abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54179559
quote:
Kroonprins hekelt te luxe leefstijl
Lezersreacties op dit artikel (36) Reageer zelf
Prins Willem-Alexander zet de aanval in op de minderheid op deze aardbol met een luxe leefstijl.

Hij -zelf veel over de wereld reizend- zei in zijn lezing over watermanagement tijdens het staatsbezoek in India, dat er miljarden worden gespendeerd aan infrastructuur, zodat die groep hedonisten maar veel, vaak en ver kunnen vliegen.

De prins vroeg zich af of het 'echt te veel is gevraagd om die minderheid met een luxe leefstijl een bijdrage te laten leveren aan de toekomst van onze planeet'.

Hiermee treedt hij in de voetsporen van klimaatgoeroe Al Gore en het Intergouvernementele Panel voor Klimaatverandering (IPCC), die onlangs de Nobelprijs voor de Vrede kregen.

"Die rijke minderheid moet dit zien als een verzekeringspremie tegen een ramp die in het beste geval niet gebeurt, maar verwoestende effecten zal hebben op latere generaties, zelfs als de conservatieve voorspellingen van het IPCC uitkomen."
http://www.trouw.nl/hetni(...)lt_te_luxe_leefstijl

Het kabinet gebruikt het koningshuis als reclamezuil voor hun beleid, daar lijkt het nu steeds meer op.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:21:38 #2
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54179697
En verdorie weer een uitspraak waar ik het niet mee eens. Als ze niet oppassen wordt ik straks republikein
Pugna Pro Patria
pi_54179768
Omg de Kroonprins laakt zichzelf?

.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:25:21 #4
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_54179778
En dat zegt een gepamperde nietsnut die samen met zijn familie tientallen miljoenen per jaar opstrijkt.
Hahahaha

Beste grap die ik vandaag gehoord heb.

- weg -

[ Bericht 6% gewijzigd door Mutant01 op 26-10-2007 20:47:50 (doodsverwensing) ]
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_54179834
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:21 schreef Jurgen21 het volgende:
En verdorie weer een uitspraak waar ik het niet mee eens. Als ze niet oppassen wordt ik straks republikein
Lekker democratische gedachtegang heb je: als het Koningshuis zich achter de conservatieve beginselen schaart mogen ze blijven en anders niet.

Je vat nu eigenlijk precies samen waarom ik tegen (een machtig/invloedrijk) koningshuis ben. De burger moet namelijk zélf kunnen kiezen wie uitspraken waarover mag doen en wát hij mag zeggen. Nu heb je er totaal geen invloed op, en dat heeft niets met democratie te maken.

Maar het belangrijkste punt vind ik dat je er 100% zeker van moet zijn dat het staatshoofd door de meerderheid gesteund wordt. Verkiezingen tussen staatshoofden (iit een premierverkiezing) zie ik daarom wel zitten omdat een dergelijk systeem (dat een kandidaat 50% van de stemmen moet halen) ervoor zorgt dat het staatshoofd een relatief gematigde persoonlijkheid zal zijn die het midden en de gemene deler van alle Nederlanders zal op zoeken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54179931
Ik zie niet in waarom het Koningshuis geen politieke uitspraken zou mogen doen. (Afgezien van de lompe wetgeving die we daaromtrent in Nederland hebben)
Allah Al Watan Al Malik
pi_54180050
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet in waarom het Koningshuis geen politieke uitspraken zou mogen doen. (Afgezien van de lompe wetgeving die we daaromtrent in Nederland hebben)
Omdat het koningshuis veel (ook door de Grondwet) vastgelegde macht en invloed heeft. Daarbij vind ik het zeer twijfelachtig dat het koningshuis in feite gedegradeerd wordt tot een reclamezuil van het kabinet.

Overigens zijn er bij de zuiderburen precedenten voorhanden, daar kent men immers geen ministerieele verantwoordelijkheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:38:38 #8
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54180057
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

Maar het belangrijkste punt vind ik dat je er 100% zeker van moet zijn dat het staatshoofd door de meerderheid gesteund wordt. Verkiezingen tussen staatshoofden (iit een premierverkiezing) zie ik daarom wel zitten omdat een dergelijk systeem (dat een kandidaat 50% van de stemmen moet halen) ervoor zorgt dat het staatshoofd een relatief gematigde persoonlijkheid zal zijn die het midden en de gemene deler van alle Nederlanders zal op zoeken.
Ik mag hopen dat je het hier over een representatieve functie hebt?

En voor TS: wat heeft ons kabinet hier mee te maken? Dit is eerder een reclamezuil-actie voor de internationale klimaatlobby
pi_54180090
Mensen die hier weer meteen commentaar moeten leveren, behoren jullie bij de groep hedonisten die willem hier aanspreekt.

Ik ben heel benieuwd in welke context wille dit gezegd heeft, want ook dit zal wel weer een zinsnede zijn die uit zijn verband getrokkken wordt zijn, met dank aan de o zo objectieve media.
pi_54180165
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat het koningshuis veel (ook door de Grondwet) vastgelegde macht en invloed heeft. Daarbij vind ik het zeer twijfelachtig dat het koningshuis in feite gedegradeerd wordt tot een reclamezuil van het kabinet.

Overigens zijn er bij de zuiderburen precedenten voorhanden, daar kent men immers geen ministerieele verantwoordelijkheid.
Nou, een enorme macht en invloed heeft het koningshuis..... NOT. De functie van het koningshuis is puur ceremonieel. Bovendien vraag ik me af hoe je erbij komt dat deze uitspraak gedaan zou zijn in opdracht van het kabinet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:46:00 #11
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54180219
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:38 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je het hier over een representatieve functie hebt?

En voor TS: wat heeft ons kabinet hier mee te maken?
Het is gezegd tijdens een staatsbezoek. En bij staatsbezoeken (waar het koningshuis bij betrokken is) is altijd een handtekening nodig van het Kabinet der Koningin en het Kabinet.
Sowieso wordt elke speech(itt een spontane uitspraak uiteraard) gecheckt door Algemene Zaken en voorzien van goedkeuring door in dit geval Cramer (valt onder haar portefieulle) en Balkenende.
quote:
Dit is eerder een reclamezuil-actie voor de internationale klimaatlobby
Dat ook, maar daar afficheert dit kabinet zich toch mee?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54180254
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou, een enorme macht en invloed heeft het koningshuis..... NOT. De functie van het koningshuis is puur ceremonieel.
Blijkbaar niet....dit is geen ceremonie, dit is politiek. Als je vindt dat het koningshuis ceremonieel is moet je niet willen dat ze zich met inhoudelijke politiek bemoeien, want dan zijn ze niet puur ceremonieel meer.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:48:51 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54180291
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou, een enorme macht en invloed heeft het koningshuis..... NOT. De functie van het koningshuis is puur ceremonieel. Bovendien vraag ik me af hoe je erbij komt dat deze uitspraak gedaan zou zijn in opdracht van het kabinet.
Je weet dat dit niet waar is, check de grondwet bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:50:52 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54180334
Behalve de grotendeels in de Grondwet vastgelegde macht heeft ze ook nog veel invloed, waar dit stuk een kleine indruk van geeft:

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54180382
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:47 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Blijkbaar niet....dit is geen ceremonie, dit is politiek. Als je vindt dat het koningshuis ceremonieel is moet je niet willen dat ze zich met inhoudelijke politiek bemoeien, want dan zijn ze niet puur ceremonieel meer.
Dit valt buiten hun functie, je weet dus niet op welke titel dit gezegd is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54180394
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je weet dat dit niet waar is, check de grondwet bijvoorbeeld.
Lees jij de Grondwet anders eens, ik lees hem wekelijks.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54180435
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, da's een leuke. "Ik zei dit als mens, niet als prins!". Zo ken ik er nog tien.

Volgens mij zei hij dit in India tijdens een staatsbezoek, niet op vakantie of zo...dat zegt wel iets.
pi_54180519
Voordat we hier een discussie krijgen wat er zoal in de Grondwet staat moeten we niet aan het feit voorbij gaan, dat het koningshuis geen verantwoording voor uitspraken hoeft af te leggen. De minister(-president) is verantwoordelijk.
Het staat buiten kijf, dat gegeven die omstandigheid het koningshuis uiterst terughoudend moet zijn wat betreft politieke uitspraken (, zoals dat immer het geval is geweest).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54180539
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:55 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, da's een leuke. "Ik zei dit als mens, niet als prins!". Zo ken ik er nog tien.

Volgens mij zei hij dit in India tijdens een staatsbezoek...dat zegt wel iets.
Het is een leuke, maar het is wedegelijk een verschil. Je moet eenmaal accepteren dat de prins ook een mens is en dat hij tevens een mening heeft over bepaalde zaken. Neutraliteit in deze bestaat niet. Of je moet overal je mond over houden en alleen praten over hoe lief je kinderen wel niet zijn. Ik juig dit soort uitspraken toe, van mij mag hij dat wel vaker doen, dan zien we de prins niet slechts als een plastic figuur.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54180541
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lekker democratische gedachtegang heb je: als het Koningshuis zich achter de conservatieve beginselen schaart mogen ze blijven en anders niet.
Dat sluit dan mooi aan bij het feit dat een koningshuis een niet-democratisch instituut is.
pi_54180548
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:58 schreef damian5700 het volgende:
Voordat we hier een discussie krijgen wat er zoal in de Grondwet staat moeten we niet aan het feit voorbij gaan, dat het koningshuis geen verantwoording voor uitspraken hoeft af te leggen. De minister(-president) is verantwoordelijk.
Het staat buiten kijf, dat gegeven die omstandigheid het koningshuis uiterst terughoudend moet zijn wat betreft politieke uitspraken (, zoals dat immer het geval is geweest).
Dat was inderdaad de achterlijke regeling waar ik eerder op doelde Juist die regeling zorgt er namelijk voor dat elke uitspraak van de prins of van het koningshuis een politieke uitspraak is.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:02:01 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54180576
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:58 schreef damian5700 het volgende:
Dat verhinderd evenwel niet dat men het koningshuis kam transformeren tot een 120 miljoen euro kostende reclamecampagne: de premier zal de prins immers blijven dekken en de Kamer dekt weer de premier zodat men vrolijk verder kan gaan met de waardigheid van het koningshuis bij het grofvuil zetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54180602
Nogmaals, waaruit blijkt dat dit een verlengde is van een reclamecampagne van het kabinet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_54180645
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad de achterlijke regeling waar ik eerder op doelde Juist die regeling zorgt er namelijk voor dat elke uitspraak van de prins of van het koningshuis een politieke uitspraak is.
Geef Thorbecke daarvan maar de schuld.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:05:54 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54180649
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:59 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat sluit dan mooi aan bij het feit dat een koningshuis een niet-democratisch instituut is.
Sorry, maar wat jij en Jurgen voor ogen hebben slaat natuurlijk ook nergens op. 120 miljoen door de plee spoelen alleen maar om de conservatieve minderheid een strakke plasser te laten krijgen.

Nee, dat ik vind dat het Koningshuis nu verkeerd bezig is heeft niets te maken of ik het met hem eens ben (ik ben het dit keer met hem eens) maar gewoon puur vanwege het feit dat het koningshuis hier niet voor bedoeld is en ik sowieso moeite heb met erfelijke macht en invloed (nogmaals: voer het Zweedse systeem in waarbij Koningshuisleden zich puur bezig houden met lintjesknippen en ik ben tevreden).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54180656
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Nogmaals, waaruit blijkt dat dit een verlengde is van een reclamecampagne van het kabinet?
Gewoon, dat gehuil over de minderheid die meerderheid van de aarde gebruikt is standaard links geblaat.
pi_54180694
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat verhinderd evenwel niet dat men het koningshuis kam transformeren tot een 120 miljoen euro kostende reclamecampagne: de premier zal de prins immers blijven dekken en de Kamer dekt weer de premier zodat men vrolijk verder kan gaan met de waardigheid van het koningshuis bij het grofvuil zetten.
In theorie zou het kunnen, maar ik acht dit niet geloofwaardig.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:08:46 #28
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54180719
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Optelsom van dingen (zie het eerder Maxima-akkefietje enz.). De Kroonprins houdt zich al tien jaar bezig met watermanagement en uitgerekend nu doet hij dit soort krasse uitspraken.

Maar goed, ik hou me voorlopig even gedeisd, m'n punt is helder en meer heb ik voorlopig niet te zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:10:17 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54180747
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In theorie zou het kunnen, maar ik acht dit niet geloofwaardig.
Het is méér dan een theorietje. Het koningshuis is razend populair en daarom de 120 miljoen dubbel en dwars waard. 30 seconden gepraat van Willem Alexander op TV is tien maal effectiever dan 30 seconden een pratend gereformeerd hoofd zien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54180888
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:06 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Gewoon, dat gehuil over de minderheid die meerderheid van de aarde gebruikt is standaard links geblaat.
Zou het niet gewoon kunnen dat het Koningshuis links georienteerd is?
Allah Al Watan Al Malik
pi_54181294
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is een leuke, maar het is wedegelijk een verschil. Je moet eenmaal accepteren dat de prins ook een mens is en dat hij tevens een mening heeft over bepaalde zaken.
Nergens zeg ik dat de prins geen mens is en nergens zeg ik dat hij geen mening heeft. Ga geen argumenten verzinnen om ze vervolgens te verwerpen. Dat vertroebelt de discussie.
quote:

Neutraliteit in deze bestaat niet. Of je moet overal je mond over houden en alleen praten over hoe lief je kinderen wel niet zijn.
Je zegt zelf dat hij slechts een ceremoniële taak heeft. Als hij slechts een ceremoniële taak heeft, en geen polititieke, zal hij zich zeker in zijn rol als prins op een staatsbezoek niet met de politiek moeten bemoeien. Je spreekt jezelf nogal tegen....
quote:

Ik juig dit soort uitspraken toe, van mij mag hij dat wel vaker doen, dan zien we de prins niet slechts als een plastic figuur.
Jij ziet de prins slechts in zijn ceremoniële functie...hoe plastic wil je het hebben....Juich je het ook toe als de prins een mening uit die toevallig niet de jouwe is? Wat als WimLex plots Wilders' politiek begint aan te moedigen? Dan juich jij dat toe?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:19:39 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54181950
En toen was het stil...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54182024
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou het niet gewoon kunnen dat het Koningshuis links georienteerd is?
Misschien, en in dat geval mogen ze opknarren.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:38:38 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54182253
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:24 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Misschien, en in dat geval mogen ze opknarren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54182355
Maar goed, ik denk niet dat zo oprecht "links" zijn. Wat eerder het geval is, is dat ze 1) zo in een gouden kooi leven dat ze geen binding hebben met de maatschappij en dat dus 2) ze volledig afhankelijk zijn van hun politiek gekleurde adviseurs. Dat leid dus onvermijdelijk tot de conclusie dat ze op basis van hun gekleurde adviezen daadwerkelijk menen verstandige dingen te zeggen.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:48:43 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54182431
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar goed, ik denk niet dat zo oprecht "links" zijn. Wat eerder het geval is, is dat ze 1) zo in een gouden kooi leven dat ze geen binding hebben met de maatschappij en dat dus 2) ze volledig afhankelijk zijn van hun politiek gekleurde adviseurs. Dat leid dus onvermijdelijk tot de conclusie dat ze op basis van hun gekleurde adviezen daadwerkelijk menen verstandige dingen te zeggen.
Als jij de legitimiteit van het Koningshuis afhankelijk wil maken van hun roodheid dan is dat jouw keuze maar ik ga daar niet in mee.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54182603
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:40 schreef Autodidact het volgende:
Nergens zeg ik dat de prins geen mens is en nergens zeg ik dat hij geen mening heeft. Ga geen argumenten verzinnen om ze vervolgens te verwerpen. Dat vertroebelt de discussie.
Het was geen argument, het was een statement. Of ben je weer van plan de argumenten zelf te gaan benoemen ipv inhoudelijk te reageren?
quote:
Je zegt zelf dat hij slechts een ceremoniële taak heeft. Als hij slechts een ceremoniële taak heeft, en geen polititieke, zal hij zich zeker in zijn rol als prins op een staatsbezoek niet met de politiek moeten bemoeien. Je spreekt jezelf nogal tegen....
Nee ik spreek mezelf niet nogal tegen. De prins heeft in zijn hoedanigheid als prins een ceremoniele taak, maar hij is naast prins ook een mens. Vandaar ook mijn opmerking in WELKE HOEDANIGHEID hij deze uitspraak heeft gedaan. Nogal vreemd dat je dat nu overziet, terwijl je er daarnet nog op reageerde.
quote:
Jij ziet de prins slechts in zijn ceremoniële functie...hoe plastic wil je het hebben....Juich je het ook toe als de prins een mening uit die toevallig niet de jouwe is? Wat als WimLex plots Wilders' politiek begint aan te moedigen? Dan juich jij dat toe?
Ik zie de prins inderdaad als prins slechts een ceremoniele functie hebben. En ik juich inderdaad openheid toe, dat betekend dat ik graag zie wat voor vlees we in de kuip hebben en dus wat voor SOORT MENS de prins is. JUIST als blijkt dat WimLeX Wilders politiek begint aan te moedigen zie je wat voor soort persoon het is. Dat is zeer belangrijk. Liever dat dan een prins die als persoon achter de schermen allerlei dingen uitvreet, terwijl dat voor de schermen niet bekend is. De enige die op dit moment politiek en koningshuis een geheel maken, zijn de mensen die zeggen dat het koningshuis geen politiek statement mag maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_54182799
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het was geen argument, het was een statement. Of ben je weer van plan de argumenten zelf te gaan benoemen ipv inhoudelijk te reageren?
. Een uitspraak die nergens voor nodig was omdat ik het niet verdedig. Ik kan hier ook wel gaan zeggen: "maar appels zijn niet paars!!!!"...relevantie is 0. Dat bedoelde ik. We bespreken hier niet of WimLex een mens is en of WimLex een mening heeft; daar zijn we het over eens. We hebben het er over of het wenselijk is dat onze prins politieke uitspraken doet.
quote:

Nee ik spreek mezelf niet nogal tegen. De prins heeft in zijn hoedanigheid als prins een ceremoniele taak, maar hij is naast prins ook een mens. Vandaar ook mijn opmerking in WELKE HOEDANIGHEID hij deze uitspraak heeft gedaan. Nogal vreemd dat je dat nu overziet, terwijl je er daarnet nog op reageerde.
In welke hoedanigheid? In die van prins op staatsbezoek. Niet als vakantieganger, niet als stemmer, niet als vader en niet als zoon. Publiekelijk is hij slechts prins en op staatsbezoek vertegenwoordigt hij zelfs een land. Niet alleen zichzelf. Als prins kun je bepaalde dingen nou eenmaal niet doen, ook al zou je dat willen.
quote:

Ik zie de prins inderdaad als prins slechts een ceremoniele functie hebben. En ik juich inderdaad openheid toe, dat betekend dat ik graag zie wat voor vlees we in de kuip hebben en dus wat voor SOORT MENS de prins is. JUIST als blijkt dat WimLeX Wilders politiek begint aan te moedigen zie je wat voor soort persoon het is. Dat is zeer belangrijk. Liever dat dan een prins die als persoon achter de schermen allerlei dingen uitvreet, terwijl dat voor de schermen niet bekend is.
Liever een prins die achter de schermen niks uitvreet (en daar de macht niet toe heeft) en ook voor de schermen zich bij zijn leest houdt - zoals jij zegt: ceremonieel. Als WimLex achter de schermen niks kan uitvreten zal het me worst wezen hoe hij over politiek denkt. Ik wil niet dat het een ongekozen politicus wordt....en die kans loop je als hij zich inhoudelijk met politiek kan bemoeien.

Er staat iets meer op het spel dan "dan weet je welk vlees je in de kuip hebt". Het gaat erom of je politiek democratisch doet of via bloedlijnen.

Die hoofdletters zijn niet nodig hoor, ik kan zo ook wel lezen...

Aan de andere kant trouwens...zodra de prins zich met politiek bezig gaat houden zaagt hij aan zijn eigen poten omdat hij op een gegeven moment afgrijsen wekt bij het gepeupel. Dat is zo'n ramp nog niet....

[ Bericht 1% gewijzigd door Autodidact op 26-10-2007 17:01:09 ]
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:24:30 #39
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54182997
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kroonprins is geen negen-tot-vijf baan; net zoals bij ministers ben je vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week kroonprins en daarbij hoort ook dat je geen openlijke politieke uitspraken doet.
pi_54184164
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:03 schreef Mutant01 het volgende:Nogmaals, waaruit blijkt dat dit een verlengde is van een reclamecampagne van het kabinet?
Nergens uit. Die uitspraak ligt in het verlengde van het onderwerp waar Willem-Alexander zich al lang mee bezig houdt, dus dat zou niemand moeten verbazen. Af en toe is hij een beetje dom, maar niet dit keer

Dat hele gedoe met de ministeriele verantwoordelijk is sowieso compleet achterhaald -- er was maar één fraudeur, en dat was Bernhard, het is kortzichtig om vanwege diens fouten en tekortkomingen het hele koninklijk huis in zo'n strakke dwangbuis te dwingen dat alles wat zij zeggen moet worden voorgelegd aan deze of gene minister. Bovendien, als je het koninklijk huis slechts een puur ceremoniele rol wil geven, krijgen critici die beweren dat het koninklijk huis slechts een uithandbord is voor het regeringsbeleid gelijk.

Zolang wij een monarchie zijn, lijkt het mij verstandig het koninklijk huis ook voldoende vrijheden te geven om de invloed die uit hun positie voortkomt ook daadwerkelijk te gebruiken. Je kunt een legitieme discussie voeren over de voor- en nadelen vna een monarchie ten opzichte van een republiek, maar een puur ceremonieel koninklijk huis is echt een waardeloos compromis dat resulteerd in de slechtste oplossing.
pi_54185659
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:25 schreef MrX1982 het volgende:
Omg de Kroonprins laakt zichzelf?

.
Ik vind het ook wel hilarisch
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:01:20 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_54185948
Ongeacht de wenselijkheid van zijn uitspraak, en eventuele kleur die je zou willen koppelen aan die uitsrpaak, vind ik dat 'ie gewoon een punt heeft. Een oproep van de ene rijke aan de andere, mocht je het buiten het Nederlands politiek kader willen plaatsen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_54185962
Prins pils moet zijn muil houden, gewoon lintjes doorknippen en voor de rest je bek houden!!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:22:29 #44
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_54186344
Lees het geposte krantenartikel maar, dat ik volledig onderschrijf.

De Koningin is allesbehalve ceremonieel, het is een ijskoude tante die iedere minister graag een kant op wil sturen. Ze praat iedere week met de MP, dus ze heeft heel erg veel invloed. Want 3/4 van de heren is niet opgewassen tegen het verbale vuur van Trix.

Dus laten ze veel dingen zo als het anders betekent dat Trix ontzettend zuur wordt en je tegen gaat werken. Ze heeft er ook persoonlijk voor gezorgd dat Elco Brinkman is afgeserveerd omdat zijn vrouw artistieker was dan Trix en ze haar haatte als toekomstige premiersvrouw.

Ik hoop dat WimLex pas echt ceremonieel wordt dan, ik kan me niet voorstellen dat hij ministers doet sidderen zoals zijn moeder. Dan wordt hij de laatste koning, voor het uitroepen van de Republiek!
pi_54186855
Aldus Prins Pils: do as I say, don't do as I do...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:25:07 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54187543
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:22 schreef Perico het volgende:
Lees het geposte krantenartikel maar, dat ik volledig onderschrijf.

De Koningin is allesbehalve ceremonieel, het is een ijskoude tante die iedere minister graag een kant op wil sturen. Ze praat iedere week met de MP, dus ze heeft heel erg veel invloed. Want 3/4 van de heren is niet opgewassen tegen het verbale vuur van Trix.

Dus laten ze veel dingen zo als het anders betekent dat Trix ontzettend zuur wordt en je tegen gaat werken. Ze heeft er ook persoonlijk voor gezorgd dat Elco Brinkman is afgeserveerd omdat zijn vrouw artistieker was dan Trix en ze haar haatte als toekomstige premiersvrouw.

Ik hoop dat WimLex pas echt ceremonieel wordt dan, ik kan me niet voorstellen dat hij ministers doet sidderen zoals zijn moeder. Dan wordt hij de laatste koning, voor het uitroepen van de Republiek!
Heb je daar een bron voor? Volgens mij zag Beatrix Brinkman gewoon niet zo zitten als premier.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54187837
Het koningshuis moet zich vooral (kunnen) uitspreken - iedereen heeft tenslotte een onderbuik - en het is daarom goed de status van die mensen om te zetten in een louter ceremoniële. Vive la republique!
pi_54187968
De man heeft toch ook gewoon gelijk ? Er is ook weinig politiek aan z'n uitspraken. Het is pas zwakzinnig als je gaat ontkennen dat een fractie van de wereldbevolking verantwoordelijk is voor alle ellende op deze aardkloot.
pi_54188472
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:46 schreef gelly het volgende:

De man heeft toch ook gewoon gelijk ? Er is ook weinig politiek aan z'n uitspraken.
Hoe je het wendt of keert en hoe zeer jij vindt hij gelijk heeft, dit is een politieke uitspraak:
quote:
De prins vroeg zich af of het 'echt te veel is gevraagd om die minderheid met een luxe leefstijl een bijdrage te laten leveren aan de toekomst van onze planeet'
Het gaat hier om conceptmaatregelen.
quote:

Het is pas zwakzinnig als je gaat ontkennen dat een fractie van de wereldbevolking verantwoordelijk is voor alle ellende op deze aardkloot.
Of hij gelijk heeft of niet is irrelevant bij de vraag of een politieke uitspraak van de kroonprins gewenst is. En wie weet heeft WimLex over een week een idee waar gelly het niet zo mee eens is en over tien jaar moet deze ongekozen machthebber elke wet ondertekenen wil het geldig zijn.

Je hebt twee opties: of je neemt die man zijn macht af en hij mag zeggem wat hij wil, of je laat hem zijn macht hebben maar hij heeft zijn mond te houden. De derde optie is dat je feitelijk een politiek hoofd hebt zonder volksmandaat (zoals bij alle politieke vorsten). Dat hebben we wel vaarwel gezegd dacht ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door Autodidact op 26-10-2007 20:41:48 ]
pi_54188676
quote:
Het is pas zwakzinnig als je gaat ontkennen dat een fractie van de wereldbevolking verantwoordelijk is voor alle ellende op deze aardkloot.
Tuurlijk joh...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')