abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54154382
Sinds gisteren hebben ze hier alle poorten tot de server van MSN messenger gesloten.. kom er dus niet meer op! geen 1 webmessenger werkt en heb al 3 alternatieve messengers geprobeerd..
Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik ben stagiair op het ROC van Twente en ik heb MSN eigenlijk wel een beetje nodig vanwege omdat mijn begeleider woensdag altijd papadag heeft met zijn kinderen.. en als ik dan ergens vastloop vraag ik het altijd via msn..
help
Yesterday's a memory, another page of history
Als ik mezelf nog eens tegenkom.. dan zeg ik: 'Kom, vriend, we gaan een biertje drinken!'
Last.fm
pi_54154525
Waarom zouden ze dat nou gedaan hebben .... zou je niet gewoon de beheerder van het netwerk om toestemming vragen, voordat je op straat staat ?
En anders pak je gewoon de telefoon of gebruik email... want die porten blijven toch wel dicht met de reden die je opgeeft.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:33:35 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54154563
remote desktop gebruiken icm je pc thuis

Of natuurlijk overleggen met je begeleider dat je contact hebt via msn, maar dat dat niet meer mogelijk is.
So we just called him Fred
pi_54154611
Wat je zou kunnen doen als geen enkele webmessenger meer werkt is een accountje openen op www.logmein.com en die thuis op je computer installeren en je computer aan laten staan en dan vanaf je werk inloggen op je pc thuis (goeie kans dat dat wel gewoon werkt ) en dan vanaf daar MSN-en met je stagebegeleider.

Maargoed, zoals gezegd kan je beter eerst even de betreffende systeembeheerder vragen of hij voor jou een uitzondering wilt maken. Als je daarbij aangeeft dat hij alles mag loggen wat jij op MSN uitspookt zodat hij kan zien dat je het enkel en alleen gebruikt voor overleg op woensdag met je begeleider dan denk ik dat hij daar niet al te moeilijk over zal doen.

Als hij dat wel doet, kun je nog altijd in overleg met je directe chef aangeven dat het noodzakelijk is om in de mogelijkheid te zijn om overleg te kunnen plegen met je begeleider en dan kan jouw chef dit kortsluiten met de systeembeheerder danwel zijn of haar chef.

Maargoed, met logmein gaat het waarschijnlijk prima werken, maar me dunkt dat ze juist om dit soort dingen te voorkomen alles dicht geflikkert hebben
pi_54154618
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:33 schreef FredvZ het volgende:
remote desktop gebruiken icm je pc thuis

Of natuurlijk overleggen met je begeleider dat je contact hebt via msn, maar dat dat niet meer mogelijk is.
Ja dat dus (ik moet sneller typen goftedomme )
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:37:42 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54154636
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:36 schreef NED het volgende:
Ja dat dus (ik moet sneller typen goftedomme )
Of minder typen
So we just called him Fred
pi_54154653
Dat zou ook kunnen ja
pi_54154671
Is wel een goeie oplossing!
pi_54154736
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_54154764
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:40 schreef TJDoornbos het volgende:
Is wel een goeie oplossing!
Uiteraard! Anders zou ik hem toch niet aandragen
pi_54154806
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:23 schreef bierbart het volgende:
Sinds gisteren hebben ze hier alle poorten tot de server van MSN messenger gesloten.. kom er dus niet meer op! geen 1 webmessenger werkt en heb al 3 alternatieve messengers geprobeerd..
Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik ben stagiair op het ROC van Twente en ik heb MSN eigenlijk wel een beetje nodig vanwege omdat mijn begeleider woensdag altijd papadag heeft met zijn kinderen.. en als ik dan ergens vastloop vraag ik het altijd via msn..
help
Zit zelf ook op ROC van Twente en loop op het moment ook Stage @ winkel in Hengelo. Gewoon via Remote controll werken van windows, werkt als een trein. Plus is een stuk moeilijker te blokken. Blokeren ze je poort, pak je toch gewoon een andere? Gewoon pc thuis aanlaten staan, remote controll inschakelen, en ff je ip adress noteren, eventueel via www.no-ip.com (gratis) redirecten en klaar . (vergeet niet de poort op je router los te zetten, standaart is dit 3389 dacht ik )

Pak trouwens wel een goede remote controll, die van Windows bijv (En zet een goed wachtwoord op je account, is nodig voor remote controll met windows). Dingen als VNC of via een internet browser zijn doorgaans niet zo veilig en iemand anders die in je pc kan neusen is nooit grappig

[ Bericht 4% gewijzigd door GoldenBatt op 25-10-2007 10:54:46 ]
pi_54154860
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:46 schreef NED het volgende:

[..]

Uiteraard! Anders zou ik hem toch niet aandragen
Met jouw weet je het nooit!!
pi_54155103
www.meebo.com, webbased msn'en (al bedenk ik me nu dat msn dan nog niet gaat werken tenzij hun (meebo) de connecties vanaf hun server regelen, maar dat betwijfel ik)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_54155128
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:07 schreef slacker_nl het volgende:
www.meebo.com, webbased msn'en
die worden tegenwoordig vaak ook al geblokt... Plus werkt nooit zo fijn (maar dat is een mening)
pi_54155195
webmessenger
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54155204
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:52 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Met jou weet je het nooit!!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:21:38 #17
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_54155387
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:44 schreef -jos- het volgende:
www.iloveim.com
hey die doet het dus WEL op me werk, thnx
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:27:38 #18
183433 bierbart
bier en tieten
pi_54155528
meebo werkt ook niet.. denk dat ze gewoon al het dataverkeer van en naar de msn messenger server hebben geblokkeerd.. kan trouwens wel gewoon in mn mail komen, maar dat zal wel via een andere server gaan dan
Als ik mezelf nog eens tegenkom.. dan zeg ik: 'Kom, vriend, we gaan een biertje drinken!'
Last.fm
pi_54155720
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:27 schreef bierbart het volgende:
meebo werkt ook niet.. denk dat ze gewoon al het dataverkeer van en naar de msn messenger server hebben geblokkeerd.. kan trouwens wel gewoon in mn mail komen, maar dat zal wel via een andere server gaan dan
Mail gaat via brower, en die wordt niet geblokeerd anders zou je niet kunnen surfen @ het inet. Welke opleiding van ROC doe je? Als je ICT doet lijkt me het dat je je zelf wel kunt redden met remote controll. Maar ook anders als je vragen der over hebt kun je mij ook wel ff een PM sturen, en dan kan ik je der ook wel mee helpen. Tis niet zo gek moeilijk
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:38:58 #20
183433 bierbart
bier en tieten
pi_54155781
Ik doe inderdaad ICT en er zijn heel veel dingen waar ik anderen juist mee uit de shit help, maar hier hield het voor mij wel een beetje op.. ik zal eens wat dingen proberen met remote control enzo.. kan toch wel vanaf een W2K werkstation naar een Windows XP MCE 2005 pc?
Last.fm
pi_54155995
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:38 schreef bierbart het volgende:
Ik doe inderdaad ICT en er zijn heel veel dingen waar ik anderen juist mee uit de shit help, maar hier hield het voor mij wel een beetje op.. ik zal eens wat dingen proberen met remote control enzo.. kan toch wel vanaf een W2K werkstation naar een Windows XP MCE 2005 pc?
Ja, zou prima moeten kunnen. Misschien dat je de remote controll.exe even op een usb moet zetten ofzo, weet zo niet of hij in W2K zit, maar die heb ik anders wel liggen en kan ik je zo mailen (Kun je ook zo op een usb stick zetten of mailbox, als ict'er heb je bijde wel neem ik aan ). Veder moet je even Remote controll toelaten op je pc (kweste van een vinkje aanzetten), en je moet een wachtwoord op de account hebben waarop je wilt inloggen vanaf buitenaf. Veder ff de poort forwarden naar je interne ip-adress, en gaan met die banaan. Werk der zelf ook altijd mee voor msn, mail, downloads aanzetten enz, werkt echt perfect

Ik blijf dit topic wel ff volgen. Als der meerdere vragen zijn hoor ik het wel, of anders PM ff, dan kunnen we het ook ff fiksen via MSN ofzo als je thuis bent
  donderdag 25 oktober 2007 @ 12:07:34 #22
183433 bierbart
bier en tieten
pi_54156415
Ik heb hier op mijn home directory een remote control zie ik.. gebruiken we altijd om de ghostserver te benaderen vanaf een andere computer.. Het gaat verder wel lukken, bedankt!
op welke ROC van Twente zit je eigenlijk?
Last.fm
pi_54156895
Dikkers, Industrie straat 15, Hengelo. Jij? Welke klas?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 13:07:44 #24
183433 bierbart
bier en tieten
pi_54157797
Ook aan de industriestraat! zit nu in het 2e jaar.. wat grappig
Last.fm
pi_54158064
Zit zelf in 2de en laaste half jaar van Niveau 3. Wel grappig dat je hier mensen van je eigen school tegen komt idd.

Hoor nog wel van je als het (niet)werkt?
pi_54159661
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:20 schreef TubewayDigital het volgende:
http://www.ebuddy.com/
Was toch al vermeld dat die krengen ook niet werkte? Direct in start post al. Veder werken die krengen gewoon matig
pi_54163017
Ik heb de oplossing allang gegeven.

Óf vragen voor toegang, met tekst en uitleg erbij waarom het noodzakelijk is, óf logmein.com gebruiken.

Dat zijn zelfs 2 oplossingen!!! ±o
pi_54163740
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:20 schreef GoldenBatt het volgende:
Zit zelf in 2de en laaste half jaar van Niveau 3. Wel grappig dat je hier mensen van je eigen school tegen komt idd.

Hoor nog wel van je als het (niet)werkt?
Misschien kijkt de admin hier ook
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:56:08 #31
183433 bierbart
bier en tieten
pi_54176777
werkt ook niet.. ben gisteren ook niet meer aan remote control en logmein toegekomen..
het was weer super in de stad
Ik ga dat in het weekend wel even fixen..
Last.fm
pi_54177884
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:23 schreef NED het volgende:
Ik heb de oplossing allang gegeven.

Óf vragen voor toegang, met tekst en uitleg erbij waarom het noodzakelijk is, óf logmein.com gebruiken.

Dat zijn zelfs 2 oplossingen!!! ±o
je word hier nog eens gewaarderd
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:52:24 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54189355
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:23 schreef bierbart het volgende:
geen 1 webmessenger werkt en heb al 3 alternatieve messengers geprobeerd..
Normaliter kun je als ze de MSN poorten dichtzetten nog gewoon met WebMessenger over poort 80. Als dat niet meer werkt, dan hebben ze waarschijnlijk de MSN login servers met hun IP adressen geblokkeerd, en dan gaat het inderdaad niet werken.
quote:
Ik ben stagiair op het ROC van Twente en ik heb MSN eigenlijk wel een beetje nodig vanwege omdat mijn begeleider woensdag altijd papadag heeft met zijn kinderen.. en als ik dan ergens vastloop vraag ik het altijd via msn..
En dat kan niet via die ene uitvinding die Alexander Graham Bell deed aan het eind van de 19e eeuw, en welke intussen zover progressie heeft gemaakt dat ze ter grote van een veredeld luciferdoosje in je zak passen en overal mee naar toe kan worden genomen?

En in geval van telefoonangst: SMS en E-mail kan toch ook?

MSN nodig hebben.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54265708
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:57 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Misschien kijkt de admin hier ook
Admin meldt
Bedankt voor de nuttige sites, heb er gelijk een paar meer geblockt

Stagiarie: Doe Gerko de groeten
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:44:58 #35
183433 bierbart
bier en tieten
pi_54267799
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:43 schreef namfra het volgende:

[..]

Admin meldt

omg! en wie ben jij?
Last.fm
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:00:48 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54269270
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:44 schreef bierbart het volgende:
omg! en wie ben jij?
BUSTED!!!

Okay, een System Administrator heeft de mogelijkheid precies uit te vogelen wie naar welke websites gaat, en vanaf wel IP adres.... en bij het IP adres kan hij dan weer precies zien welke PC dat is, en waar die PC staat.

Sterker nog: MSN verkeer is un-encrypted (of heel makkelijk te decrypten), en kan met een sniffer worden gevangen en bekeken door een Admin......

Mensen die denken dat hun chats en webbezoekjes niet kunnen worden getraceerd binnen een bedrijf of school.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:37:59 #37
183433 bierbart
bier en tieten
pi_54271231
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:00 schreef maartena het volgende:

[..]

BUSTED!!!

Okay, een System Administrator heeft de mogelijkheid precies uit te vogelen wie naar welke websites gaat, en vanaf wel IP adres.... en bij het IP adres kan hij dan weer precies zien welke PC dat is, en waar die PC staat.

Sterker nog: MSN verkeer is un-encrypted (of heel makkelijk te decrypten), en kan met een sniffer worden gevangen en bekeken door een Admin......

Mensen die denken dat hun chats en webbezoekjes niet kunnen worden getraceerd binnen een bedrijf of school.....
Ik wou alleen maar weten welke admin.. dat alles wat ik uitspook gelogd word kan ik jou ook wel vertellen
Last.fm
pi_54277431
Ik zit bij de centrale ICT diensten. Ik denk niet dat je mij kent, ik ken jou ook niet persoonlijk (weet natuurlijk niet welke stagiaires er altijd rondlopen). Sinds de blokkade van ebuddy e.d. zijn de Squid logfiles met 500MB per dag teruggebracht, effectieve blokkade dus
pi_54277460
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:43 schreef namfra het volgende:

[..]

Admin meldt

Bwhahaahha. , .
pi_54295779
bierbart: goedmakertje
www.kanikffvangen.nl
  donderdag 1 november 2007 @ 08:32:02 #41
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_54295982
Of je installeert MSN op je mobiele telefoon, dan valt er niets te blocken voor de sysops.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')