abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:50:30 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54191860
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat de kinderen ook naar papa gaan (in het weekend bijvoorbeeld). Daarnaast heb ik begrepen dat het effect van een scheiding flink erin hakt.
Het zal je verbazen hoeveel kinderen een van beide ouders nooit meer zien. Vaak trouwens ook 'rechtmatig' omdat een van de ouders gewoon dwars blijft liggen.
quote:
Nou kun je als papa in de bak zit ook langs gaan, maar echt: de gevangenis is niet bepaald een vergelijk met een weekend leuke dingen doen met papa.

Eigenlijk mag je verwachten dat iemand met kinderen dat zonder meer zou begrijpen.
[..]
Ach hou nou toch op man. Aan de ene kant bagataliseer je het effect van een vreemde vent die plotseling aan je kutje zit, terwijl je aan de andere kant melodramatisch loopt te doen over een papa die in de bak zit tov een scheiding.

Een ouder die weg is is traumatisch. Bij een scheiding wordt dat geaccepteert. Bij een ouder die het recht in eigen hand neemt omdat de rechterlijke macht dat verzuimd is opeens onaanvaardbaar.
quote:
Niet ieder kind reageert exact hetzelfde.
Nee, dus wie ben jij om te zeggen dat het kind geen trauma oploopt van een aanranding?
quote:
Maar dan kun je je helemaal afvragen hoe getraumatiseerd jouw kinderen zouden raken als jij voor 12 jaar weg moet. Ik hoop voor zowel jou als jouw kinderen dat we het nooit zullen weten (en er ook nooit een aanleiding zal zijn).
De afweging is bij ons thuis in goed overleg gemaakt.
quote:
Veel van die ervaringen vonden toen weldegelijk plaats...
[..]
Net zeg je nog dat iedereen zich aan de feiten moet houden en nu ga je parallelen trekken met volwassen vrouwen waarvan er 'velen' 'toen' nare ervaringen hadden
quote:
Was het een vraag? Ik dacht meer aan een slecht gemaakt punt. Persoonlijk denk ik dat verreweg de meeste kinderen als ze volwassen zijn exact weten waarom je e.e.a over hebt gelaten aan justitie. Niet in het minst omdat ik helaas in mijn omgeving mensen heb die van ergere feiten op jonge leeftijd slachtoffer zijn geworden en niet een heeft zich ooit afgevraagd waarom de ouders geen eigen rechter gingen spelen.
Nog geef je geen antwoord.
Wat vertel je je getraumatiseerde dochter als ze op haar 16e vroeg waarom je toen niet voor haar opgekomen bent?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:54:00 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54191931
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wil jij na betasten iemand levenslang gaan opsluiten?
[..]
Er zal toch nog wel IETS van een gulden middenweg zijn tussen met een schouderklopje de straat opsturen en levenslang of niet? Hoe zwart wit ben jij eigenlijk?
quote:
Nog afgezien van de vraag of dat zo is, zou het dan niet beter zijn om deze man in de gaten te houden?
Ja door met opgeheven vingertje te zeggen dat hij zich moet melden als oom agent dat vraagt zal dat vast lukken.
quote:
We kunnen natuurlijk lullen wat we willen, we weten niet waarom de rechter tot zijn oordeel kwam. Lijkt mij interessante info. Zonder die info kunnen we er eigenlijk weinig zinnigs over zeggen.
We kunnen er zat zinnigs overzeggen. Feit blijft dat een man die zes(!) kinderen oneerbare voorstellen heeft gedaan en in meerdere gevallen aangerand en betast heeft zonder enige vorm van straf naar huis is gestuurd.

Ongeacht de 'persoonlijke' omstandigheden is dat belachelijk. Als je persoonlijke omstandigheden het je onmogelijk maken om voor een bepaalde periode uit de maatschappij genomen te worden, moet je geen strafbare feiten plegen. Punt.

Daarnaast is er ook nog zoiets als een maatschappelijk belang. Dit is gewoon funest voor het toch al wankele rechtsgevoel in Nederland.
pi_54191989
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:

Nee, dus wie ben jij om te zeggen dat het kind geen trauma oploopt van een aanranding?
Lees DS4's history er even op na in soortgelijke onderwerpen...dat vormt een "aardig" beeld.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_54192354
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:

Het zal je verbazen hoeveel kinderen een van beide ouders nooit meer zien. Vaak trouwens ook 'rechtmatig' omdat een van de ouders gewoon dwars blijft liggen.
Wat wil je hier mee zeggen?
quote:
Ach hou nou toch op man. Aan de ene kant bagataliseer je het effect van een vreemde vent die plotseling aan je kutje zit, terwijl je aan de andere kant melodramatisch loopt te doen over een papa die in de bak zit tov een scheiding.
Dat maak jij ervan. Ik kan je er ook gewoon op wijzen dat je een grote waffel hebt ter zake van wat jij allemaal wel niet zal doen, maar dat je zeer waarschijnlijk het bij woorden zal laten. En daar voeg ik aan toe dat dat gewoon verstandig is.

Als een van je kinderen slachtoffer is van een "Dutroux", dan kan ik alle begrip opbrengen voor welke reactie dan ook (wat iets anders is als dat ik het een goed idee vind), maar bij een enkele betasting, hoe walgelijk het ook is, acht ik het bijzonder dom om daarvoor in de bak te gaan zitten.
quote:
Een ouder die weg is is traumatisch. Bij een scheiding wordt dat geaccepteert. Bij een ouder die het recht in eigen hand neemt omdat de rechterlijke macht dat verzuimd is opeens onaanvaardbaar.
Ik ben ook geen voorstander van scheiden. Maar het gebeurt. We accepteren ook verkeersdoden, terwijl we moeilijk doen over moord. Terwijl er veel minder moorden zijn... Kortom: krom vergelijk.
quote:
Een stuk minder erg dan jij denkt. Dat zei ik. Je vertaalt niet erg goed... En verder baseer ik mij op wat professionals hierover te melden hebben. Heb ik meer vertrouwen in dan de eerste de beste op Fok!
quote:
De afweging is bij ons thuis in goed overleg gemaakt.
Moet ik hieruit begrijpen dat jij een dader van een vergelijkbare daad hebt omgelegd? Of is het vooraf besproken voor het geval dat?
quote:
Net zeg je nog dat iedereen zich aan de feiten moet houden en nu ga je parallelen trekken met volwassen vrouwen waarvan er 'velen' 'toen' nare ervaringen hadden
Wat heeft dit in vredesnaam met feiten te maken?
quote:
Nog geef je geen antwoord.
Wat vertel je je getraumatiseerde dochter als ze op haar 16e vroeg waarom je toen niet voor haar opgekomen bent?
Wie zegt dat ik niet voor haar zou opkomen? Ik weet zeker dat ze er meer aan heeft dat ik thuis blijf en zorg dat ze in een prettig gezin opgroeit.

Maar goed, in jouw ogen zijn alle vaders die niet barbaars reageerden op een dergelijke situatie slappe zakken die niet zijn opgekomen voor hun kinderen. Dat is een opvatting...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54192537
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:

Er zal toch nog wel IETS van een gulden middenweg zijn tussen met een schouderklopje de straat opsturen en levenslang of niet? Hoe zwart wit ben jij eigenlijk?
Ik stelde een vraag... Het had er alle schijn van dat jij vond dat iemand die een zedenmisdrijf met minderjarige kinderen had gepleegd nooit meer vrij mocht komen:

Overigens nog even los gezien van het feit dat het uberhaupt belachelijk is dat iemand die een zedenmisdrijf begaat met minderjarige kinderen op vrije voeten komt....
quote:
Ja door met opgeheven vingertje te zeggen dat hij zich moet melden als oom agent dat vraagt zal dat vast lukken.
Wie is er hier nu zwart-wit bezig?
quote:
We kunnen er zat zinnigs overzeggen. Feit blijft dat een man die zes(!) kinderen oneerbare voorstellen heeft gedaan en in meerdere gevallen aangerand en betast heeft zonder enige vorm van straf naar huis is gestuurd.
HALLO! Rechter-commissaris. Die doen niet straffen, maar bepalen of iemand in verzekering mag worden gesteld of in voorlopige hechtenis. De zaak zal echt nog wel voorkomen...

Waarmee meteen bewezen is dat jij er dus niet zo gemakkelijk iets zinnigs over kan zeggen.
quote:
Ongeacht de 'persoonlijke' omstandigheden is dat belachelijk. Als je persoonlijke omstandigheden het je onmogelijk maken om voor een bepaalde periode uit de maatschappij genomen te worden, moet je geen strafbare feiten plegen. Punt.
Ik zal een voorbeeld noemen. Stel deze man heeft een familielid die een levensreddende beenmergtransplantatie nodig heeft en hij is de enige geschikte beschikbare donor. Dan zou ik ook deze man voorlopig vrij laten zodat hij een leven kan redden. Het familielid verdient niet te sterven vanwege de acties van deze man.

Ik vermoed wel dat het een minder duidelijke omstandigheid zal zijn, maar goed: we weten het niet en dan komen we tot gissen. Niet echt constructief.
quote:
Daarnaast is er ook nog zoiets als een maatschappelijk belang. Dit is gewoon funest voor het toch al wankele rechtsgevoel in Nederland.
De rechter heeft nadrukkelijk (zoveel lezen we in het bericht) het maatschappelijk belang meegewogen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:21:51 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54192624
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen?
Dat je aanname dat kinderen van gescheiden ouders altijd in het weekend de andere ouder zien niet zo vanzelfsprekend is.
quote:
Dat maak jij ervan. Ik kan je er ook gewoon op wijzen dat je een grote waffel hebt ter zake van wat jij allemaal wel niet zal doen, maar dat je zeer waarschijnlijk het bij woorden zal laten. En daar voeg ik aan toe dat dat gewoon verstandig is.
Sorry? Je zegt toch net dat een vader in de bak erg traumatisch is voor kinderen en dat een scheiding en een papa in de bak niet met elkaar te vergelijken zijn? Ik maak nergens wat van, dat is simpelweg wat je zegt. Het speculeren laat ik aan jou over, zoals je ook in deze quote weer speculeert over mijn beweegredenen
quote:
Als een van je kinderen slachtoffer is van een "Dutroux", dan kan ik alle begrip opbrengen voor welke reactie dan ook (wat iets anders is als dat ik het een goed idee vind), maar bij een enkele betasting, hoe walgelijk het ook is, acht ik het bijzonder dom om daarvoor in de bak te gaan zitten.
Wellicht wordt ik wel op vrije voeten gesteld wegens persoonlijke omstandigheden. Daarnaast had ik volgens mij helemaal niet gespecificeerd wat ik zou doen, alleen dat ik zelf recht zou spreken. Die 12 jaar van jou komt dus ook volledig uit de lucht vallen
quote:
Ik ben ook geen voorstander van scheiden. Maar het gebeurt. We accepteren ook verkeersdoden, terwijl we moeilijk doen over moord. Terwijl er veel minder moorden zijn... Kortom: krom vergelijk.
Ik heb het over het traumatische effect van een ouder die om wat voor reden dan ook weg is. Jij maakt een moreel vergelijk. DAT is krom.
quote:
Een stuk minder erg dan jij denkt. Dat zei ik. Je vertaalt niet erg goed... En verder baseer ik mij op wat professionals hierover te melden hebben. Heb ik meer vertrouwen in dan de eerste de beste op Fok!
Kortom, je hebt geen idee. Eerst zeg je dat het niet voor ieder kind gelijk is (en dus kan je niet objectief bepalen hoe traumatiserend een aanranding is). Nu zeg je weer minder erg dan IK denk. Waarbij je geen idee hebt hoe erg ik het trauma inschat, behalve dat ik als ouder het niet zou accepteren wanener er geen strafmaat op zou volgen. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
quote:
Moet ik hieruit begrijpen dat jij een dader van een vergelijkbare daad hebt omgelegd? Of is het vooraf besproken voor het geval dat?
... je hebt echt een cursus begrijpbaar lezen nodig, want hoe je UBERHAUPT aan omleggen komt is voor mij een raadsel.
quote:
Wat heeft dit in vredesnaam met feiten te maken?
Ja dat vraag ik me al 4 posts af! Het was jouw argument, niet het mijne.
quote:
Wie zegt dat ik niet voor haar zou opkomen?
Dat zeg ik niet, ik vraag je wat je in die hypothetische situatie zou zeggen? Nog steeds geef je geen antwoord.
quote:
Ik weet zeker dat ze er meer aan heeft dat ik thuis blijf en zorg dat ze in een prettig gezin opgroeit.
Wellicht, of ze voelt zich in de steek gelaten. De vraag was wat je zegt als dat laatste het geval zou zijn.
quote:
Maar goed, in jouw ogen zijn alle vaders die niet barbaars reageerden op een dergelijke situatie slappe zakken die niet zijn opgekomen voor hun kinderen. Dat is een opvatting...
Je bent echt goed in je eigen ideeen projecteren op mensen en feiten verzinnen he?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:29:01 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54192803
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag... Het had er alle schijn van dat jij vond dat iemand die een zedenmisdrijf met minderjarige kinderen had gepleegd nooit meer vrij mocht komen:

Overigens nog even los gezien van het feit dat het uberhaupt belachelijk is dat iemand die een zedenmisdrijf begaat met minderjarige kinderen op vrije voeten komt....
[..]
In de context van dit topic en de rest van mijn post lijkt het me toch redelijk duidelijk dat ik hier bedoel 'zonder straf'
quote:

Wie is er hier nu zwart-wit bezig?
[..]
eh... de rechter:
quote:
Voorwaarde is dat hij zich meteen meldt als dat wordt verzocht.
quote:
HALLO! Rechter-commissaris. Die doen niet straffen, maar bepalen of iemand in verzekering mag worden gesteld of in voorlopige hechtenis. De zaak zal echt nog wel voorkomen...

Waarmee meteen bewezen is dat jij er dus niet zo gemakkelijk iets zinnigs over kan zeggen.
Des te meer zinnigs kan ik erover zeggen aangezien IK gewoon 'burger' ben. Het druist tegen elk rechtsgevoel in.
quote:
Ik zal een voorbeeld noemen. Stel deze man heeft een familielid die een levensreddende beenmergtransplantatie nodig heeft en hij is de enige geschikte beschikbare donor. Dan zou ik ook deze man voorlopig vrij laten zodat hij een leven kan redden. Het familielid verdient niet te sterven vanwege de acties van deze man.
Even mijn viool pakken hoor voor passende achtergrond muziek...
Mijn god, kan je nog iets ongeloofwaardigers verzinnen? En wat is er dan mis om gewoon een agent mee te sturen als zijn beenmerg getransplanteert moet worden. Hetgeen overigens waarschijnlijk niet komende weekend zal gaan gebeuren.
quote:
Ik vermoed wel dat het een minder duidelijke omstandigheid zal zijn, maar goed: we weten het niet en dan komen we tot gissen. Niet echt constructief.
[..]
Tja, jij weet anders te gissen dat het vermoedelijk allemaal best passend is dat een volwassen vent die 6 kinderen aanrandt op vrije voeten wordt gesteld
quote:
De rechter heeft nadrukkelijk (zoveel lezen we in het bericht) het maatschappelijk belang meegewogen.
Rechter-commissaris toch? En 'nadrukkelijk' komt nergens in het stuk voor hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:30:13 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54192835
Anyway, met het beenmergtransplantatie verhaal heb je wel laten zien dat je absoluut niet serieus genomen kan worden.

Discussie is hierbij wel ten einde.
pi_54192930
hij is alweer aangehouden, Swets, lees ik net op nu.nl
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54193008
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:33 schreef milagro het volgende:
Voordat ie nieuwe slachtoffers gemaakt heeft?
quote:
Is dus een afweging die je maakt.

En in sommige gevallen denk ik dat het een kerstmisje of wat waard is ls je je dochter kunt vertellen dat een bepaalde schoft dat nooit maar dan ook echt nooit meer zal doen ... Zeker als men ziet hoe er op het moment gestraft wordt.

Mocht zo'n klerelijer 8 jaar "guantanamo" krijgen waar zijn aars zo opgerekt wordt dat ie nooit meer op een barkruk kan zitten... zullen de moordneigingen van vaders een stuk minder zijn.
pi_54193071
quote:
Goede zaak, hou die flikker maar lekker vast
† The 3 Kings †
pi_54193073
Helaas
quote:
In de loop van de vrijdag kreeg de politie een nieuwe aangifte binnen, waarna de man opnieuw is aangehouden, aldus een woordvoerder van de politie.
Ben je nu blij DS4?
pi_54193812
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:21 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat je aanname dat kinderen van gescheiden ouders altijd in het weekend de andere ouder zien niet zo vanzelfsprekend is.
Uit mijn omgeving maak ik op dat het de meest gebruikelijke versie is. Maar als jij andere cijfers hebt hoor ik het graag.
quote:
Je zegt toch net dat een vader in de bak erg traumatisch is voor kinderen en dat een scheiding en een papa in de bak niet met elkaar te vergelijken zijn?
En nu jouw punt...
quote:
Wellicht wordt ik wel op vrije voeten gesteld wegens persoonlijke omstandigheden.
Misschien was de dader een dag later overreden door een vrachtwagen? Wat is dit voor onzinargument?
quote:
Daarnaast had ik volgens mij helemaal niet gespecificeerd wat ik zou doen, alleen dat ik zelf recht zou spreken. Die 12 jaar van jou komt dus ook volledig uit de lucht vallen
Als je bedoelde te zeggen dat je die man een draai om de oren zou geven heb je mijn zegen.
quote:
Ik heb het over het traumatische effect van een ouder die om wat voor reden dan ook weg is.
Onvergelijkbaar. Ben jij het misschien niet mee eens, dan zijn we het op dat punt oneens. Ok?
quote:
Kortom, je hebt geen idee. Eerst zeg je dat het niet voor ieder kind gelijk is (en dus kan je niet objectief bepalen hoe traumatiserend een aanranding is). Nu zeg je weer minder erg dan IK denk. Waarbij je geen idee hebt hoe erg ik het trauma inschat, behalve dat ik als ouder het niet zou accepteren wanener er geen strafmaat op zou volgen. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Precies wat ik schreef. Uit jouw reacties kan ik aardig opmaken hoe jij er ongeveer over denkt... Tenminste, als je meent wat je schrijft en ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen.
quote:
... je hebt echt een cursus begrijpbaar lezen nodig, want hoe je UBERHAUPT aan omleggen komt is voor mij een raadsel.
Je hebt veel posts nodig om ineens te bedenken dat ik dat bedoelde en om dat dan te betwisten...
quote:
Ja dat vraag ik me al 4 posts af! Het was jouw argument, niet het mijne.
Ten aanzien van een volledig ander punt ja...
quote:
Dat zeg ik niet, ik vraag je wat je in die hypothetische situatie zou zeggen? Nog steeds geef je geen antwoord.
Als jij denkt dat ik geen antwoord heb gegeven dan kun jij echt niet begrijpend lezen...
quote:
Wellicht, of ze voelt zich in de steek gelaten. De vraag was wat je zegt als dat laatste het geval zou zijn.
Dan zou ik haar uitleggen wat mijn overwegingen zijn of waren (altijd de vraag hoe je zou reageren, misschien ga ik juist door het lint en jij niet als het zover komt).
quote:
Je bent echt goed in je eigen ideeen projecteren op mensen en feiten verzinnen he?
Dat is gewoon wat er stond. Misschien moet je je eigen woorden nog eens goed nalezen.
pi_54193954
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:29 schreef Swetsenegger het volgende:

In de context van dit topic en de rest van mijn post lijkt het me toch redelijk duidelijk dat ik hier bedoel 'zonder straf'
Dank voor jouw antwoord. Was mij niet geheel duidelijk, dus vandaar dat ik het vroeg.
quote:
eh... de rechter:
Dat lijkt mij sterk. Rechters zijn gewoon om nuance te gebruiken.
quote:
Des te meer zinnigs kan ik erover zeggen aangezien IK gewoon 'burger' ben. Het druist tegen elk rechtsgevoel in.
Je kent de feiten niet eens... Dat is toch wel voorwaarde 1. Daarnaast zijn leken niet in staat om een betere afweging te maken dan de professionals. Dat is maar goed ook, want anders had ik enkele jaren van mijn leven beter iets anders kunnen doen.
quote:
Even mijn viool pakken hoor voor passende achtergrond muziek...
Mijn god, kan je nog iets ongeloofwaardigers verzinnen? En wat is er dan mis om gewoon een agent mee te sturen als zijn beenmerg getransplanteert moet worden. Hetgeen overigens waarschijnlijk niet komende weekend zal gaan gebeuren.
Het gaat erom dat we het niet WETEN.
quote:
Tja, jij weet anders te gissen dat het vermoedelijk allemaal best passend is dat een volwassen vent die 6 kinderen aanrandt op vrije voeten wordt gesteld
Het is idd. veel waarschijnlijker dat die rechter "zo maar" tot deze beslissing is gekomen...
quote:
Rechter-commissaris toch? En 'nadrukkelijk' komt nergens in het stuk voor hoor.
Een rechter-commissaris is een rechter, zoals een vierkant een rechthoek is en ten aanzien van jouw opmerking over "nadrukkelijk"... WTF?
pi_54194009
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:40 schreef desiredbard het volgende:

Ben je nu blij DS4?
Wat is dat voor een idiote vraag? Natuurlijk niet.

Ik heb ook niet een keer gezegd dat ik het een goed idee vond. Ik heb alleen gezegd dat ik de reden niet ken en dat ik die wel moet weten om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Dat de meerderheid hier onmiddellijk weet dat de rechter het bij het verkeerde eind heeft gehad vind ik nogal aanmatigend.

P.s. een nieuwe aangifte wil niet zeggen dat het ook een nieuw geval is. Dit even terzijde.
pi_54194051
Een lastige ouder die weg is is minder traumatisch dan een ouder die er mocht zijn en onderwijl lastig was
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54194859
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is dat voor een idiote vraag? Natuurlijk niet.

Ik heb ook niet een keer gezegd dat ik het een goed idee vond. Ik heb alleen gezegd dat ik de reden niet ken en dat ik die wel moet weten om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Dat de meerderheid hier onmiddellijk weet dat de rechter het bij het verkeerde eind heeft gehad vind ik nogal aanmatigend.

P.s. een nieuwe aangifte wil niet zeggen dat het ook een nieuw geval is. Dit even terzijde.
vanmiddag was weer een heterdaadje
pi_54196309
quote:
De rechter-commissaris laat het persoonlijk belang zwaarder wegen dan het algemeen belang.
Je hoort het: doe wat je wil, want het precedent is gezet. Zie je een lekker wijf? Sleur haar de bosjes in en neuk haar kapot. Zie je iemand die je niet mag? Sla zijn hoofd in met een baksteen. Heb je geld nodig? Beroof iedereen die je tegenkomt. Heb je zin in een lekker strak kindje? Scheur haar jurkje af en plezier jezelf voor de ogen van de andere kinderen op de speelplaats.

Prachtig land toch, dat Nederland.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54200146
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 01:04 schreef desiredbard het volgende:
Een hersenloze draaideurpedo eerste klas dus:
quote:
Vrijdag deed een 18-jarige inwoonster van Heelsum aangifte van aanranding. Dat gebeurde op dezelfde dag en kort voordat dat de politie de man op heterdaad betrapte bij het aanspreken van een 11-jarig meisje in Renkum.
Ik ben nu wel heel benieuwd naar de persoonlijke omstandigheden, die moeten wel heel zwaarwegend zijn om als RC nog enigszins geloofwaardig te blijven:
quote:
De rechter-commissaris besloot woensdag echter dat de man wegens niet nader bekend gemaakte persoonlijke omstandigheden vrijgelaten moest worden, ondanks de ernst van de zaak.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:39:34 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54200497
quote:
Niet eens meegekregen, maar blijkbaar zat ik er niet zo ver naast met mijn hellend vlak post.

Wat me trouwens ook opvalt nu ik nog eens terug lees, dat ik al snel 'barbaars' genoemd werd omdat ik een andere mening toegedaan was dan de 'correcte' DS4
pi_54200508
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Een hersenloze draaideurpedo eerste klas dus:
[..]

Ik ben nu wel heel benieuwd naar de persoonlijke omstandigheden, die moeten wel heel zwaarwegend zijn om als RC nog enigszins geloofwaardig te blijven:
[..]
het is duidelijk dat de persoonlijke omstandigheden voor de man zelf niet zo zwaar wegen , ipv zich daarop te richten, ging hij meteen weer achter de kleuters aan.

of die persoonlijke omstandigheden moeten het gebrek aan kleuters geweest zijn, wat hem ten deel zou vallen indien opgesloten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:56:33 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54200828
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

het is duidelijk dat de persoonlijke omstandigheden voor de man zelf niet zo zwaar wegen , ipv zich daarop te richten, ging hij meteen weer achter de kleuters aan.

of die persoonlijke omstandigheden moeten het gebrek aan kleuters geweest zijn, wat hem ten deel zou vallen indien opgesloten.
Op zich wel een grove inschattingsfout van die rechter.
pi_54201260
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 01:04 schreef desiredbard het volgende:

Bron?
pi_54201290
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:39 schreef Swetsenegger het volgende:

Wat me trouwens ook opvalt nu ik nog eens terug lees, dat ik al snel 'barbaars' genoemd werd omdat ik een andere mening toegedaan was dan de 'correcte' DS4
Dat was het: "die andere mening", niet de inhoud daarvan, want dat zo onlogisch zijn...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:33:49 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54201405
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat was het: "die andere mening", niet de inhoud daarvan, want dat zo onlogisch zijn...
De inhoud was pure speculatie van jouw kant. Nogal vreemd dat je mensen maar direct als barbaars bestempelt puur gebaseerd op een aanname, terwijl je aan de andere kant maar loopt te hameren dat de mensen in dit topic the obvious niet mogen aannemen als waarheid (welke nog geen 24 uur later werd bevestigt)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:35:34 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54201431
Nog erger is het dat je me woorden in mijn mond legt die ikzelf nooit gebruikt heb
quote:

Maar goed, in jouw ogen zijn alle vaders die niet barbaars reageerden op een dergelijke situatie slappe zakken die niet zijn opgekomen voor hun kinderen.
Ik heb het vanmorgen nog eens rustig terug gelezen en je bent een misselijke discussie partner die continue sneren onder de gordel uitdeelt.
pi_54201519
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog erger is het dat je me woorden in mijn mond legt die ikzelf nooit gebruikt heb
Letterlijk hoor...

quote:
Ik heb het vanmorgen nog eens rustig terug gelezen en je bent een misselijke discussie partner die continue sneren onder de gordel uitdeelt.
Zei hij in een rechtstreekse aanval op zijn discussiepartner...
pi_54201587
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:

De inhoud was pure speculatie van jouw kant. Nogal vreemd dat je mensen maar direct als barbaars bestempelt puur gebaseerd op een aanname,
Jij had het over zelf recht spreken, hetgeen per definitie barbaars is.
quote:
terwijl je aan de andere kant maar loopt te hameren dat de mensen in dit topic the obvious niet mogen aannemen als waarheid (welke nog geen 24 uur later werd bevestigt)
Kennelijk is het voor jou heel moeilijk om te begrijpen dat ik steeds precies bedoelde wat ik schreef en dat is dat het niet te doen is om te oordelen over de afweging van de rechter indien je niet weet wat die persoonlijke omstandigheid is...

Dat jij bij voorbaat weet dat die rechter het fout heeft gezien is een ernstige overschatting van jouw beoordelingsvermogen. Zelfs al zou het waar zijn dat deze man zijn vrijheid onmiddellijk zou misbruiken. Immers, als hij dat niet had gedaan, dan was daarmee de beoordeling van de rechter niet beter geworden. Je oordeelt over wat je weet en niet wat je niet kan weten (ik ga uit van een rechter zonder glazen bol gek genoeg).
pi_54207958
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:21 schreef DS4 het volgende:
Bron?
Lezen!
quote:
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_54217498
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 20:35 schreef r_one het volgende:

Lezen!
Op nu punt nl lees ik niet dat hij heterdaad is betrapt op het plegen van strafbare feiten...

Wel dat hij opnieuw is opgepakt wegens nieuw binnengekomen aangiften.
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:30:28 #81
73259 Monus
ˇViva Espańa, cońo!
pi_54218221
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Bij ons in de wijk mocht er een pedofiel komen wonen, ja ja dichtbij een school!!!!
Heel dichtbij, hij loopt dagelijks in het park bij de school!
Dat is de wet! Als hij een kind aanraakt mag je als ouders niets doen natuurlijk stel je voor zeg!
Je kind beschermen dat doet de overheid wel immers?
Die doen dus erg weinig, en als je dan het recht in eigen hand neemt ben je mega strafbaar terwijl ze nu willens en wetens een pedo in een kinderrijke buurt plaatsen!
Sorry hoor
Logisch dat je dan strafbaar bent. 99% van de mensen zijn gewoonweg te dom en emotioneel om recht te doen spreken. Het grootste gedeelte van die mensen willen al iemand ophangen als ze alleen maar een vermoeden hebben dat iemand een pedofiel is. Dit terwijl de kans 1000 maal groter is dat een kind sexueel misbruikt wordt door iemand uit de directe omgeving (familie, vrienden), maar in dat geval wil men het gewoon weg niet weten.

En de geestelijke schade die een pedofiel de kinderen bezorgt als hij ze heeft aangeraakt is niet eens zo groot. Ik heb als kind in opvang huizen voor jongeren gezeten en hebt nog nooit een kind gezien daar die misbruikt is door een pedo. Bijna alle kinderen met sex misbruik problemen komt voort uit incest. En bijna alle moeders wisten van het incest misbruik maar verzwegen het om maar voor te zorgen dat het niet naar buiten kwam.

pi_54219706
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:01 schreef DS4 het volgende:
Op nu punt nl lees ik niet dat hij heterdaad is betrapt op het plegen van strafbare feiten...

Wel dat hij opnieuw is opgepakt wegens nieuw binnengekomen aangiften.
Goed lezen!
quote:
Vrijdag deed een 18-jarige inwoonster van Heelsum aangifte van aanranding. Dat gebeurde op dezelfde dag en kort voordat dat de politie de man op heterdaad betrapte bij het aanspreken van een 11-jarig meisje in Renkum.
* r_one voelt een opmerking over (niet)strafbare feiten aankomen.
.
pi_54219787
Weer zo'n hype.........

Waarschijnlijk is er niet veel aan de hand geweest anders had justitie hem echt niet laten lopen.

Het probleem zit hem m.i. meer bij de hysterische reacties van het grote ongeschoolde publiek dat niet weet waar ze het over hebben. Lees de reacties hierboven maar.

Iedere ongewenste aanraking is volgens de wet op het moment dat daar een seksuele intentie achter zit, een aanranding volgens die letter van deze wet. Het probleem hierbij is het niet duidelijk is wanneer er sprake is van een seksuele intentie. Dit kan leiden tot allerlei interpretatieverschillen vanuit de culturele kontekst En dat heb je al snel. Hierbij breng ik in herinnering wat Ruud Lubbers in de VS is overkomen. Een charmant bedoeld gebaar werd daar gezien als aanranding!
pi_54219825
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:30 schreef Monus het volgende:

[..]

Logisch dat je dan strafbaar bent. 99% van de mensen zijn gewoonweg te dom en emotioneel om recht te doen spreken. Het grootste gedeelte van die mensen willen al iemand ophangen als ze alleen maar een vermoeden hebben dat iemand een pedofiel is. Dit terwijl de kans 1000 maal groter is dat een kind sexueel misbruikt wordt door iemand uit de directe omgeving (familie, vrienden), maar in dat geval wil men het gewoon weg niet weten.

En de geestelijke schade die een pedofiel de kinderen bezorgt als hij ze heeft aangeraakt is niet eens zo groot. Ik heb als kind in opvang huizen voor jongeren gezeten en hebt nog nooit een kind gezien daar die misbruikt is door een pedo. Bijna alle kinderen met sex misbruik problemen komt voort uit incest. En bijna alle moeders wisten van het incest misbruik maar verzwegen het om maar voor te zorgen dat het niet naar buiten kwam.

Precies!
pi_54219940
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Goed lezen!
[..]

ik denk dat het hier 2 vrijdagen betreft, hoor.

vrijdag 1 is er een aangifte, én een heterdaadje... man wordt opgepakt, maar na het weekend, woensdag (? geen zin om terug te lezen) vrigelaten weer... de vrijdag die daar op volgt, is er weer een aangifte, en die is zo aannemelijk dat de man weer vast zit voorlopig.

dat heterdaadje verwijst dus naar die eerste vrijdag, althans zo lees ik het, maar ms lees ik het wel fout.
pi_54220286
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:17 schreef milagro het volgende:

[..]

ik denk dat het hier 2 vrijdagen betreft, hoor.

vrijdag 1 is er een aangifte, én een heterdaadje... man wordt opgepakt, maar na het weekend, woensdag (? geen zin om terug te lezen) vrigelaten weer... de vrijdag die daar op volgt, is er weer een aangifte, en die is zo aannemelijk dat de man weer vast zit voorlopig.

dat heterdaadje verwijst dus naar die eerste vrijdag, althans zo lees ik het, maar ms lees ik het wel fout.
Het betreft idd 2 vrijdagen. Na vrijdag 1 zat hij in voorarrest, afgelopen woensdag besloot de RC hem op vrije voeten te stellen, het OM gaat in beroep en afgelopen vrijdag gebeurt het dan:
quote:
de raadkamer van de rechtbank bekrachtigde vrijdagmorgen het besluit van de rechter-commissaris.

In de loop van de vrijdag kreeg de politie een nieuwe aangifte binnen, waarna de man opnieuw is aangehouden, aldus een woordvoerder van de politie.
Da's dus vrijdag 2 (afgelopen vrijdag). Man komt vrij en dan:

De aangifte van die 18jarige uit Heelsum is de nieuwe aangifte, ook op afgelopen vrijdag dus.
Het heterdaadje van het 11-jarige meisje in Renkum was kort na die nieuwe aangifte, ook op afgelopen vrijdag dus.
.
pi_54220399
okay, maar ik lees het anders, nog steeds

maakt ook niet uit, vind ik, voor de discussie, er is aangifte geweest, dat zou een means to an end geweest kunnen zijn, om de man weer opgesloten te krijgen voorlopig, maar blijkbaar is de aangifte dusdanig geloofwaardig , ms ook door het ontbrekende alibi van de man, die toch geacht werd zich bezig te houden met die extreme privé problemen, dat men hem weer opgepakt heeft.
pi_54220594
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:04 schreef r_one het volgende:

Precies. Hij is ook niet opgepakt vanwege het aanspreken van een meisje, maar vanwege aanrandingen.

Dus de opmerking van desiredbard mist feitelijke grondslag.
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:51:48 #89
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_54220667
Dikke kans dat de politie dacht na die tijdelijke vrijlating "WTF ???" en 'm is gaan schaduwen. Met dat heterdaadje 'm gelijk weer van de straat getrokken.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_54220674
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:33 schreef r_one het volgende:

Het heterdaadje van het 11-jarige meisje in Renkum was kort na die nieuwe aangifte, ook op afgelopen vrijdag dus.
Het heterdaadje betrof een niet strafbaar feit. Dat alleen al maakt de term "heterdaad" een suggestieve woordkeuze.

Als het zo was geweest dat deze man heterdaad op een strafbaar feit was betrapt, dan zou men hem wel naar aanleiding daarvan vastgezet hebben, denk je niet? Dan wacht je niet eerst op een aangifte van een ander feit.
pi_54220738
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:51 schreef __________ het volgende:
Dikke kans dat de politie dacht na die tijdelijke vrijlating "WTF ???" en 'm is gaan schaduwen. Met dat heterdaadje 'm gelijk weer van de straat getrokken.
Dan klopt de berichtgeving niet. Want daar staat duidelijk dat hij naar aanleiding van de aangiften die dag weer is vastgezet.

Wat wel kan is dat de politie nadrukkelijk heeft gevraagd om nieuwe aangiften (die komen vaker nadat zo'n zaak de pers haalt), deze versneld zijn opgenomen en daarmee meteen de man weer van de straat is gehaald.

Maar goed, dat weten we dus allemaal niet.
pi_54220881
nu is een pedofiel die koud 1 dag na zijn vrijlating (omdat hij huiselijke probs heeft en die mocht "oplossen" ), meteen weer een kinderrijke omgeving opzoekt om daar het weliswaar niet strafbare feit van een kind aanspreken te begaan, wel uitermate dubieus.. en geeft toch wel aan dat de drang bij de man erg hoog is, en de kans op herhaling ook, als je je privé sores die zo uit de hand liep dat de rechter je ondanks alles toch naar huis liet gaan, minder belangrijk acht dan het wederom aanspreken van een kind, of welke manier dan ook, die niet strafbaar is verder, om zo maar in de nabijheid van kinderen te kunnen zijn.

als de problemen thuis echt zo erg waren, dan had hij zijn vrijheid niet op het spel gezet door weer verdacht gedrag te vertonen..dat deed hij wel, en aangezien zijn vrijlating gebeurd is op basis van dat vermeende noodgeval thuis, en dat noodgeval blijkbaar geen noodgeval is, is zijn aanhouding terecht wat mij betreft.

de voorwaarden waaronder die vrijlating plaatsvond, zijn er niet meer of nooit geweest, gezien het handelen vd man
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:04:21 #93
148823 znarch
ondertitel
pi_54220911
Altijd leuk, een topic waar ieder willekeurig persoon het beter denkt te weten dan een rechter. Ook weet iedereen altijd precies wat er gebeurt is zonder de daadwerkelijke uitspraak gehoord te hebben of de beweegredenen te kennen.

Of vergis ik me, en is iedereen hier jurist
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_54220945
Wat ook heel goed kan is dat de man onder bepaalde voorwaarden op vrije voeten is gesteld door de RC, bijvoorbeeld een verbod om contact te leggen met kinderen, bij kinderen uit de buurt te blijven.
.
pi_54221099
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:06 schreef r_one het volgende:
Wat ook heel goed kan is dat de man onder bepaalde voorwaarden op vrije voeten is gesteld door de RC, bijvoorbeeld een verbod om contact te leggen met kinderen, bij kinderen uit de buurt te blijven.
bv ja, maar in de krantenberichten staat dat de man (ook) wegens privé omstandigheden toch naar huis mocht, iets wat eerst ms niet mocht, maar door die geopperde situatie alsnog.
ms heeft de rechter aangenomen dat die privé problemen genoeg aanleiding zouden zijn voor de man om niet weer in de fout te gaan of iig de kans om weer in de fout te gaan te vergroten door weer kinderen op te zoeken, maar dat bleek dus niet zo te zijn, dus mag hij weer in voorlopige hechtenis.

en ik vind het wel best eigenlijk.
blijf lekker weg bij kinderen, als je je niet kan beheersen, en laat je behandelen om die drang naar het doen van 'oneerbare voorstellen ' en handtastelijkheden te kunnen beheersen, geniet van je wehkampcollectie en blijf lekker uit de buurt van andermans kinderen tot de behandelin aanslaat
pi_54221584
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:01 schreef milagro het volgende:
nu is een pedofiel die koud 1 dag na zijn vrijlating (omdat hij huiselijke probs heeft en die mocht "oplossen" ), meteen weer een kinderrijke omgeving opzoekt om daar het weliswaar niet strafbare feit van een kind aanspreken te begaan, wel uitermate dubieus..
Daar ben ik het volmondig mee eens.
quote:
en geeft toch wel aan dat de drang bij de man erg hoog is, en de kans op herhaling ook, als je je privé sores die zo uit de hand liep dat de rechter je ondanks alles toch naar huis liet gaan, minder belangrijk acht dan het wederom aanspreken van een kind, of welke manier dan ook, die niet strafbaar is verder, om zo maar in de nabijheid van kinderen te kunnen zijn.
Ik zou zeggen dat bij de eerstkomende beslissing het meegenomen moet (en ook wel zal) worden meegenomen. Maar bij de beslissing die is geweest kon het niet worden meegenomen.
quote:
als de problemen thuis echt zo erg waren, dan had hij zijn vrijheid niet op het spel gezet door weer verdacht gedrag te vertonen..dat deed hij wel, en aangezien zijn vrijlating gebeurd is op basis van dat vermeende noodgeval thuis, en dat noodgeval blijkbaar geen noodgeval is, is zijn aanhouding terecht wat mij betreft.
Natuurlijk is de aanhouding terecht. Nieuwe bezwaren.

Overigens zijn er meer persoonlijke omstandigheden dan "problemen thuis".
quote:
de voorwaarden waaronder die vrijlating plaatsvond, zijn er niet meer of nooit geweest, gezien het handelen vd man
Dat weten we dus niet.
pi_54221625
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:04 schreef znarch het volgende:
Altijd leuk, een topic waar ieder willekeurig persoon het beter denkt te weten dan een rechter. Ook weet iedereen altijd precies wat er gebeurt is zonder de daadwerkelijke uitspraak gehoord te hebben of de beweegredenen te kennen.

Of vergis ik me, en is iedereen hier jurist
Volgens mij alleen ik.
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:55:28 #98
148823 znarch
ondertitel
pi_54221868
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij alleen ik.
Ik bedoel het niet te letterlijk. Maar iedereen met enige juridische kennis (zeg zon beetje iedereen die ooit recht heeft gehad) en een beetje inzicht heeft, gaat hier niet lopen kakelen over die uitspraak zonder hem inhoudelijk gelezen te hebben.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_54222038
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:55 schreef znarch het volgende:

Ik bedoel het niet te letterlijk. Maar iedereen met enige juridische kennis (zeg zon beetje iedereen die ooit recht heeft gehad) en een beetje inzicht heeft, gaat hier niet lopen kakelen over die uitspraak zonder hem inhoudelijk gelezen te hebben.
Zie mijn reacties... Inderdaad, ik vel er geen oordeel over met precies die reden.
pi_54232343
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:55 schreef znarch het volgende:
Wat een onzin. Dus in NWS mag niet meer over een NieuWSbericht gediscussieerd worden?
Als je (onder juristen) alleen maar vonnissen wilt bediscussiëren, moet je in WGR zijn.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')