abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54223385
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk studeren, HBO dus... en ook waarschijnlijk management economie & recht.

Daarna ben ik ook van plan om de universiteit te doen (ik weet niet precies hoelang dat zou duren, als iemand het weet, graag).

Een goede vriendin van m'n moeder die heeft slechts havo en een secretaresse opleiding gedaan en daarna een cursus aan de Nyenrode universiteit. Ze heeft dus super weinig gestudeerd en ook niet eens hoog. Ondanks dat, is ze een hele hoge directeur van IBM (ik geloof dat ze maar 1 baas heeft en dat is de CEO) en ze verdient bakken met geld.

Zij heeft me wel verteld dat het niet zoveel utimaakt of je veel of weinig gestudeerd heeft. Zij vertelde me ook dat ze ook mensen aannaam met titels als ing. en dr. en dat die mensen vaak slechter presteerden dan mensen met een HBO opleiding. Het enige wat belangrijk is dat je je mond durft open te doen bij vergaderingen en dat je slim en gedreven bent, dat is wat zij zei.

Alleen nu rest mij de vraag of het nou echt ZO een verschil maakt om hoog in het bedrijfsleven te komen, of je nou WO of HBO hebt gedaan.

thanks!
pi_54223493
Verschil tussen WO en HBO is in het bedrijfsleven niet erg groot nee.
Vaak hebben ze zelfs liever mensen die HBO hebben gedaan omdat ze die minder hoeven te betalen en deze groep vaak meer praktijkervaring heeft. WO'ers hebben nagenoeg alleen maar theorie gehad.

Maar ik ben het er niet mee eens dat het geen verschil maakt of je wel / niet veel gestudeerd hebt. Kijk maar eens op bijv. Monsterboard. Overal vragen ze diploma's hoor.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_54223651
Het hangt van het beroep af.

Als je bepaalde dingen echt precies moet weten, zoals bij technische beroepen, dan is het wel belangrijk dat je een goed diploma hebt. En ook als je een specifiek beroep wil doen, zoals advocaat of arts.

Maar als sociale vaardigheden of creativiteit belangrijker zijn, zoals bijvoorbeeld in sales en marketing, dan is je diploma minder belangrijk.
pi_54223746
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 14:54 schreef klc12 het volgende:
...
Zij heeft me wel verteld dat het niet zoveel utimaakt of je veel of weinig gestudeerd heeft. Zij vertelde me ook dat ze ook mensen aannaam met titels als ing. en dr. en dat die mensen vaak slechter presteerden dan mensen met een HBO opleiding. Het enige wat belangrijk is dat je je mond durft open te doen bij vergaderingen en dat je slim en gedreven bent, dat is wat zij zei.
...
Iemand met een ing. titel komt dan ook van een hbo af...
  zondag 28 oktober 2007 @ 15:24:36 #5
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54224026
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:10 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Idd .
2000 light years from home
  zondag 28 oktober 2007 @ 15:25:11 #6
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_54224041
Nou ja ik zit met hetzelfde op dit moment.
Vanuit de familie-omgeving is er een beetje druk op na mijn HBO Informatica een master aan het WO te doen.
Nu ben ik ondernemer en zou zo een diploma leuk zijn voor erbij maar niet noodzakelijk.

Wat ik mij wel afvraag is: stel ik ga na mijn HBO een gewone baan zoeken is dat dan minder gunstig ipv bijvoorbeeld een WO diploma (bachlor ipv master). En dit dan op ICT gebied.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_54224057
Je kun wel hogerop komen zonder titels, maar meestal lukt dit alleen als je lange tijd bij hetzelfde bedrijf blijft. En dat is niet echt meer van deze tijd.
Jesus saves but death prevails.
pi_54224089
WO heb je alleen bij specifieke studies (en/of uni's) een echt grote voorsprong. Denk hierbij bijvoorbeeld aan juridische opleidingen. Bij de rest valt dat wel mee, maar je hebt wel een voorsprong...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_54224177
Moraal van dit topic, je kan beter HBO dan WO gaan doen want die WO'ers krijgen toch alleen maar theorie .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 28 oktober 2007 @ 15:41:47 #10
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_54224475
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Moraal van dit topic, je kan beter HBO dan WO gaan doen want die WO'ers krijgen toch alleen maar theorie .
Dat lijkt me toch niet waar _!

Was het maar zo simpel.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_54224494
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:26 schreef existenz het volgende:
WO heb je alleen bij specifieke studies (en/of uni's) een echt grote voorsprong. Denk hierbij bijvoorbeeld aan juridische opleidingen. Bij de rest valt dat wel mee, maar je hebt wel een voorsprong...
Ligt eraan hoor, die grote voorsprong bij jur. opleidingen. Kijk, wil je een toga beroep uitoefenen, dan zal je met enkel een HBO diploma weinig kunnen uitrichten, daar is immers een WO diploma voor nodig.

Bedrijven vinden HBO'ers vaak aantrekkelijk omdat ze minder kosten dan WO'ers en al enige praktijkervaring hebben door stages en uiteraard gedurende de vier jaar worden klaargestoomd door praktijkgerichte projecten. WO'ers schieten hier vaak tekort, maar hebben 'meer' kennis.

Bovendien kun je met je bachelor titel met een paar jaar werkervaring op hetzelfde niveau zitten als wanneer je binnen een jaar leert voor je master. Nog een extra reden voor een werkgever om te kiezen voor iemand met een bachelor.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_54224597
quote:

Een cursus aan de Nyenrode universiteit.
Definieer 'cursus'.
pi_54224758
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:41 schreef Paramnesia het volgende:
Dat lijkt me toch niet waar _!

Was het maar zo simpel.
Het was ook sarcastisch natuurlijk, ben zelf met een master bezig na HBO .

Die vriendin heeft misschien wel haar MBA gehaald op nijenrode, TS definieert dat als 'cursus' .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54225016
NVM
pi_54226442
ik weet niet hoe het zit met niet technische opleidingen. Maar met technische opleidingen, en vooral afgestudeerden van de drie TUs, daarvan weet je gewoon wat je aan ze hebt. Bij HBO is het vaak uitgoochelen wat de opleiding nou precies inhoudt voordat je weet met wie je te maken hebt. Bij Ir's hoeft dat allemaal niet.

En ja, je verhaal he... natuurlijk schop je het niet ver als je niks zegt. Je moet wel laten merken dat je er bent. Je opleiding wint het nooit van je persoonlijkheid, want dat is vaak doorslaggevend. Maar als jij een persoonlijkheid en een opleiding hebt, nou dan kom je ver.

Als je de tijd neemt om iemand te laten ontwikkelen of als je de tijd neemt om iemand te leren kennen, ja dan vind je soms een juweeltje ook zonder goede opleiding. Maar vaak is die tijd er niet en moeten er keuzes gemaakt worden. En dan wordt er meestal op opleiding/ervaring gesorteerd.

Dus dat succesverhaal van je tante is niet zo heel raar.
wazza!
pi_54226456
Ik heb beide gedaan, hbo (heao-MER ook) basis met stages, en vervolgens een theoretische verdieping op de uni (Financieel management). Voor mij persoonlijk erg nuttig, omdat je net even iets meer gezien hebt dan alleen een HBO'er óf academicus.
pi_54227467
Kan zijn, maar de mensen met de echte topfuncties zijn altijd WO'ers. Die vriendin van je moeder is de uitzondering op de regel dan.
pi_54227710
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:10 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

o ja oeps, ik bedoelde ir.
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:46 schreef DaForZz het volgende:

[..]

Definieer 'cursus'.
ik heb niet precies gevraagd wat voor cursus, als ik haar weer zie zal ik het vragen.
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 15:52 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Het was ook sarcastisch natuurlijk, ben zelf met een master bezig na HBO .

Die vriendin heeft misschien wel haar MBA gehaald op nijenrode, TS definieert dat als 'cursus' .
nee geen MBA, dat heeft zij zelf gezegd. Bovendien moet je al een universitaire studie hebben gedaan om MBA te doen.
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:06 schreef Lady_Like het volgende:
Ik heb beide gedaan, hbo (heao-MER ook) basis met stages, en vervolgens een theoretische verdieping op de uni (Financieel management). Voor mij persoonlijk erg nuttig, omdat je net even iets meer gezien hebt dan alleen een HBO'er óf academicus.
en heb je het afgemaakt? hoelang duurde het?

---------------

thanks voor jullie replies

Ik heb wel tegen die vriendin van m'n moeder gezegd dat ik later nog wel MBA wil doen maar ze zei dat het vaak niet zoveel toevoegt tegenwoordig en het kost alleen maar bakken met geld tenzij je bedrijf betaalt.

Zelf denk ik ook eigenlijk dat het weinig toevoegt, een universitaire studie op managementgebied. Op andere gebieden kan ik het best voorstellen zoals geneeskunde of juridische studies etc.

dus het gaat mij echt concreet op het managementrichting... en de richting van economie/business etc.
pi_54229494
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:56 schreef Bananenman het volgende:
Kan zijn, maar de mensen met de echte topfuncties zijn altijd WO'ers. Die vriendin van je moeder is de uitzondering op de regel dan.
wat een onzin man, je kan zelf carriere maken zonder opleiding, groot deel ligt bij je persoonlijkheid / motivatie / inzet etc
pi_54229546
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:56 schreef Bananenman het volgende:
Hahaha, wat een gigantische BULLSHIT.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_54229596
je kan zelf met de pabo directeur worden van een basisschool, en op een beetje grote school kan je dat qua salaris wel een topfunctie noemen.

en je weet dat het niveau bij de pabo hoog is
pi_54229630
quote:

Alleen nu rest mij de vraag of het nou echt ZO een verschil maakt om hoog in het bedrijfsleven te komen, of je nou WO of HBO hebt gedaan.

thanks!
Neuh, ze praten alleen iets harder en langzamer tegen je, met soms wat gebaren tussendoor.
I feel kinda Locrian today
pi_54229639
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:45 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Hahaha, wat een gigantische BULLSHIT.
Oh jee, nu krijg ik boze HBO'ers op m'n dak.
pi_54229684
Ik zou trouwens geen MER studeren. Je kan beter kiezen voor BE. Ik ken een hele hoop studenten die van MER naar BE geswitched zijn, en BE bevalt ze vele malen beter.
pi_54229743
zijn niet al de economie opleidingen het 1ste jaar hetzelfde? accountancy / bedrijfseconomie / mer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')