quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:46 schreef Flashwin het volgende:
kan iemand die foto weer posten? heb em een tijdje niet meer gezien.
quote:
Daar valt opzich ook wat voor te zeggen ja...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Het is ook helemaal niet verstandig om meteen na je autorijbewijs je motorrijbewijs te willen halen. Ga eerst eens een jaartje autorijden, totdat je zo ervaren bent dat je er niet meer bij hoeft na te denken en geen moeite meer hebt met ingewikkelde verkeerssituaties. Wellicht ga je je dan veilig voelen op een motor.
Je kan wel met termen al s mieterig gaan gooien en zeggen dat hij vooral door moet rijden maar daar heb je natuurlijk niets aan. Hij voelt zich onveilig en juist daardoor is het aannemelijker dat hij in de problemen komt, de meeste situaties op de motor los je op door snel te reageren en meestal gas bij te geven terwijl iemand die er niet lekker opzit eerder zal verkrampen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:49 schreef Sm0keZ het volgende:
Je hebt één lesje gehad en weet nu al te vertellen dat je je daarop doodrijdt?
Doe eens niet zo mieterig. Na één les kun je dat ding nog niet goed onder controle hebben. Haal gewoon dat rijbewijs als je je vader daar een groot plezier mee doet. Later zul je er zelf ook plezier van hebben. Als over 10 jaar overal 24/7 file staat ben je maar wát blij dat je lekker overal tussendoor kunt rijden zonder al te veel vertraging. En buiten dat, motorrijden is gewoon leuk
Uitspraken als "ik weet zeker dat ik me doodrij op zo'n ding" gaan natuurlijk helemaal nergens over
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, daar niet van...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:57 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Je kan wel met termen al s mieterig gaan gooien en zeggen dat hij vooral door moet rijden maar daar heb je natuurlijk niets aan. Hij voelt zich onveilig en juist daardoor is het aannemelijker dat hij in de problemen komt, de meeste situaties op de motor los je op door snel te reageren en meestal gas bij te geven terwijl iemand die er niet lekker opzit eerder zal verkrampen.
TS moet dus of stoppen (hoe die dat z'n pa gaat vertellen is meer iets voor R&P) of zorgen dat dat gevoel van onveiligheid weggaat. Met dat laatste kan ik helaas niet helpen, ik ben zo ongeveer opgegroeid op tweewielers en voel me dus kiplekker op wat voor (motor)fiets dan ook maar ik kan wel zeggen dat het geen goed idee is te gaan rijden als je geen vertrouwen hebt in jezelf. Misschien eerst heel intensief oefenen op afgesloten terrein zodat je zeker weet dat je de motor in bedwang kan houden in de meeste situaties?
Jongen alsjeblieft... dat eeuwige zielige gedoe van "ik rij me dood".... wat een gelul... hoe ga je je doodrijden dan ? Ik heb nog nooit een motorrijder gezien die ineens vanuit het niets op ze bek ging hoor.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:39 schreef Piovan het volgende:
Voor de mensen die zich afvroegen waar ik uithing, nee ik was niet dood, maar had belangrijke dingen te doen zoals toelatingen op de universiteit en mijn autorijbewijs halen, wat ook allebei goed gelukt is.
Al ver voor ik bezig was met rijlessen wou mijn vader nadat ik het rijbewijs had, samen met hem voor het motorrijbewijs gaan, hij betaalde dus ja, ik vond het wel goed. Deze week voor de eerste keer een lesje gehad, met wat slalommen en een stukje op een weg zonder veel verkeer. Alleen ik voel me totaal niet veilig op dat ding, en heb geen zin om door te gaan, omdat ik zeker weet dat ik me daarop dood rij.
Hoe leg ik hem dat nu uit? Hij praat over niks anders, en vertelde dat ik goed ging etc. Het probleem is denk ik als ik zeg dat ik niet wil dat hij me niet meer wil spreken ofzo, want dit was zijn plan, al zeker voor 4 of 5 jaar.
Hoe leg ik hem dit het beste uit?
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
aaaaaargh, het is zo eng papa !
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
hij is goed!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
Fok!Regel nummer #1:quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Het is ook helemaal niet verstandig om meteen na je autorijbewijs je motorrijbewijs te willen halen. Ga eerst eens een jaartje autorijden, totdat je zo ervaren bent dat je er niet meer bij hoeft na te denken en geen moeite meer hebt met ingewikkelde verkeerssituaties. Wellicht ga je je dan veilig voelen op een motor.
Waarom lach je me uit?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:30 schreef Cageon het volgende:
[..]
Gast![]()
Ik heb als eerst mijn motor rijbewijs gehaald, dat deed ik dan ook nog is sneller dan voor de auto
Omdat je op een motor een fietser ook minder snel over het hoofd ziet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Waarom lach je me uit?Ook rij-instructeurs delen mijn standpunt hoor; sterker nog, het was mijn eigen instructeur die me destijds vertelde een jaar te wachten als ik motorrijlessen zou willen gaan nemen.
De reden is ook makkelijk te bedenken: een motor heeft geen dubbele bediening, dus als jij iets fout doet kan de instructeur niet op de rem trappen. Als je al een autorijbewijs hebt mag je ervan uitgaan dat je (bijvoorbeeld) geen fietsers meer over het hoofd ziet, en remmen door de instructeur dus als het goed is niet nodig is.
Maar goed, die fietser was een voorbeeld. Andere dingen waarvoor instructeurs nogal eens moeten remmen is het niet op tijd inschatten van gevaar (vrachtwagen die stil gaat staan en alarmlichten aandoet - kans dat hij zijn linkerportier opengooit op het moment dat jij hem inhaalt), geen voorrang verlenen ("hoezo rechtdoor op dezelfde weg, er zit toch een bocht in?") en te snel willen in onoverzichtelijke situaties (bv. bochten in woonerven).quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:20 schreef Cageon het volgende:
[..]
Omdat je op een motor een fietser ook minder snel over het hoofd ziet.
Ow en dubbele bediening is wel mogelijk, niemand gebruikt het alleen.
ik vind niet dat het een reden is om NIET direct te gaan lessen, that's all.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Maar goed, die fietser was een voorbeeld. Andere dingen waarvoor instructeurs nogal eens moeten remmen is het niet op tijd inschatten van gevaar (vrachtwagen die stil gaat staan en alarmlichten aandoet - kans dat hij zijn linkerportier opengooit op het moment dat jij hem inhaalt), geen voorrang verlenen ("hoezo rechtdoor op dezelfde weg, er zit toch een bocht in?") en te snel willen in onoverzichtelijke situaties (bv. bochten in woonerven).
Natuurlijk kan de instructeur via je radiosysteem roepen "remmen!" maar dan duurt het minstens een seconde langer voor je daadwerkelijk remt. En dat kan net een seconde te laat zijn.
Je hebt inderdaad mensen die na hun examen alles weer verleerd lijken te zijn. Maar om op TS terug te komen: de kans dat hij zich veilig voelt in het verkeer op een motor zal ws. groter zijn als hij er eerst wat auto-ervaring op heeft zitten, denk je niet? Ik denk dat sowieso in het algemeen geldt dat als je kan autorijden met - bij wijze van spreken - een vinger in je neus, je minder motorrijlessen nodig gaat hebben dan als je je nog bij elke bocht moet afvragen in welke versnelling je hem gaat nemen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:37 schreef Cageon het volgende:
[..]
ik vind niet dat het een reden is om NIET direct te gaan lessen, that's all.
Tuurlijk heb je wel een punt, maar soms vraag ik me af of het wel wat uitmaakt dat mensen ervaring op de weg hebben, die rijden soms/vaak nog![]()
Waarschijnlijk wel, kheb de OP niet kunnen lezen ik was te laatquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad mensen die na hun examen alles weer verleerd lijken te zijn. Maar om op TS terug te komen: de kans dat hij zich veilig voelt in het verkeer op een motor zal ws. groter zijn als hij er eerst wat auto-ervaring op heeft zitten, denk je niet? Ik denk dat sowieso in het algemeen geldt dat als je kan autorijden met - bij wijze van spreken - een vinger in je neus, je minder motorrijlessen nodig gaat hebben dan als je je nog bij elke bocht moet afvragen in welke versnelling je hem gaat nemen.
Gewoon gas blijven geven, dan blijf je vanzelf rechtopquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:15 schreef JanAmsterdamEnzo het volgende:
[..]
Jongen alsjeblieft... dat eeuwige zielige gedoe van "ik rij me dood".... wat een gelul... hoe ga je je doodrijden dan ? Ik heb nog nooit een motorrijder gezien die ineens vanuit het niets op ze bek ging hoor.
Ik rij zelf 1 jaar motor, en daar gaan flinke snelheden mee gepaard, tot 260+... en als je gewoon je kop erbij houd, ga jij echt niet eens onderuit..
De vraag is of je dat wiltquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:00 schreef slindenau het volgende:
[..]
Gewoon gas blijven geven, dan blijf je vanzelf rechtop![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
OP staat gewoon hier.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:47 schreef Cageon het volgende:
kheb de OP niet kunnen lezen ik was te laat
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad mensen die na hun examen alles weer verleerd lijken te zijn. Maar om op TS terug te komen: de kans dat hij zich veilig voelt in het verkeer op een motor zal ws. groter zijn als hij er eerst wat auto-ervaring op heeft zitten, denk je niet? Ik denk dat sowieso in het algemeen geldt dat als je kan autorijden met - bij wijze van spreken - een vinger in je neus, je minder motorrijlessen nodig gaat hebben dan als je je nog bij elke bocht moet afvragen in welke versnelling je hem gaat nemen.
TJEK HET HOOFD VAN EDWINUSSSSSquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:31 schreef Sala-adin het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die grafkop van piovan helemaal links boven
Verder best een aardig plaatje, wie knipt die lelijke vlek linksboven even wegquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:31 schreef Sala-adin het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die grafkop van piovan helemaal links boven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |