Tweedehands storchs en aanverwanten zijn vaak zelfs nog een heel stuk duurder dan de nieuwprijs omdat een goed gedragen doek veel soepeler is dan een nieuwe en dat merk je toch wel in het dragen.
Saartje, welkom! Ik kan me goed voorstellen dat je die doeken hebt verkocht, wat mij betreft mogen ze niet eens de naam draagdoek dragen, zo ongemakkelijk zijn ze (voor moeder én kind

)
Ik denk dat je voor jezelf als eerste de keuze moet maken of je een rekkende doek wil of niet. Rekkend zit vaak heel comfortabel en is makkelijk om te doen omdat je de baby er later in kan zetten maar rugdragen gaat weer lastig en ik vind het ook minder prettig worden bij een dreumes, dan rekt de doek te veel om echt comfy te zijn.
Een niet rekkende doek is vaak wat zwaarder en het knopen kan lastiger zijn omdat je om je kind moet knopen. Maar het is wel een doek die jaren mee gaat en waar je met net zo veel gemak een peuter mee draagt als een klein babietje.
Amazonas heb je volgens mij in twee soorten: een die op een aparte manier geweven is waardoor hij wat makkelijker knoopt en waarschijnlijk ook wel wat langer mee gaat en een die op de gewone huis-tuin-en-keuken-katoen-manier geweven is. Dat kan net even minder makkelijk knopen maar het is wel weer goedkoper. Wat je ook kiest, ik zou bij het verkooppunt, of dat nou winkel of partikulier is, wel duidelijk vragen om wat voor amazonas het gaat!
Als je dochter nu twee maanden oud is en dus al best wel snel rechtop gedragen kan worden én je bent van plan om je dochter lang te dragen dan zou ik zelf voor een niet rekkende doek gaan.
Een storchenwiege of een amazonas dus.
Als je in regio gouda woont mag je het altijd een keer komen uitproberen, ik heb een storch en een draagdoek.nl tricot doek.