abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:39:21 #51
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54213557
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het probleem met mensen die hersenziek zijn is nogmaals dat er geen goede cure voor bestaat, maar gelukkig zijn ze op de erasmus erg ver. misschien komt nederland wel als eerste met een hersenpilletje uit. ik hoop het voor de persoon die ik ken. en ja. schizofrenie is aan te tonen in de scan. of wist je dat niet?
Nee, dat is een klassiek voorbeeld van valse propaganda waar hoogleraar psychiatrie Glenmullen het over heeft.

Is "Schizofrenie" geproduceerd door, of veroorzaakt het zieke/defectieve hersenen?

Wat anders zou men kunnen concluderen indien men de volgende misleidende valse propaganda zou lezen. In de realiteit is het simpelweg een klassiek voorbeeld van misleidende psychiatrische propaganda waarin Schizofrenie wordt gepresenteerd als zijnde een hersenziekte/defect.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:42:24 #52
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54213604
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Die beste man is emeritus-hoogleraar in biologie en wijsbegeerte en dus emeritus én niet werkzaam in de psychiatrie. Dan kan hij nog wel hoogleraar zijn, maar van huidig onderzoek weet hij weinig af.
Mogelijk heeft hij zich persoonlijk toegelegd op een onderzoek? Daardoor kan hij juist op bepaalde gebieden extra veel kennis vergaren door de tijd die hij beschikbaar heeft.
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2007 @ 01:16:52 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54214371
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:47 schreef milagro het volgende:
nou dat wordt niets dus...

ik probeer even wat... had Bilal B dit medicijn maar voorgeschreven gekregen, dan was hij ws te dik geweest om over die balie te springen...

nah, dat wordt het hem ook niet..
Veel criminele Marokkanen licht verstandelijk gehandicapt is ook een storing in je hoofd dus dit was een inkoppertje.
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:06:11 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54219735
er wordt genoeg onderzoek gedaan naar precursor genes in schizofrenie....en dat ziet er belovend uit, duurt echt geen decennium meer voordat er een genetische factor aan het licht komt die de diagnose schizofrenie in een klap verduidelijkt.

Verder heb je natuurlijk de organische psychoses, en de substance-induced psychoses
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:08:15 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54219777
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:39 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Nee, dat is een klassiek voorbeeld van valse propaganda waar hoogleraar psychiatrie Glenmullen het over heeft.
en jij zit niet vals te propaganderen met je selectieve quotes ....

Wist je dat psychiatrie.nu door de Scientology Church wordt gerund , oh, vast wel
pi_54229032
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

Wist je dat psychiatrie.nu door de Scientology Church wordt gerund , oh, vast wel
Misschien staat er nog een linkje op voor een goed persoonlijkheidsonderzoek.
  maandag 29 oktober 2007 @ 02:16:51 #57
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54236831
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:06 schreef Re het volgende:
er wordt genoeg onderzoek gedaan naar precursor genes in schizofrenie....en dat ziet er belovend uit, duurt echt geen decennium meer voordat er een genetische factor aan het licht komt die de diagnose schizofrenie in een klap verduidelijkt.

Verder heb je natuurlijk de organische psychoses, en de substance-induced psychoses
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:06 schreef Re het volgende:

Wat een belachelijke onzin en wat een ongelooflijke kortzichtigheid en onbegrip voor de complexiteit en de vele mogelijkheden van de menselijke psyche...

Indien ik geen wetenschappelijke ondergrond zou bezitten over het feit dat het aannemelijk is dat schizofrenie geen hersenziekte is dan nog zou ik kunnen begrijpen hoe mensen door bepaalde omstandigheden bepaalde problemen kunnen ervaren en het (heel erg) moeilijk kunnen hebben.

Hoeveel decenniums wil je nog blijven hopen dat de psychiatrie haar belofte van 50 jaar geleden waar gaat maken? Voel je jezelf niet steeds belachelijker worden naarmate meer tijd verstrekt? Of houd je jezelf dwangmatig vast aan het (in mijn opinie onzinnige en vaak barbaarse) ideaalbeeld van de psychiatrie die je is geïnternaliseerd door psychiatrische literatuur?
  maandag 29 oktober 2007 @ 02:20:25 #58
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54236854
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

Ja, jij hebt er klaarblijkelijk verstand van.... Een psychiater zou jou in mijn geval paranoïa noemen en vertellen dat je aan wanen lijdt.
  maandag 29 oktober 2007 @ 02:25:18 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54236882
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 02:16 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

[..]

Wat een belachelijke onzin en wat een ongelooflijke kortzichtigheid en onbegrip voor de complexiteit en de vele mogelijkheden van de menselijke psyche...

Indien ik geen wetenschappelijke ondergrond zou bezitten over het feit dat het aannemelijk is dat schizofrenie geen hersenziekte is dan nog zou ik kunnen begrijpen hoe mensen door bepaalde omstandigheden bepaalde problemen kunnen ervaren en het (heel erg) moeilijk kunnen hebben.

Hoeveel decenniums wil je nog blijven hopen dat de psychiatrie haar belofte van 50 jaar geleden waar gaat maken? Voel je jezelf niet steeds belachelijker worden naarmate meer tijd verstrekt? Of houd je jezelf dwangmatig vast aan het (in mijn opinie onzinnige en vaak barbaarse) ideaalbeeld van de psychiatrie die je is geïnternaliseerd door psychiatrische literatuur?
ik ben degene die die barbaarse en onzinige ideaalbeeld in stand houdt omdat ik namelijk die literatuur schrijf

ik weet heus wel dat je als psychiatrisch patient teleurgesteld kan worden in de psychiatrie, ze hebben je immers niet adequaat kunnen helpen en het is inderdaad zonde dat je tot de groep farmacologische non-responders behoort, maar daar zijn gelukkig voor jou alternatieven voor.

Maar vertel, waar bestaat jouw wetenschappelijke ondergrond uit?
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:10:32 #60
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54247188
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 02:25 schreef Re het volgende:

[..]

ik ben degene die die barbaarse en onzinige ideaalbeeld in stand houdt omdat ik namelijk die literatuur schrijf

ik weet heus wel dat je als psychiatrisch patient teleurgesteld kan worden in de psychiatrie, ze hebben je immers niet adequaat kunnen helpen en het is inderdaad zonde dat je tot de groep farmacologische non-responders behoort, maar daar zijn gelukkig voor jou alternatieven voor.

Maar vertel, waar bestaat jouw wetenschappelijke ondergrond uit?
Ik neem aan dat je niet al te dom bent, zo niet dan wil ik je adviseren om mijn eerdere berichten en referenties eens door te lezen.

Iig. om weer terug te komen op het onderwerp van deze topic, psychiatrische mediciatie zorgt ervoor dat patiënten op de lange termijn chronisch ziek en daardoor verslaafd worden aan de mediciatie en dat de kwaliteit van leven van patiënten die antipsychotische medicatie gebruiken vele malen slechter is op termijn, althans globaal bezien, dan wanneer zij helemaal geen antipsychotische middelen tot zich zouden hebben gekregen.
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:26:06 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54247449
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:10 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet al te dom bent, zo niet dan wil ik je adviseren om mijn eerdere berichten en referenties eens door te lezen.

Iig. om weer terug te komen op het onderwerp van deze topic, psychiatrische mediciatie zorgt ervoor dat patiënten op de lange termijn chronisch ziek en daardoor verslaafd worden aan de mediciatie en dat de kwaliteit van leven van patiënten die antipsychotische medicatie gebruiken vele malen slechter is op termijn, althans globaal bezien, dan wanneer zij helemaal geen antipsychotische middelen tot zich zouden hebben gekregen.
ik ben inderdaad niet dom en heb die referenties gelezen, net zoals ongeveer 5,000 wetenschappijke artikelen die het tegendeel bewijzen, ik heb er zelf ongeveer 150 geschreven over de laatste 5 jaar.

Maar goed, dat soort argumentatie gaat er toch niet in bij je. Lees eens wat buiten je beperkte subjectieve kader en zoek op QoL, GAF, SF-36 en schizofrenie etc.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:41:06 #62
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54258935
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:26 schreef Re het volgende:

[..]

ik ben inderdaad niet dom en heb die referenties gelezen, net zoals ongeveer 5,000 wetenschappijke artikelen die het tegendeel bewijzen, ik heb er zelf ongeveer 150 geschreven over de laatste 5 jaar.

Maar goed, dat soort argumentatie gaat er toch niet in bij je. Lees eens wat buiten je beperkte subjectieve kader en zoek op QoL, GAF, SF-36 en schizofrenie etc.
Je doet wel erg boude uitspraken voor iemand die "wetenschappelijke" psychiatrische artikelen schrijft...
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:57:49 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54261140
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:41 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Je doet wel erg boude uitspraken voor iemand die "wetenschappelijke" psychiatrische artikelen schrijft...
nee jij komt met solide bewijzen wilde je zeggen? en de aanhalingstekens kunnen wel weg...
pi_54262264
Ik heb ze ook 4 dagen ingenomen, ben er mee gestopt toen ik 12 uur later wakker werd op de bank met de TV nog aan en een (intussen) leeg glas drinken nog in m'n hand...

Neem wel een half diazepammetje of melatonine als ik echt niet kan slapen in het vervolg, dan voelt het tenminste niet alsof ik uit een coma ontwaak
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:34:43 #65
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54264539
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:57 schreef Re het volgende:

[..]

nee jij komt met solide bewijzen wilde je zeggen? en de aanhalingstekens kunnen wel weg...
Wel, indien de Food en Drug administration van Amerika publiekelijk een grote waarschuwing uit voor de schadelijkheid van atypische antipsychotische medicatie dan neem ik aan dat het wel ernstig is en als er tevens veel bewijs bestaat dat de medicijnen ook bij vermeend schizofrene mensen en mensen die een psychose hebben (ervaren) veel schade aanricht en zorgt voor een verslechtering van hun problemen dan lijkt het mij duidelijk dat er iets goed mis is met de veronderstelde "wetenschap" genaamd psychiatrie.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:37:25 #66
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54264582
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:04 schreef Rexonium het volgende:
Ik heb ze ook 4 dagen ingenomen, ben er mee gestopt toen ik 12 uur later wakker werd op de bank met de TV nog aan en een (intussen) leeg glas drinken nog in m'n hand...

Neem wel een half diazepammetje of melatonine als ik echt niet kan slapen in het vervolg, dan voelt het tenminste niet alsof ik uit een coma ontwaak
Het woord zegt het in feite al: antipsycho(ticum), je denken wordt bemoeilijkt en beperkt/geblokkeerd. Voor mensen die dat niet willen kan het erg traumatiserend en naar zijn.

Wanneer mensen dit soort medicijnen onder dwang geïnjecteerd krijgen kan het een ware marteling voor ze zijn, je geest wordt n.l. veranderd terwijl je dat niet wil. Je wordt in feite geestelijk verminkt.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:53:04 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54264858
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:34 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Wel, indien de Food en Drug administration van Amerika publiekelijk een grote waarschuwing uit voor de schadelijkheid van atypische antipsychotische medicatie dan neem ik aan dat het wel ernstig is en als er tevens veel bewijs bestaat dat de medicijnen ook bij vermeend schizofrene mensen en mensen die een psychose hebben (ervaren) veel schade aanricht en zorgt voor een verslechtering van hun problemen dan lijkt het mij duidelijk dat er iets goed mis is met de veronderstelde "wetenschap" genaamd psychiatrie.
het gaat om gewichtstoename wat geen ene drol te maken heeft met de effectiviteit van het medicijn, verder als blijkt dat je last hebt van gewichtstoename je kan besluiten om te stoppen met APs en je daarna weer terug gaat op je oude nivo qua gewicht

weet je dat je van chemokuren zo verschrikkelijk kan gaan kotsen dat je zelfs perforaties van je slokdarm kan krijgen..... oncologie is toch zo'n intens slechte wetenschap huh
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:54:36 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54264886
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:37 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Het woord zegt het in feite al: antipsycho(ticum), je denken wordt bemoeilijkt en beperkt/geblokkeerd. Voor mensen die dat niet willen kan het erg traumatiserend en naar zijn.

Wanneer mensen dit soort medicijnen onder dwang geïnjecteerd krijgen kan het een ware marteling voor ze zijn, je geest wordt n.l. veranderd terwijl je dat niet wil. Je wordt in feite geestelijk verminkt.
gelukkig is de geestelijke verminking die schizofrenie heet het walhalla
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:43:31 #69
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54281033
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:53 schreef Re het volgende:

[..]

het gaat om gewichtstoename wat geen ene drol te maken heeft met de effectiviteit van het medicijn, verder als blijkt dat je last hebt van gewichtstoename je kan besluiten om te stoppen met APs en je daarna weer terug gaat op je oude nivo qua gewicht

weet je dat je van chemokuren zo verschrikkelijk kan gaan kotsen dat je zelfs perforaties van je slokdarm kan krijgen..... oncologie is toch zo'n intens slechte wetenschap huh
Ik vind het belachelijk dat veel psychiaters en andere mensen die de psychiatrie willen beschermen altijd psychiatrische medicijnen vergelijken met bijvoorbeeld chemotherapie ter behandeling van kanker of andere zeer ernstige ziekten. Ze leggen daarmee een directe link tussen een van de meest dodelijke ziekten en psychische problemen onder de noemer schizofrenie....

Bij kanker ga je dood als je niet behandeld wordt, indien je schizofrenie hebt wordt je beter indien je niet met medicijnen wordt behandeld.......

En indien je wel medicijnen krijgt wordt je chronisch ziek en moet je de rest van je leven medicijnen blijven slikken!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:48:51 #70
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_54281129
Het gaat niet alleen om gewichtstoename, je tracht de informatie te beperken tot de waarschuwing die is afgegeven door de producent Lilly.

De waarschuwing van de FDA is vele malen ernstiger en stelt o.a. dat het medicijn dodelijk is of de dood in de hand werkt.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:56:56 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54281273
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:43 schreef ScienceJapan het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijk dat veel psychiaters en andere mensen die de psychiatrie willen beschermen altijd psychiatrische medicijnen vergelijken met bijvoorbeeld chemotherapie ter behandeling van kanker of andere zeer ernstige ziekten. Ze leggen daarmee een directe link tussen een van de meest dodelijke ziekten en psychische problemen onder de noemer schizofrenie....

Bij kanker ga je dood als je niet behandeld wordt, indien je schizofrenie hebt wordt je beter indien je niet met medicijnen wordt behandeld.......

En indien je wel medicijnen krijgt wordt je chronisch ziek en moet je de rest van je leven medicijnen blijven slikken!
objectief gezien zijn bijwerkingen bijwerkingen ongeacht de ziekte en bijwerkingen zijn helaas sterk verbonden met farmacologische ingrepen, je kan zelfs zo stellen dat omdat er bijwerkingen zijn een medicijn werkt. Dus je aanname dat er een directe link zou bestaan als deze argumentatie wordt gebruikt is een losse flodder van jouw kant en een verkeerde aanname ter verdediging van je eigen utopie.

en schizofrenie is dan misschien niet direct dodelijk (alhoewel kijk naar het aantal zelfmoorden, fatale verslavingen etc.)maar wel schadelijk voor jezelf en je omgeving, laat mij een studie zien die dat tegendeel bewijst en kom niet aan met je ene artikeltje in medical hypotheses van meneer Whitaker, want dat is slechts een hypothese die door niemand verder wordt onderschreven.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:00:22 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54281337
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:48 schreef ScienceJapan het volgende:
Het gaat niet alleen om gewichtstoename, je tracht de informatie te beperken tot de waarschuwing die is afgegeven door de producent Lilly.

De waarschuwing van de FDA is vele malen ernstiger en stelt o.a. dat het medicijn dodelijk is of de dood in de hand werkt.
joh, die info heb ik hierboven al gegeven, tenzij je een demente psychotische bejaarde bent heb je niets te vrezen, en dan nog is de kans zo klein (1% ongeveer) dat je eerder dood gaat aan ouderdom (99%).
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:11:40 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_54282782
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:11 schreef Drugshond het volgende:
[NWS] -> [R&P]
thanks.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:39:31 #75