Waarom zou dat anders zijn?quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vervang eens 'Koerden' met Palestijnen en 'Turkije' met Israel, houd je er dan zelfde mening op na?
Vind jij de situatie van de Koerden en de Palestijnen ook vergelijkbaar?quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat heel Israël eigenlijk dan een Illegaal nederzetting is.
Ik vind overeenkomsten aanwezig ja, maar daar gaat het niet om. De internationale verdragen laten eenmaal zien zoals het nu is en omdat we nietigen is terreur niet gerechtvaardigd.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:08 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Vind jij de situatie van de Koerden en de Palestijnen ook vergelijkbaar?
Als onderdrukte mensen niet in vrede kunnen leven grijpen ze naar wapens om zich tegen hun onderdrukkers te verzetten.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind overeenkomsten aanwezig ja, maar daar gaat het niet om. De internationale verdragen laten eenmaal zien zoals het nu is en omdat we nietigen is terreur niet gerechtvaardigd.
Proef ik nu enig begrip voor verzet a la terreur?quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:18 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Als onderdrukte mensen niet in vrede kunnen leven grijpen ze naar wapens om zich tegen hun onderdrukkers te verzetten.
Europa en Amerika doen niets voor de Koerden en Palestijnen.
Heb jij begrip voor staatsterreur?quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Proef ik nu enig begrip voor verzet a la terreur?
definieer voor me staatsterreur wil je?quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:32 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Heb jij begrip voor staatsterreur?
Terreur door een staat, dus niet door een of andere organisatie.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
definieer voor me staatsterreur wil je?
Ja, dat had ik al door ja, maar wat is terreur voor jou?quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:38 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Terreur door een staat, dus niet door een of andere organisatie.
quote:Turks leger doodt PKK-strijders
ANP
ISTANBUL - Het Turkse leger heeft zondag zeker vijftien strijders van de terroristische Koerdische afscheidingsbeweging PKK gedood. De PKK'ers kwamen om het leven tijdens gevechten in de Oost-Turkse provincie Tunceli, dat geldt als bolwerk van de verboden beweging.
Aan de operatie in bergachtig gebied bij de stad Pulumur namen zo'n 8000 militairen deel. Gevechtshelikopters ondersteunden de grondtroepen, meldden Turkse media. Over mogelijke slachtoffers aan Turkse zijde is niets bekend.
De recente confrontaties tussen de Turkse strijdkrachten en de rebellen speelden zich af in het grensgebied van Turkije en Irak. Ze kostten ruim zestig Koerden en zeker twaalf Turkse militairen het leven. Tunceli, waar veel Koerden wonen, ligt honderden kilometers noordelijker.
De regering in Ankara staat onder grote binnenlandse druk om met een grote militaire operatie de PKK in het noorden van Irak uit te schakelen. Aan de grens hebben zich zo'n 150.000 militairen verzameld die het in onherbergzaam terrein moeten gaan opnemen tegen naar schatting 3000 PKK-rebellen. Turkse legerbronnen meldden zondag dat de voorbereidingen zijn afgerond en het leger gevechtsklaar is.
Internationaal wordt tot terughoudendheid gemaand. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice gaat deze week naar Ankara voor overleg.
Bron: De Volkskrant
quote:Duizenden Turken demonstreren in Utrecht
ANP
UTRECHT - Duizenden Turken hebben zondagmiddag gedemonstreerd op de Neude in Utrecht. In een vreedzame betoging riepen zij onder meer op tot ‘één onverdeeld Turkije’.
Volgens de organisator, de Turks-Nederlandse Studentenassociatie Erkin, was de demonstratie dan ook niet gericht tegen Koerden, maar tegen het geweld van de Koerdische PKK. ‘Koerden zijn onze broeders’, was een van de leuzen van de demonstratie.
De Turkse demonstranten waren volgens de organisatie afkomstig uit Nederland, België en Duitsland. Hoewel één ruit sneuvelde, hebben echte incidenten zich niet voorgedaan.
Bron: De Volkskrant
Het gebruiken van geweld tegen burgers of een groep burgers. Het vernielen van hun bezittingen. Het gevangen nemen van burgers. Het martelen van burgers. Het verbieden van hun taal of gebruiken. Dat kan je onder terreur verstaan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, dat had ik al door ja, maar wat is terreur voor jou?
Het 'martelen' en gevangen nemen etc gebeurt ook met 'normale' turken, dus nee, zie het niet als het zelfde wat culture uiting betreft noemen we dat onderdrukking. Terreur en onderdrukking zijn geen synoniemen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:40 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Het gebruiken van geweld tegen burgers of een groep burgers. Het vernielen van hun bezittingen. Het gevangen nemen van burgers. Het martelen van burgers. Het verbieden van hun taal of gebruiken. Dat kan je onder terreur verstaan.
Onderdrukking is een vorm van terreur. Waarom zet je 'martelen' tussen haakjes? Ga je soms zeggen dat er in gevangenissen in Israel en Turkije niet wordt gemarteld? Als gewone Turken worden gemarteld is dat net zo goed erg.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het 'martelen' en gevangen nemen etc gebeurt ook met 'normale' turken, dus nee, zie het niet als het zelfde wat culture uiting betreft noemen we dat onderdrukking. Terreur en onderdrukking zijn geen synoniemen.
Opsluiten is ook een vorm van terreur, maar het is niet de terreur die geen onderscheid maakt tussen jonge en oud, civiel en militair etc. Ik zet 'martelen' tussen haakjes omdat het niet beperkt is tot koerden, maar iedereen die in TR gevangen zit afhankelijk van waarom je vast zit.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:54 schreef Kosmopoliet het volgende:
[..]
Onderdrukking is een vorm van terreur. Waarom zet je 'martelen' tussen haakjes? Ga je soms zeggen dat er in gevangenissen in Israel en Turkije niet wordt gemarteld? Als gewone Turken worden gemarteld is dat net zo goed erg.
Best grappigquote:Koerden willen vredesplan
QANDIL - De Koerdische Arbeiderspartij (PKK) wil een wapenstilstand met Turkije. Dat heeft een van de PKK-leiders, Abdurrahman Cadirci, donderdag vanuit Noord-Irak gezegd.
"Ik roep Turkije op dapper te zijn en een vredesplan te presenteren om de problemen op te lossen. Op deze manier is een wapenstilstand mogelijk", aldus Cadirci.
Proces
Volgens Cadirci heeft Turkije onlangs 24 militaire invallen in Noord-Irak gedaan, maar "het lukte niet om ons uit te schakelen". Een militaire oplossing heeft nog nooit gewerkt, maar een proces van stap tot stap kan de oplossing zijn, aldus Cadirci.
Hij riep ook op de voorman van PKK, Abdullah Öcalan, vrij te laten. Öcalan zit sinds 1999 gevangen in Turkije.
Rebellen
Turkije heeft gedreigd een grote aanval op Noord-Irak uit te voeren om de zich daar ophoudende PKK-strijders te verdrijven. Volgens Turkije voeren de rebellen vanuit Noord-Irak aanvallen uit op Turkse doelen.
De PKK voert sinds 1984 een separatistische strijd in het zuidoosten van Turkije, die al aan 37.000 mensen het leven heeft gekost. In buurland Irak hebben de Koerden al jaren vergaande autonomie in het noorden van het land.
Vrijheidsstrijders,quote:Op donderdag 1 november 2007 15:40 schreef TheMagnificent het volgende:
Onderhandelen met terroristen? Nee. [afbeelding]
Het is een volk dat aan alle kanten word opgejaagd en vervolgt alleen maar om dat ze geen "echte" Turken of "echte" Iraniers/Irakezen zijn. Het zijn dus vrijheids strijders.quote:
Niks mis mee toch. Dat zouden meer mensen moeten zijn.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij bent zeker zo'n uber nationalistische Turk?
Totdat ie koerden gaat uitmoorden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |