Ja. Maar dan is het wel een heel dure wekker.quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:17 schreef Whiskers het volgende:
kan die ook alleen als wekker? als lichtverhaal onverhoopt ni werkt?

hoef deze week niet vroeg, maar normaal gesproken ga ik om 6 uur mijn bed uit, wat me in de winter erg zwaar valt....
 hoef deze week niet vroeg, maar normaal gesproken ga ik om 6 uur mijn bed uit, wat me in de winter erg zwaar valt.... 

Die in het linkje (met 6000lux) heb ik zojuist besteld voor £30.quote:Op donderdag 6 december 2007 22:37 schreef Chillmeister het volgende:
Ik zat zo te kijken en had toevallig over zulke wekkers in Men's Health magazine. Het ging om dit ding link Deze is instelbaar tot en met 6000lux, en in vergelijking lijkt de Philips heel weinig te hebben met zijn 400. Dus mijn vraag is of 400 genoeg is?

laat mij even weten want ga toch een licht wekker kopen volgende maand.quote:Op zondag 16 december 2007 17:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die in het linkje (met 6000lux) heb ik zojuist besteld voor £30.
Niet zo heel duur in elk geval.
Eens proberen of het wat is

Laat 's weten hoe 'ie is, ik ben wel benieuwd.quote:Op zondag 16 december 2007 17:52 schreef SeLang het volgende:
[..]

quote:Op maandag 17 december 2007 15:18 schreef thijsltc het volgende:
ik heb me vandaag ruim een uur verslapen met dat ding

Werd je wel uitgerust wakker? Want daar gaat 't met dit apparaat omquote:Op maandag 17 december 2007 15:18 schreef thijsltc het volgende:
ik heb me vandaag ruim een uur verslapen met dat ding

.
.

Hint: koop de goedkope en zet'm daarna op Marktplaats, scheelt mij weer een tientjequote:Op maandag 17 december 2007 19:00 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
wil het ook wel ff gaan volgen, al is het zonde om op pagina 6 nog een TVP te zetten.
ben bang dat dat ding bij mij regelrecht op marktplaats terecht zou komen!

Updatequote:Op zondag 16 december 2007 17:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
 Goedkoper dan de meesten ( £30 )
 Goedkoper dan de meesten ( £30 ) Ding ziet er redelijk uit (metalen frontje) al is dat natuurlijk een kwestie van smaak.
 Ding ziet er redelijk uit (metalen frontje) al is dat natuurlijk een kwestie van smaak. Inderdaad veel licht als je er recht voor zit
 Inderdaad veel licht als je er recht voor zit Kan aan de muur hangen (handig voor mijn persoonlijke situatie)
 Kan aan de muur hangen (handig voor mijn persoonlijke situatie) Licht is aan de blauwige kant ipv geelachtig. Geelachtig licht heeft meer sfeer en minder fel voor je ogen
 Licht is aan de blauwige kant ipv geelachtig. Geelachtig licht heeft meer sfeer en minder fel voor je ogen Je ziet het licht duidelijk met 100Hz knipperen. Een gloeilamp (als in de Philips) heeft dat probleem niet
 Je ziet het licht duidelijk met 100Hz knipperen. Een gloeilamp (als in de Philips) heeft dat probleem niet Het ding bundelt zeer sterk, dus je hebt alleen veel licht als je er recht voor zit/ligt. Verlicht dus niet je hele kamer zoals die anderen. Kan ook niet, dat ding is maar 4,5 Watt.
 Het ding bundelt zeer sterk, dus je hebt alleen veel licht als je er recht voor zit/ligt. Verlicht dus niet je hele kamer zoals die anderen. Kan ook niet, dat ding is maar 4,5 Watt. Tijdaanduiding (klok) geeft zelfs in de laagste stand naar mijn smaak teveel licht (maar is gelukkig ook volledig uitschakelbaar)
 Tijdaanduiding (klok) geeft zelfs in de laagste stand naar mijn smaak teveel licht (maar is gelukkig ook volledig uitschakelbaar) Licht schakelt uit als het ingestelde tijdstip is bereikt (je hebt dan weer gewoon de klok). Ik had liever gehad dat hij juist bleef branden.
 Licht schakelt uit als het ingestelde tijdstip is bereikt (je hebt dan weer gewoon de klok). Ik had liever gehad dat hij juist bleef branden. 

Zo'n lichttherapie lamp verschilt heel wat van zo'n wakker-word lamp en is echt heel specifiek bedoeld voor SAD patiënten. Een beetje lichttherapie-lamp haalt inderdaad 10.000 lux op 60 cm en zou ik veel te fel vinden om mee wakker te worden.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:11 schreef carpediem23 het volgende:
Grappig dit topic, ik heb namelijk SAD seasonal affectieve disorder en krijg binnenkort Licht therapie in het ziekenhuis en dan moet ik iets van 10.000 lux of meer hebben om serotonine aan te vullen. Deze lamp waar jullie het overhebben is een beetje het zelfde, voornamelijk voor mensen met slaap problemen of de winterblues die anders wakker worden knetter brak en geen energie hebben.

Blauw(achtig) licht met grote intensiteit verhoogt het risico macula-degeneratie (een potentieel ernstige netvliesaandoening). Is de veiligheid van het apparaat op dit punt gewaarborgd?quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Update
Ik heb dit ding ( linkje )net binnen. Dus nog niet mee wakker geworden, maar hier mijn eerste indruk:
PositiefGoedkoper dan de meesten ( £30 )
Ding ziet er redelijk uit (metalen frontje) al is dat natuurlijk een kwestie van smaak.
Inderdaad veel licht als je er recht voor zit
Kan aan de muur hangen (handig voor mijn persoonlijke situatie)
NegatiefLicht is aan de blauwige kant ipv geelachtig. Geelachtig licht heeft meer sfeer en minder fel voor je ogen
Je ziet het licht duidelijk met 100Hz knipperen. Een gloeilamp (als in de Philips) heeft dat probleem niet
Het ding bundelt zeer sterk, dus je hebt alleen veel licht als je er recht voor zit/ligt. Verlicht dus niet je hele kamer zoals die anderen. Kan ook niet, dat ding is maar 4,5 Watt.
Tijdaanduiding (klok) geeft zelfs in de laagste stand naar mijn smaak teveel licht (maar is gelukkig ook volledig uitschakelbaar)
Licht schakelt uit als het ingestelde tijdstip is bereikt (je hebt dan weer gewoon de klok). Ik had liever gehad dat hij juist bleef branden.

.
 . 

Het licht is waarschijnlijk gewoon wit, maar het lijkt blauwachtig in vergelijking met een gloeilamp die duidelijk geel is.quote:Op woensdag 19 december 2007 12:04 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Blauw(achtig) licht met grote intensiteit verhoogt het risico macula-degeneratie (een potentieel ernstige netvliesaandoening). Is de veiligheid van het apparaat op dit punt gewaarborgd?

Roze uitvoering? Heuhhhh. Welke kleuren hebben ze nog meer? Ik kan het nergens vinden.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:11 schreef Footprint het volgende:
Had de mijne begin november al binnen met de rentepunten van de postbank. Deed het niet, terug gestuurd, konden ze niet maken, moest wachten op nieuwe levering, blabla.
Inmiddels bijna 2 maanden (en heel wat belletjes) verder bedacht Philips dat het wel handig zou zijn als ik er zelf maar een in de winkel ging halen en dat hun de rekening zouden vergoeden.
Mja in de winkels hier hadden ze de originele ook niet meer
Dus heb nu de nieuwe roze uitvoering

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |