heen wilt. Als je precies wilt uitrekenen hoe groot de kracht is die theoretisch m.b.v. een vliegtuigwiel van een lopende band kan worden opgenomen is het misschien nuttig die pagina door te lezen, maar daar had ik het in de verste verte niet over. Fvliegtuig = Flopendeband blijft ten alle tijden van toepassing, als beide eenparig bewegen of stilstaan.
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:31:30 #43
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54253882
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:29 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Fvliegtuig = Flopendeband blijft ten alle tijden van toepassing, als beide eenparig bewegen of stilstaan.
Alleen wordt maar een klein gedeelte van die F gebruikt om het vliegtuig in beweging te krijgen... De rest gaat op aan de rolbeweging van het wiel...
En dat is waar ik heen wil...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_54254140

je begrijpt het echt niet. Ga maar geen werktuigbouw studeren.

voor de duidelijkheid rolBEWEGING is een SNELHEID en geen KRACHT
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:47:53 #45
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54254268
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:42 schreef mcDavid het volgende:

je begrijpt het echt niet. Ga maar geen werktuigbouw studeren.

voor de duidelijkheid rolBEWEGING is een SNELHEID en geen KRACHT


Dude... Ga anders een natuurkundeboek opendoen... De lopendeband oefent een kracht uit op het vliegtuigwiel... Om wel of niet iets voor elkaar te krijgen (vliegtuig blijft stil staan, of vliegtuig gaat bewegen) moeten we dus bekijken hoeveel kracht er door de band op het vliegtuig uitgeoefend wordt...

Als hij niet opstijgt, moet de loopband een kracht (op de as van) het vliegtuig uitoefenen die net zo groot is als de kracht die door de motoren wordt opgewerkt...

Waar de term "rolbeweging is een snelheid" vandaan komt, is mij een raadsel, maar het slaat als een tang op een varken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:55:16 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54254464
Het niveau daalt en het vliegtuig stijgt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54255355
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:05 schreef mcDavid het volgende:

[..]

De weddenschap moet eerder gaan over of de mythbusters de IAS of de rolsnelheid van de wielen gaan gebruiken. Ik schat ze stom genoeg om dat laatste te doen...
Het zou me inderdaad niets verbazen als ze iets heel raars gaan doen.

Overigens geloof ik er weinig van dat ze dit 'echt' gaan testen: veel succes met het vinden of bouwen van een lopende band die zo breed en lang is als een landingsbaan (of op z'n minst de afstand die een ultralight nodig heeft om op te stijgen).
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54255763
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:47 schreef MikeyMan het volgende:

[..]



Dude... Ga anders een natuurkundeboek opendoen... De lopendeband oefent een kracht uit op het vliegtuigwiel... Om wel of niet iets voor elkaar te krijgen (vliegtuig blijft stil staan, of vliegtuig gaat bewegen) moeten we dus bekijken hoeveel kracht er door de band op het vliegtuig uitgeoefend wordt...
de kracht die het wiel op het vliegtuig uitoefent is even groot als de kracht die het wiel op de lopende band uitoeffent. Anders zou het wiel geen krachtenevenwicht hebben en versnellen danwel vertragen. (in de ruimte, niet qua draaisnelheid) Het wiel geeft de kracht slechts door.
quote:
Als hij niet opstijgt, moet de loopband een kracht (op de as van) het vliegtuig uitoefenen die net zo groot is als de kracht die door de motoren wordt opgewerkt...
daar zijn we het over eens.
Alleen maakt het geen drol uit of die kracht op de wielen of op (bijv.) de romp wordt overgedragen. Alleen doordat de wielen gelagerd zijn zal de snelheid van de lopende band veel hoger moeten zijn om die kracht over te kunnen brengen. (of andersom geredeneerd: bij dezelfde bandsnelheid zal de kracht die de lopende band levert veel kleiner zijn als het vliegtuig op zijn wielen staat)
quote:
Waar de term "rolbeweging is een snelheid" vandaan komt, is mij een raadsel, maar het slaat als een tang op een varken...
wel eens van hoeksnelheid gehoord?
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:54:38 #49
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54255934
lol wat is dit nu weer voor een onzin? Dus als ik het goed begrijp staat de vliegtuig op een lopende band die <-- richting op gaat en het vliegtuig moet -->
Dan voel je toch al aan dat dat elkaar tegenwerkt? Alleen de wielen zullen harder draaien en het vliegtuig zal meer vermogen nodig hebben om op te stijgen...

Landen integendeel op zo'n baan zou heel handig zijn aangezien je de landingsbaan veel korter kan maken
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_54256093
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:54 schreef GoodGawd het volgende:
lol wat is dit nu weer voor een onzin? Dus als ik het goed begrijp staat de vliegtuig op een lopende band die <-- richting op gaat en het vliegtuig moet -->
Dan voel je toch al aan dat dat elkaar tegenwerkt? Alleen de wielen zullen harder draaien en het vliegtuig zal meer vermogen nodig hebben om op te stijgen...

Landen integendeel op zo'n baan zou heel handig zijn aangezien je de landingsbaan veel korter kan maken
Meer vermogen met het opstijgen zal best meevallen, de rolweerstand is maar een fractie van de totale weerstand van het vliegtuig, en neemt bovendien (door toenemende lift) af namate het vliegtuig sneller beweegt.

Voor een kortere landingsbaan moet je eerst het onderstel en de remmen verzwaren. Zolang een vliegtuig niet minstens zo hard remt dat de banden gieren, heeft het op een lopende band zetten geen zin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')