ach in de Giro is dat geen probleemquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:16 schreef DutchSL het volgende:
Pico de Veleta kun je niet (helemaal) op met de wegfiets, alleen met de MTB. Met de wegfiets kun je maar tot 2200 meter oid, en daar is de Vuelta ook wel eens aangekomen.
Het is de hoogste pas van Europa. Niet de hoogste geasfalteerde weg (da's de Pico Veleta, bij Granada, daar kun je tot 3300 meter komen, hoewel de laatste paar km wel erg slecht asfalt is, nauwelijks meer de naam asfalt waard).quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:11 schreef sportfreak het volgende:
[..]
het is de hoogste geasfalteerde weg van Europa dus dat moet haast wel. Verder een verrassend mooi parcours. Met de Bonette durft de Tour eindelijk weer een zware en spectaculaire beklimming op te nemen in het parcours. Verder zijn ook de etappes naar Hautacam en Alpe 'Duez zijn ook veelbelovend.
De Bonette:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is goed (erg goed zelfs) asfalt tot circa 3500 meter. Daarna wordt het minder.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:16 schreef DutchSL het volgende:
Pico de Veleta kun je niet (helemaal) op met de wegfiets, alleen met de MTB. Met de wegfiets kun je maar tot 2200 meter oid, en daar is de Vuelta ook wel eens aangekomen.
Is ook wel logisch dat ze op 2510 meter finishen. Daar heb je namelijk de ruimte om een finish op te zetten. Daarna is die er niet meer.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:48 schreef DutchSL het volgende:
@Wombcat, als jij er bent geweest zul je het wel beter weten of er tegenop te fietsen is
Al zit er natuurlijk wel een verschil tussen een peloton (incl. gevolg) en een (groepje) toerist(en).
In de Vuelta rijden ze er regelmatig tegenop, met finish op 2510 meter (laatste keer in 2003, Cardenas won) of 2100 meter (laatste keer in 2004, de beruchte klimtijdrit van Santi Perez). Alleen plakken ze er dan het etiket Alto de Sierra Nevada op.
Bij voorkeur in de voormiddag van de dag waar ze erop gaan koersen in de Giro ...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ach in de Giro is dat geen probleemof ze kwakken er snel een asfalt laag op
Zo op het oog zijn de bergetappes niet megazwaar. De etappe naar Alpe d'Huez is het zwaarste. Een paar ritten met de laatste berg relatief ver van de finish.quote:Op zondag 28 oktober 2007 05:08 schreef jpjedi het volgende:
Heftig parcours zeg dit jaar. En interessante wijzigingen. De Bonette vind ik toch wel de zwaarste rit die er bestaat met name vanwege het lokale klimaat icm de hoogte wat hem exclusief maakt maar zowat dodelijk.
Ik kijk er wel weer naar uit moet ik zeggen.![]()
Je hebt gelijk, die etappe had ik even over het hoofd gezien.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:48 schreef IJsVogel het volgende:
Nar de Alpe d'Huez is alleen zwaar omdat de finish bergop is maar de Lombarde is zwaarder dan de Galibier (van de lauteret kant dan) en de Bonette is echt wel een pittig stuk klimmen met onderaan de finish
Ik denk dat Evans wel als favoriet kan worden gezien. De eerste tijdrit dit jaar bracht door het parcours ook geen extreem grote verschillen. Bovendien heeft hij zeker een minuut verloren naar Plateau de Beille door constant de aanvallen van Contador en Rasmussen te beantwoorden ipv eigen tempo rijden zoals Leipo en Sastre. De dag erna nog eens pakweg een halve minuut doordat de achtervolging op Contador en Rasmussen niet opgang kwam in de laatste afdaling.quote:Op zondag 28 oktober 2007 04:45 schreef pfaf het volgende:
In een Australische krant wordt Evans als favoriet gezien, omdat er geen bonificatieseconden te winnen zijn, iets wat het dit jaar genekt heeft. Ik zou bijna een brief sturen, kijk eens naar de tijdritten dit jaar en volgend jaar...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |