abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54163315
[Edit:MBO Studenten hebben blijkbaar ook hun lolletje gehad.]

[ Bericht 93% gewijzigd door Piovan op 25-10-2007 18:41:42 ]
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:41:41 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_54163379
oefenen in een zweefmolen
Long live music.
pi_54163424
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:41 schreef MASD het volgende:
Hij's fijn, maar ontopic ajb.
pi_54163467
Gewoon ballen hebben en zeggen. Jij betaald toch..
pi_54163484
kan iemand die foto weer posten? heb em een tijdje niet meer gezien.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54163493
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:41 schreef MASD het volgende:
!
pi_54163543
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:46 schreef Flashwin het volgende:
kan iemand die foto weer posten? heb em een tijdje niet meer gezien.
pi_54163574
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:48 schreef CySt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_54163575
Je hebt één lesje gehad en weet nu al te vertellen dat je je daarop doodrijdt?

Doe eens niet zo mieterig. Na één les kun je dat ding nog niet goed onder controle hebben. Haal gewoon dat rijbewijs als je je vader daar een groot plezier mee doet. Later zul je er zelf ook plezier van hebben. Als over 10 jaar overal 24/7 file staat ben je maar wát blij dat je lekker overal tussendoor kunt rijden zonder al te veel vertraging. En buiten dat, motorrijden is gewoon leuk

Uitspraken als "ik weet zeker dat ik me doodrij op zo'n ding" gaan natuurlijk helemaal nergens over
pi_54163626
Het is ook helemaal niet verstandig om meteen na je autorijbewijs je motorrijbewijs te willen halen. Ga eerst eens een jaartje autorijden, totdat je zo ervaren bent dat je er niet meer bij hoeft na te denken en geen moeite meer hebt met ingewikkelde verkeerssituaties. Wellicht ga je je dan veilig voelen op een motor.
pi_54163632
Het niveau is hier ook niks gestegen....:)
pi_54163633
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_54163640
En daarnaast, als je in zo'n gevaarlijke zweefmolen durft, dan moet motorrijden al helemaal geen probleem zijn.
pi_54163673
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Het is ook helemaal niet verstandig om meteen na je autorijbewijs je motorrijbewijs te willen halen. Ga eerst eens een jaartje autorijden, totdat je zo ervaren bent dat je er niet meer bij hoeft na te denken en geen moeite meer hebt met ingewikkelde verkeerssituaties. Wellicht ga je je dan veilig voelen op een motor.
Daar valt opzich ook wat voor te zeggen ja...
Tussen m'n auto en motorrijbewijs zat ongeveer 2 jaar. In die twee jaar heb ik voldoende rijervaring opgedaan om niet meer 'onzeker' rond te rijden op een motor. Een beetje inzicht is inderdaad wel vereist, omdat je niet zomaar op elke gewenste plek boven op je remmen kan staan. In een bocht hard remmen is dan ook niet verstandig op de motor
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2007 @ 17:57:04 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54163736
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:49 schreef Sm0keZ het volgende:
Je hebt één lesje gehad en weet nu al te vertellen dat je je daarop doodrijdt?

Doe eens niet zo mieterig. Na één les kun je dat ding nog niet goed onder controle hebben. Haal gewoon dat rijbewijs als je je vader daar een groot plezier mee doet. Later zul je er zelf ook plezier van hebben. Als over 10 jaar overal 24/7 file staat ben je maar wát blij dat je lekker overal tussendoor kunt rijden zonder al te veel vertraging. En buiten dat, motorrijden is gewoon leuk

Uitspraken als "ik weet zeker dat ik me doodrij op zo'n ding" gaan natuurlijk helemaal nergens over
Je kan wel met termen al s mieterig gaan gooien en zeggen dat hij vooral door moet rijden maar daar heb je natuurlijk niets aan. Hij voelt zich onveilig en juist daardoor is het aannemelijker dat hij in de problemen komt, de meeste situaties op de motor los je op door snel te reageren en meestal gas bij te geven terwijl iemand die er niet lekker opzit eerder zal verkrampen.

TS moet dus of stoppen (hoe die dat z'n pa gaat vertellen is meer iets voor R&P) of zorgen dat dat gevoel van onveiligheid weggaat. Met dat laatste kan ik helaas niet helpen, ik ben zo ongeveer opgegroeid op tweewielers en voel me dus kiplekker op wat voor (motor)fiets dan ook maar ik kan wel zeggen dat het geen goed idee is te gaan rijden als je geen vertrouwen hebt in jezelf. Misschien eerst heel intensief oefenen op afgesloten terrein zodat je zeker weet dat je de motor in bedwang kan houden in de meeste situaties?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_54163840
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:57 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Je kan wel met termen al s mieterig gaan gooien en zeggen dat hij vooral door moet rijden maar daar heb je natuurlijk niets aan. Hij voelt zich onveilig en juist daardoor is het aannemelijker dat hij in de problemen komt, de meeste situaties op de motor los je op door snel te reageren en meestal gas bij te geven terwijl iemand die er niet lekker opzit eerder zal verkrampen.

TS moet dus of stoppen (hoe die dat z'n pa gaat vertellen is meer iets voor R&P) of zorgen dat dat gevoel van onveiligheid weggaat. Met dat laatste kan ik helaas niet helpen, ik ben zo ongeveer opgegroeid op tweewielers en voel me dus kiplekker op wat voor (motor)fiets dan ook maar ik kan wel zeggen dat het geen goed idee is te gaan rijden als je geen vertrouwen hebt in jezelf. Misschien eerst heel intensief oefenen op afgesloten terrein zodat je zeker weet dat je de motor in bedwang kan houden in de meeste situaties?
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, daar niet van...
Wat ik probeer duidelijk te maken; Natuurlijk loop je tijdens je eerste rijles te prutsen op zo'n ding. Als je nooit eerder op iets soortgelijks hebt gereden kan het ook erg lastig zijn. Ik weet dan ook bijna zeker dat TS zich een stuk veiliger zal voelen na nog eens 20 lessen (als hij dat al nodig heeft). Hij heeft de motor dan beter onder controle, heeft hopelijk meer inzicht en voelt zich daardoor uiteindelijk ook wat minder onveilig.

Of TS ermee door wil gaan is natuurlijk zijn eigen keuze. Ik probeer alleen te motiveren om het wél te doen. Je kunt na je rijbewijs eventueel nog een aantal voortgezette rijopleidingen volgen, die behoorlijk wat verder gaan dan de standaard rijlessen. Ik heb ze zelf nog niet gevolgd, maar ben wel van plan dit nog te gaan doen. (Wil binnenkort het circuit op, maar wat extra behendigheid is natuurlijk nooit weg )
pi_54163927
Dit was Piovan overigens aan het begin van zijn eerste les toen hij nog vol goede moed op de motor klom. (Wat een leuk matje trouwens in je nek, is dat nieuw?)

pi_54164151
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:39 schreef Piovan het volgende:
Voor de mensen die zich afvroegen waar ik uithing, nee ik was niet dood, maar had belangrijke dingen te doen zoals toelatingen op de universiteit en mijn autorijbewijs halen, wat ook allebei goed gelukt is.

Al ver voor ik bezig was met rijlessen wou mijn vader nadat ik het rijbewijs had, samen met hem voor het motorrijbewijs gaan, hij betaalde dus ja, ik vond het wel goed. Deze week voor de eerste keer een lesje gehad, met wat slalommen en een stukje op een weg zonder veel verkeer. Alleen ik voel me totaal niet veilig op dat ding, en heb geen zin om door te gaan, omdat ik zeker weet dat ik me daarop dood rij.

Hoe leg ik hem dat nu uit? Hij praat over niks anders, en vertelde dat ik goed ging etc. Het probleem is denk ik als ik zeg dat ik niet wil dat hij me niet meer wil spreken ofzo, want dit was zijn plan, al zeker voor 4 of 5 jaar.

Hoe leg ik hem dit het beste uit?
Jongen alsjeblieft... dat eeuwige zielige gedoe van "ik rij me dood".... wat een gelul... hoe ga je je doodrijden dan ? Ik heb nog nooit een motorrijder gezien die ineens vanuit het niets op ze bek ging hoor.

Ik rij zelf 1 jaar motor, en daar gaan flinke snelheden mee gepaard, tot 260+... en als je gewoon je kop erbij houd, ga jij echt niet eens onderuit..
pi_54164257
Piovan !
pi_54164277
Hij zou wel even naar Utrecht toe komen en me klappen geven, toen lekte die foto van hem uit...
pi_54164301

aaaaaargh, het is zo eng papa !
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_54164346
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:48 schreef CySt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

wheeeeeh
pi_54164547
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]

!
pi_54164671
quote:
[ afbeelding ]

donderdag 25 oktober 2007 @ 18:38:22 #25
165512 MASD
Music is dead.
pi_54164702
quote:
[ afbeelding ]

hij is goed!
Long live music.
pi_54171411
OP verwijderd !
pi_54195810
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 23:08 schreef Flashwin het volgende:
OP verwijderd !
En niemand heeft hem gequote. .
pi_54197103
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:11 schreef CySt het volgende:

[..]

Fok!Regel nummer #1:
quote de OP in huilie-topics, voor je het weet is 'ie weg...

maargoed, 't blijft een goed topic, ondanks de missende OP, maarja wat wil je in een piovan bash topic
pi_54199164
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 02:11 schreef CySt het volgende:

[..]

Ohneej?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:27:01 #30
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_54199271

PWND
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:27:59 #31
165512 MASD
Music is dead.
pi_54199284
stakker
Long live music.
pi_54199307
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Gast
Ik heb als eerst mijn motor rijbewijs gehaald, dat deed ik dan ook nog is sneller dan voor de auto

Sterker nog ik voelde me veiliger en fijner op de motor, dan in de auto.
Op de motor kun je zoveel meer overzien en wordt je zicht niet verkleind door die raambalken...
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_54200134
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:30 schreef Cageon het volgende:

[..]

Gast
Ik heb als eerst mijn motor rijbewijs gehaald, dat deed ik dan ook nog is sneller dan voor de auto
Waarom lach je me uit? Ook rij-instructeurs delen mijn standpunt hoor; sterker nog, het was mijn eigen instructeur die me destijds vertelde een jaar te wachten als ik motorrijlessen zou willen gaan nemen.

De reden is ook makkelijk te bedenken: een motor heeft geen dubbele bediening, dus als jij iets fout doet kan de instructeur niet op de rem trappen. Als je al een autorijbewijs hebt mag je ervan uitgaan dat je (bijvoorbeeld) geen fietsers meer over het hoofd ziet, en remmen door de instructeur dus als het goed is niet nodig is.
pi_54200196
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Waarom lach je me uit? Ook rij-instructeurs delen mijn standpunt hoor; sterker nog, het was mijn eigen instructeur die me destijds vertelde een jaar te wachten als ik motorrijlessen zou willen gaan nemen.

De reden is ook makkelijk te bedenken: een motor heeft geen dubbele bediening, dus als jij iets fout doet kan de instructeur niet op de rem trappen. Als je al een autorijbewijs hebt mag je ervan uitgaan dat je (bijvoorbeeld) geen fietsers meer over het hoofd ziet, en remmen door de instructeur dus als het goed is niet nodig is.
Omdat je op een motor een fietser ook minder snel over het hoofd ziet.
Ow en dubbele bediening is wel mogelijk, niemand gebruikt het alleen.

En de reden daarvoor ligt volgens mij bij het feit dat ze zonder dubbele bediening 2 of meer leerlingen tegelijk les kunnen geven.
pi_54200362
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:20 schreef Cageon het volgende:

[..]

Omdat je op een motor een fietser ook minder snel over het hoofd ziet.
Ow en dubbele bediening is wel mogelijk, niemand gebruikt het alleen.
Maar goed, die fietser was een voorbeeld. Andere dingen waarvoor instructeurs nogal eens moeten remmen is het niet op tijd inschatten van gevaar (vrachtwagen die stil gaat staan en alarmlichten aandoet - kans dat hij zijn linkerportier opengooit op het moment dat jij hem inhaalt), geen voorrang verlenen ("hoezo rechtdoor op dezelfde weg, er zit toch een bocht in?") en te snel willen in onoverzichtelijke situaties (bv. bochten in woonerven).

Natuurlijk kan de instructeur via je radiosysteem roepen "remmen!" maar dan duurt het minstens een seconde langer voor je daadwerkelijk remt. En dat kan net een seconde te laat zijn.
pi_54200468
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Maar goed, die fietser was een voorbeeld. Andere dingen waarvoor instructeurs nogal eens moeten remmen is het niet op tijd inschatten van gevaar (vrachtwagen die stil gaat staan en alarmlichten aandoet - kans dat hij zijn linkerportier opengooit op het moment dat jij hem inhaalt), geen voorrang verlenen ("hoezo rechtdoor op dezelfde weg, er zit toch een bocht in?") en te snel willen in onoverzichtelijke situaties (bv. bochten in woonerven).

Natuurlijk kan de instructeur via je radiosysteem roepen "remmen!" maar dan duurt het minstens een seconde langer voor je daadwerkelijk remt. En dat kan net een seconde te laat zijn.
ik vind niet dat het een reden is om NIET direct te gaan lessen, that's all.
Tuurlijk heb je wel een punt, maar soms vraag ik me af of het wel wat uitmaakt dat mensen ervaring op de weg hebben, die rijden soms/vaak nog
pi_54200528
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:37 schreef Cageon het volgende:

[..]

ik vind niet dat het een reden is om NIET direct te gaan lessen, that's all.
Tuurlijk heb je wel een punt, maar soms vraag ik me af of het wel wat uitmaakt dat mensen ervaring op de weg hebben, die rijden soms/vaak nog
Je hebt inderdaad mensen die na hun examen alles weer verleerd lijken te zijn. Maar om op TS terug te komen: de kans dat hij zich veilig voelt in het verkeer op een motor zal ws. groter zijn als hij er eerst wat auto-ervaring op heeft zitten, denk je niet? Ik denk dat sowieso in het algemeen geldt dat als je kan autorijden met - bij wijze van spreken - een vinger in je neus, je minder motorrijlessen nodig gaat hebben dan als je je nog bij elke bocht moet afvragen in welke versnelling je hem gaat nemen.
pi_54200642
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad mensen die na hun examen alles weer verleerd lijken te zijn. Maar om op TS terug te komen: de kans dat hij zich veilig voelt in het verkeer op een motor zal ws. groter zijn als hij er eerst wat auto-ervaring op heeft zitten, denk je niet? Ik denk dat sowieso in het algemeen geldt dat als je kan autorijden met - bij wijze van spreken - een vinger in je neus, je minder motorrijlessen nodig gaat hebben dan als je je nog bij elke bocht moet afvragen in welke versnelling je hem gaat nemen.
Waarschijnlijk wel, kheb de OP niet kunnen lezen ik was te laat
Mijn voordeel was dat ik al 2+ jaar schakel had gereden en een aantal keren de motor van vaders mocht misbruiken

Maar als ik t goed had gelezen deed TS "Stuntelig"?
ervaring in de auto helpt daar niet bij, ik herinner mij nog een mede lesser die het presteerde om zowat om te donderen bij de lesschool de hoek om. Had al 10+ lessen achter de kiezen en aantal jaren zijn rbw.

Maar TS zal ongetwijfeld de situaties beter kennen en daar minder bij na hoeven denken, wanneer deze al auto ervaring heeft op de weg.

Overigens is dit ook niet waar de bijzondere verrichtingen voor zijn, motor beheersing en dan pas de weg op.

Ow en TS mbt je pic die ze blijven posten, als je er zo op in blijft hakken en je OP gaat wijzigen dan motiveer je ze alleen maar om met dat ding te blijven spammen...

Owja
en t scheelt dat je alleen maar op en terug kan schakelen bij het kiezen van je versnelling zit je zo al snel in de juiste versnelling.
pi_54200900
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:15 schreef JanAmsterdamEnzo het volgende:

[..]

Jongen alsjeblieft... dat eeuwige zielige gedoe van "ik rij me dood".... wat een gelul... hoe ga je je doodrijden dan ? Ik heb nog nooit een motorrijder gezien die ineens vanuit het niets op ze bek ging hoor.

Ik rij zelf 1 jaar motor, en daar gaan flinke snelheden mee gepaard, tot 260+... en als je gewoon je kop erbij houd, ga jij echt niet eens onderuit..
Gewoon gas blijven geven, dan blijf je vanzelf rechtop
pi_54200936
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:00 schreef slindenau het volgende:

[..]

Gewoon gas blijven geven, dan blijf je vanzelf rechtop
De vraag is of je dat wilt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54201317
Vooral dan, in de bochten, is het toch handig om wat gas te blijven geven
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:44:35 #42
165802 Reki
no comment.
pi_54201541
LOL volgens mij kan piovan beter met een andere nick door het leven gaan Het draaimolen-incident staat duidelijk bij veel fokkers in het geheugen gegrift!

Snakey
zie ondertitel :)
pi_54201558
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:47 schreef Cageon het volgende:

kheb de OP niet kunnen lezen ik was te laat
OP staat gewoon hier.
pi_54203073
Piovan topics
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:31:07 #45
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_54258745

Kijk die grafkop van piovan helemaal links boven
pi_54260011
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ohneej?
Dat zweefmolenhoofd past precies bij dit verhaal
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:15:22 #47
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_54260373
Met zo'n hoofd motorrijles volgen zou verboden moeten worden
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:18:51 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54260435
ja idd, ik ben ook een motorrijlessert maar je doet nu afbreuk aan ons image met zo'n hoofd
Huilen dan.
pi_54260680
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

je hebt echt geen auto ervaring nodig om te kunnen motorrijden hoor, brommer ervaring is beter

ik had maar 10 lessen nodig 4 jaar geleden, B rbw heb ik nog steeds niet. ik wacht wel tot ik dat van mn baas krijg.
Aspirant Onderofficier op de Koninlijke Militaire School!!!
pi_54261428
Piovan met zijn semi serieuze ik rij me dood kuttopic

Jaja, je was zo druk met de toelating tot de universiteit dat je niet kon posten..
foto had er vast niks mee te maken

PS2: MBO Studenten? Ook altijd leuk voer voor discussie.
pi_54261983
Dubble post.

[ Bericht 100% gewijzigd door Edwinuss op 30-10-2007 12:50:59 ]
pi_54262049
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:31 schreef Sala-adin het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die grafkop van piovan helemaal links boven
TJEK HET HOOFD VAN EDWINUSSSSS

dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:59:00 #53
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0