Mag jij Nederland binnen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:20 schreef Jump het volgende:
Zo nog even mijn laatste bouwopdrachten geven dan en de pist in naar Nederland. tvp dus
De vorige keren toch welquote:
Beginnersbescherming tot 29.10.07 om 14:15:50 uurquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:05 schreef mcintosh het volgende:
Wil iemand mij even 'aanvallen' om te kijken tot wanneer ik precies bescherming heb?
-50|36 dank u
Ligt er aan wat voor volk je bent.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:56 schreef ROG het volgende:
Hoeveel van die extra leveringen zijn er trouwens? Nooit op gelet bij S1.
Thanks! Met Galliers heb ik nu 3 maal 125 van elke grondstof gekregen. Dus het feest is over.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:03 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor volk je bent.
Germaan: 1x
Romein: 2x
Galliėr: 3x
Verschillende hoeveelheden per volk volgens mij ook.
Mijn ervaring is dat je met de Germanen veel sneler een groot leger op de been kan brengen dan met welk ander ras dan ook. Ze zijn weliswaar dan wel niet echt supersterk in het verdedigen, maar als je gewoon lekker agressief speelt, hoef je niet eens aan verdedigen te denken. Aanval is de beste verdediging moet je maar denken, daarom heb ik nu op S7 ook weer voor de Germanen gekozen. De mensen bij mij op de kaart zijn waarschijnlijk allemaal agressief ingestelde spelers, want het zijn bijna allemaal Germanen, dat kan nog lachen worden als straks de n00bprotectie eraf gaat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:30 schreef TheThirdMark het volgende:
Lolz dat zat ik me ook al af te vragen.
* TheThirdMark diept in brein over Galliers... Toch 2 of 3x aid gehad?!?!
En dan nu met Germanen maar 1x
Wat maakt Germaan dan zo tof om te vechten? Zijn soldaatjes goedkoper ofzo?
Prima, ben vandaag niet veel online geweest, om bekende redenen, morgen even een actief dagje travian inplannen maar.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:49 schreef ROG het volgende:
BMF, ik heb even kort voor je gesit btw.
Als je ziet dat iemand jou aanvalt snel je legers naar hem sturenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
De mensen bij mij op de kaart zijn waarschijnlijk allemaal agressief ingestelde spelers, want het zijn bijna allemaal Germanen, dat kan nog lachen worden als straks de n00bprotectie eraf gaat.![]()
yupz, net terug nuquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:47 schreef Hathor het volgende:
Meet? Een FOKmeet toevallig?
Waren er veel bekenden? Ik zal ook eens een keertje tijd vrij maken om zo'n meet bij te wonen. Volgens mij is er binnenkort eentje hier in Utrecht van de Fokkers die Cybernations spelen, waar ik inmiddels ook alweer een tijdje bijhoor.quote:
Lolz vertel!!!!!quote:
Die grondstoffen pak ik wel van andere spelers, dat gaat in het begin vrij makkelijk. Inmiddels heb ik al 5 succesvolle raids achter de rug, het grote voordeel van voor zonsopgang opstaan.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Lolz vertel!!!!!
Ben nu bezig om barakken te maken op S7. Dan heb ik morgen genoeg sources om knuppelaars te maken.
Vind toch dat het beter is om met Galliers te beginnen aangezien die veel meer grondstoffen krijgen om te beginnen.
Dan ben jij de enige Romein in NW die nu al troepen heeft denk ik.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:27 schreef Suijk het volgende:
Ik ben Romein met 4 legionairs. De beginners bescherming gaat er nu af en ben ook bezig te farmen.
Dat klopt, daarom val ik ook alleen maar aan, je zal mijn troepen niet snel thuis aantreffen, want ze zijn gewoon constant onderweg, net zolang tot ik sterkere units kan trainen, eerder begin ik niet aan een verdedigende groep.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:28 schreef Suijk het volgende:
En ik val juist Germanen aan want die knuppelaars hebben totaal geen verdediging.
Dat zei ik net, er zijn zelfs al allianties, die hebben dus alles wat ze hebben geinvesteerd in een amassade naar level 3 te uppen, dan heb je toch echt een bord voor je kop als je het mij vraagt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:33 schreef Suijk het volgende:
Inderdaad, da's het beste.
Oh en val ook de relatief grote dorpjes aan, die hebben alleen maar grondstoffen verspild voor nutteloze gebouwen als opslagplaatsen, ambassades en marktplaatsen enzo.
En dan vanavond maar een paar units maken om vanacht te kunnen raiden.quote:Hout: 21 per uur
Klei: 21 per uur
IJzer: 22 per uur
Graan: 17 per uur
Ja, daar had ik rekening meegehouden, en dat heeft me al de nodige snoepjes opgeleverd. Het verbaast me trouwens dat er nog helemaal niemand mij heeft aangevallen, stilte voor de storm?quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:06 schreef BMF het volgende:
Shit, wintertijd vergeten, protectie was er een uur eerder al af
Ik heb inderdaad het idee dat er weinig mensen actief zijn op het moment, maar dat geeft niks, ik vermaak me wel.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:04 schreef BMF het volgende:
Is het bij jullie op dit moment ook zo traag?
quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:48 schreef Suijk het volgende:
'Beter een goede buur dan een verre vriend? Sukkel, ik ga zorgen dat je binnen een week bent weggevaagd van travian'.
Met een paleis niveau 10 kun je ook een nieuw dorp stichten he.quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:39 schreef Jump het volgende:
Ik heb n ueen 15 cropper en wil daar later mijn hoofddorp van maken, dus ik kan er best geen residentie bouwen aangezien ik dan geen paleis meer kan bouwen.
Als ik nu voor een vierde dorp wil gaan, kan ik dan niet beter toch een residentie bouwen, dan mijn vierde dorp plaatsen en dan mijn residentie terug afbreken? Want een andere residentie naar N20 opbouwen kost echt veel resources.
Ik wou eens zien op de help.travian.nl maar die is weer eens fucked up om het zo te zeggen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:38 schreef Suijk het volgende:
Paleis kost wel wat meer om te upgraden dan een residentie. Je kunt bij lvl 10, 15 en 20 kolonisten trainen (of leiders om een dorp te veroveren).
Een van die toppers van server 4 zit vlak naast mijn dorp en heeft me uitgenodigd in zijn alliantie te komen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:38 schreef Oksel het volgende:
Ik speel nog op S4, leider van de 2e alliantie, WereldWonder is ondertussen op level 85 ofzo. Gaat nog maanden duren door te sterke kata's.
Legers zijn hier ondertussen rond de 300k graaneters. Dus 70.000 bijl, 30.000 ridder, 7000kata's. De nummer 1 heeft rond de 50 dorpen.
Beter dan aangevallen te worden door hemquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een van die toppers van server 4 zit vlak naast mijn dorp en heeft me uitgenodigd in zijn alliantie te komen.
Hij mag dan wel een topper zijn op server 4, op server 7 moet ie gewoon weer vanaf nul beginnen. Dat zegt me allemaal niet zoveel. Ik heb die aanbieding trouwens afgeslagen, want ik ga ervan uit dat alle fokkers zich in een alliantie scharen, dat gaat toch nog wel steeds door, niet? Anders had ik net zo goed ja kunnen zeggen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:42 schreef Jump het volgende:
[..]
Beter dan aangevallen te worden door hem
Wat mij betreft wel inderdaad. Maar ik bouw nu nog geen ambassade, er zijn even belangrijkere dingen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij mag dan wel een topper zijn op server 4, op server 7 moet ie gewoon weer vanaf nul beginnen. Dat zegt me allemaal niet zoveel. Ik heb die aanbieding trouwens afgeslagen, want ik ga ervan uit dat alle fokkers zich in een alliantie scharen, dat gaat toch nog wel steeds door, niet? Anders had ik net zo goed ja kunnen zeggen.
Jah, het gaat kut de laatste tijd. Maar zaterdag zijn er normaal gezien werken gepland, zie het 'traag' topic in FB. Er zal nog wel een melding van gemaakt worden ook.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:59 schreef Hathor het volgende:
Ik ook.![]()
Wat is er trouwens toch met FOK aan de hand de laatste tijd? Refreshen duurt soms 10 seconden of langer voordat de pagina geladen is, en soms staan dan ook nog eens de teksten dwars over elkaar heen.![]()
Hoiquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:36 schreef robski18 het volgende:
Daarna heeft een alliantiegenoot 6 kata aanvallen op hem afgestuurd (totaal 50 kata's), en ik zou zorgen dat het dorp leeg was van troepen. Een uurtje nadat de kata's verstuurd waren (reistijd 16 uur), kreeg mn alliantiegenoot een mailtje van die gast dat het account al op delete stond, en dat het account dus weg zou zijn een uurtje nadat de aanval zou plaatsvinden![]()
Ach, ik ben in ieder geval weer van een kleine bedreiging af![]()
Beginner! Stuur dan ook meer clubbies meequote:Op maandag 29 oktober 2007 23:02 schreef MoreMark het volgende:
[..]
HoiWas inderdaad beetje lullig.. Vooral omdat ik 5 kata's verloor op die klote muur
![]()
Daar hebben we onze alliantie voor hequote:Op maandag 29 oktober 2007 23:49 schreef Hathor het volgende:
Ik mag wel uit kijken dat ik die gast die me uitnodigde niet tegen me in het harnas jaag, er zijn er inmiddels drie van die alliantie, die precies in een mooi boogje om me heen liggen. Als dat tegelijkertijd met me aan de gang gaat kan ik het wel shaken.
Geef ff wat info over met hoeveel eenheden hij aanvalt. En probeer telkens je grondstoffen op te maken en je legers weg te sturen zodat hij niets kan vermoorden of meenemen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:00 schreef BMF het volgende:
En nu wordt ik dus gefarmd... Gisteren viel die gast me ook al de hele tijd aan, maar toen heeft ie bijna niks mee kunnen nemen, maar vanochtend heet ie mn eerste legionair vermoord en behoorlijk wat resources meegenomen. MIschien kan iemand hier me helpen, want ik ben bang dat hij me nog wel een paar keer gaat pakken vandaag en ik moet zo naar mn werk
btw. het gaat om kayle op -39,16
Als je een beetje serieus genomen wilt worden op de server, wacht je nog minimaal een week.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:09 schreef Hathor het volgende:
Yup, gewoon die schuilplaats een paar levels omhoog, met de huidige hoogte van grondstoffenproductie zou dat in ieder geval voldoende moeten zijn om een paar uur safe te zijn. Als we straks een ambassade hebben, en we zijn allemaal officieel in een alliantie, zouden we misschien iets kunnen organiseren tegen die gast. Ik heb op het travianforum bepaalde suggesties over te volgen tactieken gelezen, en eentje vond ik wel interessant. Iedereen stuurt gewoon een unit in de aanval op de persoon in kwestie, gewoon een soort van "token attack", uiteraard ben je die dus kwijt, maar het gaat om de boodschap die er vanuit gaat, en het angstzweet dat hem zal uitbreken als ie inlogt en ziet dat er 5 of 6 multiple attacks naar hem onderweg zijn. Mindfucken heet zoiets.![]()
Is er trouwens al iemand met een ambassade? Zoniet wil ik wel degene zijn die hem bouwt, met mijn huidige inkomstenbron van honderden gestolen resources per dag moet het niet zo'n groot probleem zijn om die binnen een dag of twee naar level 3 te uppen zodat de uitnodigingen de deur uitkunnen.
Ik ken gasten die zichzelf meer dan serieus nemen, die nu al gewoon in een alliantie zitten, dus het is maar net hoe je "serieus nemen" interpreteerd. Anyway, de ambassade is gebouwd (effe TG geactiveerd), en de komende dagen breng ik hem wel naar level 3, eerst wil ik mijn graanvelden nog wat omhoog gooien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:10 schreef robski18 het volgende:
[..]
Als je een beetje serieus genomen wilt worden op de server, wacht je nog minimaal een week.
Goed, wat jij wil. Het was maar een tip. Bedenk alleen wel dat je als ambassadehouder in deze fase van de server gelijk staat als farm, en je door de echte spelers niet serieus genomen wordt, aangezien je gewoon veel grondstoffen verspeeld heb. Allianties zijn op dit moment niks waard.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ken gasten die zichzelf meer dan serieus nemen, die nu al gewoon in een alliantie zitten, dus het is maar net hoe je "serieus nemen" interpreteerd. Anyway, de ambassade is gebouwd (effe TG geactiveerd), en de komende dagen breng ik hem wel naar level 3, eerst wil ik mijn graanvelden nog wat omhoog gooien.
Waarom een bijlvechter op dit moment? Ze zijn 1) duurder dan clubbies, 2) trager dan clubbies en 3) ze kunnen minder grondstoffen dragen. Het enige voordeel is dat ze minder graanpunten kosten (per aanvalspunt).quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:29 schreef Hathor het volgende:
Oh, maar ik wacht nog wel even totdat ik ietsje sterker in mijn schoenen sta, ik sta op het punt een academie te bouwen, en dan ga ik meteen door voor de ontwikkeling van axemen. Die ga ik wel nodig hebben want het is hier op mijn kaart helemaal aan het los gaan.
Met verzamelplaats lvl 20 moet je er dan wél even bijschrijven natuurlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:39 schreef Jump het volgende:
Krijg ik dit bericht na een aanval: "ik heb nou 8 schuilplaatsen op lv. 10".
Zal ik terugsturen: "ik heb katapulten en rammen" ?
Ik denk gewoon vast een beetje vooruit, als ik bijlstrijders kan recruteren, wat overigens nog lang niet aan de orde is, ga je vanzelf steeds minder van die clubbies gebruik maken, temeer omdat ze qua verdediging net zoveel waard zijn als een warm emmertje hamsterkots. Zo speel ik het tenminste op server 1 van travian.com, ik heb daar zo'n 100 clubbies, en die verliezen steeds meer waarde naarmate het spel vordert. Als je bijvoorbeeld een Romein wil aanvallen die praetorians in zijn dorp heeft krijgen die clubbies er stevig van langs. Ik gebruik ze alleen nog maar om inactieve accounts te farmen, daar zijn ze nog wel goed voor, het vechten laat ik aan de axemen en de paladins over.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:41 schreef robski18 het volgende:
[..]
Waarom een bijlvechter op dit moment? Ze zijn 1) duurder dan clubbies, 2) trager dan clubbies en 3) ze kunnen minder grondstoffen dragen. Het enige voordeel is dat ze minder graanpunten kosten (per aanvalspunt).
Je kan beter 3 clubbies maken, dan 2 bijlvechters (goedkoper!)
Huh? Toch niet op server 7?quote:
Laatste aanval om 17.05 vanmiddag was met 19 clubswingers. Bedankt voor het sitten ROG. Ik ben nu idd bezig mijn schuilplaats op te waarderen, dit druist helaas lijnrecht tegen mijn plan in om een legertje te bouwen. Het is allemaal mis gegaan doordat ik een uur te laat ben opgestaan ivm de wintertijd. Iig bedankt voor de aangeboden steun. Misschien dat een aantal IGM's van jullie ook wel effect kunnen kebben ipv een aanval met 1 mannetje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:59 schreef ROG het volgende:
Hey, ik sit voor BMF, de curve aan Knuppelvechters is 2, 4, 9 en 10 (gisteren) en 14 vanochtend. Momenteel zal 'ie wel zo rond de 18 Knuppelvechters zitten, ikzelf heb momenteel pas 5 Phalanxen en ben zometeen ook weg tot na middernacht.
Is goed, wat is je username ook al weer? (ben te lui om het op te zoekenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:17 schreef mcintosh het volgende:
Je kan maar max. 2 sitters hebben BMF, ik wil het morgen wel voor je in de gaten houden?
Hoe zit dat ook als weer?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:02 schreef Jump het volgende:
Ik ga straks eerst een ander dorpje aanvallen. Volgens de gevechtssimulator ga ik wel 40 bijlvechters verliezen, maar ik dood dan wel 150 mannetjesGoed voor me held
Die gaat doodquote:Je Held heeft 23% van zijn levenspunten
Mwah, die van mij is ook wel eens onder de 50 gedoken, dan laat ik hem gewoon een dag of twee thuis,en dan is ie weer zo goed als nieuw.quote:
Ik heb een ambassade, maar die staat nog maar op niveau 1, en ik heb niet echt de resources achter de hand om hem effe snel naar 3 te brengen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 17:24 schreef mcintosh het volgende:
Ambassade is in oprichting als het goed is.
Ik krijg ook meerdere verzoeken tot toetreding.
Voor mijn gevoel gaat het allemaal erg traag, maar toch schommel ik rond plek 90
Twee dingen, je zou het kunnen vragen of ze tegen een vergoeding losgelaten kunnen worden, maar dat is voor kneuzen. De beste oplossing is gewoon een massale aanval uitvoeren, dus geen raid, maar een aanval.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:23 schreef Jump het volgende:
Als troepen gevangen zitten, en je wilt ze vrij krijgen. Wat is dan het beste om te doen?
*steekt hand op*quote:Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik stop trouwens op S7. Mijn kleine plannetje lukt niet echt omdat ik gewoonweg teveel mensen om mij heen heb zitten.
Blijf wel door farmen enzo net zolang totdat ik dood gefarmd ben maar misschien kan ik mensen blij maken met een vaste supply aan grondstoffen?
Ok, duurt nog wel even voor dat ik zover ben (handelaren etc etc) maar ik denk dat er vast wel iemand dagelijks 200 van elk kan gebruiken.
Ik denk dat weinig mensen dat willen. Je riskeert hiermee een ban (Pushingregel). Je mag maximaal 1 uur grondstofproductie per dag naar iemand sturen.quote:Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik stop trouwens op S7. Mijn kleine plannetje lukt niet echt omdat ik gewoonweg teveel mensen om mij heen heb zitten.
Blijf wel door farmen enzo net zolang totdat ik dood gefarmd ben maar misschien kan ik mensen blij maken met een vaste supply aan grondstoffen?
Ok, duurt nog wel even voor dat ik zover ben (handelaren etc etc) maar ik denk dat er vast wel iemand dagelijks 200 van elk kan gebruiken.
http://help.travian.com/index.php?type=faq&mod=556quote:Op donderdag 1 november 2007 01:03 schreef TheThirdMark het volgende:
Waar kan je zien dan waar je die extra grondstoffen krijgt?
En ik zou voor Klei&Graan gaan. Hout is relatief goedkoop om te upgraden terwijl Klei toch op de een of andere manier constant snel op is.
Kun je je beter laten farmenquote:Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Nééé, zonde! Even volhouden, ik ben ook in de pan gehakt (:D) maar later kan je dat wel herstellen, evt. kunnen we je grondstoffen sturen als er Martkplaatsen zijn?quote:Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Gewoon zorgen dat je cranny hoog genoeg is, dan gaat de lol er vanzelf wel af bij ze.quote:Op donderdag 1 november 2007 21:02 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik hoop dat de ally komt binnekort, want met de 12 aanvallen per uur vandaag word het een beetje druk.
Ja, en je kan rustig spreken van dreiging op het moment, er vormen zich nu al behoorlijk grote allianties, die in potentie allemaal ver kunnen gaan komen in het spel. Ik ga het allemaal nog eens rustig bekijken, maar op het moment springen er twee aanbiedingen met kop en schouders boven uit, Minerva en Rome zijn beiden veelbelovende allianties met zeer ervaren spelers van vorige servers. Als je de kans krijgt een van die twee te joinen, zou ik daar eens serieus over nadenken. Die van Rome hebben me zelfs aangeboden warlord te worden van de Germaanse wing, wat betekend dat je inspraak hebt in eventueel te nemen beslissingen in de toekomst, en dat bevalt me eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:40 schreef Jump het volgende:
Ik speel niet op die server maar kan me niet voorstellen dat een FOK!alliantie iets zal worden, no offence hoorJoin gewoon allemaal dezelfde alliantie, of probeer het, en je zal een stuk verder geraken indien je de alliantiegenoten nodig hebt, of zij jou.
Ik ben aan de bouw van een Ambassade begonnen. Donaties voor upgrades zijn welkom op -45|4.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:38 schreef Hathor het volgende:
Ik hoop dat er snel een beslissing komt anders stap ik ergens anders naar binnen, er ligt een stapel aanbiedingen klaar waar je naar van word, ik voel met net een profvoetballer wiens contract afloopt.![]()
Ben ingestapt in de Germaanse wing van Rome, ik weet niet wat voor ras je speelt, maar ik zou zeggen meld je daar aan.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:49 schreef ROG het volgende:
[..]
Ik ben aan de bouw van een Ambassade begonnen. Donaties voor upgrades zijn welkom op -45|4.
Doe ik dat ookquote:Op vrijdag 2 november 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ben ingestapt in de Germaanse wing van Rome, ik weet niet wat voor ras je speelt, maar ik zou zeggen meld je daar aan.
Just for the record....Rome is een wijdomvattende alliantie. Zoals de naam al zegt, is de alliantie eigenlijk bedoelt voor Romeinen only, alleen beseffen die gasten dat je op basis van racisme nooit ver komt.quote:
Ik speel nu ook op s7 onder de naam hanstins dorpquote:Op vrijdag 2 november 2007 19:16 schreef TheThirdMark het volgende:
Alles opbouwen jongen
Ik zou of op S1 of op S7 beginnen. Op S1 kan iedereen je helpen door grondstoffen te sturen. Op S7 zullen anderen je ook wel willen hebben hoewel het daar nog maar 1 week bezig is.
Speel nu een paar weken op S1 maar het gaat inderdaad traag. Ben gelukkig de grootste in mijn omgeving (OH MAN wat een geluk) en ik Raid nu sinds een week als een gek om een Paleis op Lvl10 te krijgen. Maar dat gaat nog wel een week duren schat ik zo.
Toevallig, dat bericht heb ik net op het travian forum geplantquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:24 schreef MoreMark het volgende:
Zo, de eerste echte oorlog op S1 is ook al begonnen..
AOD tegen Imperio en -NN-
Doe NoName de groeten, aardige speler, zat in -NN-quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:05 schreef Jump het volgende:
Ik zit nu in W.O.D. De andere grote alliantie in NW is -=TTT=-, als daar oorlog met komt zal het ook zwaar zijn
Aan de breedte van de kolommen te zien waren het er 100+ van elks?quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:40 schreef MoreMark het volgende:
Ook hier trouwens even opscheppen
[ afbeelding ]
Totale grootte van het leger waar ik mee aanviel is zo'n 1600 graanpunten
Klopt, van de clubs heb ik net de 1000 niet gehaaldquote:Op zondag 4 november 2007 15:15 schreef Jump het volgende:
En ik blijf maar bezig:
[ afbeelding ]
Ik ben ondertussen waarschijnlijk de schrik van mijn buurt. Iedereen heeft al wel eens mijn bijlvechters over de vloer gekregen, en niemand is blijven leven
[..]
Aan de breedte van de kolommen te zien waren het er 100+ van elks?
Stuur een IGM naar de diplomaat van Rome en zeg dat je interesse hebt je aan te sluiten bij de Germaanse wing.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:04 schreef mcintosh het volgende:
Ben ondertussen de grootste speler van de grote kaart.
Ik farm mij een ongeluk
Snel bijlvechters maken, knuppels en speren heb ik al.
Echter nog geen alliantie, geen idee welke een beetje goed is, dus dat kijk ik nog wel even aan.
Gisteren is er een nieuwe opgericht, ze hebben me uitgenodigd en lijken serieus.quote:Op maandag 5 november 2007 01:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Stuur een IGM naar de diplomaat van Rome en zeg dat je interesse hebt je aan te sluiten bij de Germaanse wing.![]()
Mwah, kwestie van een weekje geduld hebben. als Germaan loop je al te farmen op het moment dat de beginnersprotectie eraf gaat, als Romein duurt dat een paar dagen langer. Een weekje passief spelen en je loopt net zo hard te farmen als die Germanen, en die voorsprong in grootte van troepen haal je zo weer in, vooral als je zo speelt als ik en s'nachts veel aanvalt als de meeste spelers liggen te slapen, en de troepen in hun dorp zitten en sitting ducks zijn.quote:Op maandag 5 november 2007 08:16 schreef Suijk het volgende:
S7 account kap ik af. Romein is echt de stomste keuze die ik had kunnen maken en je groeit maar niet. Speed krijgt een nieuwe kans.
Galliers:quote:Op maandag 5 november 2007 10:28 schreef Pritt het volgende:
Nee maar wat zijn ook alweer de voorwaarde dat je die leveringen krijgt.
Net PMtje gekregen dat ik graan naar niv 3 moet brengen maar ik kon me herinneren dat het met Galliers iets anders was.
Mijn locatie: -51|19
quote:Er zijn veel buitenlandse heersers hier in de buurt die je niet moet vertrouwen. Vooral de Germanen zijn heel gevaarlijk en die zullen zeker weten proberen je dorp te plunderen in de komende dagen.
Omdat militaire eenheden heel duur zijn, adviseer ik je om direct een schuilplaats te bouwen zodat als iemand je aanvalt automatisch je grondstoffen veilig worden opgeborgen.
Als je een schuilplaats level 1 bouwt, krijg je drie leveringen grondstoffen van ons.
Namens de kapiteins van de Galliėrs wens ik je veel geluk en heel veel succes!
Je schuilplaats werkt extra goed als Galliėr.quote:Op maandag 5 november 2007 14:17 schreef Hathor het volgende:
Galliers zijn eigenlijk het enige ras dat ik nog nooit geprobeerd heb, waarom weet ik eigenlijk niet, want er zitten best een paar heftige units bij. Vanochtend om 6 uur is er een nieuwe server op travian.com van start gegaan, server #6, en daar speel ik wederom met de Romeinen, alleen dit is voor het eerst dat ik er met Romeinen vanaf de eerste minuut bij ben. Kijken wat het word.
Idd.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:50 schreef Hathor het volgende:
Helemaal over het hoofd gezien die speedserver. is inmiddels ook alweer en week oud, dus dan hoef ik daar ook niet maar aan te beginnen.![]()
Hij is dus gewoon vandaag begonnen, nog niet te laat dus. Toch maar effe snel een accountje aangemaakt en speel als Gallier in ZO, hele stille regio moet ik zeggen.quote:
Die zijn irritant ja. Al weet ik niet hoe snel je die vallen kunt zetten. Ik wil die met minimaal 30 aanvallen eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:25 schreef Pritt het volgende:
Mijn eerste winsten zijn binnen. Benieuwd hoelang het duurt voordat ik boze PM'tjes binnen krijgen.
Ik ben toch een beetje huiverig om Galliers aan te vallen met hun trappers, wat vind jij daarvan?
Mensen mensen. Voel je vrij om Klei en IJzer naar mij toe te sturen. En een beetje Graan en Hout. Maar voornamelijk Klei en IJzerquote:Kosten voor volgend niveau 9:
3965 | 5765 | 5405 | 1800 | 1 | 4:07:40
Nog nodig [Hout] 1261 | [Klei] 4521 | [Ijzer] 4355 | [Graan] 978 | [Tijd] 31:33:20
Uitbreiding beschikbaar morgen om 20:29
Een keer heel boos naar hem kijken, dan hijst ie gelijk de witte vlag, een typisch Frans trekje.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:53 schreef Pritt het volgende:
Nu begint een Franse (!) Germaan mij aan te vallen.
Benieuwd hoeveel troepen hij heeft.
Hm ik heb 17 knuppels en hij 21 maarja om te verdedigen tegen hem ben ik weer in het nadeel.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een keer heel boos naar hem kijken, dan hijst ie gelijk de witte vlag, een typisch Frans trekje.![]()
Op server 7 ben ik wel lekker bezig al zeg ik het zelf, ik zie alle Germanen nog steeds alleen maar aanvallen met clubbies, terwijl ik momenteel aan de lopende band axemen aan het trainen ben, en die slaan toch iets harder.![]()
Gewoon aanvallen, want als jij aanvalt, ben jij weer in het voordeel.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:11 schreef Pritt het volgende:
[..]
Hm ik heb 17 knuppels en hij 21 maarja om te verdedigen tegen hem ben ik weer in het nadeel.
Dus ik hem via PM een beetje bedreigen, krijg ik meteen een scheldpartij terug.
Nu wil ik hem nog wat meer gescheld ontlokken en dan report ik hem bij een multihunter.![]()
Kijken of hij het leuk vind als mijn 20 knuppelaars langskomen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Gewoon aanvallen, want als jij aanvalt, ben jij weer in het voordeel.
Prioriteiten hequote:Op dinsdag 6 november 2007 14:34 schreef MoreMark het volgende:
Vergeet je niet dat je ook 3 kolonisten moet maken?
Ben bezig, ben bezigquote:Op dinsdag 6 november 2007 15:42 schreef Suijk het volgende:
Die kolo's zijn ook schreeuwend duur en ik vermoed dat je opslagplaatsen ook nog wel een upgrade nodig hebben voordat je die kolo's kunt maken.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:43 schreef Pritt het volgende:
Ik ben nu die franse lul aan het platfarmen, hij wordt helemaal gek.![]()
Jullie bereiden je alvast voor?quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:05 schreef Jump het volgende:
Ik zit nu in W.O.D. De andere grote alliantie in NW is -=TTT=-, als daar oorlog met komt zal het ook zwaar zijn
Ik farm de godganse dag en ik krijg alleen maar graan en ijzer, terwijl ik vooral klei en hout nodig heb! Argggh.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:11 schreef Pritt het volgende:
Ik sta ondertussen #123 op de speed, kijken of ik vanavond nog in de top 100 kan komen.
Die moet voor mij eigenlijk nog beginnen, nog een uurtje of zo, en dan gaat de beginnersprotectie eraf. Toen ik mijn account activeerde, zat er met mij maar een ander dorp op de kaart, nu zit het inmiddels helemaal vol, voornamelijk met Germanen, dat word weer lachen dus.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:56 schreef Pritt het volgende:
Ik kan je wel vertellen dat als er desintresse is vanuit de members het lastig is om als leider gemotiveerd te blijven. Daarom ben ik ook liever gewoon member dan leider. Ik sta ondertussen in top40 van de speedserver.
quote:Op woensdag 7 november 2007 10:06 schreef Neerio het volgende:
ik speel ook travian op de speed ben gallier en ik heb al 1 hele phalanx en een schuilplaats ksta nu 2000 ofzo
Dan sta je in ieder geval sterkquote:Op donderdag 8 november 2007 10:19 schreef mcintosh het volgende:
Op server 7 kan ik nog mooi in de top 100 blijven, nu op plek 70
En nog steeds meer legers dan populatie
Verzamelplaats: vrijlatenquote:Op donderdag 8 november 2007 17:14 schreef Hathor het volgende:
Vraagje: hoe laat je soldaten los die in je vallen zijn gelopen? Ik heb net 9 Romeinen gevangen, en als klap op de vuurpijl heb ik in en tegenaanval alle resources uit het dorp waar ze vandaan kwamen gepikt.![]()
Nou mag ie ze wat mij betreft terugkopen voor een leuk prijsje, maar ik weet niet hoe ik ze los moet laten.
Ah, bedankt. Nou eerst maar eens kijken of ie er voor wil betalen. Zal trouwens moeilijk worden want ik ben al voor een tweede keer onderweg om hem aan te vallen.quote:
Lekker laten zitten danquote:Op donderdag 8 november 2007 17:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Nou eerst maar eens kijken of ie er voor wil betalen. Zal trouwens moeilijk worden want ik ben al voor een tweede keer onderweg om hem aan te vallen.![]()
quote:Op donderdag 8 november 2007 21:34 schreef TheThirdMark het volgende:
Bijna 20 swordies. en dan ga ik die lulhannes aanvallen die mijn 17clubbies neer gemat heeft.![]()
Oftewel hij heeft no 1tje over. En over 24 minuten vertrekt er een 2e troep om hem leeg te halenquote:Onderwerp: TheThirdMark´s Dorp viel freddelsz?s Dorp aan
Verzonden: op 08.11.07 om 22:47:48 uur
Aanvaller TheThirdMarkStuur IGM uit dorp TheThirdMark´s DorpAanvallen
[Phalanx] [Zwaardvechter] [Padvinder] [Toetatis Donder] [Druideruiter] [Haeduaan] [Ram] [Trebuchet] [Onderleider] [Kolonisten] [Held]
Eenheden 17 33 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Verliezen 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Opbrengst [Hout] 133 + [Klei] 482 + [Ijzer] 0 + [Graan] 53 = 668
Verlies [Hout] 520 + [Klei] 580 + [Ijzer] 610 + [Graan] 210 = 1920
Winst -187%
Efficiėntie 37%
Verdediger freddelszStuur IGM uit dorp freddelsz?s DorpAanvallen
[Legionair] [Praetoriaan] [Imperiaan] [Equites Legati] [Equites Imperatoris] [Equites Caesaris] [Ram] [Vuurkatapult] [Senator] [Kolonist]
Eenheden 11 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen 10 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verlies [Hout] 1200 + [Klei] 1000 + [Ijzer] 1800 + [Graan] 400 = 4400
Stuvquote:Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Suijk het volgende:
Wat is je naam op speed Pritt?
Je staat nog mooi 19e. Je bent de enige die niet zo'n suf verhaaltje in zijn profiel heeft staan, lekker mysterieus.quote:
Vanavond Resi niv. 10, vanacht even resources voor kolo's als het mee zit.quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:30 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je staat nog mooi 19e. Je bent de enige die niet zo'n suf verhaaltje in zijn profiel heeft staan, lekker mysterieus.
Al toe aan een 2e dorp?
Ik sta ook nog steeds binnen de top 100 op 7, en zo rond de 60ste plaats van de beste aanvallers, maar het zal moeilijk worden die plaats te handhaven, op den duur gaan mensen je kennen en proberen ze je te ontlopen.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:19 schreef mcintosh het volgende:
Op server 7 kan ik nog mooi in de top 100 blijven, nu op plek 70
En nog steeds meer legers dan populatie
Hmnz, gewoone en Wally kaart van ¤20 aanschaffen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik sta ook nog steeds binnen de top 100 op 7, en zo rond de 60ste plaats van de beste aanvallers, maar het zal moeilijk worden die plaats te handhaven, op den duur gaan mensen je kennen en proberen ze je te ontlopen.
Wat ik overigens niet echt begrijp is dat er op 7 iemand is die nu al een tweede dorp heeft, die server is nog niet eens twee weken geleden gestart, en dan nu al twee dorpen hebben en een pop van tussen de 700 en 800, hoe is dat in godsnaam mogelijk? Ikzelf zit ook bijna dag en nacht achter mijn pc, en ga best lekker al zeg ik het zelf, maar dit is gewoon niet normaal. Je zou bijna denken dat daar gigantisch gecheat word op de een of andere manier, of hij heeft gewoon een ontzettende gouwe pik en ligt midden tussen een stel accounts die niet meer actief zijn, anders kan het gewoon niet.
Dat tikte dus echt lekker aanquote:[Hout] 623 + [Klei] 589 + [Ijzer] 494 + [Graan] 394 = 2100
Ik sta rond ~20st plaats maar ben een beetje aan het twijvelen of ik er wel mee door ga.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:00 schreef Neerio het volgende:
spelen er veel fokkers op de speed ?
als je stopt wil ik je account wel overnemenquote:Op vrijdag 9 november 2007 22:56 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik sta rond ~20st plaats maar ben een beetje aan het twijvelen of ik er wel mee door ga.
Kost me eigenlijk veel te veel tijd (maar misschien ben ik nu wel chagerijnig).![]()
Geniale actie. Als het een overval is wel. Als het een aanval is trouwens ookquote:Op vrijdag 9 november 2007 22:57 schreef Hathor het volgende:
Altijd leuk die Dodge and Counter acties.Ik werd daarnet op de speed aangevallen door een Germaan, met wat achteraf bleek een leger van 150 clubbies en een stuk of 30 paladins te zijn. Op hetzelfde moment dat bij mij het rooie signaal ging flikkeren dat er een aaanval op komst was, stuurde ik alles wat ik heb naar zijn dorp (een kleine 30 phalanxen). Hij kon behalve zijn eigen troepen bevijden uit mijn vallen niks doen, want ik heb al twee crannies staan, en moest dus weer met lege handen naar huis, terwijl ik achter zijn rug om met een kleine 1000 grondstoffen uit zijn dorp weer op weg naar huis ben.
![]()
Ik denk niet dat ie blij met me is.![]()
niv. 10 kan je de volgende bouwen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:46 schreef TheThirdMark het volgende:
Hoe kan je 2 schuilplaatsen zetten dan? Ik kan er maar 1 bouwen.
Of een sitter. Iemand die je account waarneemt als jij er niet bent.quote:Op zondag 11 november 2007 18:09 schreef Suijk het volgende:
Dual account doen dan.2 mensen die eigenlijk te weinig tijd hebben, maar samen een volwaardig member kunnen zijn.
dat was nog eens een lekkere raidquote:[Hout] 584 + [Klei] 812 + [Ijzer] 584 + [Graan] 375 = 2355
Recourses zijn duur, het maken van 1 duurt relatief lang. Maar ja, je hebt er uiteindelijk ook maar 3 van nodig.quote:Op maandag 12 november 2007 13:56 schreef Hanstin het volgende:
Hoelang duurt het dan zo'n kolonist te maken? of gaat het puur om de resources?
quote:Kolonisten (Aanwezig: 1)
5500|7000|5300|4900| 1 | 2:26:34
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |