Iemand met een ing. titel komt dan ook van een hbo af...quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:54 schreef klc12 het volgende:
...
Zij heeft me wel verteld dat het niet zoveel utimaakt of je veel of weinig gestudeerd heeft. Zij vertelde me ook dat ze ook mensen aannaam met titels als ing. en dr. en dat die mensen vaak slechter presteerden dan mensen met een HBO opleiding. Het enige wat belangrijk is dat je je mond durft open te doen bij vergaderingen en dat je slim en gedreven bent, dat is wat zij zei.
...
Iddquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:10 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Iemand met een ing. titel komt dan ook van een hbo af...![]()
Dat lijkt me toch niet waarquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Moraal van dit topic, je kan beter HBO dan WO gaan doen want die WO'ers krijgen toch alleen maar theorie.
Ligt eraan hoor, die grote voorsprong bij jur. opleidingen. Kijk, wil je een toga beroep uitoefenen, dan zal je met enkel een HBO diploma weinig kunnen uitrichten, daar is immers een WO diploma voor nodig.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:26 schreef existenz het volgende:
WO heb je alleen bij specifieke studies (en/of uni's) een echt grote voorsprong. Denk hierbij bijvoorbeeld aan juridische opleidingen. Bij de rest valt dat wel mee, maar je hebt wel een voorsprong...
Het was ook sarcastisch natuurlijk, ben zelf met een master bezig na HBOquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:41 schreef Paramnesia het volgende:
Dat lijkt me toch niet waar_!
Was het maar zo simpel.
o ja oeps, ik bedoelde ir.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:10 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Iemand met een ing. titel komt dan ook van een hbo af...![]()
ik heb niet precies gevraagd wat voor cursus, als ik haar weer zie zal ik het vragen.quote:
nee geen MBA, dat heeft zij zelf gezegd. Bovendien moet je al een universitaire studie hebben gedaan om MBA te doen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het was ook sarcastisch natuurlijk, ben zelf met een master bezig na HBO.
Die vriendin heeft misschien wel haar MBA gehaald op nijenrode, TS definieert dat als 'cursus'.
en heb je het afgemaakt? hoelang duurde het?quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:06 schreef Lady_Like het volgende:
Ik heb beide gedaan, hbo (heao-MER ook) basis met stages, en vervolgens een theoretische verdieping op de uni (Financieel management). Voor mij persoonlijk erg nuttig, omdat je net even iets meer gezien hebt dan alleen een HBO'er óf academicus.
wat een onzin man, je kan zelf carriere maken zonder opleiding, groot deel ligt bij je persoonlijkheid / motivatie / inzet etcquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:56 schreef Bananenman het volgende:
Kan zijn, maar de mensen met de echte topfuncties zijn altijd WO'ers. Die vriendin van je moeder is de uitzondering op de regel dan.
Hahaha, wat een gigantische BULLSHIT.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:56 schreef Bananenman het volgende:
Kan zijn, maar de mensen met de echte topfuncties zijn altijd WO'ers. Die vriendin van je moeder is de uitzondering op de regel dan.
Neuh, ze praten alleen iets harder en langzamer tegen je, met soms wat gebaren tussendoor.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:54 schreef klc12 het volgende:
Alleen nu rest mij de vraag of het nou echt ZO een verschil maakt om hoog in het bedrijfsleven te komen, of je nou WO of HBO hebt gedaan.
thanks!
Oh jee, nu krijg ik boze HBO'ers op m'n dak.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:45 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Hahaha, wat een gigantische BULLSHIT.
alle mensen die BE doen die ik ken doen het omdat het zo'n pretpakket is (en inderdaad, voordat ze BE kozen hadden ze iets anders gedaan).quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik zou trouwens geen MER studeren. Je kan beter kiezen voor BE. Ik ken een hele hoop studenten die van MER naar BE geswitched zijn, en BE bevalt ze vele malen beter.
Vaak is het eerste jaar gelijk ja. En eehm, of je BE of MER makkelijker vindt. Geen idee, ik heb het idee altijd dat BE moeilijker is dan MER.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:54 schreef mnybag het volgende:
zijn niet al de economie opleidingen het 1ste jaar hetzelfde? accountancy / bedrijfseconomie / mer
quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:08 schreef klc12 het volgende:
nee geen MBA, dat heeft zij zelf gezegd. Bovendien moet je al een universitaire studie hebben gedaan om MBA te doen.
bedankt, daar heb ik wat aan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:37 schreef Aventura het volgende:
Soms loop je als hbo'er wel tegen plafonds aan. Ik heb atheneum afgemaakt, netjes in 1x met gemiddeld een 8 op mijn lijst. Na 1 jaar wo ben ik geswitcht naar een hbo-opleiding, uit pure interesse. Ik heb sindsdien altijd werk gehad, veelal free lance en tijdelijk. Sinds een jaar werk ik bij een grote financiele instelling, en heb ik voor het eerst te maken met het 'serieuze' bedrijfsleven. Ik zie dat mensen met een wo-titel deze toch wel vaak voeren, omdat het blijkbaar gewicht in de schaal legt. Wat mij persoonlijk opvalt is dat dit vaak de mensen zijn die bij mij niet zo hoog in de achting staan qua functioneren. Na wat observatie kan ik het volmondig eens zijn met die vriendin van je moeder (TS). Je karakter en (street)slimheid zijn van doorslaggevend belang. Je moet je mondje kunnen roeren, een soort natuurlijk overwicht hebben, slim en leergierig zijn. Dez combi van eigenschappen heb je in je of je hebt het niet en er is geen opleiding of studie die het je kan leren. Om terug te komen op mijn eerdere punt, ik zie mezelf als zo'n getalenteerd iemand. Maar helaas merk ik wel dat ik voor sommige carrieretrajecten blijkbaar tekort kom; bv. het talents-traject kan ik wel vergeten. Daar moet je een master voor hebben. Ik denk er daarom sterk over om alsnog een master te halen, zodat ik toch meer gewicht in de schaal kan leggen en door kan groeien. Op zich wel jammer dat het zo moet; ik denk niet dat het voor mijn functioneren een meerwaarde zou hebben.
Overigens merk ik dit (nog) niet aan mijn salaris. Ik verdien meer dan enkele wo-ers bij mij op de afdeling, puur door mijn werkervaring en presteren.
Dat is gelul... Het is zo goed als onmogelijk zonder universitaire titel een topfunctie in het bedrijfsleven te bereiken. Dat is ook niet voor niets, die topfuncties vragen veel meer universitaire kwaliteiten (analytische vaardigheden, hoge leessnelheid, abstractievermogen, zefstandig denken) dan HBO kwaliteiten.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:43 schreef mnybag het volgende:
[..]
wat een onzin man, je kan zelf carriere maken zonder opleiding, groot deel ligt bij je persoonlijkheid / motivatie / inzet etc
Met een academische opleiding leer je analytisch denken. Dat is de voorsprong die je dan hebt. Maar als hbo' er leer je projectmatig werken. Dat is goud waard in het bedrijfsleven. Hoeveel academici heb ik wel niet meegemaakt die veel kennis hebben, maar dit niet kunnen toepassen. 4 jaar lang kunnen blokken en puntjes pakken is een ding, maar je kennis en vaardigheden op een nuttige manier kunnen toepassen is een tweede. Bovendien is niet gezegd dat je als hbo' er niet analytisch kunt denken (en natuurlijk omgekeerd, dat je als wo' er niet zou kunnen aanpakken).quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:06 schreef jschud het volgende:
Ik denk dat het echt wel uitmaakt of je HBO of WO hebt. Als HBO'er kan je nog zo mondig en slim zijn maar bij veelal grotere bedrijven kan je bepaalde functies niet doen zonder een WO papiertje. Bovendien een WO titel is een goed pr-plaatje voor externe contacten.
Bovendien, WO'ers worden niet alleen aangenomen omdat ze een papiertje in een bepaalde richting hebben, maar ook omdat ze analytisch kunnen denken (bij HBO'ers is dat iets minder)
ja en mensen die zich veel inzetten hebben dat vroeger dus ook gedaan en dus een wo diplomaquote:Op zondag 28 oktober 2007 19:43 schreef mnybag het volgende:
[..]
wat een onzin man, je kan zelf carriere maken zonder opleiding, groot deel ligt bij je persoonlijkheid / motivatie / inzet etc
Dat klopt, maar algemeen genomen zijn WO'ers analytischer dan HBO'ers; dat is ook niet zo raar aangezien het accent van een WO opleiding per definitie zich meer toespitst op het analysch benaderen van vraagstukken; bij het HBO is dat simpelweg minder het geval.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Met een academische opleiding leer je analytisch denken. Dat is de voorsprong die je dan hebt. Maar als hbo' er leer je projectmatig werken. Dat is goud waard in het bedrijfsleven. Hoeveel academici heb ik wel niet meegemaakt die veel kennis hebben, maar dit niet kunnen toepassen. 4 jaar lang kunnen blokken en puntjes pakken is een ding, maar je kennis en vaardigheden op een nuttige manier kunnen toepassen is een tweede. Bovendien is niet gezegd dat je als hbo' er niet analytisch kunt denken (en natuurlijk omgekeerd, dat je als wo' er niet zou kunnen aanpakken).
Gek he? Je praat namelijk poep.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:49 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Oh jee, nu krijg ik boze HBO'ers op m'n dak.
Ik wil wel even analyseren (quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:08 schreef Pool het volgende:
Een topic waarin HBO'ers toekomstige HBO'ers aanpraten dat je met HBO evenveel en even goede carričrekansen hebt als met WO. Weet je wat, ik ga er niet eens mijn tijd aan verdoen om dat te ontkrachten. Ga lekker allemaal HBO doen, dan stijgt mijn universitaire titel alleen maar meer in waarde.
zulks een incorrecte aannamequote:Op maandag 29 oktober 2007 15:24 schreef Cracka-ass het volgende:
Je kunt beter helemaal niet studeren dan heb je meer kans op succes.
Bron: Quote 500
![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:24 schreef Cracka-ass het volgende:
Je kunt beter helemaal niet studeren dan heb je meer kans op succes.
Bron: Quote 500
![]()
oh maar nu wil ik toch wel opmerken dat het makkelijker is om een laag-niveau baan te vinden dan een hoog niveau baan. Er zijn meer banen, en er zijn ook grotere te korten aan met name technische laag opgeleiden. Er zijn minder mensen met een hoge opleiding dus de roulatie is kleiner, dus de sollicitaties komen minder snel vrij.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik wil wel even analyseren () waar dat misverstand vandaan komt. HBOers denken dat omdat er meer behoefte is aan HBOers dan aan WOers je betere carrierekansen hebt met een HBO opleiding op zak dan met een WO titel. Wat zij daarbij niet zien (vermoedelijk omdat hun analytische vaardigheden niet zo erg ontwikkeld zijn) is dat er getalsmatig gezien nog veel meer behoefte is aan MBOers/VMBOers. Dit wil echter in het geheel niet zeggen dat je carrierekansen beter worden naarmate je een lagere opleiding hebt. Daar spelen andere factoren een rol.
Carrierekansen =/ baan vinden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:38 schreef Angst het volgende:
[..]
oh maar nu wil ik toch wel opmerken dat het makkelijker is om een laag-niveau baan te vinden dan een hoog niveau baan. Er zijn meer banen, en er zijn ook grotere te korten aan met name technische laag opgeleiden. Er zijn minder mensen met een hoge opleiding dus de roulatie is kleiner, dus de sollicitaties komen minder snel vrij.
Ik denk dat het iets langer duurt om een baan te vinden met een hoog opleidings niveau (mits je een baan op dat niveau zoekt) maar dat als je een baan hebt deze zeker, meer verdient en vaak ook leuker is.
maar aangezien er een tekort aan werknemers is in nederland, is dit iets waar je weinig druk om moet maken.
dat weet ik ook welquote:Op maandag 29 oktober 2007 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Carrierekansen =/ baan vinden.
Beide afgemaakt: 5,5 jaar. Hoe oud ben je? Misschien is het wel een optie...quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:08 schreef klc12 het volgende:
en heb je het afgemaakt? hoelang duurde het?
---------------
thanks voor jullie replies
Ik heb wel tegen die vriendin van m'n moeder gezegd dat ik later nog wel MBA wil doen maar ze zei dat het vaak niet zoveel toevoegt tegenwoordig en het kost alleen maar bakken met geld tenzij je bedrijf betaalt.
Zelf denk ik ook eigenlijk dat het weinig toevoegt, een universitaire studie op managementgebied. Op andere gebieden kan ik het best voorstellen zoals geneeskunde of juridische studies etc.
dus het gaat mij echt concreet op het managementrichting... en de richting van economie/business etc.
Ik ben 17.quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:57 schreef Lady_Like het volgende:
[..]
Beide afgemaakt: 5,5 jaar. Hoe oud ben je? Misschien is het wel een optie...
Ik heb trouwens spijt van de MER, je leert van heel veel nét niet alles, het is niet zo dat je een "beroep" leert oid. Achteraf had ik liever BE gedaan, omdat ik hier tijdens mijn 3e jaars stage achter kwam, toch maar even een jaartje doorgezet, en vervolgens op de universiteit een specifiekere richting gekozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |