Ik was ook vrij zeikerig over de lichtintensiteit, maar ik merk dat ik zelf lang niet zoveel nodig heb. Het zal voor idereen verschillen, echter. Maar een factor 10? Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 6 december 2007 22:37 schreef Chillmeister het volgende:
Ik zat zo te kijken en had toevallig over zulke wekkers in Men's Health magazine. Het ging om dit ding link Deze is instelbaar tot en met 6000lux, en in vergelijking lijkt de Philips heel weinig te hebben met zijn 400. Dus mijn vraag is of 400 genoeg is?

ik had dus geen idee, maar omdat ik er serieus over zit na te denken om zoiets aan te schaffen dan dacht ik dacht ik eerst even beter kon vragen. Om 7 uur ben ik namelijk al op kantoor en ik merk in de wintermaanden dat ik heel moeilijk wakker wordt (zomer nooit een probleem). ik gok omdat het buiten nog donker isquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik was ook vrij zeikerig over de lichtintensiteit, maar ik merk dat ik zelf lang niet zoveel nodig heb. Het zal voor idereen verschillen, echter. Maar een factor 10? Lijkt me sterk.

Hij is opgestaan vlak nadat het geluid was begonnen en hij was een stuk minder sjago dan normaal.
 Hij is opgestaan vlak nadat het geluid was begonnen en hij was een stuk minder sjago dan normaal.  
  Alleen was ik zo achterlijk om het alarm een uur te laat in te stellen waardoor hij alsnog te laat komt.
 Alleen was ik zo achterlijk om het alarm een uur te laat in te stellen waardoor hij alsnog te laat komt.  

Ben je erdoorheen geslapen of had je 'm verkeerd ingesteld?quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:52 schreef De_Brandweer het volgende:
zo ik heb em maar 1e keer werd ik meteen een half uur te laat wakker.
tijdelike conclusie: kankerding

Gaat dat geluid nog een half uur door, dan?quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:13 schreef De_Brandweer het volgende:
hij was goed ingesteld, ik werd wakker en het licht stond aan en ik hoorde het geluid.

Wat is dat nou voor een vraag zeg
 Wat is dat nou voor een vraag zeg  

Zo gek is dat niet. Mijn gewone wekker stopt na twee minuten met piepen, hoor.quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:30 schreef De_Brandweer het volgende:
ja. waarom zou het geluid stoppen?Wat is dat nou voor een vraag zeg

wat een kutwekker heb je danquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. Mijn gewone wekker stopt na twee minuten met piepen, hoor.
 die van mij gaat gelukkig door tot ik em uitzet, anders zou ik gewoon bljiven ligegn
 die van mij gaat gelukkig door tot ik em uitzet, anders zou ik gewoon bljiven ligegn 
oh je hebt gelijk zegquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:32 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens, als je er niet op tijd van wakker werd, hoezo kun je dan beweren dat hij goed ingesteld stond? Kennelijk niet, hè?
 Want op het scherm staat natuurlijk niet welke tijd ik had ingesteld.
 Want op het scherm staat natuurlijk niet welke tijd ik had ingesteld. 

Bij het instellen van deze wekker gaat het niet alleen om de tijd, maar ook de intensiteit van het licht en het volume van het geluid. Kennelijk stonden die dan niet goed ingesteld.quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:35 schreef De_Brandweer het volgende:
[..]
wat een kutwekker heb je dandie van mij gaat gelukkig door tot ik em uitzet, anders zou ik gewoon bljiven ligegn
[..]
oh je hebt gelijk zegWant op het scherm staat natuurlijk niet welke tijd ik had ingesteld.
er stond: 08.30 als huidige tijd, en daar onder 08.00 als wekkertijd.

nou het licht stond op 'auw mn ogen' zo hardquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij het instellen van deze wekker gaat het niet alleen om de tijd, maar ook de intensiteit van het licht en het volume van het geluid. Kennelijk stonden die dan niet goed ingesteld.
 op 15 stond ie. en hij kan maximaal op 20.
 op 15 stond ie. en hij kan maximaal op 20.

Nou, dan zou ik licht en volume gewoon eens op de max zetten.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:00 schreef De_Brandweer het volgende:
[..]
nou het licht stond op 'auw mn ogen' zo hardop 15 stond ie. en hij kan maximaal op 20.

en als ik niet wakker word van het licht had ik net zo goed een normale wekker kunnen halen
 en als ik niet wakker word van het licht had ik net zo goed een normale wekker kunnen halen  

Het gaat er ook om hoe je wakker wordt. Het kan ook zijn dat je met je hoofd van de wekker afgewend ligt. Het kan ook zijn dat je er aan moet wennen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:07 schreef De_Brandweer het volgende:
nee ik ging om 12 uur naar bed
en ja ik zet het licht de volgende keer op hard, volume niet want ik haat wakker worden door geluiden als ik niet wakker word van het licht had ik net zo goed een normale wekker kunnen halen

Je kunt ook nog kijken of de lamp wel goed staat, dus dicht bij je bed en op of boven ooghoogte. Succes.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:07 schreef De_Brandweer het volgende:
nee ik ging om 12 uur naar bed
en ja ik zet het licht de volgende keer op hard, volume niet want ik haat wakker worden door geluiden als ik niet wakker word van het licht had ik net zo goed een normale wekker kunnen halen

dus ik moet met deze wekker de hele nacht met mijn hoofd richting de wekker liggen?quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Het gaat er ook om hoe je wakker wordt. Het kan ook zijn dat je met je hoofd van de wekker afgewend ligt. Het kan ook zijn dat je er aan moet wennen. En je moet opkankeren met die smilies.

Dat kan toch niet :S :S :S!!!!

de lamp staat naast mijn hoofdkussen op ooghoogte, dus dat kan het niet zijn. maar komende week probeer ik het wel op sterkte 20.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt ook nog kijken of de lamp wel goed staat, dus dicht bij je bed en op of boven ooghoogte. Succes.

Je kan de wekker aan de andere kant zetten. Ik vermoed dat veel mensen vaak naar dezelfde zijde toe slapen. Je kan er misschien ook aan wennen de andere kant op te liggen, ja. Ik denk dat wennen ook wel helpt, je bent misschien helemaal niet gewend in de winter door de zon gewekt te worden.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:17 schreef De_Brandweer het volgende:
[..]
dus ik moet met deze wekker de hele nacht met mijn hoofd richting de wekker liggen?

hoe doe jij dat dan?

Linkje?quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:33 schreef Isegrim het volgende:
Bij mij maakt het niet uit of ik er naartoe of er vanaf lig. In beide gevallen word ik wakker voor 't geluid begint. Mijn vriend lag er vanmorgen ook vanaf.
Ik heb al een paar uur problemen met Youtube (probeerde dat filmpje te kijken), o.a. geen geluid. Meer mensen hier last van?

Dit linkje. Maar ik heb het op dit moment met alle Youtube-filmpjes.quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:14 schreef SeLang het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=NYvaBVAtyHA
Wel een lekker popje

Ai, dan ligt het probleem vermoedelijk bij jou (w computer/verbinding), want hier doet 't filmpje het wel.quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit linkje. Maar ik heb het op dit moment met alle Youtube-filmpjes.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |