abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55331029
quote:
Op zondag 16 december 2007 17:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die in het linkje (met 6000lux) heb ik zojuist besteld voor £30.
Niet zo heel duur in elk geval.
Eens proberen of het wat is
laat mij even weten want ga toch een licht wekker kopen volgende maand.
pi_55336380
quote:

[..]

Laat 's weten hoe 'ie is, ik ben wel benieuwd.
pi_55336447
Heerlijk apparaat, elke ochtend zonder stress lekker wakker worden, perfect

Qua licht heb ik em nu op standje 6/7, als ik meer doe ben ik ver voor de ingestelde tijd wakker, flink gevoelig voor licht dus
pi_55337552
ik heb me vandaag ruim een uur verslapen met dat ding
pi_55337979
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:18 schreef thijsltc het volgende:
pi_55338032
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:18 schreef thijsltc het volgende:
Werd je wel uitgerust wakker? Want daar gaat 't met dit apparaat om
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_55338181
haha ja ik was wel springlevend
  maandag 17 december 2007 @ 16:00:27 #258
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_55338537
Ik heb m'n ouders zo'n ding gegeven voor hun verjaardag. En die zijn er zo enthousiast over dat ik er waarschijnlijk voor kerst één voor mezelf ga vragen.

Ik ben benieuwd. .
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_55342540
wil het ook wel ff gaan volgen, al is het zonde om op pagina 6 nog een TVP te zetten.
ben bang dat dat ding bij mij regelrecht op marktplaats terecht zou komen!
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:14:19 #260
186375 Wakinyan
Thunder and Wind
pi_55357854
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:00 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
wil het ook wel ff gaan volgen, al is het zonde om op pagina 6 nog een TVP te zetten.
ben bang dat dat ding bij mij regelrecht op marktplaats terecht zou komen!
Hint: koop de goedkope en zet'm daarna op Marktplaats, scheelt mij weer een tientje
The Thunderbird's name comes from that common supposition that the beating of its enormous wings causes thunder and stirs the wind.
  dinsdag 18 december 2007 @ 15:35:43 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55362932
quote:

[..]

Update
Ik heb dit ding ( linkje )net binnen. Dus nog niet mee wakker geworden, maar hier mijn eerste indruk:

Positief
Goedkoper dan de meesten ( £30 )
Ding ziet er redelijk uit (metalen frontje) al is dat natuurlijk een kwestie van smaak.
Inderdaad veel licht als je er recht voor zit
Kan aan de muur hangen (handig voor mijn persoonlijke situatie)

Negatief
Licht is aan de blauwige kant ipv geelachtig. Geelachtig licht heeft meer sfeer en minder fel voor je ogen
Je ziet het licht duidelijk met 100Hz knipperen. Een gloeilamp (als in de Philips) heeft dat probleem niet
Het ding bundelt zeer sterk, dus je hebt alleen veel licht als je er recht voor zit/ligt. Verlicht dus niet je hele kamer zoals die anderen. Kan ook niet, dat ding is maar 4,5 Watt.
Tijdaanduiding (klok) geeft zelfs in de laagste stand naar mijn smaak teveel licht (maar is gelukkig ook volledig uitschakelbaar)
Licht schakelt uit als het ingestelde tijdstip is bereikt (je hebt dan weer gewoon de klok). Ik had liever gehad dat hij juist bleef branden.

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 19-12-2007 10:54:01 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_55363755
Wat bedoel je met dat laatste punt?
pi_55363795
Ik heb 'm nu een maandje ofzo en volgens mij neemt het effect wat af. Misschien stop ik ongemerkt m'n hoofd meer onder de dekens, maar ik word de laatste week pas wakker wanneer het geluid begint terwijl ik eerst vaak al wakker werd als het licht net aanging.

Sowieso maakt het wel een erg groot verschil of je er met je hoofd naar toe ligt of niet, dat vind ik ook niet echt ideaal. Ik draai nogal veel in m'n slaap en als ik er uiteindelijk bijna met m'n hoofd tegenaan lig word ik dus al een half uur voor de wektijd wakker.
pi_55365440
Ik word pas wakker na een paar minuten gefluit op maximaal volume.

Maar wordt wel minder gaar wakker dan normaal.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 19 december 2007 @ 10:15:31 #265
186375 Wakinyan
Thunder and Wind
pi_55381341
Iemand enig idee wat de goedkope versie bij de Media Markt kost? Dan rijd ik vanavond even langs
The Thunderbird's name comes from that common supposition that the beating of its enormous wings causes thunder and stirs the wind.
pi_55383742
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:11 schreef carpediem23 het volgende:
Grappig dit topic, ik heb namelijk SAD seasonal affectieve disorder en krijg binnenkort Licht therapie in het ziekenhuis en dan moet ik iets van 10.000 lux of meer hebben om serotonine aan te vullen. Deze lamp waar jullie het overhebben is een beetje het zelfde, voornamelijk voor mensen met slaap problemen of de winterblues die anders wakker worden knetter brak en geen energie hebben.
Zo'n lichttherapie lamp verschilt heel wat van zo'n wakker-word lamp en is echt heel specifiek bedoeld voor SAD patiënten. Een beetje lichttherapie-lamp haalt inderdaad 10.000 lux op 60 cm en zou ik veel te fel vinden om mee wakker te worden.
Een lichtwekker heeft een veel bredere doelgroep en heeft doorgaans een veel lagere lichtintensiteit.
pi_55383863
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Update
Ik heb dit ding ( linkje )net binnen. Dus nog niet mee wakker geworden, maar hier mijn eerste indruk:

Positief
Goedkoper dan de meesten ( £30 )
Ding ziet er redelijk uit (metalen frontje) al is dat natuurlijk een kwestie van smaak.
Inderdaad veel licht als je er recht voor zit
Kan aan de muur hangen (handig voor mijn persoonlijke situatie)

Negatief
Licht is aan de blauwige kant ipv geelachtig. Geelachtig licht heeft meer sfeer en minder fel voor je ogen
Je ziet het licht duidelijk met 100Hz knipperen. Een gloeilamp (als in de Philips) heeft dat probleem niet
Het ding bundelt zeer sterk, dus je hebt alleen veel licht als je er recht voor zit/ligt. Verlicht dus niet je hele kamer zoals die anderen. Kan ook niet, dat ding is maar 4,5 Watt.
Tijdaanduiding (klok) geeft zelfs in de laagste stand naar mijn smaak teveel licht (maar is gelukkig ook volledig uitschakelbaar)
Licht schakelt uit als het ingestelde tijdstip is bereikt (je hebt dan weer gewoon de klok). Ik had liever gehad dat hij juist bleef branden.
Blauw(achtig) licht met grote intensiteit verhoogt het risico macula-degeneratie (een potentieel ernstige netvliesaandoening). Is de veiligheid van het apparaat op dit punt gewaarborgd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Halinalle op 19-12-2007 15:17:56 (typo) ]
pi_55388843
Had de mijne begin november al binnen met de rentepunten van de postbank. Deed het niet, terug gestuurd, konden ze niet maken, moest wachten op nieuwe levering, blabla .
Inmiddels bijna 2 maanden (en heel wat belletjes) verder bedacht Philips dat het wel handig zou zijn als ik er zelf maar een in de winkel ging halen en dat hun de rekening zouden vergoeden.
Mja in de winkels hier hadden ze de originele ook niet meer
Dus heb nu de nieuwe roze uitvoering
Let's do some living before we die
  woensdag 19 december 2007 @ 16:05:45 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55390124
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:04 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Blauw(achtig) licht met grote intensiteit verhoogt het risico macula-degeneratie (een potentieel ernstige netvliesaandoening). Is de veiligheid van het apparaat op dit punt gewaarborgd?
Het licht is waarschijnlijk gewoon wit, maar het lijkt blauwachtig in vergelijking met een gloeilamp die duidelijk geel is.
Ik denk niet dat er een veiligheidsrisico is, zo'n lampje is uiterst zwak vergeleken met gewoon daglicht. Indirect daglicht is overigens ook blauwachtig als het onbewolkt is.
Mijn reisverslagen
pi_55390199
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:11 schreef Footprint het volgende:
Had de mijne begin november al binnen met de rentepunten van de postbank. Deed het niet, terug gestuurd, konden ze niet maken, moest wachten op nieuwe levering, blabla .
Inmiddels bijna 2 maanden (en heel wat belletjes) verder bedacht Philips dat het wel handig zou zijn als ik er zelf maar een in de winkel ging halen en dat hun de rekening zouden vergoeden.
Mja in de winkels hier hadden ze de originele ook niet meer
Dus heb nu de nieuwe roze uitvoering
Roze uitvoering? Heuhhhh. Welke kleuren hebben ze nog meer? Ik kan het nergens vinden.
pi_55400491
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:08 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Roze uitvoering? Heuhhhh. Welke kleuren hebben ze nog meer? Ik kan het nergens vinden.

+ de knop aan de bovenkant om te snoozen is wit ipv grijs.
Misschien niet zo geschikt voor de mannen, maar vind het zelf een mooi kleurtje!
Let's do some living before we die
  woensdag 19 december 2007 @ 23:15:44 #272
19142 tslh
Never at ease.....
pi_55403679
Mijne van de Postbank was ook stuk: voortdurende bromtoon (reset hielp niet) en een harde tik voor 's morgens het geluid inschakelde: je werd DAAR eerder wakker van dan van de wekkergeluiden zelf. Terug naar Philips dus en 3 weken wachten op een nieuwe.. Gelukkig ga ik vrijdag 2 weken op vakantie.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_55409428
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het licht is waarschijnlijk gewoon wit, maar het lijkt blauwachtig in vergelijking met een gloeilamp die duidelijk geel is.
Ik denk niet dat er een veiligheidsrisico is, zo'n lampje is uiterst zwak vergeleken met gewoon daglicht. Indirect daglicht is overigens ook blauwachtig als het onbewolkt is.
Het heeft waarschijnlijk ook te maken met de opening van je pupil e.d. Ik weet dat in de "professionele wereld van de lichttherapie" daar wel zorg over is en dat gebruikte apparaten daar gekeurd/onderzocht op worden. Als je het door jouw aangeschafte apparaat niet gebruikt voor lichttherapiedoeleinden (echt in het licht kijken), maar slechts als wake-up lamp lijkt mij het risico ook beperkt. Aan de andere kant: mijn ogen staan wel hoog op het lijstje "belangrijke zintuigen", dus zelf ben ik daar voorzichtig mee.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:12:46 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55414353
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:36 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Het heeft waarschijnlijk ook te maken met de opening van je pupil e.d. Ik weet dat in de "professionele wereld van de lichttherapie" daar wel zorg over is en dat gebruikte apparaten daar gekeurd/onderzocht op worden. Als je het door jouw aangeschafte apparaat niet gebruikt voor lichttherapiedoeleinden (echt in het licht kijken), maar slechts als wake-up lamp lijkt mij het risico ook beperkt. Aan de andere kant: mijn ogen staan wel hoog op het lijstje "belangrijke zintuigen", dus zelf ben ik daar voorzichtig mee.
Dat is een probleem als er teveel UV-straling afkomt. Je oog is niet gevoelig voor UV-straling en accomodeert dus niet.

Update
Tot nu toe ben ik altijd eerder wakker geworden dan het wekkertje licht begon te geven, maar mijn voorlopige conclusie is dat het ding dat ik gekocht heb (dat platte ding met LEDs) tamelijk waardeloos is als wake-up light. 6000 lux my ass . Dat ding is inderdaad fel als je er recht inkijkt, maar de rest van je kamer is gewoon pikdonker dus het werkt niet echt. Voor de wakeup-light functie kun je denk ik beter die Philips (of soortgelijk) kopen.
Verder is het overigens wel een leuk klokje, en hij is plat dus ik heb hem aan de muur hangen (er is naast mijn bed helaas geen ruimte voor een nachtkastje dus die andere lampjes zijn geen optie)
Mijn reisverslagen
pi_55416455
6000luix lijkt mij wel degelijk een flinkei ntesiteit.
  vrijdag 21 december 2007 @ 01:41:10 #276
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55432760
ik ga hem maar eens voor mijn verjaardag vragen.

Ik moet er vaak smorgens om 5 uur al uit.., zomers geen probleem maar deze tijd van het jaar
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_55613853
Ik heb 'm !

En hij werkt geloof ik wel, maar daarvoor heb ik hem eigenlijk te kort. Dus ik kom hier over een weekje nog op terug.
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:37:34 #278
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55613887
Ik heb 'm ook. Het hele bedrijf heeft hem, het leek ons wel een aardig kerstkadootje. En ik heb 'm zelf ook hard nodig, ik geef niet echt het goede voorbeeld...

Wegens vakantie nog niet zelf gestresstest. We zullen zien...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:26:45 #279
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55626273
ik heb hem gisteren echt gebruikt. toen moest ik eruit toen het nog donker was.

ik werd steeds in fase's wakker
  zondag 30 december 2007 @ 14:28:00 #280
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_55652423
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:15 schreef tslh het volgende:
Mijne van de Postbank was ook stuk: voortdurende bromtoon (reset hielp niet) en een harde tik voor 's morgens het geluid inschakelde: je werd DAAR eerder wakker van dan van de wekkergeluiden zelf. Terug naar Philips dus en 3 weken wachten op een nieuwe.. Gelukkig ga ik vrijdag 2 weken op vakantie.
Die bromtoon he, dat heb ik ook 1 keertje gehad, maar toen heb ik de stekker eruit getrokken, opnieuw erin gedaan en toen was die toon weg... heb em ook niet meer gehoord verder... Ik wordt er trouwens ook goed wakker van, maar heb de intensiteit wel al op 12 ofzo staan (heb de 'goedkope' versie). Ik mis de radio wel trouwens. Het klokje is fijn, vind het niet teveel licht geven, aangezien je de intensiteit kunt aanpassen.
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  zondag 30 december 2007 @ 14:31:21 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55652564
Ik heb dus deze met LEDs

Maar ik vind hem echt veel te zwak kwa licht. Het werkt alleen als je precies met je gezicht naar dat ding toe ligt.
Overigens wel een leuk klokje verder, en ik heb hem aan de muur hangen want er is geen plaats naast mijn bed.
Mijn reisverslagen
pi_55656373
Ik heb alle pagina's is vluchtig doorgelezen..
Maar wat ik me afvraag..

Zijn er mensen die regelmatig last hadden van 'wakker word' problemen?
En hoe is dat nu na een paar weken/maanden? Sterk verbeterd of valt het wel mee?
pi_55684632
Nog steeds uitverkocht bij de postbank
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_55685229
quote:
Op zondag 30 december 2007 16:38 schreef danny91184 het volgende:
Ik heb alle pagina's is vluchtig doorgelezen..
Maar wat ik me afvraag..

Zijn er mensen die regelmatig last hadden van 'wakker word' problemen?
En hoe is dat nu na een paar weken/maanden? Sterk verbeterd of valt het wel mee?
Ik had geen problemen met wakker worden, maar werd chagrijnig wakker. Nog steeds, maar wel degelijk frisser. De invloed is in ieder geval significant.
  maandag 31 december 2007 @ 17:13:54 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55686996
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:54 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Nog steeds uitverkocht bij de postbank
Ach, volgende maand gaan die dingen toch allemaal massaal in de aanbieding.
Geen enkele retailer wil met overgebleven wakeup lights de zomer in.
En volgend jaar als de herfst begint dan wordt de markt overspoeld met goedkope wakeup lights uit China voor €9,99
Mijn reisverslagen
  maandag 31 december 2007 @ 17:23:52 #286
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55687209
ik wordt nu veel makkelijker wakker en ik ben ook gelijk wat frisser wakker als anders
pi_55714166
Nu de duurdere versie op www.ibood.com voor 80 euro, heb m besteld
  woensdag 2 januari 2008 @ 08:47:05 #288
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55716655
ik had hem vandaag ingesteld op 7:50 wakker worden, en ik werd 7:40 echt goed wakker

ik vind het wel prima zo
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:32:58 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55717008
quote:
Op zondag 30 december 2007 14:28 schreef Jipje het volgende:

[..]

Die bromtoon he, dat heb ik ook 1 keertje gehad, maar toen heb ik de stekker eruit getrokken, opnieuw erin gedaan en toen was die toon weg... heb em ook niet meer gehoord verder... Ik wordt er trouwens ook goed wakker van, maar heb de intensiteit wel al op 12 ofzo staan (heb de 'goedkope' versie). Ik mis de radio wel trouwens. Het klokje is fijn, vind het niet teveel licht geven, aangezien je de intensiteit kunt aanpassen.
Ik heb dezelfde versie als jij, maar wist niet dat je de intensiteit van het klokje kunt aanpassen. Hoe doe je dat?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:35:03 #290
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_55717032
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde versie als jij, maar wist niet dat je de intensiteit van het klokje kunt aanpassen. Hoe doe je dat?
Druk eens in het donker op de grootste knop bovenaan, kan niet missen.
pi_55717245
Nou.. ik word er wel wakker van (gelukkig), maar ik kan nog niet echt zeggen dat ik frisser of wakkerder ben. Maar daarvoor heb ik hem nog steeds té weinig gebruikt. Net zoals nu ben ik echt móe. Maar ik ben gisteren pas om 2 uur gaan slapen, dus misschien ligt het daar aan.
pi_55717736
. Het is geen wondermiddel ofzo.
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:40:05 #293
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55717784
Ik werd keurig een uur voor de wekker wakker.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55727033
vanmorgen ook goed wakker geworden om 7.01 terwijl ie om 7.00 stond! dat is afgelopen jaar niet echt veel gebeurd maar zal mijn conclusie vandeweek nog wel eens posten!!

Ben iig wel blijven liggen tot radio 1 begon te jodelen om 7.15u
  woensdag 2 januari 2008 @ 18:14:35 #295
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_55727476
Hij staat in de makro krant voor 113 euro.
In me Burberry......
pi_55727662
Ik word steevast wakker voordat het geluid begint. Fijn.
pi_55729083
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:13 schreef SeLang het volgende:

Ach, volgende maand gaan die dingen toch allemaal massaal in de aanbieding.
Geen enkele retailer wil met overgebleven wakeup lights de zomer in.
En volgend jaar als de herfst begint dan wordt de markt overspoeld met goedkope wakeup lights uit China voor €9,99
Wie weet, maar als t goed is begint m'n stage volgende week
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_55731123
Ik heb hem nu 1,5 maand maar hij lijkt niet echt te werken. Ik word er wel wakker van, maar vaak pas 5 a 10 minuten nadat ie is begonnen. Het lastige is ook dat ik op m'n zij slaap en er meestal met m'n rug naar toe lig.
pi_55731571
Dan leg je 'm aan de andere kant.
pi_55732091
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:32 schreef Isegrim het volgende:
Dan leg je 'm aan de andere kant.
goed idee!

Nee, dat ga ik nu ook doen maar m'n bed staat eigenlijk tegen de muur, dus daar moet ik even gaan schuiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')