Uit de verschillende berichten krijg ik de indruk dat ze vooral ziekenhuizen en zo in het buitenland bedoelen. Maar goed, ik kom bijna niet in ziekenhuizen, dus van discriminatie in nederlandse ziekenhuizen merk ik dan ook niets...quote:Op donderdag 22 november 2007 16:03 schreef wonderer het volgende:
Speciale zorgpolis.
Ik zie die zogenaamde "ik heb niks tegen homo's als ze maar"-figuren al schreeuwen: "Ze willen toch normaal behandeld worden, waarom moeten ze dan weer een aparte polis?!"
Maar ik denk wel dat het goed is. Vraag me alleen af of ze hun premie omhoog gooien vanwege aids, of dat nou terecht is of niet.
Maar die discriminatie, is dat echt zo erg in de zorg of kloppen ze het een beetje op?
ja is natuurlijk ook dankbaar werk voor diverse cabaretiers en andere kunstenaarsquote:
Van mij mogen zequote:Op vrijdag 30 november 2007 21:56 schreef SCH het volgende:
Snappen jullie dat er homo's zijn die op Wilders stemmen?
Heeft Wilders ooit gezegd dat ie tegen homo's is? Nee toch? Dus waarom zouden ze niet op 'm stemmen?quote:
Het is niet bepaald een tolerant type. Hij zet een groep mensen in de hoek. Ik denk dan altijd dat de volgende groep homo's kunnen zijn. Zo gaat dat met zondebokdenken.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:03 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Heeft Wilders ooit gezegd dat ie tegen homo's is? Nee toch? Dus waarom zouden ze niet op 'm stemmen?
Dat vind ik een grote generalisatie, want je extrapoleert nu eigenlijk zijn intolerantie tegen moslims naar dat hij ook intolerant tegen andere groepen zou zijn, alleen omdat andere "minder tolerante" mensen/groeperingen uit het verleden met hem gemeen hebben dat ze tegen één bepaalde groep zijn. Dat Hitler en Vader Abraham allebei een snor hebben, wil nog niet zeggen dat Vader Abraham ook een massamoordenaar is. Ik vind dit best wel beledigend jegens Wilders.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet bepaald een tolerant type. Hij zet een groep mensen in de hoek. Ik denk dan altijd dat de volgende groep homo's kunnen zijn. Zo gaat dat met zondebokdenken.
Je doet nu twee foute dingen: ten eerste verwacht je dat Geert Wilders iets gaat doen (zich tegen homo's richten) wat nergens op gebaseerd is, behalve mogelijk op verwachtingen die je hebt van andere personen/groeperingen ("het zondebokdenken"), die dus niets met Wilders te maken hebben. Ten tweede generaliseer je 'minderheden', wat sowieso nergens op slaat. Er zijn heel veel verschillende minderheden en homo's zijn iets heel anders dan moslim. Het maakt niet uit tot welke groep je behoort, je moet een politicus steunen voor zijn standpunten.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:27 schreef SCH het volgende:
Beledigend tegen Wilders![]()
Als er iemand beledigend is dan is het meneer Geert zelf. En inderdaad, ik denk dat hij zijn pijlen net zo goed op andere minderheidsgroepen kan richten inderdaad. Toevallig zijn het nu de moslims. Ik vind dat iemand die het zondebokdenken aanhangt en een minderheid uitsluit nooit door een andere minderheid gesteund moet worden. Dus snap ik niet dat een homo op Wilders kan stemmen.
Het gaat om het mechanisme. Als iemand blijkbaar een groep buiten de maatschappij wil zetten omdat hem dat politiek gewin oplevert, dan kan een andere minderheid de volgende groep zijn. Minderheden moeten zich daarom distantieren van politieke types die dit soort tactiek hanteren want daar hebben we in het verleden grote problemen mee gezien. Niet voor niks worden terechte vergelijkingen met de jaren 30 getrokken, en welke groep kwam vervolgens ook in het verdomhoekje, juist ja.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:37 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Je doet nu twee foute dingen: ten eerste verwacht je dat Geert Wilders iets gaat doen (zich tegen homo's richten) wat nergens op gebaseerd is, behalve mogelijk op verwachtingen die je hebt van andere personen/groeperingen ("het zondebokdenken"), die dus niets met Wilders te maken hebben. Ten tweede generaliseer je 'minderheden', wat sowieso nergens op slaat. Er zijn heel veel verschillende minderheden en homo's zijn iets heel anders dan moslim. Het maakt niet uit tot welke groep je behoort, je moet een politicus steunen voor zijn standpunten.
Van hetzelfde laken en pak inderdaad. Ook een zondebokdenker.quote:En bovendien: Pim Fortuyn was zelf homo, hadden homo's dan ook niet op hem moeten stemmen? Wat een onzin.
Het gaat níet om het mechanisme, omdat het mechanisme niet op verschillende groepen van toepassing is. Je scheert wéér andere meerderheden over één kam. Moslims zijn moslim, daarom zijn ze belangrijk in Geert Wilders' politiek, omdat hij de islam als een dreiging ziet (ik vind dat hij een beetje overdrijft, alleen de radicale islam is een dreiging), maar homo's (een heel diverse groep) hebben geen enkele eigenschap die voor de politiek van Geert Wilders belangrijk is, ze vormen geen enkele dreiging, dus het is onzinnig om aan te nemen dat Wilders iets tegen homo's zou doen. En die vergelijkingen zijn echt de dikste bullshit. Hitler had (volgens zijn eigen politiek) een reden om tegen homo's op te treden, hij vond immers dat ze genetisch minderwaardig waren en daarom uit de genenpoel gehaald moesten worden. Wilders heeft een dergelijke reden niet, dus de vergelijking gaat totaal niet op.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat om het mechanisme. Als iemand blijkbaar een groep buiten de maatschappij wil zetten omdat hem dat politiek gewin oplevert, dan kan een andere minderheid de volgende groep zijn. Minderheden moeten zich daarom distantieren van politieke types die dit soort tactiek hanteren want daar hebben we in het verleden grote problemen mee gezien. Niet voor niks worden terechte vergelijkingen met de jaren 30 getrokken, en welke groep kwam vervolgens ook in het verdomhoekje, juist ja.
[..]
Ga eens in op mijn vraag: Pim Fortuyn was zelf homo. Hoe had hij dan ooit iets tegen homo's kunnen doen, of iets waar homo's het zodanig niet mee eens zouden zijn dat ze massaal niet op hem zouden moeten stemmen?quote:Van hetzelfde laken en pak inderdaad. Ook een zondebokdenker.
Het gaat wel om het mechanisme. Je zoekt een zondebok voor de problemen in de maatschappij en dan zijn kwetsbare groepen, minderheden dus, het makkelijkst. Het gaat niet om de inhoud maar om het mechanisme, dat is nou eenmaal een politieke wet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:49 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Het gaat níet om het mechanisme, omdat het mechanisme niet op verschillende groepen van toepassing is. Je scheert wéér andere meerderheden over één kam. Moslims zijn moslim, daarom zijn ze belangrijk in Geert Wilders' politiek, omdat hij de islam als een dreiging ziet (ik vind dat hij een beetje overdrijft, alleen de radicale islam is een dreiging), maar homo's (een heel diverse groep) hebben geen enkele eigenschap die voor de politiek van Geert Wilders belangrijk is, ze vormen geen enkele dreiging, dus het is onzinnig om aan te nemen dat Wilders iets tegen homo's zou doen. En die vergelijkingen zijn echt de dikste bullshit. Hitler had (volgens zijn eigen politiek) een reden om tegen homo's op te treden, hij vond immers dat ze genetisch minderwaardig waren en daarom uit de genenpoel gehaald moesten worden. Wilders heeft een dergelijke reden niet, dus de vergelijking gaat totaal niet op.
Waarom zou hij niet iets tegen homo's kunnen hebben? Er zijn zoveel homo's die iets tegen homo's hebben.quote:Ga eens in op mijn vraag: Pim Fortuyn was zelf homo. Hoe had hij dan ooit iets tegen homo's kunnen doen, of iets waar homo's het zodanig niet mee eens zouden zijn dat ze massaal niet op hem zouden moeten stemmen?
Waarom niet? Ben jij geen homo dan?quote:En trouwens, volgens mij ben je zelf homo. Dan heb je toch geen recht van spreken in dezen?
Maar Geert Wilders zoekt geen "zondebok". Hij probeert de problemen die de opkomst van de islam in Nederland (volgens hem) veroorzaakt, aan te kaarten en op te lossen. Moslims zijn wel divers, maar niet zo divers als homo's. Althans, als je moet geloven wat je in de media over moslims hoort niet. Je hoort altijd dezelfde dingen over moslims, die ook te maken hebben met hun moslim-zijn, maar over homo's hoor je nooit dezelfde dingen die te maken hebben met hun homo-zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat wel om het mechanisme. Je zoekt een zondebok voor de problemen in de maatschappij en dan zijn kwetsbare groepen, minderheden dus, het makkelijkst. Het gaat niet om de inhoud maar om het mechanisme, dat is nou eenmaal een politieke wet.
Je redenering klopt ook niet omdat je doet alsof homo's een diverse groep zijn en moslims blijkbaar niet. En dat wegwuiven van het verleden, dat vind ik altijd nogal gevaarlijk.
[..]
Oh ja? Zijn er ook moslims die iets tegen moslims hebben? Of nazi's die iets tegen nazi's hebben? Of hippies die iets tegen hippies hebben? Wat een onzin.quote:Waarom zou hij niet iets tegen homo's kunnen hebben? Er zijn zoveel homo's die iets tegen homo's hebben.
[..]
Nee, gelukkig niet. Maar als homo ben je partijdig in dezen, omdat leden van een groep zich altijd aangesproken, beledigd, gediscrimineerd en weet ik veel wat zullen voelen als iemand iets over die groep zegt. Althans, zo denk ik erover.quote:Waarom niet? Ben jij geen homo dan?
Was het maar waar. Wilders wil helemaal geen problemen oplossen. Hij heeft een groep aangemerkt als probleem, niet een deel van die groep maar de hele groep en wil die groep weghebben. Dat is een enge ontwikkeling met een historische connotatie die velen maar niet willen zien. Hij zoekt wel degelijk een zondebok, en waarom zou een andere minderheid niet de volgende zondebok zijn. Van hem of van anderen, als blijkt dat het zo gemakkelijk gaat. Er hoeft maar even iets negatiefs rond homo's te gebeuren en de stok is gevonden.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:02 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Maar Geert Wilders zoekt geen "zondebok". Hij probeert de problemen die de opkomst van de islam in Nederland (volgens hem) veroorzaakt, aan te kaarten en op te lossen.
Iedere moslim is gewoon een individu hoor.quote:Moslims zijn wel divers, maar niet zo divers als homo's. Althans, als je moet geloven wat je in de media over moslims hoort niet. Je hoort altijd dezelfde dingen over moslims, die ook te maken hebben met hun moslim-zijn, maar over homo's hoor je nooit dezelfde dingen die te maken hebben met hun homo-zijn.
Ja, die zijn er volop.quote:Oh ja? Zijn er ook moslims die iets tegen moslims hebben? Of nazi's die iets tegen nazi's hebben? Of hippies die iets tegen hippies hebben? Wat een onzin.
Dan zijn we helaas uitgediscussieerd. Jij bent net zo partijdig als ik, dat maakt verder ook niet uit, dus neem gewoon je gesprekspartner serieus en sluit hem of haar niet uit met drogredeneringen. Dat past wel een beetje bij wat Wilders ook doet, zijn opponenten ridiculiseren en monddood maken.quote:Nee, gelukkig niet. Maar als homo ben je partijdig in dezen, omdat leden van een groep zich altijd aangesproken, beledigd, gediscrimineerd en weet ik veel wat zullen voelen als iemand iets over die groep zegt. Althans, zo denk ik erover.
Ja, gek hequote:Op zaterdag 1 december 2007 21:17 schreef Waris7 het volgende:
Als er iemand is die door zijn tegenstanders niet serieus wordt genomen is het wel Wilders
Ik heb tenminste RESPECT voor Wildersquote:
Ben dat tegengekomen inderdaad, dat iemand op cyber deed alsof. Knap lullig als je daar achter komt ja.quote:Op maandag 19 november 2007 13:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Maar jullie vinden het niet erg als mensen doen alsof ze homo zijn maar het eigenlijk niet zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |