Dus jij hebt daglijks contact met Koen van der Laak?quote:Op maandag 31 maart 2008 21:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
Gelukkig biedt Purrel z'n excuses aan, oh nee.
Trieste vent.
quote:Fränkel biedt Van de Laak excuses aan
Geschreven op dinsdag, 1 april om 08:45
Purrel Fränkel heeft zijn excuses aangeboden aan Koen van de Laak, zo meldt De Gelderlander. De verdediger van De Graafschap blesseerde de middenvelder van FC Groningen afgelopen vrijdag zwaar na een grove charge. "Ik heb Koen van de Laak gebeld en hem mijn oprechte excuses aangeboden" , zegt Fränkel in de dinsdageditie van het Gelderse medium. "Dit was nooit mijn bedoeling. Ik zou willen dat ik hem kon genezen. Dan zou ik het meteen doen."
Van de Laak hield aan de zware tackle gescheurde enkelbanden over en staat zeker zes weken aan de kant. Fränkel kreeg van arbiter Haverkort slechts een gele kaart voor de zware overtreding en kan daardoor niet meer worden vervolgd door de aanklager betaald voetbal.
"Ik had niet in de gaten dat ik hem zo hard raakte", geeft Fränkel aan. "Ik dacht dat hij na behandeling weer verder zou kunnen spelen en dat ik hem alleen op zijn voet had geraakt. Ik heb zaterdagavond pas de beelden gezien en ben toen enorm geschrokken. Het was de zwaarste overtreding uit mijn loopbaan. Heel vervelend, want ik sta zo helemaal niet bekend."
"De wedstrijd was live op tv en dan wordt het ook uitvergroot. Ik zag bij FC Utrecht tegen FC Twente een zware overtreding van Tim Cornelisse op Karim El Ahmadi, maar die stond weer op. Dan praten de mensen er niet zo lang over als bij mij", aldus Fränkel, die maandag een gesprek had met trainer Jan de Jonge. De club legt hem geen straf op.
Baseer me op een artikel uit het DvhN:quote:Op dinsdag 1 april 2008 07:53 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Dus jij hebt daglijks contact met Koen van der Laak?
Jullie doen net of Fränkel een moord heeft begaan, uiteindelijk is het gewoon een iets te zware overtreding, maar zulke dingen gebeuren in het voetbal. Alleen blijken die Groningers grote huilies te zijn, nu het een keer bij en speler van hen gebeurt.
Natuurlijk gebeurt dit wel eens in het voetbal maar dan is het toch normaal als je die jongen per brancard de ambulance in gerold ziet worden even iets te zeggen en op z'n minst je excuses aanbieden.quote:"Ik vind het netjes dat Jan de Jonge zijn verontschuldigingen aanbiedt", laat Van de Laak een dag later weten. Van dader Purrel Fränkel heeft hij dan nog niks gehoord. "En ik verwacht ook niet dat hij contact opneemt. Toen ik in de rust op de brancard lag en het stadion werd uitgereden tikte hij me even aan, maar zei niks. Je verwacht toch dat iemand die zo’n overtreding op jou maakt naar je toe komt en zijn excuses maakt."
Van de Laak heeft het helemaal gehad met Fränkel. "Jammer dat hij een gele kaart heeft gekregen. De KNVB kan hem daardoor achteraf niet meer straffen." Dat scheidsrechter Ben Haverkort volstond met geel zegt hij niet te begrijpen. "Hij zei dat hij de ernst van de situatie niet goed had ingeschat. Hij had heftiger reacties verwacht. Maar hij stond er met zijn neus bovenop. Zoiets moet verbannen worden uit de voetballerij."
quote:Op maandag 31 maart 2008 21:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
Gelukkig biedt Purrel z'n excuses aan, oh nee.
Trieste vent.
quote:KNVB schorst Fränkel wegens cannabis-gebruik
02/03/2009 13:08
De Graafschap kan een maand niet beschikken over Purrel Fränkel. De verdediger is door de KNVB voor een maand geschorst, nadat er sporen van cannabis in zijn urine werd gevonden.
'Ik heb me nooit met stimulerende middelen bezig gehouden die mijn prestaties zouden moeten bevorderen', reageer Fränkel op de schorsing. 'Ik heb een aantal dagen voor de thuiswedstrijd tegen Ajax, op een feestje, samen met enkele vrienden een marihuanasigaret gerookt.'
'Ik was mij er niet van bewust dat dit onder verboden en stimulerende middelen valt', vervolgt de linksback van De Superboeren. 'Ik heb er spijt van, het is nooit mijn bedoeling geweest om De Graafschap in een negatief daglicht te stellen.'
De schorsing gaat in op 2 maart, waardoor Fränkel op 5 april in het uitduel met zijn voormalige club Vitesse weer speelgerechtigd is.
quote:Op zondag 7 december 2008 20:01 schreef kevin6188 het volgende:
Alleen die joint in zn mond ontbrak er nog aan.
om mezelf even te quotenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:59 schreef Duder het volgende:
[ afbeelding ]
kijk hier purrel chillen, hij chillt hem gewoon hard terwijl hij net gescoord heeft en een chicka uit het publiek mee naar huis gaat nemen
quote:"Liever sporen van cannabis in mijn urine dan andersom!"
quote:Op maandag 2 maart 2009 15:29 schreef M0NTANA het volgende:
Zijn eerste reactie was ook geweldig:
[..]
[..]
proestquote:Op maandag 2 maart 2009 15:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
[..]
hij had wat goed te maken na het incident van der laakquote:Op maandag 2 maart 2009 15:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Purrel.Eindelijk laat hij weer wat van z'n chillheid blijken.
Klopt. Hij doet goed zn best, maar hij is er nog nietquote:Op maandag 2 maart 2009 17:42 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hij had wat goed te maken na het incident van der laak
Echt belachelijk dat ie geschorst is!quote:Op maandag 2 maart 2009 13:26 schreef koningdavid het volgende:
Ik weet waarom hij zo 'chill' is:
[..]
Wat chill.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
jaquote:Op maandag 2 maart 2009 20:35 schreef rubbereend het volgende:
staat het eigenlijk op de doping lijst?
Die lijsten gelden meestal voor heel europa en daar is wiet niet legaal. Daarom staat het op de lijst neem ik aan.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja
vraag me af waarom. echt prestatiebevorderend is het niet.
dan is 1 maand schorsing natuurlijk lachwekkendquote:
Het kan wel prestatieverhogend werken las ik laatst ergens, eens kijken of ik nog wat kan vinden.quote:vraag me af waarom. echt prestatiebevorderend is het niet.
(c) Gordon_Shumwayquote:Ik ging net boodschappen doen bij de Albert Heijn,kreeg ik er een pakje voetbalplaatjes erbij. Toen ik hem open maakte zag ik dat er 2 waren gebruikt als vloeipapier. Ik vraag aan die cassiere, hoe zit dat? Zegt ze : "Oh dan zit Purrel Frankel in dat pakje"
Joint de club!quote:Op maandag 2 maart 2009 20:44 schreef BB-King het volgende:
Sta er van verbaasd dat deze baas al 5 topics vol heeft op Fok!
Respect & Word.
Woh, bofkont!quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:05 schreef Damzkieee het volgende:
BOOOOH ik had gisteren gewoon 2keer Purrel in mijn voetbalplaatjes
Ik haal die dingen nooit, maar had toevallig gisteren 2 pakjes.
Als het niet legaal is hoeft het toch niet meteen om een doping lijst te komen?quote:Op maandag 2 maart 2009 21:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die lijsten gelden meestal voor heel europa en daar is wiet niet legaal. Daarom staat het op de lijst neem ik aan.
hehe je moest er even over nadenken, maar dan heb je ook watquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Dit topic mag wel sticky.
quote:Pitoe Purrel
Uitgegeven: 6 maart 2009 08:00
Laatst gewijzigd: 6 maart 2009 08:00
Wist hij veel. Marihuana op de dopinglijst? Nee toch? Toen iemand hem op een feestje een dikke toetersigaret aanbood, hoefde hij geen moment na te denken. Hier die pitoe! Door Thijs Zonneveld.
Purrel is de naam. Purrel Fränkel. Linksback van De Graafschap van beroep. Hoe hij in Doetinchem verzeild is geraakt: weet hij veel.
Hij weet niet eens hoe hij profvoetballer is geworden. Als puber balde hij een beetje rond in Amsterdam; voor hij het wist kreeg hij een piepklein contractje aangeboden bij Telstar.
Uitleggen
Dat Telstar een voetbalclub was, moest iemand hem wel even uitleggen. Hij had er nog nooit van gehoord. Na een seizoen of wat in Velsen werd hij gebeld door de Hylke Enzerink, voorzitter van De Graafschap. Purrel wist niet wie het was.
En van De Graafschap had hij vast ook niet gehoord. Voor hij het zelf in de gaten had, speelde hij in een blauwwit shirt en zat hij ineens in de Achterste Uithoek van Nederland.
Vervelend dat ze in Doetinchem geen chille coffeeshops hadden, maar verder liep alles helemaal lauw met Purrel. Hij deed gewoon wat de trainer tegen hem zei. Dat kwam meestal neer op rennen langs de lijn.
Vitesse
Volgende station: Vitesse. Purrel in Arnhem. Hij had geen idee waar dat lag, maar het was allemaal dope shit daar. Hij speelde er Europese wedstrijden, kreeg de status van cultheld, de doekoes rolden gestaag binnen.
Toffe ploeggenoten ook. Niet van die gasten die maar blijven ouwehoeren over aandelen, pensioenvoorzieningen en moeilijke contractclausules, maar gewoon over chickies en vette auto's.
Matties
Theo'tje Janssen, Nicky Hofs, Jhonny van Beukering. Echte matties. Na afloop van de wedstrijd effe een biertje in een lauwe tent. En misschien wel een lurkie aan een stickie. Alles kon. Mooie jaren, daar bij Vitesse.
Purrel kreeg zelfs een record op zijn naam: dat van snelste eigen goal ooit in de eredivisie. Negentien seconden had hij ervoor nodig. Jammer dat het een paar jaar later werd verbeterd door iemand anders, maar hé: je kan niet alles hebben, man.
De Mos
Minder chill was dat er bij Vitesse een nieuwe trainer kwam: Aad de Mos. Echt een a-relaxte freak. Altijd maar big time brallen en bijdehand doen. Van die moeilijke opdrachten verzinnen ook. Dingen met tactiek enzo, weet je.
Tussen Purrel en Aadje liep het niet echt flex. Dus Purrel ging weer gewoon terug naar De Graafschap. Lekker easy. Hij kende genoeg mensen daar, en de route naar het stadion was ook nog altijd dezelfde.
Op zondag hobbelde hij af en toe nog een beetje langs de lijn. Soms als linksback, soms als wisselspeler. Maakte hem niet zoveel uit trouwens.
Wreed verstoord
Maar Purrels oude dag bij De Graafschap werd wreed verstoord. Bij een dopingcontrole werden sporen van marihuana in zijn urine gevonden. De hele wereld valt ineens over Purrel heen. Hij is geschorst, en zal ongetwijfeld een boete krijgen van de club.
En waarom nou helemaal, swa? Marihuana? Hij wist niet eens dat het er in zat. En dat het verboden was. Van sporters die betrapt en geschorst werden had hij nog nooit gehoord. 't Was gewoon een stickie.
Een stickie, dude, alleen maar een stickie. Hoezo mag dat niet? Bij hockey mag dat toch ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |