abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:30:34 #1
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54194232

Wat is Travian?
Travian is een Massive Multiplayer Online Strategy Game waarin je een dorpje bezit. Je zit samen met andere spelers op een server. Het doel van het spel is je dorpje te laten groeien, een leger uit de grond te stampen en alles en iedereen aanvallen!
Het spel is gratis, grafisch en webbased! Wat wil je nog meer

Algemeen
Er zijn 4 grondstoffen: hout, klei, ijzer en graan. Je krijgt grondstoffen door je veldjes die om je dorp zitten. Je onderdanen werken daar op het land. Je kan deze veldjes opwaarderen naar hogere niveau's waardoor ze meer gaan produceren. Je gebruikt de resources om soldaten te trainen en gebouwen te bouwen.

Elk gebouw heeft een verschillende functie. Zo zijn er Barakken om je soldaten te trainen, Schuilplaatsen om je grondstoffen te verbergen voor als je wordt aangevallen, Martkplaatsen om resources te verkopen en te kopen, Ambassades om allianties te starten en uitnodigingen te accepteren, Wapensmeden om hogere aanvalsratings te krijgen en nieuwe soldaten te trainen enz. enz.

Je dorp groeit door gebouwen te bouwen. Elk gebouw voegt wat dorpelingen toe. Elk gebouw en elke upgrade van je velden kost graan. Zorg er iig voor dat je meer graan binnehaalt dan uitgeeft! Dit is nl. een veel voorkomend probleem, sommige mensen konden niet verder en moesten een nieuwe account aanmaken.

Op de site is ook een chat en een forum aanwezig, waarvoor je al geregistreerd bent als je een dorp hebt. Het spel is van orgineel Duits, de Nederlandse site bestaat nog niet zo heel lang. Je kan trouwens alleen een alliantie starten als jouw Ambassade niveau 3 is. Dat heb ik nu, dus in principe zou ik een Fok!clan kunnen starten

De gebouwen

De stammen
Je kan kiezen uit 3 stammen; de Romeinen, de Galliers en de Germanen. Elke stam heeft zijn eigen voordelen en nadelen,

DE ROMEINEN

Het Romeinse rijk is in Travian het makkelijkst om een spel mee te beginnen. Vanwege hun hoge niveau van sociale en technische ontwikkeling zijn de Romeinen meesters in bouwen en coördineren. Ook hun troepen behoren tot de elite in Travian.
Ze zijn erg overwogen in hun aanvallen en ook verdedigend erg sterk. Het trainen van de Romeinse troepen duurt echter wel lang en is duur. Hun infanterie is legendarisch, maar hun verdediging tegen cavallerie van de tegenstander is niet zo goed als die van de andere stammen.
Voor beginners en spelers die twijfelen wat voor volk te kiezen, zijn de Romeinen een uitstekende keuze.

De verschillen

* Kan tegelijkertijd een gebouw en een veld bewerken.
* Hoge verdedigingsbonus bij een muur
* Handelaren kunnen maximaal 500 eenheden van een grondstof dragen met een snelheid van 16 velden per uur
* Hele sterke infanterie, matige cavallerie
* Ontwikkeling is duur en neemt veel tijd in beslag.

DE GALLIERS

De Galliėrs zijn het meest vredelievend in Travian. De troepen worden vooral getraind voor defensie, deze is dan ook uitstekend, maar hun aanval is nog steeds sterk genoeg om te wedijveren met de andere volken. De Galliėrs zijn geboren ruiters, hun paarden staan bekend om hun snelheid en het geeft hun ruiters de kans om daar toe te slaan waar het meest schade valt toe te brengen.

Dit volk is erg makkelijk te verdedigen, maar een aanvallende tactiek kan ook. De Galliėrs bieden de mogelijkheid om je op elke mogelijke manier te ontwikkelen, maar daar is wel wat ervaring en talen voor nodig. Desalniettemin ook voor beginners goed bruikbaar!

De verschillen

* Bonus voor snelheid: Snelste stam van het spel
* Gemiddelde defensiebonus voor palissade
* Handelaren kunnen 750 eenheden grondstoffen dragen met een snelheid van 24 velden per uur
* Verstopplek is 2 keer zo groot
* Dure oorlogswapens
* Goedkope kolonisten

DE GERMANEN

De Germanen zijn de meest agressieve der stammen. Hun troepen zijn nietsontzienend en worden gevreesd voor hun explosieve en ongecontroleerde aanvallen. Zij bewegen zich nietsvrezend en plunderend door Travian.

Het ontbreekt ze echter aan discipline ten opzichte van de Galliėrs en Romeinen, wat hun verdediging en snelheid matig maakt. Voor agressieve en gevorderde spelers zijn de Germanen een uitstekende keus!

De verschillen

* Kan 33% van verstopte spullen plunderen.
* De muur is bijna onverwoestbaar, maar geeft een hele lage verdedigingsbonus aan troepen
* Een handelaar kan 1000 grondstofeenheden dragen met een snelheid van 12 velden per uur.
* De troepen zijn goedkoop en snel getraind en kunnen uitstekend plunderen
* Verdedigend matig

Links
De site
http://www.travian.nl/
Uitgebreide FAQ
http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=2
Volken, gebouwen en de FAQ (klikken op de groene linkjes bovenaan)
http://www.travian.nl/anleitung.php
Het forum
http://forum.travian.nl/

deel 1:
[MMOSG] Travian

deel 2:
[MMOSG] Travian #2

deel 3:
[MMOSG] Travian #3

deel 4:
[MMOSG] Travian #4

deel 5:
[MMOSG] Travian #5

deel 6:
[MMOSG] Travian #6
pi_54198239
Heb nu 2 soldaatjes. Ongeveer iedereen om mij heen heeft al meer gebouwd en dus nog geen fatsoenlijk leger. Hopelijk kan ik er van profiteren en meteen iedereen bang maken.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Lieve Belg zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:20:55 #3
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54198367
Zo nog even mijn laatste bouwopdrachten geven dan en de pist in naar Nederland. tvp dus
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_54198452
Ik had helemaal niet gezien dat er al een nieuwe was, al die moeite met copy en paste voor niks geweest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_54198470
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:20 schreef Jump het volgende:
Zo nog even mijn laatste bouwopdrachten geven dan en de pist in naar Nederland. tvp dus
Mag jij Nederland binnen?
  Lieve Belg zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:30:00 #6
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54198503
Zo, laatste opdrachten gegeven en u naar de meet
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mag jij Nederland binnen?
De vorige keren toch wel
pi_54198754
Meet? Een FOKmeet toevallig?
pi_54199103
Terug Vind Paladijn
pi_54199935
Zullen we als Fok! zijnde trouwens even wachten met een daadwerkelijke alliantie oprichten?

Scheelt kostbare grondstoffen in het begin van het spel, en elkaar helpen kunnen we toch wel

Wil iemand mij even 'aanvallen' om te kijken tot wanneer ik precies bescherming heb?
-50|36 dank u
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:45:04 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54200596
Op wereld 1 ben ik nu bezig om 30 knuppelaars te gaan bouwen. Lolz, dat ene knuppelaartje was ik idd kwijt + 100 van alles

Kijken of ik het terug kan halen :y Hij heeft totaal 20 inwoners, dus ik denk dat ik wel moet winnen toch?!?!
pi_54200726
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:05 schreef mcintosh het volgende:

Wil iemand mij even 'aanvallen' om te kijken tot wanneer ik precies bescherming heb?
-50|36 dank u
Beginnersbescherming tot 29.10.07 om 14:15:50 uur

En ik bouw ook nog geen ambassade hoor. Eerst een behoorlijk leger opbouwen en grondstoffen ophogen.
Klik dan als je durft
pi_54201444
Vanavond om 8 uur kan ik de barak bouwen, daarna heb ik nog zo'n 36 uur over om een startend legertje op de been te brengen. Maandag gaat het los, alleen jammer dat ik dan weer aan het werk ben.
pi_54201759
Nog s5'ers hier? Ik ben een lid van ONE, niet geheel onbekend op de server.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:46:41 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54203364
Heb net mijn verzamelplaats gebouwd, nu nog even hoofdgebouw upgraden zodat ik een barak kan neerzetten. En dan ga ik op deze wereld ook raiden.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:56:54 #15
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54203540
Hoeveel van die extra leveringen zijn er trouwens? Nooit op gelet bij S1.
pi_54203636
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:56 schreef ROG het volgende:
Hoeveel van die extra leveringen zijn er trouwens? Nooit op gelet bij S1.
Ligt er aan wat voor volk je bent.

Germaan: 1x
Romein: 2x
Galliėr: 3x

Verschillende hoeveelheden per volk volgens mij ook.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:09:27 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54203738
Als ik 20phalanxen heb, kan ik dan een dorpje met 20 inwoners pwnen? Of moet ik er dan een stuk of 50 hebben?
pi_54203806
Jahoor, makkelijk.
Klik dan als je durft
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:20:20 #19
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54203921
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:03 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor volk je bent.

Germaan: 1x
Romein: 2x
Galliėr: 3x

Verschillende hoeveelheden per volk volgens mij ook.
Thanks! Met Galliers heb ik nu 3 maal 125 van elke grondstof gekregen. Dus het feest is over.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:30:31 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54204123
Lolz dat zat ik me ook al af te vragen.

* TheThirdMark diept in brein over Galliers... Toch 2 of 3x aid gehad?!?!

En dan nu met Germanen maar 1x

Wat maakt Germaan dan zo tof om te vechten? Zijn soldaatjes goedkoper ofzo?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:49:17 #21
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54204516
BMF, ik heb even kort voor je gesit btw.
pi_54206379
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:30 schreef TheThirdMark het volgende:
Lolz dat zat ik me ook al af te vragen.

* TheThirdMark diept in brein over Galliers... Toch 2 of 3x aid gehad?!?!

En dan nu met Germanen maar 1x

Wat maakt Germaan dan zo tof om te vechten? Zijn soldaatjes goedkoper ofzo?
Mijn ervaring is dat je met de Germanen veel sneler een groot leger op de been kan brengen dan met welk ander ras dan ook. Ze zijn weliswaar dan wel niet echt supersterk in het verdedigen, maar als je gewoon lekker agressief speelt, hoef je niet eens aan verdedigen te denken. Aanval is de beste verdediging moet je maar denken, daarom heb ik nu op S7 ook weer voor de Germanen gekozen. De mensen bij mij op de kaart zijn waarschijnlijk allemaal agressief ingestelde spelers, want het zijn bijna allemaal Germanen, dat kan nog lachen worden als straks de n00bprotectie eraf gaat.
pi_54211546
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:49 schreef ROG het volgende:
BMF, ik heb even kort voor je gesit btw.
Prima, ben vandaag niet veel online geweest, om bekende redenen, morgen even een actief dagje travian inplannen maar.
pi_54212706
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 19:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
De mensen bij mij op de kaart zijn waarschijnlijk allemaal agressief ingestelde spelers, want het zijn bijna allemaal Germanen, dat kan nog lachen worden als straks de n00bprotectie eraf gaat.
Als je ziet dat iemand jou aanvalt snel je legers naar hem sturen Dat schrikt af en je haalt grondstoffen bij hem op
  Lieve Belg zondag 28 oktober 2007 @ 00:52:19 #25
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54213808
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:47 schreef Hathor het volgende:
Meet? Een FOKmeet toevallig?
yupz, net terug nu
pi_54214196
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:52 schreef Jump het volgende:

[..]

yupz, net terug nu
Waren er veel bekenden? Ik zal ook eens een keertje tijd vrij maken om zo'n meet bij te wonen. Volgens mij is er binnenkort eentje hier in Utrecht van de Fokkers die Cybernations spelen, waar ik inmiddels ook alweer een tijdje bijhoor.
  Lieve Belg zondag 28 oktober 2007 @ 01:10:41 #27
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54214224
Het was een forumcrew meet, dus voor mij wel bekenden ja
pi_54214295
Ik neem trouwens maandag een dagje vrij van mijn werk, speciaal omdat dat de dag is dat de beginnersprotectie verloopt, en ik wil wel eens zien wat er allemaal gaat gebeuren op de kaart. Wat dat gekke spelletje allemaal niet teweeg kan brengen. Komt trouwens niet eens verkeerd uit, want ik verwacht maandag tevens mijn nieuwe laptop thuisbezorgd door UPS, en als ik aan het werk zou zijn krijg je weer van die omslachtige afspraken achteraf, en ik heb dat ding liever gelijk in huis.
  zondag 28 oktober 2007 @ 02:35:26 #29
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54216385
Heb nu 1 landje wat strak tegen mij aanligt. Dat ene landje waarnaar ik refereerde en 1 phalanx attack op los liet. En die natuurlijk verloor.

Lolz, ik haal nu elke 30minuten 600+ grondstoffen op. En dat al de hele avond lang. Ga hem helemaal leeg plukken. Goed om te weten ook dat in mijn directe zicht geen enkel ander landje sterker is dan 2/3 van mijzelf. Maar ik hou het even bij slappe landjes raiden.
pi_54219021
Gvd, ik heb uren gestoken in het trainen van 105 knuppelaars en een stuk of 50 speervechters op server 5, word ik aangevallen door een josti met een iets sterker leger. Hoihoi ik heb nog precies een knuppelaar over.

Ik ga het account opheffen en dan richt ik me op server 7 aleen. Waar ik na 1.5 dagen afwezigheid alweer mijlenver achterloop.
  zondag 28 oktober 2007 @ 14:01:04 #31
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54222027
Jeuj, 14.45 barakken!
  zondag 28 oktober 2007 @ 14:58:37 #32
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54223480
1 dorpje is gestopt met spelen. Helaas

Haalde wel mooi 10x 650+ grondstoffen op gisteren. Nou ja, ik ben nu bezig met een dorpje wat iets verder ligt.
pi_54235301
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 14:01 schreef ROG het volgende:
Jeuj, 14.45 barakken!
Eh?
pi_54236205
Morgen barakken, en dan wat knuppels maken maar
pi_54236349

Oude screenshots ftw!
pi_54237338
Zo, de eerste raid zit erop.
  maandag 29 oktober 2007 @ 08:59:21 #37
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54238209
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 05:43 schreef Hathor het volgende:
Zo, de eerste raid zit erop.
Lolz vertel!!!!!

Ben nu bezig om barakken te maken op S7. Dan heb ik morgen genoeg sources om knuppelaars te maken.

Vind toch dat het beter is om met Galliers te beginnen aangezien die veel meer grondstoffen krijgen om te beginnen.
pi_54238474
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 08:59 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Lolz vertel!!!!!

Ben nu bezig om barakken te maken op S7. Dan heb ik morgen genoeg sources om knuppelaars te maken.

Vind toch dat het beter is om met Galliers te beginnen aangezien die veel meer grondstoffen krijgen om te beginnen.
Die grondstoffen pak ik wel van andere spelers, dat gaat in het begin vrij makkelijk. Inmiddels heb ik al 5 succesvolle raids achter de rug, het grote voordeel van voor zonsopgang opstaan. Ik heb tot nu toe alleen nog maar Romeinen aangevallen, omdat het vrijwel onmogelijk is om als Romein binnen 3 dagen al een legertje te hebben, en ik ben dan ook nog steeds geen enkele legionair op mijn pad tegengekomen, het is gratis grabbelen tot nu toe, en daar moet je de eerste dagen optimaal van profiteren. Dan heb ik ook nog een paar Germanen op het oog die meer punten hebben dan ik, wat domweg inhoud dat ze alleen maar geinvesteerd hebben in gebouwen en niet in troepen, en dan vraag je er gewoon om.

Kortom, ik heb nog maar weinig vrienden in mijn regio.
pi_54238591
Ik ben Romein met 4 legionairs. De beginners bescherming gaat er nu af en ben ook bezig te farmen.
Klik dan als je durft
pi_54238606
En ik val juist Germanen aan want die knuppelaars hebben totaal geen verdediging.
Klik dan als je durft
pi_54238625
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:27 schreef Suijk het volgende:
Ik ben Romein met 4 legionairs. De beginners bescherming gaat er nu af en ben ook bezig te farmen.
Dan ben jij de enige Romein in NW die nu al troepen heeft denk ik.

pi_54238654
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:28 schreef Suijk het volgende:
En ik val juist Germanen aan want die knuppelaars hebben totaal geen verdediging.
Dat klopt, daarom val ik ook alleen maar aan, je zal mijn troepen niet snel thuis aantreffen, want ze zijn gewoon constant onderweg, net zolang tot ik sterkere units kan trainen, eerder begin ik niet aan een verdedigende groep.
pi_54238677
Inderdaad, da's het beste.
Oh en val ook de relatief grote dorpjes aan, die hebben alleen maar grondstoffen verspild voor nutteloze gebouwen als opslagplaatsen, ambassades en marktplaatsen enzo.
Klik dan als je durft
pi_54238715
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:33 schreef Suijk het volgende:
Inderdaad, da's het beste.
Oh en val ook de relatief grote dorpjes aan, die hebben alleen maar grondstoffen verspild voor nutteloze gebouwen als opslagplaatsen, ambassades en marktplaatsen enzo.
Dat zei ik net, er zijn zelfs al allianties, die hebben dus alles wat ze hebben geinvesteerd in een amassade naar level 3 te uppen, dan heb je toch echt een bord voor je kop als je het mij vraagt.
pi_54238770
Dat doen ze om even in de top te staan qua allianties.
Klik dan als je durft
pi_54239249
Shit, wintertijd vergeten, protectie was er een uur eerder al af
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:13:59 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54239388
Lolz @BMF. Heb eerst maar even een veld ge-upped naar lvl2.
quote:
Hout: 21 per uur
Klei: 21 per uur
IJzer: 22 per uur
Graan: 17 per uur
En dan vanavond maar een paar units maken om vanacht te kunnen raiden.
pi_54239612
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:06 schreef BMF het volgende:
Shit, wintertijd vergeten, protectie was er een uur eerder al af
Ja, daar had ik rekening meegehouden, en dat heeft me al de nodige snoepjes opgeleverd. Het verbaast me trouwens dat er nog helemaal niemand mij heeft aangevallen, stilte voor de storm?

Is er trouwens iemand die de komende week op de dag als sitter zou willen fungeren voor me? Het gaat me voornamelijk om de tijden tussen 11 uur s'ochtends tot s'middags een uur of 4. Ik heb een paar klusjes deze week waar ik effe druk mee ga zijn en zie dan geen mogelijkeid om op die tijden online te komen.
pi_54240309
Is het bij jullie op dit moment ook zo traag?
pi_54241776
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:04 schreef BMF het volgende:
Is het bij jullie op dit moment ook zo traag?
Ik heb inderdaad het idee dat er weinig mensen actief zijn op het moment, maar dat geeft niks, ik vermaak me wel.
pi_54243387
Eerste aanval onderweg, met 3 knuppelvechters

Als deze meteen kapot gaan ga ik ernstige vertraging oplopen
pi_54243929
Mijn eerste aanval, meteen legionair dood (en 2 knuppeltjes van de tegenstander). Stond wel even in de top10 van aanvallers.
Klik dan als je durft
pi_54244651
Ik heb al een eerste verzoek gehad...."wilt u alstublieft niet meer aanvallen".
  maandag 29 oktober 2007 @ 14:51:03 #54
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54244803
In die oude screenshots zie ik hendig sjieke dingen zitten, doet me denken aan die Firefox plugin van Jump. Iemand meer info hierover?

Voorlopig nog geen leger voor mij, misschien morgen.
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:59:08 #55
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54248054
Dat is een GreaseMonkey update
pi_54248937
Heb mijn naaste buur zo'n 10x aangevallen vandaag. Stuurt 'ie een berichtje:

'Beter een goede buur dan een verre vriend? Sukkel, ik ga zorgen dat je binnen een week bent weggevaagd van travian'.
Klik dan als je durft
pi_54249351
Ik heb veel inactieve buurtjes

Zit pas op 4 knuppels, maar als het zo door gaat zal dat aantal wel snel uitgebreid worden. Alleen het graan gaat een probleem worden als ik daar niet genoeg van kan farmen..
pi_54249443
Ik ben altijd op zoek naar ijzer. Die legionairs kosten een vermogen aan ijzer. Ben zelf vandaag 1x aangevallen, maar had genoeg schuilplaatsen, dus niks aan de hand.
Klik dan als je durft
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:19:12 #59
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54249586
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:48 schreef Suijk het volgende:
'Beter een goede buur dan een verre vriend? Sukkel, ik ga zorgen dat je binnen een week bent weggevaagd van travian'.
Coordinaten?
  Lieve Belg maandag 29 oktober 2007 @ 19:40:57 #60
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54250077
Toch grappig van die berichtjes: "Val mij aub niet aan, want dan krijg je mijn allientie op jouw dorp".

Als je dan ziet dat de totale populatie van die alliantie niet eens de helft is van jouw grootste dorp moet ik wel eens lachen
pi_54251059
hmm, mn naaste buur valt me aan met drie knuppelaarts, terwijl hij zelf een pupulatie heeft van 9 .

Die ga ik eens keihard pwnen waneer mijn productie op peil komt
  Lieve Belg maandag 29 oktober 2007 @ 20:39:55 #62
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54251243
Ik heb n ueen 15 cropper en wil daar later mijn hoofddorp van maken, dus ik kan er best geen residentie bouwen aangezien ik dan geen paleis meer kan bouwen.

Als ik nu voor een vierde dorp wil gaan, kan ik dan niet beter toch een residentie bouwen, dan mijn vierde dorp plaatsen en dan mijn residentie terug afbreken? Want een andere residentie naar N20 opbouwen kost echt veel resources.
pi_54252306
Goeidag zeg, ik heb nu first hand gezien hoe slap die clubswingers zijn als ze moeten verdedigen. Iemand uit mijn alliantie op server1 is de hele dag niet online geweest, en had zon 80 clubswingers in zijn dorp, en meer dan 10.000 grondstoffen van elke soort, dike vette hap dus. Anyway,,,hij had al een tijdje mot met een Gallier van ongeveer dezelfde grootte qua dorp, alleen heeft die jongen flink geinvesteerd in Toutatis donders en druid riders, zo'n 100 in totaal, en daarnaast ook nog eens zo'n 50 falanxen en 50 zwaardvechters. Hij kwam alleen met die donders en druids naar dat dorp, en slachtte die 80 clubswingers af en had zelf maar twee units verlies, dat was gewoon een slachting, niet normaal. Hij is in totaal nog zo'n 6 keer teruggekomen en heeft alle grondstoffen meegenomen, die ondertussen ook nog eens lekker door bleven produceren. Ik schat dat ie van alle grondsoorten in totaal zo'n 15.000 units heeft gepakt vandaag, die zal vanavond best lekker slapen denk ik.

Ik had die gast trouwens best willen helpen, maar als ik mijn praetorianen en imperianen achter die aarden muur had gezet, was mijn leger waarschijnlijk ook kort gejast geweest. Als ie met mij mot wil, dan komt ie maar naar mijn Romeinse stadsmuren toe, daar kan ik hem wel hebben.
pi_54252420
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:39 schreef Jump het volgende:
Ik heb n ueen 15 cropper en wil daar later mijn hoofddorp van maken, dus ik kan er best geen residentie bouwen aangezien ik dan geen paleis meer kan bouwen.

Als ik nu voor een vierde dorp wil gaan, kan ik dan niet beter toch een residentie bouwen, dan mijn vierde dorp plaatsen en dan mijn residentie terug afbreken? Want een andere residentie naar N20 opbouwen kost echt veel resources.
Met een paleis niveau 10 kun je ook een nieuw dorp stichten he.
Klik dan als je durft
  Lieve Belg maandag 29 oktober 2007 @ 21:36:52 #65
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54252624
Oh, ik dacht dat dat enkel mogelijk was in residenties! Spaart wel een hoop resources uit Op het gemak uitbouwen dan. Met het aantal cultuurpunten nu moet ik nog wachten tot 21 november voor mijn volgende dorp. Maar dat zal wel 1 november worden of zo, cultuurpunten stijgen nogal snel.
pi_54252661
Paleis kost wel wat meer om te upgraden dan een residentie. Je kunt bij lvl 10, 15 en 20 kolonisten trainen (of leiders om een dorp te veroveren).
Klik dan als je durft
pi_54252666
Ik speel nog op S4, leider van de 2e alliantie, WereldWonder is ondertussen op level 85 ofzo. Gaat nog maanden duren door te sterke kata's.

Legers zijn hier ondertussen rond de 300k graaneters. Dus 70.000 bijl, 30.000 ridder, 7000kata's. De nummer 1 heeft rond de 50 dorpen.
  Lieve Belg maandag 29 oktober 2007 @ 21:40:15 #68
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54252708
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:38 schreef Suijk het volgende:
Paleis kost wel wat meer om te upgraden dan een residentie. Je kunt bij lvl 10, 15 en 20 kolonisten trainen (of leiders om een dorp te veroveren).
Ik wou eens zien op de help.travian.nl maar die is weer eens fucked up om het zo te zeggen.

Maar goed, in mijn huidige hoofddorp staat alles nu bijna op niveau 10 qua grondstoffen. Maar het is handiger denk ik om van een 15 cropper je hoofddorp te maken en daar al je troepen te stationeren.
pi_54252716
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:38 schreef Oksel het volgende:
Ik speel nog op S4, leider van de 2e alliantie, WereldWonder is ondertussen op level 85 ofzo. Gaat nog maanden duren door te sterke kata's.

Legers zijn hier ondertussen rond de 300k graaneters. Dus 70.000 bijl, 30.000 ridder, 7000kata's. De nummer 1 heeft rond de 50 dorpen.
Een van die toppers van server 4 zit vlak naast mijn dorp en heeft me uitgenodigd in zijn alliantie te komen.
  Lieve Belg maandag 29 oktober 2007 @ 21:42:16 #70
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54252745
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een van die toppers van server 4 zit vlak naast mijn dorp en heeft me uitgenodigd in zijn alliantie te komen.
Beter dan aangevallen te worden door hem
pi_54252839
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:42 schreef Jump het volgende:

[..]

Beter dan aangevallen te worden door hem
Hij mag dan wel een topper zijn op server 4, op server 7 moet ie gewoon weer vanaf nul beginnen. Dat zegt me allemaal niet zoveel. Ik heb die aanbieding trouwens afgeslagen, want ik ga ervan uit dat alle fokkers zich in een alliantie scharen, dat gaat toch nog wel steeds door, niet? Anders had ik net zo goed ja kunnen zeggen.
  Lieve Belg maandag 29 oktober 2007 @ 21:48:03 #72
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54252880
Oh, ik dacht dat je het over server 4 had. Maar hij zal best wel weten hoe het spel in elkaar zit en zal binnen no time wel een mooi legertje hebben om te gaan farmen.
pi_54253108
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij mag dan wel een topper zijn op server 4, op server 7 moet ie gewoon weer vanaf nul beginnen. Dat zegt me allemaal niet zoveel. Ik heb die aanbieding trouwens afgeslagen, want ik ga ervan uit dat alle fokkers zich in een alliantie scharen, dat gaat toch nog wel steeds door, niet? Anders had ik net zo goed ja kunnen zeggen.
Wat mij betreft wel inderdaad. Maar ik bouw nu nog geen ambassade, er zijn even belangrijkere dingen.
Klik dan als je durft
pi_54253137
Ik ook.

Wat is er trouwens toch met FOK aan de hand de laatste tijd? Refreshen duurt soms 10 seconden of langer voordat de pagina geladen is, en soms staan dan ook nog eens de teksten dwars over elkaar heen.
  Lieve Belg maandag 29 oktober 2007 @ 22:06:24 #75
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54253309
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:59 schreef Hathor het volgende:
Ik ook.

Wat is er trouwens toch met FOK aan de hand de laatste tijd? Refreshen duurt soms 10 seconden of langer voordat de pagina geladen is, en soms staan dan ook nog eens de teksten dwars over elkaar heen.
Jah, het gaat kut de laatste tijd. Maar zaterdag zijn er normaal gezien werken gepland, zie het 'traag' topic in FB. Er zal nog wel een melding van gemaakt worden ook.
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:36:13 #76
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54253955
Mijn account op server 7 heb ik maar op delete gezet. Ik had wat knuppels, had allemaal farms, maar heb er eigenlijk totaal geen zin in. Ik ga gewoon alleen verder op S1. Groei gaat daar wat minder door m'n 15cropper , maar met -NN- gaat het des te beter

Mooie aanval:

Of hier: http://img134.imageshack.us/img134/5627/aanvalwl2.jpg

Daarna heeft een alliantiegenoot 6 kata aanvallen op hem afgestuurd (totaal 50 kata's), en ik zou zorgen dat het dorp leeg was van troepen. Een uurtje nadat de kata's verstuurd waren (reistijd 16 uur), kreeg mn alliantiegenoot een mailtje van die gast dat het account al op delete stond, en dat het account dus weg zou zijn een uurtje nadat de aanval zou plaatsvinden

Ach, ik ben in ieder geval weer van een kleine bedreiging af

[ Bericht 5% gewijzigd door robski18 op 29-10-2007 22:43:01 ]
pi_54254678
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:36 schreef robski18 het volgende:
Daarna heeft een alliantiegenoot 6 kata aanvallen op hem afgestuurd (totaal 50 kata's), en ik zou zorgen dat het dorp leeg was van troepen. Een uurtje nadat de kata's verstuurd waren (reistijd 16 uur), kreeg mn alliantiegenoot een mailtje van die gast dat het account al op delete stond, en dat het account dus weg zou zijn een uurtje nadat de aanval zou plaatsvinden

Ach, ik ben in ieder geval weer van een kleine bedreiging af
Hoi Was inderdaad beetje lullig.. Vooral omdat ik 5 kata's verloor op die klote muur
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:31:58 #78
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54255585
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:02 schreef MoreMark het volgende:

[..]

Hoi Was inderdaad beetje lullig.. Vooral omdat ik 5 kata's verloor op die klote muur
Beginner! Stuur dan ook meer clubbies mee
pi_54255678
Normaal zijn 20 clubs genoeg
pi_54255858
Ik mag wel uit kijken dat ik die gast die me uitnodigde niet tegen me in het harnas jaag, er zijn er inmiddels drie van die alliantie, die precies in een mooi boogje om me heen liggen. Als dat tegelijkertijd met me aan de gang gaat kan ik het wel shaken.
pi_54256572
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:49 schreef Hathor het volgende:
Ik mag wel uit kijken dat ik die gast die me uitnodigde niet tegen me in het harnas jaag, er zijn er inmiddels drie van die alliantie, die precies in een mooi boogje om me heen liggen. Als dat tegelijkertijd met me aan de gang gaat kan ik het wel shaken.
Daar hebben we onze alliantie voor he
pi_54259225
En nu wordt ik dus gefarmd... Gisteren viel die gast me ook al de hele tijd aan, maar toen heeft ie bijna niks mee kunnen nemen, maar vanochtend heet ie mn eerste legionair vermoord en behoorlijk wat resources meegenomen. MIschien kan iemand hier me helpen, want ik ben bang dat hij me nog wel een paar keer gaat pakken vandaag en ik moet zo naar mn werk
btw. het gaat om kayle op -39,16
pi_54261838
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 10:00 schreef BMF het volgende:
En nu wordt ik dus gefarmd... Gisteren viel die gast me ook al de hele tijd aan, maar toen heeft ie bijna niks mee kunnen nemen, maar vanochtend heet ie mn eerste legionair vermoord en behoorlijk wat resources meegenomen. MIschien kan iemand hier me helpen, want ik ben bang dat hij me nog wel een paar keer gaat pakken vandaag en ik moet zo naar mn werk
btw. het gaat om kayle op -39,16
Geef ff wat info over met hoeveel eenheden hij aanvalt. En probeer telkens je grondstoffen op te maken en je legers weg te sturen zodat hij niets kan vermoorden of meenemen.

Ik merk nu trouwens pas hoe lastig het is om grondstoffen te verbergen als je geen Galliėr bent zeg. Die schuilplaats van Germanen is erg klein!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:59:51 #84
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54262180
Hey, ik sit voor BMF, de curve aan Knuppelvechters is 2, 4, 9 en 10 (gisteren) en 14 vanochtend. Momenteel zal 'ie wel zo rond de 18 Knuppelvechters zitten, ikzelf heb momenteel pas 5 Phalanxen en ben zometeen ook weg tot na middernacht.
pi_54262559
Ik wil eventueel ook wel helpen sitten voor BMF, voor nu de beste oplossing denk ik zoveel mogelijk online zijn, aangezien we het eigenlijk niet kunnen veroorloven legers te verliezen nu.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:27:03 #86
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54263534
Ik heb z'n Schuilplaats verhoogd, aannemende dat het niet logisch was om 1 Legionair oid te produceren. Tot vannacht allen.
pi_54264201
Yup, gewoon die schuilplaats een paar levels omhoog, met de huidige hoogte van grondstoffenproductie zou dat in ieder geval voldoende moeten zijn om een paar uur safe te zijn. Als we straks een ambassade hebben, en we zijn allemaal officieel in een alliantie, zouden we misschien iets kunnen organiseren tegen die gast. Ik heb op het travianforum bepaalde suggesties over te volgen tactieken gelezen, en eentje vond ik wel interessant. Iedereen stuurt gewoon een unit in de aanval op de persoon in kwestie, gewoon een soort van "token attack", uiteraard ben je die dus kwijt, maar het gaat om de boodschap die er vanuit gaat, en het angstzweet dat hem zal uitbreken als ie inlogt en ziet dat er 5 of 6 multiple attacks naar hem onderweg zijn. Mindfucken heet zoiets.

Is er trouwens al iemand met een ambassade? Zoniet wil ik wel degene zijn die hem bouwt, met mijn huidige inkomstenbron van honderden gestolen resources per dag moet het niet zo'n groot probleem zijn om die binnen een dag of twee naar level 3 te uppen zodat de uitnodigingen de deur uitkunnen.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:10:49 #88
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54264219
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:09 schreef Hathor het volgende:
Yup, gewoon die schuilplaats een paar levels omhoog, met de huidige hoogte van grondstoffenproductie zou dat in ieder geval voldoende moeten zijn om een paar uur safe te zijn. Als we straks een ambassade hebben, en we zijn allemaal officieel in een alliantie, zouden we misschien iets kunnen organiseren tegen die gast. Ik heb op het travianforum bepaalde suggesties over te volgen tactieken gelezen, en eentje vond ik wel interessant. Iedereen stuurt gewoon een unit in de aanval op de persoon in kwestie, gewoon een soort van "token attack", uiteraard ben je die dus kwijt, maar het gaat om de boodschap die er vanuit gaat, en het angstzweet dat hem zal uitbreken als ie inlogt en ziet dat er 5 of 6 multiple attacks naar hem onderweg zijn. Mindfucken heet zoiets.

Is er trouwens al iemand met een ambassade? Zoniet wil ik wel degene zijn die hem bouwt, met mijn huidige inkomstenbron van honderden gestolen resources per dag moet het niet zo'n groot probleem zijn om die binnen een dag of twee naar level 3 te uppen zodat de uitnodigingen de deur uitkunnen.
Als je een beetje serieus genomen wilt worden op de server, wacht je nog minimaal een week.
pi_54264325
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:10 schreef robski18 het volgende:

[..]

Als je een beetje serieus genomen wilt worden op de server, wacht je nog minimaal een week.
Ik ken gasten die zichzelf meer dan serieus nemen, die nu al gewoon in een alliantie zitten, dus het is maar net hoe je "serieus nemen" interpreteerd. Anyway, de ambassade is gebouwd (effe TG geactiveerd), en de komende dagen breng ik hem wel naar level 3, eerst wil ik mijn graanvelden nog wat omhoog gooien.
pi_54265406
Storing op server 1?
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:48:56 #91
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54265789
pi_54266173
Zit op 25 knuppels ondertussen, mondjesmaat wordt er gefarmd

Alliantie heeft imo nog geen écht prioriteit, maar het kan niet zoveel kwaad. Onze ambassade zal toch nog niet zo heel groot hoeven worden?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:19:30 #93
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54266236
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ken gasten die zichzelf meer dan serieus nemen, die nu al gewoon in een alliantie zitten, dus het is maar net hoe je "serieus nemen" interpreteerd. Anyway, de ambassade is gebouwd (effe TG geactiveerd), en de komende dagen breng ik hem wel naar level 3, eerst wil ik mijn graanvelden nog wat omhoog gooien.
Goed, wat jij wil. Het was maar een tip. Bedenk alleen wel dat je als ambassadehouder in deze fase van de server gelijk staat als farm, en je door de echte spelers niet serieus genomen wordt, aangezien je gewoon veel grondstoffen verspeeld heb. Allianties zijn op dit moment niks waard.
pi_54267494
Oh, maar ik wacht nog wel even totdat ik ietsje sterker in mijn schoenen sta, ik sta op het punt een academie te bouwen, en dan ga ik meteen door voor de ontwikkeling van axemen. Die ga ik wel nodig hebben want het is hier op mijn kaart helemaal aan het los gaan. Ik had een verzoek van een bekende om even iemand aan te vallen die hem steeds maar bleef aanvallen met 3 clubbies, waardoor ie niet aan ontwikkeling toekwam. Ik daarheen met mijn legertje, en terwijl ik daar aan het hakken was, komt er achter mijn rug om doodleuk iemand met 16 clubbies in mijn onverdedigde dorp langs, kostte me ongeveer 450 crop en 250 ijzer en das toch zonde. Die ga ik kostte wat kost vannacht nog bij hem terughalen.

Maar het was wel een wijze les, ik werd een beetje nonchalant, schonk alleen aandacht aan aanvallen, en had slechts een level 3 cranny, en niet eens een muur, dan vraag je om problemen. Ik sta even weer met beide benen op de grond.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:29:55 #95
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54267496
Heb net mijn eerste Farm gedaan Overal 200 van. Wél lekker. Dat blijf ik doen, maar zorg er eerst voor dat ik al mijn graanvelden op minimaal niveau3 heb voordat ik mijn dorpje echt ga opbouwen.

Zie S7 meer als ''Fun'' projectje.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:41:13 #96
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54267726
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:29 schreef Hathor het volgende:
Oh, maar ik wacht nog wel even totdat ik ietsje sterker in mijn schoenen sta, ik sta op het punt een academie te bouwen, en dan ga ik meteen door voor de ontwikkeling van axemen. Die ga ik wel nodig hebben want het is hier op mijn kaart helemaal aan het los gaan.
Waarom een bijlvechter op dit moment? Ze zijn 1) duurder dan clubbies, 2) trager dan clubbies en 3) ze kunnen minder grondstoffen dragen. Het enige voordeel is dat ze minder graanpunten kosten (per aanvalspunt).

Je kan beter 3 clubbies maken, dan 2 bijlvechters (goedkoper!)
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:39:03 #97
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54268867
Krijg ik dit bericht na een aanval: "ik heb nou 8 schuilplaatsen op lv. 10".

Zal ik terugsturen: "ik heb katapulten en rammen" ?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:55:44 #98
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54269177
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:39 schreef Jump het volgende:
Krijg ik dit bericht na een aanval: "ik heb nou 8 schuilplaatsen op lv. 10".

Zal ik terugsturen: "ik heb katapulten en rammen" ?
Met verzamelplaats lvl 20 moet je er dan wél even bijschrijven natuurlijk
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:02:35 #99
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54269313
Ik ga straks eerst een ander dorpje aanvallen. Volgens de gevechtssimulator ga ik wel 40 bijlvechters verliezen, maar ik dood dan wel 150 mannetjes Goed voor me held
pi_54269472
Kut, dagje niet online, 5 van de 6 legionairs dood. Waarom kies ik dan ook die kut Romeinen.
Klik dan als je durft
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:15:08 #101
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54269553
pi_54270346
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:41 schreef robski18 het volgende:

[..]

Waarom een bijlvechter op dit moment? Ze zijn 1) duurder dan clubbies, 2) trager dan clubbies en 3) ze kunnen minder grondstoffen dragen. Het enige voordeel is dat ze minder graanpunten kosten (per aanvalspunt).

Je kan beter 3 clubbies maken, dan 2 bijlvechters (goedkoper!)
Ik denk gewoon vast een beetje vooruit, als ik bijlstrijders kan recruteren, wat overigens nog lang niet aan de orde is, ga je vanzelf steeds minder van die clubbies gebruik maken, temeer omdat ze qua verdediging net zoveel waard zijn als een warm emmertje hamsterkots. Zo speel ik het tenminste op server 1 van travian.com, ik heb daar zo'n 100 clubbies, en die verliezen steeds meer waarde naarmate het spel vordert. Als je bijvoorbeeld een Romein wil aanvallen die praetorians in zijn dorp heeft krijgen die clubbies er stevig van langs. Ik gebruik ze alleen nog maar om inactieve accounts te farmen, daar zijn ze nog wel goed voor, het vechten laat ik aan de axemen en de paladins over.
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:07:39 #103
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54270521
Ik weet het nog niet, ga ik nu mijn buur aanvallen en zijn o zo mooi opgebouwde leger in een keer uitmoorden of zou ik het in stukjes doen
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:07:58 #104
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54270525
Of val ik hem gewoon niet aan
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:57:45 #105
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54271742
Nouja, 250 bijlvechters onderweg
pi_54272134
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:57 schreef Jump het volgende:
Nouja, 250 bijlvechters onderweg
Huh? Toch niet op server 7?
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:14:22 #107
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54272172
Ja.

nee, server 1 joch
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:26:53 #108
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54272458

Moeha

Om de 49 verloren bijlvechters te compenseren zijn er nu 100 in productie
pi_54272984
Vruchtbare actie.
  Lieve Belg dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:53:26 #110
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54274437
Wel spijtig van die 49 bijlvechters en 4 Germaanse Ridders. Maar je moet er iets voor over hebben om wat punten voor je held te verdienen

Het is trouwens beter uitgevallen dan ik dacht, binnenkort misschien weer eens een iets groter dorp aanvallen, maar eerst gaat de scout een paar keer langs.

Wat gaat die gast morgen pissed zijn als hij dat gevechetsrapport leest
pi_54275652
Ik ga ook nog eens wat aan het farmen slaan voor het slapen gaan

Op naar de 50 knuppels
pi_54275882
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:59 schreef ROG het volgende:
Hey, ik sit voor BMF, de curve aan Knuppelvechters is 2, 4, 9 en 10 (gisteren) en 14 vanochtend. Momenteel zal 'ie wel zo rond de 18 Knuppelvechters zitten, ikzelf heb momenteel pas 5 Phalanxen en ben zometeen ook weg tot na middernacht.
Laatste aanval om 17.05 vanmiddag was met 19 clubswingers. Bedankt voor het sitten ROG. Ik ben nu idd bezig mijn schuilplaats op te waarderen, dit druist helaas lijnrecht tegen mijn plan in om een legertje te bouwen. Het is allemaal mis gegaan doordat ik een uur te laat ben opgestaan ivm de wintertijd. Iig bedankt voor de aangeboden steun. Misschien dat een aantal IGM's van jullie ook wel effect kunnen kebben ipv een aanval met 1 mannetje.
Morgen ben ik ook weer van 1 tot 9 aan het werk, dus als er mensen nog willen sitten dan hoor ik het wel. Ik kan ook wel voor mensen sitten tussen 22.00 en 4 ofzo.
pi_54276043
Je kan maar max. 2 sitters hebben BMF, ik wil het morgen wel voor je in de gaten houden?
pi_54277155
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 01:17 schreef mcintosh het volgende:
Je kan maar max. 2 sitters hebben BMF, ik wil het morgen wel voor je in de gaten houden?
Is goed, wat is je username ook al weer? (ben te lui om het op te zoeken )
pi_54277871
hmmm, ik word keihard gefarmt.

Ik ga maar even schuilplaats bouwen.
pi_54279705
Ik ben nu die gast die me gisteren twee keer heeft aangevallen helemaal aan het slopen, hij had al zo'n 20 knuppels, en ik maar 13, alleen hebben die dingen totaal geen defensieve waarde. Na het eerste gevecht was hij er 12 van de 20 kwijt, en ik maar 5, dus was de stand op dat moment 8-8. Ik was er ondertussen nog 2 aan het trainen in mijn dorp, en toen ik terugkwam was er daar 1 van klaar, dus stuurde ik er onmiddelijk weer 9 naar zijn dorp terug, en pakte er weer 6 van zijn laatste 8, en verloor er zelf 2.

Nu ben ik op weg om die laatste 2 ook op te ruimen, en dan heeft ie niks meer. Vervolgens ga ik hem de hele dag plaagstootjes geven door om de twee uur of zo aan te vallen, dat zal hem de moed ontnemen ooit nog bijdehand te gaan lopen doen.

Oh ja, ik heb hem per IGM ook nog effe laten weten dat ik niet verwachtte dat ie die spullen die hij van me geleend had zelf terug zou komen brengen, en dat ik ze daarom zelf maar even kwam halen...met rente. Psychological warfare is fun.
pi_54279745
Is er trouwens iemand die ijzer nodig heeft? Ikzelf zit te springen om hout, en ik wil wel een paar honderd ijzer ruilen tegen hout. Ik heb een aanbieding in de market gezet, maar er schijnt op dit moment helemaal geen vraag naar ijzer te zijn.
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2007 @ 10:42:39 #118
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54279881
De volgende die me komt aanvallen krijgt nu 340 bijlvechters over zich heen

Tip voor productie: voor elke 12 eenheden klei dat je produceerd, is het beste om er 10 hout, 8 ijzer en 5 graan te maken. Dat zijn de beste verhoudingen of zo.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:04:30 #119
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54281404
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:02 schreef Jump het volgende:
Ik ga straks eerst een ander dorpje aanvallen. Volgens de gevechtssimulator ga ik wel 40 bijlvechters verliezen, maar ik dood dan wel 150 mannetjes Goed voor me held
Hoe zit dat ook als weer?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:05:18 #120
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54281417
quote:
Je Held heeft 23% van zijn levenspunten
Die gaat dood
pi_54281773
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Die gaat dood
Mwah, die van mij is ook wel eens onder de 50 gedoken, dan laat ik hem gewoon een dag of twee thuis,en dan is ie weer zo goed als nieuw.
pi_54282060
Welnee, gewoon door blijven aanvallen. Een dode held regenereer je net zo makkelijk hoor. Kost wel wat natuurlijk, maar hij verliest er geen stats of niveau door.
Klik dan als je durft
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:09:10 #123
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54282441
Maar hoe krijg je beter stats dan bij je Held? Doet hij dat zelf of als je bepaalde dingen doet of wat?
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2007 @ 13:15:44 #124
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54282536
Als jij aanvalt me tje held en je dood legers, dan komt dat bij jouw held terecht. Als ze jouw aanvallen, en je held is in het dorp, dan komt er ook ervaring bij. Als je ervaring op 100% staat kan je vijf punten uitdelen, Het beste is om deze aan aanvalsbonus te spenderen.
Ik heb daar nu 8 punten bij, en bij 2 regeneratie.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:18:17 #125
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54282572
Ahh dus alleen bij Raids tegen andere legers krijg je ervarings punten. Lolz ok. Ik raid alleen maar dorpjes zonder soldaten. Dit omdat ik nu bezig ben om van alle recourses tenminste 1veld op niveau 10 te zetten.
In de tussentijd wel bezig om Paleis op 10 te krijgen zodat ik een dorpje naast mij kan gaan koloniseren.
In een straal van 30blokjes om mij heen alleen maar 6croppers graan. Dus ik hou het wel lekker dicht bij mijn eigen dorpje.
pi_54285743
Ik geloof dat ik iets teveel opval op server 7, ik ben zelfs gevraagd als leider voor een of andere Germaanse wing. Ik weet niet of al die aandacht wel zo voordelig is.

Hoe zit het met ons, is er al iemand die een ambassade aan het uitbreiden is?
pi_54286637
Ambassade is in oprichting als het goed is.

Ik krijg ook meerdere verzoeken tot toetreding.

Voor mijn gevoel gaat het allemaal erg traag, maar toch schommel ik rond plek 90
pi_54287943
Mijn eerste bedreiging op Server 7
pi_54288074
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:24 schreef mcintosh het volgende:
Ambassade is in oprichting als het goed is.

Ik krijg ook meerdere verzoeken tot toetreding.

Voor mijn gevoel gaat het allemaal erg traag, maar toch schommel ik rond plek 90
Ik heb een ambassade, maar die staat nog maar op niveau 1, en ik heb niet echt de resources achter de hand om hem effe snel naar 3 te brengen.
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2007 @ 19:31:43 #130
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54288617
Zo, over een goede 40 minuten is er weer iemand 150 units kwijt Woehoew
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2007 @ 20:23:28 #131
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54289469
Als troepen gevangen zitten, en je wilt ze vrij krijgen. Wat is dan het beste om te doen?
pi_54290444
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 20:23 schreef Jump het volgende:
Als troepen gevangen zitten, en je wilt ze vrij krijgen. Wat is dan het beste om te doen?
Twee dingen, je zou het kunnen vragen of ze tegen een vergoeding losgelaten kunnen worden, maar dat is voor kneuzen. De beste oplossing is gewoon een massale aanval uitvoeren, dus geen raid, maar een aanval.
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2007 @ 21:31:50 #133
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54290510
En wat versta jij onder een raid en onder een aanval?
pi_54290907
Geen overval, maar een aanval. Bij een aanval vechten ze net zo lang totdat er iemand al z'n troepen kwijt is.
Klik dan als je durft
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2007 @ 22:02:49 #135
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54291011
Een overval doe ik nu ook nooit meer, dat is enkel handig in het begin van het spel als je zelf niet veel troepen hebt. Over drie minuten komt mijn tweede wave aan, en hopelijk worden mijn 80 gevangen legermensjes dan bevrijdt. Want 80 komt direct al hard aan.
  Lieve Belg woensdag 31 oktober 2007 @ 22:19:52 #136
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54291358
En mijn 80 troepen terug, er nu 5 verloren maar wel terug 25 afgemaakt En zo is mijn held op twee dagne van niveau een naar drie gegaan
pi_54293802
Ik ben geswitched van alliantie op server 1, de oprichter van de ally waar ik bij zat werd al 3 dagen helemaal leeg geplunderd, al bij al heeft het hem meer dan 30.000 resources gekost en hij heeft niet eens geprobeerd zich te verdedigen, of op zijn minst die resources snel te spenderen zodat ze er niet mee aan de haal kunnen gaan. Het enige wat ie heeft geprobeerd is spearmen te trainen, maar dat heeft totaal geen zin als om het anderhalf uur 100 toutatis donders en 50 druid riders bij je langs komen. Die alliantie zat op een dood spoor, dus ben ik eruit gestapt, ik heb geen zin om mee ten onder te gaan met een zinkend schip, daarvoor heb ik teveel tijd en energie in deze server zitten.

Zit inmiddels alweer bij een andere alliantie, eentje in de top 20, dus met een redelijke kans ver te komen,
  Lieve Belg donderdag 1 november 2007 @ 00:22:11 #138
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54293922
Ik zit momenteel in eentje dat soms wel en dan weer niet in de top 100 staat. Ik ben ook van plan om eens naar een grotere alliantie te gaan aangezien ik toch wel goed bezig ben. 231ste plaats in het algemene klassement nu.

Morgen neem ik trouwens ook mijn eerste oase in Ik zit nu enkel nog te twijfelen tussen '25% hout' of '25% klei & 25% graan'.

[ Bericht 33% gewijzigd door Jump op 01-11-2007 00:32:43 ]
  donderdag 1 november 2007 @ 01:03:55 #139
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54294553
Waar kan je zien dan waar je die extra grondstoffen krijgt?

En ik zou voor Klei&Graan gaan. Hout is relatief goedkoop om te upgraden terwijl Klei toch op de een of andere manier constant snel op is.
  donderdag 1 november 2007 @ 03:19:39 #140
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54295364
Ik stop trouwens op S7. Mijn kleine plannetje lukt niet echt omdat ik gewoonweg teveel mensen om mij heen heb zitten.

Blijf wel door farmen enzo net zolang totdat ik dood gefarmd ben maar misschien kan ik mensen blij maken met een vaste supply aan grondstoffen?

Ok, duurt nog wel even voor dat ik zover ben (handelaren etc etc) maar ik denk dat er vast wel iemand dagelijks 200 van elk kan gebruiken.
pi_54296645
quote:
Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik stop trouwens op S7. Mijn kleine plannetje lukt niet echt omdat ik gewoonweg teveel mensen om mij heen heb zitten.

Blijf wel door farmen enzo net zolang totdat ik dood gefarmd ben maar misschien kan ik mensen blij maken met een vaste supply aan grondstoffen?

Ok, duurt nog wel even voor dat ik zover ben (handelaren etc etc) maar ik denk dat er vast wel iemand dagelijks 200 van elk kan gebruiken.
*steekt hand op*
  donderdag 1 november 2007 @ 10:57:08 #142
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54298132
quote:

Ik denk dat weinig mensen dat willen. Je riskeert hiermee een ban (Pushingregel). Je mag maximaal 1 uur grondstofproductie per dag naar iemand sturen.
  donderdag 1 november 2007 @ 12:11:59 #143
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54299118
Nou ja, dan blijf ik toch veldjes upgraden en stuur ik jullie allemaal 1x per dag wat extra grondstoffen.....
  Lieve Belg donderdag 1 november 2007 @ 12:17:19 #144
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54299225
quote:
Op donderdag 1 november 2007 01:03 schreef TheThirdMark het volgende:
Waar kan je zien dan waar je die extra grondstoffen krijgt?

En ik zou voor Klei&Graan gaan. Hout is relatief goedkoop om te upgraden terwijl Klei toch op de een of andere manier constant snel op is.
http://help.travian.com/index.php?type=faq&mod=556

En mijn troepen vertrekken straks vooor een tweede keer naar de oase om de beesten af te slachten. Het nadeel is i dat je ze enkel als "Overval" kan sturen en niet als een "Aanval". Dus je bent iets meer kwijt.
pi_54300425
Wat is het ongeloofelijk druk in mijn buurt . Ik werd net in een uur 9 keer aangevallen
pi_54301664
quote:

Kun je je beter laten farmen
  donderdag 1 november 2007 @ 17:55:12 #147
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54302176
quote:

Nééé, zonde! Even volhouden, ik ben ook in de pan gehakt (:D) maar later kan je dat wel herstellen, evt. kunnen we je grondstoffen sturen als er Martkplaatsen zijn?
pi_54302325
In s3 zit ik in een top ally, nummer 9 staan we en wordt heel goed gecoordineerd. Op s1 ook wel, eindelijk een goede verdedigings leider.
Klik dan als je durft
  donderdag 1 november 2007 @ 18:20:26 #149
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54302765
Heb mijn account op S7 op verwijderen gezet. Kwam er net 1tje langs met 100 troepen. Al mijn voorraden pleitte. Ondanks schuilplaats.
  donderdag 1 november 2007 @ 20:03:03 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_54304525
Ik zit op server 7 met mijn collega's in een alliance. Schiet vooralsnog nog niet zoveel op, maar ms heb ik gewoon niet zoveel geduld
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Lieve Belg donderdag 1 november 2007 @ 20:07:26 #151
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54304597
Woei, mijn eerste oase is veroverd

Productie:
Hout: 1250 per uur
Klei: 1500 per uur
IJzer: 1250 per uur
Graan: 896 per uur

Zo gaat het dan wel goed vooruit
pi_54304942
Schiet dat alliantiegebeuren al een beetje op? Ik word namelijk een beetje moe om de hele dag mensen hetzelfde verhaaltje te moeten vertellen dat ik al in een alliantie zit, maar dat we nog geen ambassades hebben en blah blah blah blah.... je word letterlijk de oren van je kop gezeurd op die server, niet te geloven zeg.

Wat is er trouwens nou weer met dit forum aan de hand? Heeft er een krolsche kodiakbeer over de layout lopen pissen?
  Lieve Belg donderdag 1 november 2007 @ 20:29:27 #153
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54304962
pi_54305550
Ik hoop dat de ally komt binnekort, want met de 12 aanvallen per uur vandaag word het een beetje druk.
pi_54305625
Ach, dit is in ieder geval beter dan niks, vanmiddag kon ik niet eens inloggen. Als ik langer dan 10 seconden moet wachten voordat er uberhaupt een pagina wil laden, ga ik weer een deur verderop kijken, ik heb wel wat beters te doen dan als een koe naar mijn scherm gaan zitten staren.
pi_54305642
quote:
Op donderdag 1 november 2007 21:02 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik hoop dat de ally komt binnekort, want met de 12 aanvallen per uur vandaag word het een beetje druk.
Gewoon zorgen dat je cranny hoog genoeg is, dan gaat de lol er vanzelf wel af bij ze.
  Lieve Belg donderdag 1 november 2007 @ 21:51:24 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54306368
http://forum.travian.nl/showthread.php?p=470521#post470521

Nieuwe speedserver
Helaas niet voor mij, want met een drukte op het werk si dat niet aangeraden
  Lieve Belg donderdag 1 november 2007 @ 21:58:14 #158
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54306456
Laatste dagen trouwens zeer actief aangevallen:

pi_54307392
Is er hier trouwens ook iemand die op de internationale servers speelt? Ik speel momenteel op twee int. servers en morgen kun je je preregistreren voor server 7 die op 5 november van start gaat. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_54310482

[ Bericht 100% gewijzigd door BMF op 02-11-2007 11:26:09 ]
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:52:06 #161
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54312884
Bedankt voor de voorraden

Heb er een hoop van nodig Palace bijna op 6. Nog 130 klei nodig ofzo.

Damn kan niet wachten totdat ik het op 10 heb zodat ik mijn veldjes om mij heen kan gaan claimen.
  Lieve Belg vrijdag 2 november 2007 @ 17:52:11 #162
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54321058

ik heb ze gelijk nog maar eens gestuurd
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:09:57 #163
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54321435
Stuur mij morgen eens een paar duizend van alles
pi_54322124
Ik ben vanochtend ook maar eens begonnen met travian ik zit op classic server 3 (snap het verschil niet tussen andere maar goed).

Opzich wel een grappig spel maar ik vind het erg jammer dat ik zo weinig resources krijg
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:16:28 #165
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54322725
Alles opbouwen jongen

Ik zou of op S1 of op S7 beginnen. Op S1 kan iedereen je helpen door grondstoffen te sturen. Op S7 zullen anderen je ook wel willen hebben hoewel het daar nog maar 1 week bezig is.

Speel nu een paar weken op S1 maar het gaat inderdaad traag. Ben gelukkig de grootste in mijn omgeving (OH MAN wat een geluk) en ik Raid nu sinds een week als een gek om een Paleis op Lvl10 te krijgen. Maar dat gaat nog wel een week duren schat ik zo.
pi_54322800
Ik vraag het nog maar een keer....heeft er al iemand plannen in de richting van een ambassade level 3 of gaan we alsnog gewoon allemaal onze eigen weg? Ik vind het nu onderhand wel eens tijd worden dat we officieel een alliantie zijn, misschien kunnen we allemaal wat resources sturen naar de persoon die bereid is alliantiestichter te zijn?
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:41:20 #167
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54323328
Mijn accountje is pleitte op S7, op S1 ben ik de enigste in de Fok Alliantie, dus mij hoef je niets meer te vragen over een eventuele ambassade.
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:56:42 #168
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54323672
Ik ben vandaag gepwnd met -1500 in 2 overvallen, maar ik ben vóór een Ambassade.
pi_54324856
Ik hoop dat er snel een beslissing komt anders stap ik ergens anders naar binnen, er ligt een stapel aanbiedingen klaar waar je naar van word, ik voel met net een profvoetballer wiens contract afloopt.
  Lieve Belg vrijdag 2 november 2007 @ 20:40:07 #170
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54324897
Ik speel niet op die server maar kan me niet voorstellen dat een FOK!alliantie iets zal worden, no offence hoor Join gewoon allemaal dezelfde alliantie, of probeer het, en je zal een stuk verder geraken indien je de alliantiegenoten nodig hebt, of zij jou.
pi_54325057
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:40 schreef Jump het volgende:
Ik speel niet op die server maar kan me niet voorstellen dat een FOK!alliantie iets zal worden, no offence hoor Join gewoon allemaal dezelfde alliantie, of probeer het, en je zal een stuk verder geraken indien je de alliantiegenoten nodig hebt, of zij jou.
Ja, en je kan rustig spreken van dreiging op het moment, er vormen zich nu al behoorlijk grote allianties, die in potentie allemaal ver kunnen gaan komen in het spel. Ik ga het allemaal nog eens rustig bekijken, maar op het moment springen er twee aanbiedingen met kop en schouders boven uit, Minerva en Rome zijn beiden veelbelovende allianties met zeer ervaren spelers van vorige servers. Als je de kans krijgt een van die twee te joinen, zou ik daar eens serieus over nadenken. Die van Rome hebben me zelfs aangeboden warlord te worden van de Germaanse wing, wat betekend dat je inspraak hebt in eventueel te nemen beslissingen in de toekomst, en dat bevalt me eigenlijk wel.
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:49:12 #172
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54325110
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:38 schreef Hathor het volgende:
Ik hoop dat er snel een beslissing komt anders stap ik ergens anders naar binnen, er ligt een stapel aanbiedingen klaar waar je naar van word, ik voel met net een profvoetballer wiens contract afloopt.
Ik ben aan de bouw van een Ambassade begonnen. Donaties voor upgrades zijn welkom op -45|4.
pi_54326108
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:49 schreef ROG het volgende:

[..]

Ik ben aan de bouw van een Ambassade begonnen. Donaties voor upgrades zijn welkom op -45|4.
Ben ingestapt in de Germaanse wing van Rome, ik weet niet wat voor ras je speelt, maar ik zou zeggen meld je daar aan.
pi_54327281
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben ingestapt in de Germaanse wing van Rome, ik weet niet wat voor ras je speelt, maar ik zou zeggen meld je daar aan.
Doe ik dat ook
pi_54331219
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 22:19 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Doe ik dat ook
Just for the record....Rome is een wijdomvattende alliantie. Zoals de naam al zegt, is de alliantie eigenlijk bedoelt voor Romeinen only, alleen beseffen die gasten dat je op basis van racisme nooit ver komt. Vandaar de Gallische wing en de Germaanse wing, die verder door het leven gaan als Rome2 en Rome3.
pi_54336796
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:16 schreef TheThirdMark het volgende:
Alles opbouwen jongen

Ik zou of op S1 of op S7 beginnen. Op S1 kan iedereen je helpen door grondstoffen te sturen. Op S7 zullen anderen je ook wel willen hebben hoewel het daar nog maar 1 week bezig is.

Speel nu een paar weken op S1 maar het gaat inderdaad traag. Ben gelukkig de grootste in mijn omgeving (OH MAN wat een geluk) en ik Raid nu sinds een week als een gek om een Paleis op Lvl10 te krijgen. Maar dat gaat nog wel een week duren schat ik zo.
Ik speel nu ook op s7 onder de naam hanstins dorp
-33 | -53

Ik heb alleen een graanakker die bijna nivea 3 is
pi_54338198
Ben ondertussen de grootste speler van de grote kaart.

Ik farm mij een ongeluk

Snel bijlvechters maken, knuppels en speren heb ik al.

Echter nog geen alliantie, geen idee welke een beetje goed is, dus dat kijk ik nog wel even aan.
  Lieve Belg zaterdag 3 november 2007 @ 20:48:15 #178
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54345135
Hčhč, ik ben op s1 in een andere alliantie toegetreden. Krijg ik iets later een igm van iemand uit die alliantie dat ik geluk heb, want ze gingen binnenkort mijn 15 cropper de grond in boren
pi_54346218
Zo, de eerste echte oorlog op S1 is ook al begonnen..

AOD tegen Imperio en -NN-
  zaterdag 3 november 2007 @ 21:48:55 #180
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54346791
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 21:24 schreef MoreMark het volgende:
Zo, de eerste echte oorlog op S1 is ook al begonnen..

AOD tegen Imperio en -NN-
Toevallig, dat bericht heb ik net op het travian forum geplant
Wordt gezellig!
  Lieve Belg zaterdag 3 november 2007 @ 21:50:37 #181
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54346842
Heb je daar een linke van?
  Lieve Belg zaterdag 3 november 2007 @ 21:53:36 #182
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54346922
Gevonden
pi_54347092
Ik zit nu op S1 in Guerro
  zaterdag 3 november 2007 @ 22:02:43 #184
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54347173
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:00 schreef mcintosh het volgende:
Ik zit nu op S1 in Guerro
He! Daar hebben we nog een spion in zitten!

sst
pi_54347215
Ah rob, zit ze niet zo te stangen
  Lieve Belg zaterdag 3 november 2007 @ 22:05:06 #186
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54347226
Ik zit nu in W.O.D. De andere grote alliantie in NW is -=TTT=-, als daar oorlog met komt zal het ook zwaar zijn
pi_54347256
Ik zou er wel rekening mee houden Jump Tenzij jullie gaan samenwerken zal er toch 1 de baas willen worden..
  zaterdag 3 november 2007 @ 22:07:12 #188
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54347280
Het is nooit zo boeiend daar Wel leuk dat jullie bezig zijn met .oA. over onderhandelingen
  zaterdag 3 november 2007 @ 22:09:21 #189
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_54347337
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:05 schreef Jump het volgende:
Ik zit nu in W.O.D. De andere grote alliantie in NW is -=TTT=-, als daar oorlog met komt zal het ook zwaar zijn
Doe NoName de groeten, aardige speler, zat in -NN-
pi_54348150
Ook hier trouwens even opscheppen

Totale grootte van het leger waar ik mee aanviel is zo'n 1600 graanpunten

Edit: Ohjah.. Imageshack Zal hem straks ff ergens anders uploaden

[ Bericht 20% gewijzigd door MoreMark op 04-11-2007 16:22:28 ]
  Lieve Belg zondag 4 november 2007 @ 15:15:52 #191
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54356591
En ik blijf maar bezig:

Ik ben ondertussen waarschijnlijk de schrik van mijn buurt. Iedereen heeft al wel eens mijn bijlvechters over de vloer gekregen, en niemand is blijven leven
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:40 schreef MoreMark het volgende:
Ook hier trouwens even opscheppen

[ afbeelding ]

Totale grootte van het leger waar ik mee aanviel is zo'n 1600 graanpunten
Aan de breedte van de kolommen te zien waren het er 100+ van elks?
pi_54358346
quote:
Op zondag 4 november 2007 15:15 schreef Jump het volgende:
En ik blijf maar bezig:

[ afbeelding ]

Ik ben ondertussen waarschijnlijk de schrik van mijn buurt. Iedereen heeft al wel eens mijn bijlvechters over de vloer gekregen, en niemand is blijven leven
[..]

Aan de breedte van de kolommen te zien waren het er 100+ van elks?
Klopt, van de clubs heb ik net de 1000 niet gehaald
pi_54371807
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:04 schreef mcintosh het volgende:
Ben ondertussen de grootste speler van de grote kaart.

Ik farm mij een ongeluk

Snel bijlvechters maken, knuppels en speren heb ik al.

Echter nog geen alliantie, geen idee welke een beetje goed is, dus dat kijk ik nog wel even aan.
Stuur een IGM naar de diplomaat van Rome en zeg dat je interesse hebt je aan te sluiten bij de Germaanse wing.
pi_54371865
quote:
Op maandag 5 november 2007 01:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Stuur een IGM naar de diplomaat van Rome en zeg dat je interesse hebt je aan te sluiten bij de Germaanse wing.
Gisteren is er een nieuwe opgericht, ze hebben me uitgenodigd en lijken serieus.
Als dat niets wordt zal ik dat eens proberen
pi_54373056
S7 account kap ik af. Romein is echt de stomste keuze die ik had kunnen maken en je groeit maar niet. Speed krijgt een nieuwe kans.
Klik dan als je durft
pi_54374345
quote:
Op maandag 5 november 2007 08:16 schreef Suijk het volgende:
S7 account kap ik af. Romein is echt de stomste keuze die ik had kunnen maken en je groeit maar niet. Speed krijgt een nieuwe kans.
Mwah, kwestie van een weekje geduld hebben. als Germaan loop je al te farmen op het moment dat de beginnersprotectie eraf gaat, als Romein duurt dat een paar dagen langer. Een weekje passief spelen en je loopt net zo hard te farmen als die Germanen, en die voorsprong in grootte van troepen haal je zo weer in, vooral als je zo speelt als ik en s'nachts veel aanvalt als de meeste spelers liggen te slapen, en de troepen in hun dorp zitten en sitting ducks zijn.
pi_54374465
Ik had al een aardig legertje, maar je hebt als 'voordeel' dat je 2 dingen tegelijk kunt bouwen, althans, een resource veld plus een gebouw. Maar met legionairs roof je niet zo veel (schuilplaatsen zijn gewoon 100% beschikbaar voor tegenstanders), ze zijn veel duurder dan die knuppelvechtertjes maar qua verdediging is het ook niet veel. Ik had 11 legionairs en had wel zo mijn farms waar ik wat vandaan haalde. Echter 1 dag niet online en mijn hele legertje is weg. Nu loop ik zoveel achterstand op in mijn gebied, dat ik dat niet meer inhaal helaas...
Klik dan als je durft
pi_54374680
Bij wat krijg je ook alweer die bonusgrondstoffen op het begin?
(Is al zo lang geleden dat ik dat gehad heb)

Trouwens net op Speed begonnen!
pi_54374697
Galliers krijgen het meest.

Ik ben ook op speed begonnen, zit op -25,-40. Jij?
Klik dan als je durft
pi_54374757
Nee maar wat zijn ook alweer de voorwaarde dat je die leveringen krijgt.
Net PMtje gekregen dat ik graan naar niv 3 moet brengen maar ik kon me herinneren dat het met Galliers iets anders was.

Mijn locatie: -51|19
pi_54374894
Ieder ras heeft andere eisen geloof ik. Jij bent ook Germaan dus.
Klik dan als je durft
pi_54374974
Ja opzich wel leuk want zowel de speedserver als het Germanen-ras is nieuw voor mij.
Ik heb afgelopen half jaar Galliers gespeeld op S5, daar blijf ik wel mee doorgaan maar daarnaast ook speed.
Heerlijk ook die massive aantal dorpjes in het midden nu. Gaat leuk worden nadat de noobie-beveiliging eraf is!
  maandag 5 november 2007 @ 12:40:45 #203
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54377686
quote:
Op maandag 5 november 2007 10:28 schreef Pritt het volgende:
Nee maar wat zijn ook alweer de voorwaarde dat je die leveringen krijgt.
Net PMtje gekregen dat ik graan naar niv 3 moet brengen maar ik kon me herinneren dat het met Galliers iets anders was.

Mijn locatie: -51|19
Galliers:
quote:
Er zijn veel buitenlandse heersers hier in de buurt die je niet moet vertrouwen. Vooral de Germanen zijn heel gevaarlijk en die zullen zeker weten proberen je dorp te plunderen in de komende dagen.

Omdat militaire eenheden heel duur zijn, adviseer ik je om direct een schuilplaats te bouwen zodat als iemand je aanvalt automatisch je grondstoffen veilig worden opgeborgen.

Als je een schuilplaats level 1 bouwt, krijg je drie leveringen grondstoffen van ons.

Namens de kapiteins van de Galliėrs wens ik je veel geluk en heel veel succes!
pi_54380012
Galliers zijn eigenlijk het enige ras dat ik nog nooit geprobeerd heb, waarom weet ik eigenlijk niet, want er zitten best een paar heftige units bij. Vanochtend om 6 uur is er een nieuwe server op travian.com van start gegaan, server #6, en daar speel ik wederom met de Romeinen, alleen dit is voor het eerst dat ik er met Romeinen vanaf de eerste minuut bij ben. Kijken wat het word.
pi_54380697
Pwhaa ik heb alweer een goeie productie op de nieuwe speedserver, gaat lekker snel zo.
Heb helaas mijn eerste en enige bonusbevoorraading al gehad en gebruikt.
  maandag 5 november 2007 @ 16:03:35 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_54382364
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:17 schreef Hathor het volgende:
Galliers zijn eigenlijk het enige ras dat ik nog nooit geprobeerd heb, waarom weet ik eigenlijk niet, want er zitten best een paar heftige units bij. Vanochtend om 6 uur is er een nieuwe server op travian.com van start gegaan, server #6, en daar speel ik wederom met de Romeinen, alleen dit is voor het eerst dat ik er met Romeinen vanaf de eerste minuut bij ben. Kijken wat het word.
Je schuilplaats werkt extra goed als Galliėr.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 5 november 2007 @ 18:26:53 #207
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54385602
Behalve tegen Germanen.....
pi_54385639
Van de Galliers wel, want die is standaard al 2x zo groot dan van de Romeinen.
Klik dan als je durft
  maandag 5 november 2007 @ 21:15:19 #209
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54389615
Maar is dan dus ook maar voor 66% effectief tegen Germanen.
pi_54390857
mijn speed x3 gegevens zijn -41 | -90
Ik ben een gallier
pi_54395861
Helemaal over het hoofd gezien die speedserver. is inmiddels ook alweer en week oud, dus dan hoef ik daar ook niet maar aan te beginnen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 01:09:39 #212
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54396161
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:50 schreef Hathor het volgende:
Helemaal over het hoofd gezien die speedserver. is inmiddels ook alweer en week oud, dus dan hoef ik daar ook niet maar aan te beginnen.
Idd.
pi_54396408
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Idd.
Hij is dus gewoon vandaag begonnen, nog niet te laat dus. Toch maar effe snel een accountje aangemaakt en speel als Gallier in ZO, hele stille regio moet ik zeggen.
pi_54399644
De speed is idd pas gister begonnen hoor, alleen de statistieken zeggen al een week maargoed.
Zonet is in mijn regio de noobiebeveiliging eraf en ik heb 8 knuppelaars klaarstaan om te farmen.
pi_54399670
Ik heb er 10, alleen maar Romeinen om me heen met namen als 'noobie?s dorp', 'farmmij?s dorp' etc.
Klik dan als je durft
pi_54400695
Mijn eerste winsten zijn binnen. Benieuwd hoelang het duurt voordat ik boze PM'tjes binnen krijgen.
Ik ben toch een beetje huiverig om Galliers aan te vallen met hun trappers, wat vind jij daarvan?
pi_54400904
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:25 schreef Pritt het volgende:
Mijn eerste winsten zijn binnen. Benieuwd hoelang het duurt voordat ik boze PM'tjes binnen krijgen.
Ik ben toch een beetje huiverig om Galliers aan te vallen met hun trappers, wat vind jij daarvan?
Die zijn irritant ja. Al weet ik niet hoe snel je die vallen kunt zetten. Ik wil die met minimaal 30 aanvallen eigenlijk.
Klik dan als je durft
pi_54401235
Trappers geven toch geen populatiepunten dus enigsinds logischerwijs kunnen we ervan uitgaan dat hoge pop Galliers geen traps hebben. Althans dat is mijn vermoeden, zometeen even uitproberen. Kan ze altijd nog bevrijden met een normale aanval.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:50:30 #219
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54401291
Ik had mijn Vallenzetter als 1 van de eerste gebouwen. Vallen zijn eigenlijk zo goed als gratis. rond de 40 van alles.

Als je dan bedenkt dat je daar troepen mee kan vastzetten die zelf 400+ van alles kosten is het een goede koop
pi_54402277
Mooi de eerste geteste Gallier heeft igg geen traps en zo te zien ook geen schuilplaatsen dus die kan ik even mooi een half uurtje lang vol farmen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:57:21 #221
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54403008
quote:
Kosten voor volgend niveau 9:
3965 | 5765 | 5405 | 1800 | 1 | 4:07:40
Nog nodig [Hout] 1261 | [Klei] 4521 | [Ijzer] 4355 | [Graan] 978 | [Tijd] 31:33:20
Uitbreiding beschikbaar morgen om 20:29
Mensen mensen. Voel je vrij om Klei en IJzer naar mij toe te sturen. En een beetje Graan en Hout. Maar voornamelijk Klei en IJzer Op S1 dat is dan he
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:57:55 #222
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54403017
Aww mannnn dan kan ik over 3 dagen eindelijk een 2e dorpje starten
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:00:19 #223
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54403068
Wat grappig, de Alliance waar de FokGuild in zit (GuildWars) spelen dat spelletje ook.
Hebben zelfs op TS een travian kamer, en ook nog eens een stukje op hun forum ervoor gereserveerd.
Wellicht start ik het ook eesn...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_54403080
Is dat je eerste keer dat je een 2e dorpje krijgt?
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:18:47 #225
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54403483
Yup Morgen ochtend heb ik al genoeg cultuurpunten. Maar alleen nog te weinig grondstoffen om daadwerkelijk te kunnen upgraden.

Beslissing bewust genomen om Paleis te uppen in plaats van Grondstoffen. Met een aantal andere dorpjes om mij heen (50% van mijn sterkte) heb ik geen zin om geraid te worden. En met wat meer grondstoffen kan ik zo een mooie boost krijgen
pi_54403717
Ja ik vond het ook echt onwijs gaaf toen ik mijn eerste dorpje kreeg, die kan je ook super makkelijk snel uppen door constant resources van je main daarheen te sturen. Word het een normaal dorpje of een 9/15cropper?

*heeft onderhand 15 knuppelaars op Speed
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:33:23 #227
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54403833
Normaal dorpje. Heb geen echte croppers bij mij in de buurt zitten.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:35:39 #228
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54403888
Weet trouwens nog niet echt wat ik ga doen.

1 met grondstoffen van 2e dorpje eerst alles van hoofddorp op niveau 10 zetten

2 met grondstoffen van hoofddorpje alle velden van dorpje 2 gaan uppen.

Dilemmea
pi_54403950
Je 2e dorpje is echt weer heel mini en groeit zonder hulp totaal niet. Dus je zult echt eerst je 2 dorpje een beetje moeten voorzien van fatsoenlijke grondstoffenvelden.
Klik dan als je durft
pi_54404308
Nu begint een Franse (!) Germaan mij aan te vallen.
Benieuwd hoeveel troepen hij heeft.
pi_54404421
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:53 schreef Pritt het volgende:
Nu begint een Franse (!) Germaan mij aan te vallen.
Benieuwd hoeveel troepen hij heeft.
Een keer heel boos naar hem kijken, dan hijst ie gelijk de witte vlag, een typisch Frans trekje.

Op server 7 ben ik wel lekker bezig al zeg ik het zelf, ik zie alle Germanen nog steeds alleen maar aanvallen met clubbies, terwijl ik momenteel aan de lopende band axemen aan het trainen ben, en die slaan toch iets harder.
pi_54404730
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een keer heel boos naar hem kijken, dan hijst ie gelijk de witte vlag, een typisch Frans trekje.

Op server 7 ben ik wel lekker bezig al zeg ik het zelf, ik zie alle Germanen nog steeds alleen maar aanvallen met clubbies, terwijl ik momenteel aan de lopende band axemen aan het trainen ben, en die slaan toch iets harder.
Hm ik heb 17 knuppels en hij 21 maarja om te verdedigen tegen hem ben ik weer in het nadeel.
Dus ik hem via PM een beetje bedreigen, krijg ik meteen een scheldpartij terug.
Nu wil ik hem nog wat meer gescheld ontlokken en dan report ik hem bij een multihunter.
pi_54404859
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:11 schreef Pritt het volgende:

[..]

Hm ik heb 17 knuppels en hij 21 maarja om te verdedigen tegen hem ben ik weer in het nadeel.
Dus ik hem via PM een beetje bedreigen, krijg ik meteen een scheldpartij terug.
Nu wil ik hem nog wat meer gescheld ontlokken en dan report ik hem bij een multihunter.
Gewoon aanvallen, want als jij aanvalt, ben jij weer in het voordeel.
Klik dan als je durft
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:19:16 #234
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54404888
Bedankt voor de tips

Maar iemand hier nog bereid om mij een paar honderd grondstoffen te sturen?

Morgen avond 2300 was het begin maar met farmen etc etc zit ik nu op morgen 18:30.
Met wat hulp van jullie kan het nog vroeger
pi_54405205
Vergeet je niet dat je ook 3 kolonisten moet maken?
pi_54405323
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:17 schreef Suijk het volgende:

[..]

Gewoon aanvallen, want als jij aanvalt, ben jij weer in het voordeel.
Kijken of hij het leuk vind als mijn 20 knuppelaars langskomen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:13:51 #237
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54406181
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:34 schreef MoreMark het volgende:
Vergeet je niet dat je ook 3 kolonisten moet maken?
Prioriteiten he Eerst Paleis N10 maken voordat ik aan Kolonisten kan gaan beginnen.

Maar met dit gelul hier heb ik nog steeds geen sources ontvangen.
pi_54406763
Die kolo's zijn ook schreeuwend duur en ik vermoed dat je opslagplaatsen ook nog wel een upgrade nodig hebben voordat je die kolo's kunt maken.
Klik dan als je durft
pi_54406780
Ik ben nu die franse lul aan het platfarmen, hij wordt helemaal gek.
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:01:41 #240
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54408437
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:42 schreef Suijk het volgende:
Die kolo's zijn ook schreeuwend duur en ik vermoed dat je opslagplaatsen ook nog wel een upgrade nodig hebben voordat je die kolo's kunt maken.
Ben bezig, ben bezig

Zit nu op een capp van 6300. Dus heb nog 1 upgrade daarvoor nodig. Wat jullie natuurlijk niet hoeft tegen te houden om grondstoffen te sturen
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:01:51 #241
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54408442
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:43 schreef Pritt het volgende:
Ik ben nu die franse lul aan het platfarmen, hij wordt helemaal gek.
pi_54408653
Ik sta ondertussen #123 op de speed, kijken of ik vanavond nog in de top 100 kan komen.
pi_54408689
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:05 schreef Jump het volgende:
Jullie bereiden je alvast voor? Heb vandaag een aanvraag voor een alliantie gekregen met W.O.D
pi_54409905
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:11 schreef Pritt het volgende:
Ik sta ondertussen #123 op de speed, kijken of ik vanavond nog in de top 100 kan komen.
Ik farm de godganse dag en ik krijg alleen maar graan en ijzer, terwijl ik vooral klei en hout nodig heb! Argggh.
Klik dan als je durft
  dinsdag 6 november 2007 @ 19:06:02 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_54410971
Ik heb me geregd op die nieuwe speedserver. Gaat lekkāh!
pi_54411128
Moet je eens zien wie in de top10 beste aanvallers staat!

*Stuv

Allemaal omdat ik net even 18 knuppelaars van die fransoos heb gehit.
(Plus dat ik wat random losse troepen heb geframed)

Ow en Suijk, ik heb het ook maar heb gewoon mezelf daarop aangepast.
Veel hout en klei grondstoffen upgraden en die andere twee gewoon volop farmen.
pi_54418818
Tsjongejonge wat een puinhoop op server1 zeg, zit ik net in een nieuwe, vrij sterke alliantie, stapt de leider ervan zomaar over naar een andere ally, met het excuus dat het forum niet genoeg bezocht werd. Wat een kutsmoes, hij zal wel bang zijn geweest tegen een sterkere tegenstander aan te lopen en zijn dorp met de grond gelijk gemaakt zien worden.

Kan ik weer op zoek naar een alliantie.
pi_54419222
Ik kan je wel vertellen dat als er desintresse is vanuit de members het lastig is om als leider gemotiveerd te blijven. Daarom ben ik ook liever gewoon member dan leider. Ik sta ondertussen in top40 van de speedserver.
pi_54419339
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:56 schreef Pritt het volgende:
Ik kan je wel vertellen dat als er desintresse is vanuit de members het lastig is om als leider gemotiveerd te blijven. Daarom ben ik ook liever gewoon member dan leider. Ik sta ondertussen in top40 van de speedserver.
Die moet voor mij eigenlijk nog beginnen, nog een uurtje of zo, en dan gaat de beginnersprotectie eraf. Toen ik mijn account activeerde, zat er met mij maar een ander dorp op de kaart, nu zit het inmiddels helemaal vol, voornamelijk met Germanen, dat word weer lachen dus.
  woensdag 7 november 2007 @ 00:58:33 #250
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54420317
Hartelijk bedankt voor de grondstoffen

Daardoor kan ik morgen vroeg uiterlijk om 10:46 mijn Paleis upgraden tot 9. Maar heb nu nog een 1080grondstoffen raid de deur uit gezet en over 1.5 uur nog 1tje extra. Gaat helemaal goed komen nu
  woensdag 7 november 2007 @ 10:06:49 #251
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_54423525
ik speel ook travian op de speed ben gallier en ik heb al 1 hele phalanx en een schuilplaats ksta nu 2000 ofzo
My favorite thing about the Internet is that you get to go into the private world of real creeps without having to smell them.
  woensdag 7 november 2007 @ 10:48:02 #252
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54424241
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:06 schreef Neerio het volgende:
ik speel ook travian op de speed ben gallier en ik heb al 1 hele phalanx en een schuilplaats ksta nu 2000 ofzo
Wat lul jij nu?

Maarre N9 is nu bezig. Overmorgen om een uur of 9savonds kan ik 10gaan aanzetten.
pi_54424430
Ik stond vanacht 22e ben nu helaas gedaald naar plek 38. Kijken of ik daar vandaag weer wat plekjes van kan terugpakken. Heb wel alweer 2 scouts dus kan mooi farmtargets uitzoeken nu.
  woensdag 7 november 2007 @ 11:26:15 #254
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54425030
Hoe werken die scouts nu precies? Krijg je een rapport ofzo als ze aangekomen zijn van de aanwezige gebouwen, soldaten en grondstoffen?
pi_54425416
Ongewild sta ik op de speed ineens in de top van verdediging (met knuppelvechters), dus heb niets meer over.
Klik dan als je durft
pi_54426570
Dat is vervelend, ik ben zelf nu ook uit de top 40 gevallen omdat al mijn directe farms best actief zijn dus vaak hun grondstoffen snel opmaken. Lastig om dan grote winsten te maken. Tijd om maar wat verder te zoeken dan mijn 7x7 vak.
  woensdag 7 november 2007 @ 13:16:48 #257
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54427481
Ik blijf wel aardig in de buurt van mijn 7x7 vak. Heb hier 4 slachtoffers die minimaal 100 van alles geven. Het is niet veel, maar ach over een hele dag farmen tikt het nog wel leuk aan.
pi_54430040
Leuk, al mijn omringende dorpjes beginnen ook kleine legertjes te krijgen. Goed voor mijn ervaring van mijn held. Die top40 gaat trouwens wel gruwelijk snel, lastig bij te houden.
  woensdag 7 november 2007 @ 15:21:00 #259
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54430643
Kleine legertjes Alleen je held opaf sturen. Kan dat? Of is dat gewoon zelfmoord?
pi_54432434
Op laag level is het nog zelfmoord maar later kan het wel. Maar goed een held is sowieso nu super leuk want hij heeft nu ongeveer de kracht van 7 knuppelaars.

Net nog 24 knuppels van iemand anders gedood, zelf maar 6 verloren.
  woensdag 7 november 2007 @ 19:26:22 #261
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54436650
Lolz zonet de verkeerde aangevallen. 19vd36 phalanxen kapot en mijn Held. En aan zijn kant maar 8 van de 16 legionairs. Maar ja, ik heb alles maar even opzij geschoven qua planning. Als eerst maar eens 40 zwaardvechters maken en dan van het weekend even wraak nemen op hem
  donderdag 8 november 2007 @ 10:03:26 #262
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_54449946
ik heb 5 phalanxen op de speed ben nu aant raiden
My favorite thing about the Internet is that you get to go into the private world of real creeps without having to smell them.
pi_54450212
Op server 7 kan ik nog mooi in de top 100 blijven, nu op plek 70

En nog steeds meer legers dan populatie
  donderdag 8 november 2007 @ 12:20:12 #264
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54452732
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:19 schreef mcintosh het volgende:

Dan sta je in ieder geval sterk
pi_54453091
Zo ik sta nog steeds in de top40, nu maar eens een goede alliantie vinden.
Dat is nog niet zo eenvoudig.
pi_54459511
Vraagje: hoe laat je soldaten los die in je vallen zijn gelopen? Ik heb net 9 Romeinen gevangen, en als klap op de vuurpijl heb ik in en tegenaanval alle resources uit het dorp waar ze vandaan kwamen gepikt.

Nou mag ie ze wat mij betreft terugkopen voor een leuk prijsje, maar ik weet niet hoe ik ze los moet laten.
pi_54459758
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:14 schreef Hathor het volgende:
Vraagje: hoe laat je soldaten los die in je vallen zijn gelopen? Ik heb net 9 Romeinen gevangen, en als klap op de vuurpijl heb ik in en tegenaanval alle resources uit het dorp waar ze vandaan kwamen gepikt.

Nou mag ie ze wat mij betreft terugkopen voor een leuk prijsje, maar ik weet niet hoe ik ze los moet laten.
Verzamelplaats: vrijlaten
pi_54459919
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:25 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Verzamelplaats: vrijlaten
Ah, bedankt. Nou eerst maar eens kijken of ie er voor wil betalen. Zal trouwens moeilijk worden want ik ben al voor een tweede keer onderweg om hem aan te vallen.
pi_54460441
Vanavond vol doorbouwen dan kan ik in de top20 komen!
pi_54460989
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ah, bedankt. Nou eerst maar eens kijken of ie er voor wil betalen. Zal trouwens moeilijk worden want ik ben al voor een tweede keer onderweg om hem aan te vallen.
Lekker laten zitten dan
  donderdag 8 november 2007 @ 21:34:18 #271
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54466353
Bijna 20 swordies. en dan ga ik die lulhannes aanvallen die mijn 17clubbies neer gemat heeft.
pi_54468392
Ow god ik speel te veel, sta comfortabel in de top 20.
pi_54468691
Wat is je naam op speed Pritt?
Klik dan als je durft
  donderdag 8 november 2007 @ 22:58:38 #274
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54468979
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:34 schreef TheThirdMark het volgende:
Bijna 20 swordies. en dan ga ik die lulhannes aanvallen die mijn 17clubbies neer gemat heeft.
quote:
Onderwerp: TheThirdMark´s Dorp viel freddelsz?s Dorp aan
Verzonden: op 08.11.07 om 22:47:48 uur

Aanvaller TheThirdMarkStuur IGM uit dorp TheThirdMark´s DorpAanvallen
[Phalanx] [Zwaardvechter] [Padvinder] [Toetatis Donder] [Druideruiter] [Haeduaan] [Ram] [Trebuchet] [Onderleider] [Kolonisten] [Held]
Eenheden 17 33 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Verliezen 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Opbrengst [Hout] 133 + [Klei] 482 + [Ijzer] 0 + [Graan] 53 = 668
Verlies [Hout] 520 + [Klei] 580 + [Ijzer] 610 + [Graan] 210 = 1920
Winst -187%
Efficiėntie 37%

Verdediger freddelszStuur IGM uit dorp freddelsz?s DorpAanvallen
[Legionair] [Praetoriaan] [Imperiaan] [Equites Legati] [Equites Imperatoris] [Equites Caesaris] [Ram] [Vuurkatapult] [Senator] [Kolonist]
Eenheden 11 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen 10 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verlies [Hout] 1200 + [Klei] 1000 + [Ijzer] 1800 + [Graan] 400 = 4400
Oftewel hij heeft no 1tje over. En over 24 minuten vertrekt er een 2e troep om hem leeg te halen
pi_54470207
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Suijk het volgende:
Wat is je naam op speed Pritt?
Stuv
pi_54486081
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:37 schreef Pritt het volgende:

[..]

Stuv
Je staat nog mooi 19e. Je bent de enige die niet zo'n suf verhaaltje in zijn profiel heeft staan, lekker mysterieus.
Al toe aan een 2e dorp?
Klik dan als je durft
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:29:41 #277
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_54487597
ik heb bijna tutoutis donders op de speed
pi_54488319
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:30 schreef Suijk het volgende:

[..]

Je staat nog mooi 19e. Je bent de enige die niet zo'n suf verhaaltje in zijn profiel heeft staan, lekker mysterieus.
Al toe aan een 2e dorp?
Vanavond Resi niv. 10, vanacht even resources voor kolo's als het mee zit.
Dus ik hoop morgen, maar misschien ga ik eerst nog wat meer paladijntjes maken en dan zondag 2e dorp.
Opzich heeft mijn 2e dorp niet prioriteit nummer 1 aangezien ik nogal hard ruzie aan het schoppen ben met wat volk rondom mij.
pi_54491436
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:19 schreef mcintosh het volgende:

Ik sta ook nog steeds binnen de top 100 op 7, en zo rond de 60ste plaats van de beste aanvallers, maar het zal moeilijk worden die plaats te handhaven, op den duur gaan mensen je kennen en proberen ze je te ontlopen.

Wat ik overigens niet echt begrijp is dat er op 7 iemand is die nu al een tweede dorp heeft, die server is nog niet eens twee weken geleden gestart, en dan nu al twee dorpen hebben en een pop van tussen de 700 en 800, hoe is dat in godsnaam mogelijk? Ikzelf zit ook bijna dag en nacht achter mijn pc, en ga best lekker al zeg ik het zelf, maar dit is gewoon niet normaal. Je zou bijna denken dat daar gigantisch gecheat word op de een of andere manier, of hij heeft gewoon een ontzettende gouwe pik en ligt midden tussen een stel accounts die niet meer actief zijn, anders kan het gewoon niet.
  Lieve Belg vrijdag 9 november 2007 @ 21:10:51 #280
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54491562
Zo, een kleine heropdeling van de alliantie en we staan nu op 1
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:00:43 #281
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_54492829
spelen er veel fokkers op de speed ?
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:32:23 #282
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54493609
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik sta ook nog steeds binnen de top 100 op 7, en zo rond de 60ste plaats van de beste aanvallers, maar het zal moeilijk worden die plaats te handhaven, op den duur gaan mensen je kennen en proberen ze je te ontlopen.

Wat ik overigens niet echt begrijp is dat er op 7 iemand is die nu al een tweede dorp heeft, die server is nog niet eens twee weken geleden gestart, en dan nu al twee dorpen hebben en een pop van tussen de 700 en 800, hoe is dat in godsnaam mogelijk? Ikzelf zit ook bijna dag en nacht achter mijn pc, en ga best lekker al zeg ik het zelf, maar dit is gewoon niet normaal. Je zou bijna denken dat daar gigantisch gecheat word op de een of andere manier, of hij heeft gewoon een ontzettende gouwe pik en ligt midden tussen een stel accounts die niet meer actief zijn, anders kan het gewoon niet.
Hmnz, gewoone en Wally kaart van ¤20 aanschaffen.
Dan heb je overal 25% meer opbrengst.

een x aantal vrienden die accounts gemaakt hebben puur en alleen om jou grondstoffen te sturen als alle velden een beetje geupped zijn. En dan je Plus account activeren en dan telkens gebouwen klaar zetten. Kost ook maar een paar Goud.

Stel je hebt 6 vrienden die dat doen.
Dat is elke dag minimaal 400 van elke grondstof. Als je daar constant je velden mee Upped dan gaat het natuurlijk wel retesnel.

Kijk maar naar die grondstoffen die ik bijna elke dag toegestuurd krijg

Mijn paleis N10 is nu klaar en ben nu aan het sparen voor de Kolo's. Als ik 3 heb: veldje naast mij anexeren. En dan alle velden uppen naar N4. Vanaf daar eerst in Hoofddorp van elke recouse minimaal 1 op N10.

4 veldje bij mij vandaan zat een dappere dodo. Al vanaf eind vorige maand protection. Vanaf vanmiddag dus niet meer.
quote:
[Hout] 623 + [Klei] 589 + [Ijzer] 494 + [Graan] 394 = 2100
Dat tikte dus echt lekker aan Mijn Paleis kon ik eigenlijk pas morgen rond 1700 aanschaffen en door die raid + een handelsdeal kon dat in 1x ietsje eerder
pi_54494143
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:00 schreef Neerio het volgende:
spelen er veel fokkers op de speed ?
Ik sta rond ~20st plaats maar ben een beetje aan het twijvelen of ik er wel mee door ga.
Kost me eigenlijk veel te veel tijd (maar misschien ben ik nu wel chagerijnig).
pi_54494190
Altijd leuk die Dodge and Counter acties. Ik werd daarnet op de speed aangevallen door een Germaan, met wat achteraf bleek een leger van 150 clubbies en een stuk of 30 paladins te zijn. Op hetzelfde moment dat bij mij het rooie signaal ging flikkeren dat er een aaanval op komst was, stuurde ik alles wat ik heb naar zijn dorp (een kleine 30 phalanxen). Hij kon behalve zijn eigen troepen bevijden uit mijn vallen niks doen, want ik heb al twee crannies staan, en moest dus weer met lege handen naar huis, terwijl ik achter zijn rug om met een kleine 1000 grondstoffen uit zijn dorp weer op weg naar huis ben.

Ik denk niet dat ie blij met me is.
  vrijdag 9 november 2007 @ 23:04:16 #285
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_54494305
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:56 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ik sta rond ~20st plaats maar ben een beetje aan het twijvelen of ik er wel mee door ga.
Kost me eigenlijk veel te veel tijd (maar misschien ben ik nu wel chagerijnig).
als je stopt wil ik je account wel overnemen
  zaterdag 10 november 2007 @ 02:04:49 #286
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54497837
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:57 schreef Hathor het volgende:
Altijd leuk die Dodge and Counter acties. Ik werd daarnet op de speed aangevallen door een Germaan, met wat achteraf bleek een leger van 150 clubbies en een stuk of 30 paladins te zijn. Op hetzelfde moment dat bij mij het rooie signaal ging flikkeren dat er een aaanval op komst was, stuurde ik alles wat ik heb naar zijn dorp (een kleine 30 phalanxen). Hij kon behalve zijn eigen troepen bevijden uit mijn vallen niks doen, want ik heb al twee crannies staan, en moest dus weer met lege handen naar huis, terwijl ik achter zijn rug om met een kleine 1000 grondstoffen uit zijn dorp weer op weg naar huis ben.

Ik denk niet dat ie blij met me is.
Geniale actie. Als het een overval is wel. Als het een aanval is trouwens ook
Maar wat bedoel je met crannies?
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:35:25 #287
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_54503511
schuilplaatsen
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:46:24 #288
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54504851
Hoe kan je 2 schuilplaatsen zetten dan? Ik kan er maar 1 bouwen.
pi_54505039
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 14:46 schreef TheThirdMark het volgende:
Hoe kan je 2 schuilplaatsen zetten dan? Ik kan er maar 1 bouwen.
niv. 10 kan je de volgende bouwen.
Ik heb toch besloten met heel Travian te stoppen, op zowel s5 als op speed.
Mijn accounts gaan naar alliantiegenoten.
Het was leuk voor de 7 maanden dat ik gespeeld heb.
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:42:52 #290
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54505803
Het ga je goed
pi_54531113
Mijn eerste overval vandaag

gelijk weer erop af gestuurd
  Lieve Belg zondag 11 november 2007 @ 17:54:59 #292
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_54531154
Ik heb in feite ook wat te weinig tijd om me volledig op travian te storten, zeker nu s1 in een wat verder stadium geraakt en de dorpsovernames er beginnen aan te komen.
pi_54531453
Dual account doen dan. 2 mensen die eigenlijk te weinig tijd hebben, maar samen een volwaardig member kunnen zijn.
Klik dan als je durft
pi_54531667
edit:

nvm heb et al

[ Bericht 73% gewijzigd door Hanstin op 11-11-2007 19:09:59 ]
  zondag 11 november 2007 @ 20:23:50 #295
163306 Neerio
is aan het zijn
pi_54534741
zijn er veel fokkers op de speed ?
  zondag 11 november 2007 @ 20:33:44 #296
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_54535035
quote:
Op zondag 11 november 2007 18:09 schreef Suijk het volgende:
Dual account doen dan. 2 mensen die eigenlijk te weinig tijd hebben, maar samen een volwaardig member kunnen zijn.
Of een sitter. Iemand die je account waarneemt als jij er niet bent.

De speedserver schiet trouwens veel meer op. Mijn dorpje begint aardig op te schieten nu en werd al om een NAV gevraagd vandaag
  zondag 11 november 2007 @ 21:10:23 #297
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54535969
quote:
[Hout] 584 + [Klei] 812 + [Ijzer] 584 + [Graan] 375 = 2355
dat was nog eens een lekkere raid

1ste Kolo is klaar Dus denk dat ik rond Donderdag wel de andere 2 klaar moet hebben om het veldje direct naast mij te claimen.
  maandag 12 november 2007 @ 12:06:13 #298
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54547600
Over 3uurtjes kan ik kolo 2 bouwen.

Nog 300 graan nodig ofzo als mijn handelaren terug gekomen zijn met voorraadjes.
pi_54550123
Hoelang duurt het dan zo'n kolonist te maken? of gaat het puur om de resources?
  maandag 12 november 2007 @ 14:13:51 #300
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54550491
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:56 schreef Hanstin het volgende:
Hoelang duurt het dan zo'n kolonist te maken? of gaat het puur om de resources?
Recourses zijn duur, het maken van 1 duurt relatief lang. Maar ja, je hebt er uiteindelijk ook maar 3 van nodig.
quote:
Kolonisten (Aanwezig: 1)
5500|7000|5300|4900| 1 | 2:26:34
pi_54551197
O.O
Wat zijn jouw inkomsten wel niet
Die van mij 48 48 48 16

en dan raid ik ook nog met 10 soldaatjes
100 100 100 100
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: