Snakequote:Op zondag 28 oktober 2007 17:59 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het niet echt vreemd. Alleen lijkt het me zo saai. Wat doe je tijdens het wachten op je eten?
Je kunt beter een pizza laten komen.
In Nederland wordt het dus wél als vreemd beschouwd. Alsof je geen vrienden hebt en dat het zielig is.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:54 schreef Deliah het volgende:
Het is volkomen normaal om in je eentje te gaan eten in een restaurant: niks vreemds aan dus.
Iets lezen of gewoon een beetje dagdromen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:59 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het niet echt vreemd. Alleen lijkt het me zo saai. Wat doe je tijdens het wachten op je eten?
Als je langs je huis komt wel.quote:Je kunt beter een pizza laten komen.
Ik wil doorgaans echter lekker eten en als ik de tijd heb om er van te genieten wil ik dat ook. In een snackbar lukt dat niet echt..quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:14 schreef Rorata het volgende:
ik zou het nooit doen, lijkt me gewoon raar, kan je net zo goed iets halen bij de snackbar.
Dan ga je toch naar de Burger King.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wil doorgaans echter lekker eten en als ik de tijd heb om er van te genieten wil ik dat ook. In een snackbar lukt dat niet echt..
Kijk eens hoe de mensen naar je kijken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:44 schreef Alicey het volgende:
Ik denk niet dat het vreemd is. Als ik geen zin of mogelijkheid heb om te koken en ik heb de tijd er voor zoek ik ook een leuk restaurantje op. Heb zelden de indruk dat het vreemd is.
Waarom?quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:18 schreef Varr het volgende:
Mensen die alleen eten in een restaurant zijn mafkezen.
Waarom? Wat is er zielig aan?quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:22 schreef Varr het volgende:
[..]
Kijk eens hoe de mensen naar je kijken.
Als ik iemand alleen zie zitten in een restaurant vind ik dat altijd erg zielig.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:41 schreef Noorseviking het volgende:
Dan ga je toch opwarm pannekoeken eten met BaajGuardian!
het is toch gewoon heel logisch en praktisch? wat is er dan zielig aan?quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:31 schreef Varr het volgende:
Naar het restaurant gaan is iets sociaals. Verstoor het dan niet door zielig in je eentje aan een tafel te gaan zitten in mijn gezichtsveld.
Jij vindt dat het iets sociaals is. Voor iemand anders kan het puur genieten van eten zijn, en als daar toevallig geen tafelgenoot bij aanwezig is, soit!quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:31 schreef Varr het volgende:
Naar het restaurant gaan is iets sociaals. Verstoor het dan niet door zielig in je eentje aan een tafel te gaan zitten in mijn gezichtsveld.
in de bioscoop zit je ook niet 3/4 van de tijd doelloos te wachten.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:44 schreef Pendri het volgende:
Ik vind het niet raar. Jij hebt honger, zij bieden eten aan. Deal.
Ik ga wel eens alleen naar de bios, prima toch. Ik kom voor de film, niet voor gezelschap.
ik heb wel betere dingen te doen...quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:47 schreef Thomass het volgende:
Krantje meenemen
Als je thuis moet koken moet je diezelfde tijd door zien te komen. Dan ben je bezig, nu heb je even lekker de tijd om iets anders te doen. Heerlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:46 schreef mcDavid het volgende:
[..]
in de bioscoop zit je ook niet 3/4 van de tijd doelloos te wachten.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:18 schreef Varr het volgende:
Mensen die alleen eten in een restaurant zijn mafkezen.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:02 schreef Paramnesia het volgende:
Ik eet zo vaak alleen in een restaurant. Heerlijk.![]()
Boek erbij pakken. Wijntje bestellen. Als het zomers is buiten gaan zitten in een warme nacht. Tijdens wachten op het eten je gedachten laten dwalen. En als het een kwalitatief goed restaurant is genieten van het eten.
Relaxen en genieten![]()
Nou, volgens mij is het overgrote deel van de restaurantbezoekers (En dan bedoel ik niet de McD) in een groep van 2 of meer hoor...quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:54 schreef Deliah het volgende:
Het is volkomen normaal om in je eentje te gaan eten in een restaurant: niks vreemds aan dus.
Ik snap dat niet. Een boek.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:12 schreef DennisMoore het volgende:
Maar wat doe je dan tijdens het eten?
Beetje voor je uit zitten kijken? Kijken hoe je vork in de aardappel prikt?
Geen gesprekspartner, geen tv... Boooring.
Je kán dat wel doen, maar ik denk niet dat veel mensen dat als een functie van een restaurant zien.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:20 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Een boek.
Maar wat is er mis met je gedachten laten dwalen. Is het zo triest gesteld dat men niet eens over dingen kan nadenken.![]()
quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:16 schreef Flashwin het volgende:
Behoorlijk triest imo. Je hebt toch heus wel iemand waarmee je kan gaan en gezellig kan praten tijdens het eten.
Anders kan je net zo goed iets thuis laten bezorgen
Het is en blijft gewoon raar! Je zou tbs moeten krijgen!quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Thuis kun je niet andere mensen kijken....vooral de tafeltjes die vol zitten met "verplichte" familie-etentjes zijn een genot voor het oog en de fantasie....
![]()
Persoonlijke uitdaging voor je: de eerste keer dat je een alleen-eter ziet: vraag hem of haar aan je tafel ( ook al doe je het toch niet)quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:51 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Het is en blijft gewoon raar! Je zou tbs moeten krijgen!
quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:51 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Het is en blijft gewoon raar! Je zou tbs moeten krijgen!
Iemand die weet hoe het werktquote:Op zondag 28 oktober 2007 19:02 schreef Paramnesia het volgende:
Ik eet zo vaak alleen in een restaurant. Heerlijk.![]()
Boek erbij pakken. Wijntje bestellen. Als het zomers is buiten gaan zitten in een warme nacht. Tijdens wachten op het eten je gedachten laten dwalen. En als het een kwalitatief goed restaurant is genieten van het eten.
Relaxen en genieten![]()
in je eentje gaan eten en vervolgens naar andere mensen kijken en "fantaseren"??? WTF gast.. jij hebt de hoop al lange tijd geleden opgegeven he?quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Thuis kun je niet andere mensen kijken....vooral de tafeltjes die vol zitten met "verplichte" familie-etentjes zijn een genot voor het oog en de fantasie....
![]()
Mensen kijken, dat is ook iets heel leuks.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:22 schreef Varr het volgende:
[..]
Als ik iemand alleen zie zitten in een restaurant vind ik dat altijd erg zielig.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:04 schreef Alicey het volgende:
Sowieso vind ik hoe anderen ergens over denken een zwak excuus om iets te doen of laten.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:44 schreef Flashwin het volgende:
[..]
in je eentje gaan eten en vervolgens naar andere mensen kijken en "fantaseren"??? WTF gast.. jij hebt de hoop al lange tijd geleden opgegeven he?!
Koken doe ik in een kwartiertje, eten in nog eens zoiets. Een restaurant bezoek ben je (als je het snel doet) toch minstens een uur aan kwijt. Daarom: als ik geen zin heb om te koken, bestel ik wel wat.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:53 schreef Pendri het volgende:
[..]
Als je thuis moet koken moet je diezelfde tijd door zien te komen. Dan ben je bezig, nu heb je even lekker de tijd om iets anders te doen. Heerlijk.
Laat je avond vooral niet verpesten doordat ik zielig zit te genieten van lekker eten en een goed boek.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:31 schreef Varr het volgende:
Hear hear.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:58 schreef thloreg het volgende:
Ik snap het hele gedoe van "alleen naar een restaurant gaan "niet zo. Wat is het probleem? Dat mensen je aankijken of dat je altijd iemand bij je moet hebben om je handje vast te houden? Ik denk dan de mensen die zich hierover druk maken eerder een probleem hebben dan die mensen die alleen ergens gaan eten. Bedoel ergens niet heengaan omdat je niemand mee kan nemen getuigd van onzekerheid en onvolwassenheid.
Ga je toch allemaal aan een apart tafeltje zitten, dat is toch hetgeen jij wil.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:26 schreef Kingstown het volgende:
Gistereravond ben ik naar een restaurant geweest (met z'n vieren) en daar zat een oudere dame (jaar of 60 schat ik) alleen te eten....ik wilde nog naar haar toegaan en zeggen dat er mensen zijn op een internetforum genaamd FOK! die haar een beetje raar vinden, maar bij nader inzien heb ik haar toch maar lekker laten genieten van haar maaltijd!
![]()
Ik heb het ook. Terwijl het nergens op slaat natuurlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:22 schreef Varr het volgende:
[..]
Dit is voor mij inderdaad de voornaamste reden om alleen te eten. Ik heb me nooit onbehaaglijk gevoeld in een restaurant, nooit bij stil gestaan eigenlijk dat mensen dat raar zouden vinden. Het zegt toch wat over je zelfvertrouwen als je niet alleen naar een restaurant durft.quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:47 schreef thaleia het volgende:
Toch eet ik wel regelmatig in m'n eentje in een restaurant, als ik tussen werk en vergadering/cursus/andere avondactiviteit niet thuis kom, omdat ik in een andere stad ben ofzo, en gewoon lekker wil eten. Ik wil op zo'n dag van hard werken graag effe lekker eten en geen smerige snelle snack.
Oh ja, dat had ik ook een keer. Was er een enorme file op de weg en toen ging ik maar naar een restaurant om wat te eten zodat de files wat opgelost zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:12 schreef Aeterna het volgende:
Het lijkt mij niks raars. Stel je komt laat van je werk en je wilt eens lekker eten maar je moet weer ergens anders heen en komt niet langs je huis?
Ja, precies, dan ga je even langs een restaurant en gaat daar lekker eten. Gewoon snel(als het een beetje snel gebracht wordt) en lekker eten.
Dat andere mensen dat raar vinden... tsja.
ik krijg de indruk dat jij het type bent wat er een elftal nodig voor nodig heeft:{wquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:05 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Ga je toch allemaal aan een apart tafeltje zitten, dat is toch hetgeen jij wil.![]()
Ik eet liever alleen een goed maaltje weg dan dat ik met nietszeggende mensen 'zo'n leuke avond heb'.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 03:08 schreef L.Denninger het volgende:
"smaakbeleving"
Vergeet je het "mondgevoel" en de "papil-intensiteit" niet ?
Wat is er nou leuk aan om in je eentje anderhalf uur lang naar je bord te gaan zitten staren ?
Neem dan wat vrienden mee, dan wordt het tenminste nog gezellig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |