abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:20:37 #26
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54200198
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:01 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuwst(...)ord_kabinetsformatie
Nou ja, hier maakt men weer de fout : "separatisme= Vlaams Belang ".
VlaamBelang heeft tijdens de crisis natuurlijk al een aantal keer opgeroepen om de onafhankelijkheid uit te roepen. Dedecker heb ik dat nog niet horen doen en de NVA focust zich vooral op de hoeveelheid geld die door de plee wordt gespoeld. Het kan wel in hun programma staan maar in dit geval is van belang hoe de partijen zich tijdens de crisis op stellen, en het VlaamBelang is daar het meest gepronunceerd in.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54200315
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wordt die DeWinter eigenlijk ook in de media genegeerd? Ik zie hem wel erg vaak in de Nederlandse kranten of Nederlandse TV verschijnen. En als ik de VRT op zet dan zie ik eigenlijk ook alleen maar belezen mannen hun verhaal verkondigen.
Hij zal zelf wel zeggen van wel natuurlijk, maar De Winter komt echt wel vaak genoeg in de media. Hij zit alleen niet mee aan de onderhandelingstafel, en dan is het logisch dat je op dit moment wat minder aandacht krijgt. Dat geldt net zo goed voor de andere oppositiepartijen.
pi_54200357
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

rechtstreeks uit de beginselverklaring van de NVA:
[..]

Lijst DeDecker
[..]

Bij de lijst dedecker is het zachter geformuleerd; enkel als de Walen niet mee willen, dan willen ze overgaan naar een Vlaamse onafhankelijkheid, anders niet. Er zijn dus 3 partijen die duidelijk aangeven voor een onafhankelijk Vlaanderen te zijn.
De N-VA stelt altijd dat zij België zien als een bruistablet, die zichzelf langzamerhand zal oplossen. Ze zijn zelf het idee van het plots uitroepen van de Vlaamse staat niet genegen, volgens hen zal dat een proces zijn dat zichzelf automatisch afspeelt. Ze zijn dus niet voor het seperatisme hier en nu, omdat ze beseffen dat dat niet kan.

Uiteraard zijn het wel separatisten, maar het is niet hun doel om morgen de onafhankelijkheid uit te roepen. Ze stappen niet in de regering opdat het de laatste regering zou worden, zoals het Vlaams Belang wél steeds roept.

De Lijst Dedecker zegt "Met België als het kan, zonder als het moet". Dat is ook geen onafhankelijkheid hier en nu. Als het kan, willen ze zelfs gewoon door. Het is ook geen geheim dat er binnen de LDD 100% belgicisten zitten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Heero87 op 27-10-2007 13:41:41 ]
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:32:47 #29
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54200383
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:28 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Hij zal zelf wel zeggen van wel natuurlijk, maar De Winter komt echt wel vaak genoeg in de media. Hij zit alleen niet mee aan de onderhandelingstafel, en dan is het logisch dat je op dit moment wat minder aandacht krijgt. Dat geldt net zo goed voor de andere oppositiepartijen.
Aha, vandaar die absurde uitspraken natuurlijk om toch nog maar een beetje aandacht te krijgen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54200706
Als deze regering vormen al zo moeilijk is kan je nagaan hoe lang het zou duren als we door onderhandelingen Belgie zouden splitsen.
pi_54200897
zowat alles waar Walen in meebeslissen en waardoor Vlaanderen misschien iets minder steun moet betalen aan Wallonië duurt zo lang hoor, echt abnormaal is dat niet. Het verschil is nu dat de Vlamingen eens eindelijk niet toegeven aan de waalse eisen.

Van mijn part duurt het nog een paar maand, zolang ze niet toegeven ben ik al tevreden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54200932
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wordt die DeWinter eigenlijk ook in de media genegeerd? Ik zie hem wel erg vaak in de Nederlandse kranten of Nederlandse TV verschijnen. En als ik de VRT op zet dan zie ik eigenlijk ook alleen maar belezen mannen hun verhaal verkondigen.
Er wordt vaak gezegd dat de openbare omroep niet neutraal is, en daar zit wel een kern van waarheid in (waarom filmen ze Leterme als hij soep drinkt met zijn ouders en doen ze dat niet met VB-ers?)
Op de Franstalige openbare omroep is VB de ware duivel en een ondemocratische partij die nooit maar dan ook nooit een podium krijgt.

Maar eh... uiteindelijk komt De Winter toch het meest op tv als het over WIlders-matters gaat zoals immigratie, de koran,...
Op betogingen voor onafhankelijkheid en manifestaties tegen verfransing (zoals die van vorige week) zie je eerder de mensen zoals Vanhecke en Morel.
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Aha, vandaar die absurde uitspraken natuurlijk om toch nog maar een beetje aandacht te krijgen.
En dat niet alleen, als de NVA netjes in het gareel blijft lopen omdat ze in de volgende Belgische regering willen zitten, dan is het natuurlijk een mooie kans om jezelf als het enige echte alternatief voor te stellen.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:10:19 #33
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54201088
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:31 schreef Heero87 het volgende:

[..]
Het is ook geen geheim dat er binnen de LDD 100% belgicisten zitten.
Wie bedoel je eigenlijk ? Ik kan zo niet meteen iemand voor de geest halen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:12:27 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54201121
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:52 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Volgens mij nu niet meer hoor, de claim op Waalse gemeenten en een aantal gemeenten in Frans-Vlaanderen is geschrapt uit hun programma bij mijn weten.
Mmm ja, op zich is het ook niet verkeerd om meer te vragen dan je wil maar je moet altijd de indruk wekken dat bepaalde zaken onderhandelbaar zijn en dat mis ik een beetje bij partijen als DeWinter en de PVV bij ons.
quote:
[..]

Je moet natuurlijk wel het onderscheid maken tussen de taalsituatie en de bestuurlijke indeling. Een republiek Vlaanderen die eentalig is, maar met een tweetalige hoofdstad moet in principe kunnen. De tweetaligheid van de faciliteitengemeenten hoeft ook niet te impliceren dat ze dan ook bij het Brussels Gewest gaan.
Mja, maar dat geeft toch juist problemen?
quote:
[..]

Maar dat is niet te vergelijken. Ik ken zelf mensen die in Ronse wonen, dat is een gemeente in Oost-Vlaanderen, op de grens met Henegouwen. Daar zijn faciliteiten ingevoerd, en nu nog wonen er 25% Franstaligen of zo. In de winkel spreekt men je vaak aan met "goeiedag,bonjour". Heel wat van die Franstaligen zijn zelfs werkloos en dan onder andere omdat ze geen of niet genoeg Nederlands kennen. Als je dan naar een faciliteitengemeente in Wallonië trekt dan moet je maar gewoon Frans begrijpen, of ter plekke dood vallen.
Zoiets zou je dus ook in Vlaanderen moeten hebben denk ik.
quote:
[..]

Precies, en moest iedereen in Duitsland Nederlands leren op school, zou jij waarschijnlijk ook geen Duits leren.
Nou, in de grensstreek krijgen de Duitsers gewoon Nederlands op school. Maar het is gewoon duidelijk dat zodra je in Nordrhein-Westfalen bent je dan gewoon Duits spreekt en schrijft en als je in Nederland woont/werkt je dan zoveel mogelijk Nederlands probeert te praten (want niet elke Nederlander kan goed Duits en om geschreven teksten te begrijpen is Nederlands ook wel handig).
Uiteraard is de kans kleiner dat ik Duitsland in het Nederlands wordt geholpen kleiner dan een Duitsers in Nederland in het Duits wordt geholpen, maar dat is slechts een detail. Wil een Duitser zich regelmatig in Nederland begeven en daar activiteiten ontplooien dan is het Nederlands onontbeerlijk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:31:10 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54201374
http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ

Sorry, maar hier krijg je toch meteen rode vlekken van?

Ik snap echt niet waarom Dewinter altijd poeslief wordt aangepakt, maar misschien heeft dat ook te maken met dat chocoladeincident, dat men daar van gecshrokken is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54201591
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wie bedoel je eigenlijk ? Ik kan zo niet meteen iemand voor de geest halen.
Mimount Boussakla bijvoorbeeld, die was bij de SP.A zelfs lid van de Pro Belgica - club.

Die De Maght die van Open VLD overkwam, is ook een belgicist. En onlangs wou Dedecker die Rudy Aernoudt ook aantrekken, terwijl die ook bekend staat als een notoir belgicist.
pi_54201598
Teeveepee ben benieuwd of hier ooit nog wat schot in komt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54201773
quote:
Er wordt vaak gezegd dat de openbare omroep niet neutraal is, en daar zit wel een kern van waarheid in (waarom filmen ze Leterme als hij soep drinkt met zijn ouders en doen ze dat niet met VB-ers?)
De meeste van die VB-ers hebben altijd zoveel kritiek op het buiten-politieke tv-optreden van politici, het zou dan nogal onozel zijn om er zelf aan mee te doen.

Trouwens in de aanloop naar de verkiezingen zag je net zo goed een interview met de dochter van Van Hecke.
pi_54201825
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:31 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ

Sorry, maar hier krijg je toch meteen rode vlekken van?

Ik snap echt niet waarom Dewinter altijd poeslief wordt aangepakt, maar misschien heeft dat ook te maken met dat chocoladeincident, dat men daar van gecshrokken is.
Ja, en op politics.be heb ik al vaak VB-ers onder de neus geduwd dat Blokkers (want toen heetten ze zo nog echt) "blank Europa" en "islam hoort niet thuis in Europa" riepen.
Bij VB zijn allochtonen welkom, zolang het GEEN MOSLIMS zijn (en dat zeggen hun leden ook letterlijk). Bij N-VA en Lijst Dedecker durft men ook harde standpunten innemen, maar moslims worden niet uitgesloten.

De reportage is niet slecht, maar wat meer aandacht voor die andere zaak, namelijk de Vlaamse beweging, zou in Nederland wel mogen (want dat is uiteindelijk de oorspronkelijke reden voor de oprichting van het VB).
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
Mmm ja, op zich is het ook niet verkeerd om meer te vragen dan je wil maar je moet altijd de indruk wekken dat bepaalde zaken onderhandelbaar zijn en dat mis ik een beetje bij partijen als DeWinter en de PVV bij ons.
Inderdaad, maar zaken als verschuiven taalgrens moet je gewoon beloven aan je kiezers bij verkiezingen
quote:
Mja, maar dat geeft toch juist problemen?
Natuurlijk, maar hier moet je ook realistisch zijn : elke gemeente afstaan omdat er ineens Franstaligen in wonen en omdat jij homogene grond wil maakt van jou een schaap om door de wolven opgegeten te worden, en de gemeente behouden EN de rechten van Franstaligen afnemen, maakt van jou een paria in Europa.
quote:
Zoiets zou je dus ook in Vlaanderen moeten hebben denk ik.
Was het maar zo!
quote:
Nou, in de grensstreek krijgen de Duitsers gewoon Nederlands op school. Maar het is gewoon duidelijk dat zodra je in Nordrhein-Westfalen bent je dan gewoon Duits spreekt en schrijft en als je in Nederland woont/werkt je dan zoveel mogelijk Nederlands probeert te praten (want niet elke Nederlander kan goed Duits en om geschreven teksten te begrijpen is Nederlands ook wel handig).
Uiteraard is de kans kleiner dat ik Duitsland in het Nederlands wordt geholpen kleiner dan een Duitsers in Nederland in het Duits wordt geholpen, maar dat is slechts een detail. Wil een Duitser zich regelmatig in Nederland begeven en daar activiteiten ontplooien dan is het Nederlands onontbeerlijk.
Verbetering dan : moest iedere Duitser Nederlands krijgen op school, en moest de gemiddelde Nederlander niet eens het verschil horen tussen Deens en Duits, dan zou jij ook geen Duits leren.
Het is precies die buigzaamheid van Vlamingen dat ervoor zorgt dat er overal zaken in bijvoorbeeld de Panne verschijnen waar men enkel Frans kan praten.
Vandaar dat ik acties van het Taal Aktie Komitee als deze zo geschikt vind : allemaal een volle kar naar de kassa brengen en dan "niet kunnen betalen" wegens taalprobleem en dan maar de kar laten staan:

  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:25:55 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54202113
http://www.youtube.com/watch?v=FIYlMUeYkYE

Echt een beschamende vertoning, maar dat kun je gerust aan malloot Jensen overlaten
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:57:32 #41
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54202604
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:31 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ

Sorry, maar hier krijg je toch meteen rode vlekken van?

Ik snap echt niet waarom Dewinter altijd poeslief wordt aangepakt, maar misschien heeft dat ook te maken met dat chocoladeincident, dat men daar van gecshrokken is.
Tjah, ik vind Dewinter eigenlijk nog bijna minder extreem dan bv Geert Wilders die tegenwoordig dingen zegt die ze bij het Vlaams Belang allang niet meer durven roepen. En die behandelt men in Nederland ook normaal. Zal wel daar iets mee te maken hebben zeker ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:05:58 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54202732
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 15:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah, ik vind Dewinter eigenlijk nog bijna minder extreem dan bv Geert Wilders die tegenwoordig dingen zegt die ze bij het Vlaams Belang allang niet meer durven roepen. En die behandelt men in Nederland ook normaal. Zal wel daar iets mee te maken hebben zeker ?
Nou, Wilders wil niet in Buitenhof, niet in Nova en ook niet bij Jeroen Pauw gaan zitten. Hij is namelijk bang dat hij dan het lastig gaat krijgen. Hij zegt daarom ook "als ik het voor het zeggen krijg is Clairy Polak [links joodse PvdA-presentatrice van Nova] de eerste die met wachtgeld [een soort uitkering] kan".

Maar Wilders maakt het er ook zelf naar. Toen Wilders bij Jensen zat ging hij op een gegeven moment zo'n grote waffel op zetten dat ie er wel om vroeg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:10:57 #43
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54202801
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou, Wilders wil niet in Buitenhof, niet in Nova en ook niet bij Jeroen Pauw gaan zitten. Hij is namelijk bang dat hij dan het lastig gaat krijgen. Hij zegt daarom ook "als ik het voor het zeggen krijg is Clairy Polak [links joodse PvdA-presentatrice van Nova] de eerste die met wachtgeld [een soort uitkering] kan".

Maar Wilders maakt het er ook zelf naar. Toen Wilders bij Jensen zat ging hij op een gegeven moment zo'n grote waffel op zetten dat ie er wel om vroeg.
Ik heb het over de behandeling van de media. Dat Wilders zelf niet wil is zijn zaak. Dewinter wil dat wel, die schuwt het debat met de pers niet. Maar de pers behandelt Wilders wil in Nederland als elke andere politicus
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:16:22 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54202887
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik heb het over de behandeling van de media. Dat Wilders zelf niet wil is zijn zaak. Dewinter wil dat wel, die schuwt het debat met de pers niet. Maar de pers behandelt Wilders wil in Nederland als elke andere politicus
Het probleem is dus dat je dat voor een deel niet weet omdat Wilders weigert bij de -in zijn ogen- linkse programma's te gaan zitten. Verdonk en VVD'er doen dat wel (logisch, er kijken een miljoen of meer mensen naar) maar Wilders is gewoon te bang om daar te gaan zitten. Maar in de geschreven pers wordt Wilders idd gewoon normaal behandeld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54202947
Ondertussen buigen de onderhandelaars zich over de arbeidsmarkt. De Open VLD heeft de druk op Leterme stevig opgevoerd. Het eist dat de formateur stopt met het steeds weer uitstellen van het communautaire en BHV en wil dan ook dat er nog voor de korte herfstvakantie al over gepraat wordt.

CD&V en N-VA hebben zelfs een ultimatum gesteld: als er voor 7 november géén basis voor onderhandelingen voor BHV is, dan zal het eenzijdig de splitsing doorvoeren in het parlement. En dan ligt de regeringsvorming nog maanden op zijn gat...
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:24:59 #46
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54203020
Misschien is het eenzijdig doorvoeren van de splitsing en naar nieuwe verkiezingen gaan nog wel de enig mogelijke uitweg uit de impasse ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_54203036
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Misschien is het eenzijdig doorvoeren van de splitsing en naar nieuwe verkiezingen gaan nog wel de enig mogelijke uitweg uit de impasse ...
Maar gaan we dan niet gewoon een bevestiging zien van de vorige resultaten, met misschien nog scherpere tegenstellingen?

Maar ik vind het wel goed dat men er eens een datum op plakt: 7 september of niet. Dat voert de druk op de Franstaligen toch ook serieus op, want aan een eenzijdige splitsing hebben zij helemaal niks.
pi_54203095
11 juli (Vlaamse feestdag) zou trouwens een wettelijke feestdag worden.
pi_54203167
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:16 schreef Klopkoek het volgende:

Het probleem is dus dat je dat voor een deel niet weet omdat Wilders weigert bij de -in zijn ogen- linkse programma's te gaan zitten. Verdonk en VVD'er doen dat wel (logisch, er kijken een miljoen of meer mensen naar) maar Wilders is gewoon te bang om daar te gaan zitten. Maar in de geschreven pers wordt Wilders idd gewoon normaal behandeld.
Bij ons is het een sport om de VRT een "rooie burcht", "paarse systeemzender", "extreemrechts/flamingantisch bastion" enz... te noemen.
Eigenlijk nogal een gekke burcht als bijna iedereen blijkbaar al aan de binnenkant zit.

Maar ernstig, soms doet de VRT wel bedenkelijke zaken, ik herinner me een reportage over iemand die een kind zou hebben doorgereden, en op het einde zoemde men in op zijn brievenbus en daar was een VB stickertje op gekleefd.
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Misschien is het eenzijdig doorvoeren van de splitsing en naar nieuwe verkiezingen gaan nog wel de enig mogelijke uitweg uit de impasse ...
Inderdaad, dan kunnen we allemaal lekker wijzen naar Maingain en lachen, die daar dan staat te blozen met zijn separatistische uitspraken van vroeger.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:47:57 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_54203387
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 16:34 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Bij ons is het een sport om de VRT een "rooie burcht", "paarse systeemzender", "extreemrechts/flamingantisch bastion" enz... te noemen.
Eigenlijk nogal een gekke burcht als bijna iedereen blijkbaar al aan de binnenkant zit.
Komt me bekend voor
quote:
Maar ernstig, soms doet de VRT wel bedenkelijke zaken, ik herinner me een reportage over iemand die een kind zou hebben doorgereden, en op het einde zoemde men in op zijn brievenbus en daar was een VB stickertje op gekleefd.
Mja, maar langzamerhand pikken mensen dat niet meer langer. De elite loopt meestal achter op het volk. Ik ben absoluut niet blij met Wilders e.d. maar dat multiculturalisme van de oude regenten (die warme banden met de VARA onderhouden) pikt men niet meer langer.
En als er positieve ontwikkelingen zijn (zoals dat Nederlanders op een gegeven moment katholieken gingen waarderen) dan loopt de elite ook meestal achter.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')