quote:Aanrander kinderen zo weer vrij
ARNHEM - De rechter-commissaris van de rechtbank in Arnhem heeft de verdachte van zes kinderaanrandingen in Doorwerth, Bennekom en Renkum vrijgelaten.
De 43-jarige man uit Rijen heeft alles bekend. De rechter-commissaris laat het persoonlijk belang zwaarder wegen dan het algemeen belang. Voorwaarde is dat hij zich meteen meldt als dat wordt verzocht. Hij sloeg de afgelopen weken drie keer toe in Doorwerth, één keer in Bennekom en, naar nu blijkt, ook één keer in Renkum. In september randde hij al een meisje in Doorwerth aan. De slachtoffertjes waren telkens rond de negen, tien en elf jaar oud. Hij deed de kinderen onder meer oneerbare voorstellen en betastte ze. In Doorwerth en Bennekom ontstond grote onrust door de aanrandingen.
Ik denk dat je als ouders van zo'n kind dat slachtoffer is er toch wel iets anders over denkt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:37 schreef devlinmr het volgende:
Hangt ervan af wat het persoonlijk belang is. Mss heeft ie thuis jonge kinderen of een zieke vrouw waarvoor gezorgd moet worden.
Die mag je niet het slachtoffer laten worden van zijn misstappen.
Ja kinderen 'verzorgen' kan -ie wel ja...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:37 schreef devlinmr het volgende:
Hangt ervan af wat het persoonlijk belang is. Mss heeft ie thuis jonge kinderen of een zieke vrouw waarvoor gezorgd moet worden. Die mag je niet het slachtoffer laten worden van zijn misstappen.
Wie zegt dat hij in de tussentijd niet nog meer slachtoffers gaat maken? Lekker ook voor de ouders van de naar schoolgaande kinderen in die dorpen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:40 schreef The_stranger het volgende:
IS het niet zo dat hij niet meer in voorarrest zit, maar nog wel (waarschijnlijk) veroordeeld gaat worden? Dat hij dus tot dan thuis mag zitten, vanwege een persoonlijk geval?
Castreren is dan toch wel de minste voorwaarde.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:44 schreef CasB het volgende:"Misschien heeft hij zelf jonge kinderen"
Dan moet je hem juist opsluiten...
Iemand die kinderen aanrand is niet meteen een dader van incest. Pedo's pakken vrijwel nooit hun eigen kinderen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:44 schreef CasB het volgende:"Misschien heeft hij zelf jonge kinderen"
Dan moet je hem juist opsluiten...
Maar gelukkig is het westers rechtssysteem niet gebaseerd op wraak.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat je als ouders van zo'n kind dat slachtoffer is er toch wel iets anders over denkt.
Tsja, aangezien je geen informatie hebt over het besluit en de onderliggende reden, kun je daar neits over zeggen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:42 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij in de tussentijd niet nog meer slachtoffers gaat maken? Lekker ook voor de ouders van de naar schoolgaande kinderen in die dorpen.
Dat is onzin. Het merendeel van de pedofilie komt voor binnen de huiselijke kring. De aangifte ratio ligt echter beduidend lager.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:47 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Iemand die kinderen aanrand is niet meteen een dader van incest. Pedo's pakken vrijwel nooit hun eigen kinderen.
Der RC zal dit heus in zijn overweging hebben meegenomen mocht dit het geval zijn.
Wraak? Dat bedoel ik helemaal niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:55 schreef Croga het volgende:
[..]
Maar gelukkig is het westers rechtssysteem niet gebaseerd op wraak.
onzin, dat noem je incest. Bovendien als er geen aangifte is, zijn er ook geen cijfers over bekent en raakt jou statement kant nog wal.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:12 schreef BlackJack het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het merendeel van de pedofilie komt voor binnen de huiselijke kring. De aangifte ratio ligt echter beduidend lager.
Waarom zal het leven van die kinderen verziekt zijn? Ik denk niet dat een kind een trauma oploopt vanwege het feit dat ze betast zijn! Het is wel goed mogelijk dat ze een trauma krijgen van die hysterische ouders die helemaal gestoord reageren.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:32 schreef MouzurX het volgende:
"persoonlik belang zwaarder wegen dan het algemeen belang?"
wat is dat persoonlijk belang dan?? dat zijn leven verziekt wordt in de cel net als het leven van die kinders verziekt is?
9/10/11 jaar ... nou op je 11de krijg je daar wel een trauma van hoor.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:35 schreef Monus het volgende:
[..]
Waarom zal het leven van die kinderen verziekt zijn? Ik denk niet dat een kind een trauma oploopt vanwege het feit dat ze betast zijn! Het is wel goed mogelijk dat ze een trauma krijgen van die hysterische ouders die helemaal gestoord reageren.
Een trauma krijgen vanwege het feit dat een volwassen man een kind een oneerbaar voorstel doet, of vanwege het feit dat een volwassen man een kind aanraakt... Daar komt een kind echt wel overheenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
9/10/11 jaar ... nou op je 11de krijg je daar wel een trauma van hoor.
Nee, het is gebaseerd op bescherming van de daders.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:55 schreef Croga het volgende:
[..]
Maar gelukkig is het westers rechtssysteem niet gebaseerd op wraak.
Ja, dat houd je sowieso, natuurlijk. Ook als hij pas na het uitzitten van zijn straf voor het eerst de buitenlucht weer ziet kan hij een nieuw slachtoffer maken. Dat voorkom je alleen door voor alle vergrijpen niemand nog vrij te laten in afwachting van zijn zaak en iedereen bij veroordeling levenslang te geven.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:42 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij in de tussentijd niet nog meer slachtoffers gaat maken? Lekker ook voor de ouders van de naar schoolgaande kinderen in die dorpen.
Dat is inderdaad de diep-trieste conclusie. Niet alleen deze pedofiel is ziek, ons rechtssysteem is minstens zo ziek. Wat er vooral eens zou moeten veranderen is het veel te softe strafbeleid en het feit dat de samenleving regelmatig als proeftuin fungeert voor gevaarlijke/zieke criminelen en gekken die onvoldoende gestraft en/of behandeld zijn. Voorbeelden zijn er - helaas - te over.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:23 schreef Viajero het volgende:
Wie garandeert dat deze man, die heeft toegegeven kinderen aangerand te hebben, niet nog meer kinderen aanrandt als hij op vrije voeten is? Maar ja, gelukkig is het westerse rechtssysteem niet gebaseerd op bescherming van bestaande en potentiele slachtoffers. Het persoonlijk belang van de dader gaat natuurlijk voor alles.
idd zo iemand hoort mi9nimaal 10 jaar avst te zittenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de diep-trieste conclusie. Niet alleen deze pedofiel is ziek, ons rechtssysteem is minstens zo ziek. Wat er vooral eens zou moeten veranderen is het veel te softe strafbeleid en het feit dat de samenleving regelmatig als proeftuin fungeert voor gevaarlijke/zieke criminelen en gekken die onvoldoende gestraft en/of behandeld zijn. Voorbeelden zijn er - helaas - te over.
Bij ons in de wijk mocht er een pedofiel komen wonen, ja ja dichtbij een school!!!!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de diep-trieste conclusie. Niet alleen deze pedofiel is ziek, ons rechtssysteem is minstens zo ziek. Wat er vooral eens zou moeten veranderen is het veel te softe strafbeleid en het feit dat de samenleving regelmatig als proeftuin fungeert voor gevaarlijke/zieke criminelen en gekken die onvoldoende gestraft en/of behandeld zijn. Voorbeelden zijn er - helaas - te over.
Ja, inderdaad. Je ziet wel weer wat 'belangrijker' is. Dat ze die stomme pedo-partij verbieden zeg.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:24 schreef zhe-devilll het volgende:
RVD pakt website pedofielenvereniging aan
26 oktober 2007, 11:15 (32 reacties)
DEN HAAG (ANP) - De Rijksvoorlichtingsdienst ( RVD) gaat de pedofielenvereniging Martijn aanpakken. Aanleiding zijn foto's van prinses Amalia en haar neefje Lucas op de website van Martijn. Dat heeft de woordvoerder van de RVD vrijdag gezegd.
Donderdag kwam aan het licht dat een bezoeker van Martijn.org een foto van prinses Amalia op het publieke forum op de website had gezet. De RVD had Martijn tot vrijdagochtend de tijd te geven de foto te verwijderen, anders zouden stappen volgen. Vrijdag was die foto verwijderd.
Volgens de RVD staan nog wel foto's van de oudste dochter van prins Willem-Alexander en prinses Máxima en de zoon van prins Maurits en prinses Marilène op het besloten deel van de website, dat alleen voor leden van Martijn toegankelijk is. De dienst heeft nu de landsadvocaat gevraagd stappen tegen Martijn te ondernemen.
Pedofielenvereniging Martijn was vrijdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.
![]()
EN DAT MAG DAN WEER NIET HE!
gvd ik baal zo van dat hele rechtsysteem in dit land, dit slaat werkelijk nergens op!
M.a.w rand maar lekker 'gewone' kindertjes aan ...dat mag welen die kids van het koningshuis nou nou!
Pfffffffff
Is een particuliere rechtzaak geen strafzaak. 't staat de ouders van de aangerande kinderen vrij dit ook te doen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Je ziet wel weer wat 'belangrijker' is. Dat ze die stomme pedo-partij verbieden zeg.
Tja..., ik zou als vader mijn persoonlijke belang dan ook zwaarder laten wegen en zelf rechtsprekenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:37 schreef devlinmr het volgende:
Hangt ervan af wat het persoonlijk belang is. Mss heeft ie thuis jonge kinderen of een zieke vrouw waarvoor gezorgd moet worden.
Die mag je niet het slachtoffer laten worden van zijn misstappen.
Ik denk dat jouw kinderen een zwaarder trauma krijgen van een vader die 12 jaar weg is, dan van het betasten. Alleen al daarom is het beter om je verstand te bewaren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja..., ik zou als vader mijn persoonlijke belang dan ook zwaarder laten wegen en zelf rechtspreken
En dan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat ze die stomme pedo-partij verbieden zeg.
Precies. Beschaafd. Helaas kun je dat niet van alle inwoners zeggen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:19 schreef TheSorrow het volgende:
Dat is Nederland he, een land om trots op te zijn!
Dan zou half nederland getraumatiseerd moeten zijn, aangezien een groot deel van de vaders niet bij de kinderen woont. Dat noemen we 'scheiding' en daarbij maakt werkelijk NIEMAND zich zorgen over een trauma. "Welnee meid, die kinderen worden ook niet gelukkig als er steeds onderhuidse spanningen zijn."quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw kinderen een zwaarder trauma krijgen van een vader die 12 jaar weg is, dan van het betasten. Alleen al daarom is het beter om je verstand te bewaren.
Dat is inderdaad PRECIES hetzelfde...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan zou half nederland getraumatiseerd moeten zijn, aangezien een groot deel van de vaders niet bij de kinderen woont. Dat noemen we 'scheiding' en daarbij maakt werkelijk NIEMAND zich zorgen over een trauma. "Welnee meid, die kinderen worden ook niet gelukkig als er steeds onderhuidse spanningen zijn."![]()
Het is gelukkig een stuk minder erg dan jij denkt. Niet om het goed te praten, integendeel, maar kinderen groeien er, mits het niet gecultiveerd wordt, wat helaas wel eens gebeurt, snel overheen. Let wel: bij feiten waar het hier om lijkt te gaan.quote:Daarnaast denk ik dat een kind op die leeftijd wel degelijk weet wat gepast is en niet en zich dus bezoedeld voelt na zo'n aanranding. En ze hebben nog niet de emotionele rijpheid om het een plekje te kunnen geven. Dat is dus zeker wel een trauma.
1 op de 3 vrouwen heeft wel eens een vorm van sexuele intimidatie meegemaakt... Voelen die zich in overwegende mate beschadigd en niet beschermd?quote:En IK zou toch wel aan mijn vader vragen als ik een jaar of 16 zou zijn waarom hij, terwijl hij wist wie de dader was, niets gedaan heeft. En wat zeg je dan? "Papa was beschaafd lieverd. Jammer dat jij nu een basketcase bent en je beschadigd en niet beschermd voelt, maar gelukkig heb IK mijn idealistische punt kunnen maken..."
Ik wist niet dat je ook te beschaafd kon zijn...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:16 schreef TheSorrow het volgende:
Té beschaafd
Hoe is het anders dan? Papa is er niet.quote:
Nou ik heb kinderen, ik zie hoe die reageren op zaken en ik ben van mening dat dat NIET meevalt.quote:[..]
Het is gelukkig een stuk minder erg dan jij denkt. Niet om het goed te praten, integendeel, maar kinderen groeien er, mits het niet gecultiveerd wordt, wat helaas wel eens gebeurt, snel overheen. Let wel: bij feiten waar het hier om lijkt te gaan.
Vrouwen zijn geen kinderen van 8 tot 10. Maar je beantwoord de vraag niet.quote:1 op de 3 vrouwen heeft wel eens een vorm van sexuele intimidatie meegemaakt... Voelen die zich in overwegende mate beschadigd en niet beschermd?
Ik heb altijd begrepen dat de kinderen ook naar papa gaan (in het weekend bijvoorbeeld). Daarnaast heb ik begrepen dat het effect van een scheiding flink erin hakt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe is het anders dan? Papa is er niet.
Niet ieder kind reageert exact hetzelfde. Maar dan kun je je helemaal afvragen hoe getraumatiseerd jouw kinderen zouden raken als jij voor 12 jaar weg moet. Ik hoop voor zowel jou als jouw kinderen dat we het nooit zullen weten (en er ook nooit een aanleiding zal zijn).quote:Nou ik heb kinderen, ik zie hoe die reageren op zaken en ik ben van mening dat dat NIET meevalt.
Veel van die ervaringen vonden toen weldegelijk plaats...quote:Vrouwen zijn geen kinderen van 8 tot 10.
Was het een vraag? Ik dacht meer aan een slecht gemaakt punt. Persoonlijk denk ik dat verreweg de meeste kinderen als ze volwassen zijn exact weten waarom je e.e.a over hebt gelaten aan justitie. Niet in het minst omdat ik helaas in mijn omgeving mensen heb die van ergere feiten op jonge leeftijd slachtoffer zijn geworden en niet een heeft zich ooit afgevraagd waarom de ouders geen eigen rechter gingen spelen.quote:Maar je beantwoord de vraag niet.
Wil jij na betasten iemand levenslang gaan opsluiten?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens nog even los gezien van het feit dat het uberhaupt belachelijk is dat iemand die een zedenmisdrijf begaat met minderjarige kinderen op vrije voeten komt....
Nog afgezien van de vraag of dat zo is, zou het dan niet beter zijn om deze man in de gaten te houden?quote:Wat te denken van het hellend vlak? De ervaring met dit soort misdrijven toont nou ook weer niet aan dat dit soort mensen zich in de regel prima weten te beheersen als ze eenmaal de eerste stap gezet hebben....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |