Ik bazel inmiddels over het vervolgtraject. Midcareer en verder.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:29 schreef Underdoggy het volgende:
Ben je nou zo dom of doe je alleen net alsof?
[..]
Zoals ze zelf zegt gaat het bij een startersfunctie toch ECHT wel om je papiertje (WO), die goede startersfunctie heb je daarna nodig om door te groeien en aan de werkervaring te komen op een bepaald niveau. Oftewel het is belangrijk voor je werk+groei, precies de vraag van TS. Ik volg puur jouw redenering.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:42 schreef brooklynzoo het volgende:
Misschien is het ook interessant te vermelden dat veel afgestudeerde WO-ers, later nog een HBO opleiding volgen (vaak naast hun baan).
Als ik dit zo lees dan is LBO zwakstroom nog te moeilijk voor je.....quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:54 schreef klc12 het volgende:
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk studeren, HBO dus...
een cursus aan de Nyenrode universiteit. Ze heeft dus super weinig gestudeerd en ook niet eens hoog.
titels als ing. en dat die mensen vaak slechter presteerden dan mensen met een HBO opleiding.
Het afstuderen aan een HBO wil niet zeggen dat je minder intelligent bent dan een WOer. Maar gemiddeld genomen is een WO natuurlijk wel moeilijker dan een HBO. Net zoals VWO niet voor iedereen weggelegd is. Overigens zijn de verschillen in de VS tussen diverse universiteiten ook erg groot en is een bachelor in de VS niet te vergelijken met een bachelor in Nederland. Het niveau in Nederland is veel constanter, terwijl het niveau op een Harvard hoger zal liggen en het niveau op de University of South New Hampshire wat lager zal liggen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:05 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
En om nog even op mijn eerdere opmerking "wetenschap =! intellect" terug te komen:
Intellect is een resultaat van zowel theoretisch als praktisch leren. Je kunt intellect op talloze manieren ontwikkelen, en wetenschap is daar slechts een methode van. De stelling dat Academici over meer intellect beschikken omdat ze wetenschappelijk georienteerd onderwijs hebben gevolgd, is te kort door de bocht. Iemand met HBO, of iemand zonder opleiding kan hetzelfde intellectieniveau behalen via andere wegen, danwel overstijgen.
De grootste schrijvers en filosofen bereiken intellect onafhankelijk van hun opleidingen.
Oké je bent echt dom. Lees mijn reactie nog eens zou ik zeggen. Om aan die werkervaring te komen moet je ergens starten, hoger starten leidt tot betere carriere mogelijkheden in het begin oftewel tot betere relevante werkervaring oftewel tot betere kansen ook mid-career.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:31 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik bazel inmiddels over het vervolgtraject. Midcareer en verder.
Jij bent duidelijk niet in staat causuale verbanden te zien, en waarom heb jij zoveel frustraties tegen academici? Je komt op mij over als iemand die het altijd wilde zijn maar niet kon en nu gaat janken.quote:
Wanneer ga jij eens naar een Amerikaans forum verhuizen als hier in Nederland alles zo kut is?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 05:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kolder. Hoelang werk jij al? Vertel eens? Nou?
Hier, laat ik even een vriend quoten die headhunter is:
[..]
Veel succes dus met je job-hoppen.
O ja: alleen bij entreeposities heeft een master's een paar honderd dollar per maand meer. Iemand met een BSc en werkervaring is daarentegen gelijk aan iemand met een MSc en geen enkel bedrijf differentieert tussen een BSc en MSc wanneer beiden werkervaring hebben. Behalve in Nederland misschien, waar alles nog lekker rigide met functieschalen e.d. gaat
En jij bent kort van geheugen. Nogmaals: ik heb een bachelor of arts van de university of Wisconsin. Ik laat aan jou over of je dat een HBO of WO niveau vindt, volgens je zielige Hollandse referentiekader.quote:Op woensdag 7 november 2007 10:40 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk niet in staat causuale verbanden te zien, en waarom heb jij zoveel frustraties tegen academici? Je komt op mij over als iemand die het altijd wilde zijn maar niet kon en nu gaat janken.
Kneus.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:01 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
En jij bent kort van geheugen. Nogmaals: ik heb een bachelor of arts van de university of Wisconsin. Ik laat aan jou over of je dat een HBO of WO niveau vindt, volgens je zielige Hollandse referentiekader.Cheers.
Ik vind het HBO niveau.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:01 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
En jij bent kort van geheugen. Nogmaals: ik heb een bachelor of arts van de university of Wisconsin. Ik laat aan jou over of je dat een HBO of WO niveau vindt, volgens je zielige Hollandse referentiekader.Cheers.
Linkse anarchist!!quote:Op woensdag 7 november 2007 21:01 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Uhm, leg dan even uit waarom Amerikaanse bedrijven in Nederland wel het verschil maken tussen een MSc en een BSc?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 05:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kolder. Hoelang werk jij al? Vertel eens? Nou?
Hier, laat ik even een vriend quoten die headhunter is:
[..]
Veel succes dus met je job-hoppen.
O ja: alleen bij entreeposities heeft een master's een paar honderd dollar per maand meer. Iemand met een BSc en werkervaring is daarentegen gelijk aan iemand met een MSc en geen enkel bedrijf differentieert tussen een BSc en MSc wanneer beiden werkervaring hebben. Behalve in Nederland misschien, waar alles nog lekker rigide met functieschalen e.d. gaat
quote:Op woensdag 7 november 2007 16:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wanneer ga jij eens naar een Amerikaans forum verhuizen als hier in Nederland alles zo kut is?
quote:Op donderdag 8 november 2007 09:17 schreef jstiglitz het volgende:
Naar mijn (bescheiden) mening behoort het HBO tot een van de ergste excessen van de naoorlogse Nederlandse geschiedenis, en behoort het dientengevolge MET WORTEL EN TAK te worden uitgeroeid. Want laten we wel wezen, HBO'ers zijn niets dan tuig en voegen dan ook absoluut niets toe. Sterker nog, HBO'ers zijn een groot gevaar voor Nederland, en dan met name onze economie. Immers, zoals algemeen bekend, gaat Nederland langzaam maar zeker kapot aan een overschot aan managers. Voor elke arbeider zijn er tegenwoordig drie managers in dienst. En management kunnen we niet in de winkel verkopen; een door een arbeider geproduceerd daarentegen goed wel. Feitelijk, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, zijn de HBO'ers - met hun misplaatste management-ambities - dan ook de hele economische teloorgang van Nederland schuld.
Maar wees gerust HBO'ers, dit is een probleem dat is op te lossen. Namelijk door het HBO af te schaffen en het samen te voegen met het MBO. Belangrijk hierbij is dat de onverlaten hier geleerd dient te worden dat ze absoluut niet een managersfunctie moeten nastreven, maar een arbeiderspost. Zodoende neemt het aantal arbeiders toe en worden deze gecoördineerd door academische leidinghebbenden. De ideale wereld, me dunkt.
Begrijp me dan ook niet verkeerd, ik heb niets tegen HBO'ers maar tegen de uitwassen van de HBO'ers.
Als je als HBO'er gewoon netjes een arbeider wordt en belangrijk denkwerk aan academici overlaat dan hoor je mij niet klagen. Maar alsjeblieft ga geen, vaak door de overheid bedachte, managersfunctie innemen, want daar zijn andere mensen voor bedoeld. Een koe behoort immers ook niet te vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |