abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54135540
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad. Laten we dan Limburg en de Achterhoek ook op Marktplaats zetten
Want we betalen ons ieder jaar blauw aan corrupte statenleden in Limburg en de Achterhoek en op de provinciale wegen zijn douaniers actief die controleren of je coke smokkelt? Limburgers en boeren uit de Achterhoek lopen met een pistool door de Bijlmer en checken wie binnen een dag de meeste groepsverkrachtingen kan afstrepen?

Goed.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:04:25 #52
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54135547
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:48 schreef SCH het volgende:
Wilders gaat niet eens mee met de kamerdelegatie, bezoekt de Antillen niet maar heeft wel vanuit hier zijn harde mening klaar. En iedereen pikt het weer
Léés je überhaupt het bericht wel? Daarin stelt Wilders toch dat hij er al eens is geweest? En moet je echt in Curaçao zijn om daar vervolgens op AD.nl te lezen dat het een corrupte en geldverslindende puinhoop is? Alsof een beetje handjes schudden je inzicht geeft in de stand van zaken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Montov op 25-10-2007 20:33:20 (Geflame weggehaald) ]
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_54135616
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

Léés je überhaupt het bericht wel? Daarin stelt Wilders toch dat hij er al eens is geweest? En moet je echt in Curaçao zijn om daar vervolgens op AD.nl te lezen dat het een corrupte en geldverslindende puinhoop is? Alsof een beetje handjes schudden je inzicht geeft in de stand van zaken.

Ik vraag me echt af welke rare kronkel je moet hebben om te denken dat hij alleen een mening had kunnen vormen als hij er nu heen geweest was. Denk toch eens na man.
Wilders weigert mee te gaan met de kamerdelegatie die er nu is. Maar heeft er wel een grote bek over en weet precies hoe corrupt en geldverslindend het is. Laten we vooral geen kennis van zaken meer nodig vinden en gewoon kwakende politici direct omarmen vanwege hun harde oneliners.

[ Bericht 10% gewijzigd door Montov op 25-10-2007 20:33:50 (Geflame verwijderd) ]
pi_54135663
Ongelooflijk hoe dom en veroordelend en zonder enige benul van de geschiedenis mensen hier weer denken te moeten posten. Het gaat om zwarten en hoppa, af laten drijven

Alsof Nederland geen fraude kent, iedereen is de bouw alweer vergeten.
pi_54135715
Dit mag toch zeker niet voor de OS van 2008 gebeuren !!!!!! Als we geen Antillen meer hebben, kunnen we namelijk met honkbal helemaaaaaaal niet winnen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:13:54 #56
53267 TC03
pi_54135742
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders weigert mee te gaan met de kamerdelegatie die er nu is. Maar heeft er wel een grote bek over en weet precies hoe corrupt en geldverslindend het is. Laten we vooral geen kennis van zaken meer nodig vinden en gewoon kwakende politici direct omarmen vanwege hun harde oneliners.
Ben JIJ zo stupide?

Wilders geeft toch aan dat hij er al eens eerder is geweest? Alsof de Antillianen daar zeggen "Ei wa swa, wij zijn tantoe corrupt en geldverslindend swa, weettog." Natuurlijk niet man, gewoon een beetje handjes schudden en meer niet.

Overigens is hij zeker niet de eerste die kritiek uit. Deze man bijvoorbeeld heeft jaren gewoond op Curaçao, en heeft dezelfde kritiek. Om de paar maanden volgt er wel weer bericht vanuit de andere kant van de oceaan waarin de corruptie en incompetentie beschreven wordt. Maar volgens jou mag Wilders daar alleen over oordelen na 10 dagen handjes schudden. Haha, slaap lekker verder zeg. Get real.

[ Bericht 2% gewijzigd door Montov op 25-10-2007 20:34:13 ]
pi_54135750
Ik zie ook niet echt de noodzaak in van het gegeven of het relevant is of Wilders er nu wel of niet met een kamerdelegatie is geweest. Als het een bodemloze geldput is, dan is dat zo, daar doet een bezoekje niets aan af.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:14:49 #58
53267 TC03
pi_54135762
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:09 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk hoe dom en veroordelend en zonder enige benul van de geschiedenis mensen hier weer denken te moeten posten. Het gaat om zwarten en hoppa, af laten drijven

Alsof Nederland geen fraude kent, iedereen is de bouw alweer vergeten.
Wat een drogreden. Oh in Nederland is ook fraude geweest, laten we nu de andere kant opkijken als er ergens anders ook fraude gepleegd wordt! Overigens is een fraude in een deels particuliere sector wel iets anders dan structurele corruptie en incompetentie in de politiek aldaar. Maargoed, dat zijn nuances waarvoor je moet open staan, en open-minded ben jij bepaald niet zo blijkt.

Toon eerst eens aan waarom Wilders in deze GEEN gelijk heeft. Kom eens met tegenargumenten. En nee, het feit dat hij niet 10 dagen handjes loopt te schudden is GEEN goed argument om zijn ongelijk aan te tonen.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:17:45 #59
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_54135846
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat een drogreden. Oh in Nederland is ook fraude geweest, laten we nu de andere kant opkijken als er ergens anders ook fraude gepleegd wordt! Overigens is een fraude in een deels particuliere sector wel iets anders dan structurele corruptie en incompetentie in de politiek aldaar. Maargoed, dat zijn nuances waarvoor je moet open staan, en open-minded ben jij bepaald niet zo blijkt.

Toon eerst eens aan waarom Wilders in deze GEEN gelijk heeft. Kom eens met tegenargumenten. En nee, het feit dat hij niet 10 dagen handjes loopt te schudden is GEEN goed argument om zijn ongelijk aan te tonen.
Kom eerst met eens argumenten. Zomaar roepen dat het een boevenbende is, dat het allemaal corrupt is enzovoorts, zonder daar een verhaal bij te hebben en louter op drogredeneringen en sentimenten te zweven is erg zwak.

Het is wel erg gemakkelijk om zomaar te roepen dat ze daar incompetent en structureel corrupt zijn. Maar daar heb je vast heel gedegen onderzoek naar gedaan. Verras ons!!!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:22:41 #61
53267 TC03
pi_54135946
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom eerst met eens argumenten. Zomaar roepen dat het een boevenbende is, dat het allemaal corrupt is enzovoorts, zonder daar een verhaal bij te hebben en louter op drogredeneringen en sentimenten te zweven is erg zwak.

Het is wel erg gemakkelijk om zomaar te roepen dat ze daar incompetent en structureel corrupt zijn. Maar daar heb je vast heel gedegen onderzoek naar gedaan. Verras ons!!!
Lees de berichtgeving op de eerste pagina eens. Nederland moet structureel geld doneren, en er staat zelfs letterlijk dat men probeert zoveel mogelijk kostenposten probeert over te hevelen naar Nederland. Nee, dat is een teken van bekwaamheid.

Overigens ken ik een paar Antillianen die eveneens stellen dat de politiek een corrupt zootje is, maar jij zal het vanuit je luie stoeltje in Nederland wel beter weten natuurlijk. StefanP heeft er tien jaar gewoond en vertelt hetzelfde. Een Nederlandse weldoener komt met een vergelijkbaar verhaal. Vertel eens, hoeveel 'first hand information' heb JIJ eigenlijk? Er is ons koninkrijk bijna niemand die betwist dat er veel corruptie heerst, maar omdat Wilders dat beaamt moet jij natuurlijk weer de tegenpositie zoeken en gaan lopen verkondigen dat het er niet corrupt is.

Tip: probeer objectief naar de berichtgeving te kijken en ga niet automatisch stijgeren als er PVV of Wilders staat.

Ik vind het trouwens wel enorm laag en triest dat je meende dat de kritiek op de Antillen voortkwam uit de huidskleur van de bwoners aldaar. Echt, hoe krijg je het uit je toetsenbord om zoiets zieligs te zeggen. Erg laag en laf. De mensen met kritiek kunnen hun argumenten tenminste nog onderbouwen met feiten en cijfers, jij komt niet verder dan "Wilders gaat niet eens mee handjesschudden ".
pi_54135977
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Lees de berichtgeving op de eerste pagina eens. Nederland moet structureel geld doneren, en er staat zelfs letterlijk dat men probeert zoveel mogelijk kostenposten probeert over te hevelen naar Nederland. Nee, dat is een teken van bekwaamheid.

Overigens ken ik een paar Antillianen die eveneens stellen dat de politiek een corrupt zootje is, maar jij zal het vanuit je luie stoeltje in Nederland wel beter weten natuurlijk. Er is ons koninkrijk bijna niemand die betwist dat er veel corruptie heerst, maar omdat Wilders dat beaamt moet jij natuurlijk weer de tegenpositie zoeken en gaan lopen verkondigen dat het er niet corrupt is.

Tip: probeer objectief naar de berichtgeving te kijken en ga niet automatisch stijgeren als er PVV of Wilders staat.

Ik vind het trouwens wel enorm laag en triest dat je meende dat de kritiek op de Antillen voortkwam uit de huidskleur van de bwoners aldaar. Echt, hoe krijg je het uit je toetsenbord om zoiets zieligs te zeggen. Erg laag en laf.
Die laatste opmerking Wees eens eerlijk man.

De rest is jammergenoeg niet meer dan 'ik heb gehoord' en 'we doneren geld'. Geen onderbouwing van corruptie en incompetentie. Had ik wel verwacht.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:26:02 #63
53267 TC03
pi_54136020
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk niet eens in discussie moeten gaan met iemand die elk argument meteen op racisme gooit.

Zo'n beetje iedereen die op de Antillen is geweest of er gewoond heeft beaamt dat het corrupt is, maar als Wilders het zegt MOET het wel een leugen zijn.

Doei.

[ Bericht 12% gewijzigd door TC03 op 24-10-2007 15:31:56 ]
pi_54136022
Het lijkt me sowieso voor zowel de Antillen als Nederland beter wanneer dat staatsrechtelijke lijntje eens door wordt geknipt. De ingezeten van de Antillen voelen eigenlijk niets meer voor Nederland, en door steeds maar bij te springen bevestigen we eerder het beeld van neo-kolonisator.

Daarom zouden die eilanden veel beter tot hun recht komen binnen een algemene status aparte of aansluiting bij Venezuela. Dat daar direct weer de stigmatisering van de "zwarte" bevolking bij betrokken wordt, lijkt me eerder een slechte poging de discussie te laten ontsporen dan een poging om tot rationele discussie over te gaan.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54136027
quote:

[..]

De rest is jammergenoeg niet meer dan 'ik heb gehoord' en 'we doneren geld'. Geen onderbouwing van corruptie en incompetentie. Had ik wel verwacht.
Nu ben ik ook wel benieuwd naar jouw onderzoek wat betreft de afwezigheid van corruptie aldaar.
pi_54136153
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Sterf. Ik ga niet eens in discussie met iemand die elk argument meteen op racisme gooit.

Zo'n beetje iedereen die op de Antillen is geweest of er gewoond heeft beaamt dat het corrupt is, maar als Wilders het zegt MOET het wel een leugen zijn.

Doei.
Je diskwalificeert je zelf. Jammer. Kom nou eens met een verhaal. Overal in de wereld is corruptie.
Jij baseert je op van horen zeggen en komt verder met niks.

Urquhart. Moet ik ook bewijzen dat er geen sneeuw valt op Curacao? De mensen die harde beweringen doen (structureel corrupt, incompetent) mag toch gevraagd worden dat op zijn minst enigszins te onderbouwen?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:40:52 #67
53267 TC03
pi_54136352
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Je diskwalificeert je zelf. Jammer. Kom nou eens met een verhaal. Overal in de wereld is corruptie.
Jij baseert je op van horen zeggen en komt verder met niks.

Urquhart. Moet ik ook bewijzen dat er geen sneeuw valt op Curacao? De mensen die harde beweringen doen (structureel corrupt, incompetent) mag toch gevraagd worden dat op zijn minst enigszins te onderbouwen?
Overal in de wereld is corruptie, dus als het er op de Antillen ook is, is het niet erg? Overigens staat het je vrij om hierop te reageren:
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Overigens ken ik een paar Antillianen die eveneens stellen dat de politiek een corrupt zootje is, maar jij zal het vanuit je luie stoeltje in Nederland wel beter weten natuurlijk. StefanP heeft er tien jaar gewoond en vertelt hetzelfde. Een Nederlandse weldoener komt met een vergelijkbaar verhaal. Vertel eens, hoeveel 'first hand information' heb JIJ eigenlijk?
Voor de rest nog een paar quotes waarvan je zelf mag bedenken in hoeverre deze aantonen dat het op de Antillen allemaal wel meevalt.
quote:
Hoewel inmiddels duizenden ambtenaren zijn wegbezuinigd, waarschuwt oudgouverneur Saleh van de Nederlandse Antillen dat de verschillende eilandsbesturen rond verkiezingstijd nog steeds naar het beproefde recept grijpen: „Door mensen werk te geven, stem je ze gunstig. Er zijn onvoldoende maatregelen genomen om dat te voorkomen. Het is nog steeds niet goed afgetimmerd.”

Ondertussen wordt er hard onderhandeld over de financiele schoonmaak. De Antillen proberen zo veel mogelijk schulden onder de saneringsregeling te schuiven, die door Den Haag wordt betaald. Naast staatsschulden willen de eilanden dat ons land ook opdraait voor tekorten bij bijvoorbeeld de vuilnisdienst.
quote:
Zijn partijgenoot, gedeputeerde toerisme, Gerrit Schotte, een man die niet eens kans zag om de middelbare school af te maken, moet nu de toekomst van de Curaçaose economie veilig stellen; de arme man heeft niet het flauwste benul.
quote:
Op de vraag of zijn geld niet is weggegooid zegt Gelt Dekker: "Dan moet het maar blijven liggen? Ik heb 120 miljoen (Antilliaanse guldens, dat is 50 miljoen euro, red.) geïnvesteerd in het eiland en ik heb honderden, duizenden keren gevraagd om beter opgeleidde mensen en om iets te doen aan de misdaad. Zo kun je toch geen toeristenindustrie opbouwen?"
Maarja, allemaal racisten!
pi_54136442
Gelt Dekker - de man die alleen in zijn eigen miljoen geinteresseerd is.
Goed voorbeeld TC03

Kom eens met cijfers en onderzoeken en harde gegevens, niet met wat meninkjes en al helemaal niet met die van StefanP.
pi_54136490
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:40 schreef TC03 het volgende:

Overal in de wereld is corruptie, dus als het er op de Antillen ook is, is het niet erg?
Jazeker wel. Corruptie moet overal aangepakt worden. Net als overal in de wereld. Doe dus niet alsof het een exlusief Antillaans probleem is. Dat is namelijk niet waar. Het is ook een Nederlands, Duits, Amerikaans probleem.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:47:01 #70
195406 VinnieVega
You\'re excited? Feel the
pi_54136497
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:48 schreef SCH het volgende:
Wilders gaat niet eens mee met de kamerdelegatie, bezoekt de Antillen niet maar heeft wel vanuit hier zijn harde mening klaar. En iedereen pikt het weer
niemand pikt het. maar wat wil je doen? er is toch vrijheid van meningsuiting?
darom zal wilders elke poging aangrijpen om met bepaalde kreten de naar boven borrelende racistische sentimenten van bepaalde nederlanders aan te moedigen. Wilders weet dat ook donders goed. daarom wint hij ook aardig wat zieltjes
you can kill a revolutionary, but you can't kill the revolution
pi_54136603
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:47 schreef VinnieVega het volgende:

[..]

darom zal wilders elke poging aangrijpen om met bepaalde kreten de naar boven borrelende racistische sentimenten van bepaalde nederlanders aan te moedigen. Wilders weet dat ook donders goed. daarom wint hij ook aardig wat zieltjes
Zo is het ook. Maar als je het racistisch noemt, dan gaan ze meteen huilen. Dat zie je hier wel. Wilders wil ook het liefst de ontwikkelingshulp zoveel mogelijk afschaffen enz. Want het enige dat telt is immers de Nederlander, laat de rest maar verrotten.
pi_54136618
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:47 schreef VinnieVega het volgende:

[..]

De koppling met het racisme gaat me een beetje boven de pet. Oké, zijn Marktplaats-opmerking is wellicht populistisch, maar ik zie er geen racisme in.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:53:29 #73
53267 TC03
pi_54136662
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:44 schreef SCH het volgende:
Gelt Dekker - de man die alleen in zijn eigen miljoen geinteresseerd is.
Goed voorbeeld TC03

Kom eens met cijfers en onderzoeken en harde gegevens, niet met wat meninkjes en al helemaal niet met die van StefanP.
Ik zal later wel zoeken, maar StefanP heeft er 10 jaar gewoond zegt hij, zijn mening lijkt me relevanter dan de jouwe. Tevens knap hoe jij Gelt Dekker weer in het verdomhokje weet te plaatsen, alleen omdat hij kritiek heeft op de Antillen. Want ja, ervaringen uit eigen hand van de grote boze blanke MOETEN toch wel verzonnen en overdreven zijn?

Ik zal later wel wat meer bronnen zoeken, nu tentamens.
pi_54136710
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:51 schreef Urquhart het volgende:

[..]

De koppling met het racisme gaat me een beetje boven de pet. Oké, zijn Marktplaats-opmerking is wellicht populistisch, maar ik zie er geen racisme in.
Wilders zal nooit harde racistische uitspraken doen, daar is ie te slim mee, maar vaart altijd heel behoedzaam mee op een racistische onderstroom - althans, een xenofobe en vreemdelingenschuwende onderstroom. Het is uiteraard geen hardcore racisme maar het appeleert altijd aan dezelfde sentimenten: die zwarten kunnen niet voor zichzelf zorgen en teren maar een beetje op onze zakken.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:55:14 #75
53267 TC03
pi_54136711
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Jazeker wel. Corruptie moet overal aangepakt worden. Net als overal in de wereld. Doe dus niet alsof het een exlusief Antillaans probleem is. Dat is namelijk niet waar. Het is ook een Nederlands, Duits, Amerikaans probleem.
GOH. Is het alleen niet bij je opgekomen dat er misschien een verschil is tussen hoe váák het voorkomt in NL, en hoe vaak het voorkomt op de Antillen? Maar je hebt inderdaad gelijk, er zitten in de Nederlandse politiek ook wat linkse hypocrieten tussen die maar al te graag hun vriendjes belonen met overheidsgeld. Dat is helaas ook waar.
pi_54136728
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

GOH. Is het alleen niet bij je opgekomen dat er misschien een verschil is tussen hoe váák het voorkomt in NL, en hoe vaak het voorkomt op de Antillen?
Nou help me eens dan, ik wacht nog steeds.
quote:
Maar je hebt inderdaad gelijk, er zitten in de Nederlandse politiek ook wat linkse hypocrieten tussen die maar al te graag hun vriendjes belonen met overheidsgeld. Dat is helaas ook waar.
Rechtse mensen zijn nooit corrupt? Je bent de bouwfraude alweer vergeten?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:56:22 #77
53267 TC03
pi_54136735
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders zal nooit harde racistische uitspraken doen, daar is ie te slim mee, maar vaart altijd heel behoedzaam mee op een racistische onderstroom - althans, een xenofobe en vreemdelingenschuwende onderstroom. Het is uiteraard geen hardcore racisme maar het appeleert altijd aan dezelfde sentimenten: die zwarten kunnen niet voor zichzelf zorgen en teren maar een beetje op onze zakken.
Je kan Wilders niet de schuld geven van het feit dat domme Lonsdale-boertjes uit Brabant op hem zouden stemmen. Zelf doet ie nooit racistische uitspraken, niet omdat ie daar 'te slim voor is', maar omdat hij geen racist is.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:58:10 #78
53267 TC03
pi_54136779
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou help me eens dan, ik wacht nog steeds.
Godett won de verkiezingen, maar kon notabene geen premier worden omdat hij in de gevangenis zat wegens fraude en corruptie. Hoe helder wil je het hebben...
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Rechtse mensen zijn nooit corrupt?
Precies.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:01:22 #79
195406 VinnieVega
You\'re excited? Feel the
pi_54136858
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:51 schreef Urquhart het volgende:

[..]

het is een feit dat met dit soort onderwerpen wilders andere motieven heeft dan de meeste mensen op dit forum als het om kritiek gaat op een land of bevolkingsgroep. het mag de afgelopen jaren duideljk zijn dat meneer wilders xenophobe trekken heeft en het eigenlijk alleen over dit soort onderwerpen heeft. als het aan hem ligt worden alle problemen opgelost als we mensen die "anders" zijn aanpakken. wilders heeft het principe verdeel en heers goed onder de knie. daarom is het voor de meeste mensen moeilijk om het met de man eens te zijn, ook al zit er een kern van waarheid in. zo ook met dit onderwerp.
you can kill a revolutionary, but you can't kill the revolution
pi_54136946
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:58 schreef TC03 het volgende:

Godett won de verkiezingen, maar kon notabene geen premier worden omdat hij in de gevangenis zat wegens fraude en corruptie. Hoe helder wil je het hebben...
En dat is nu nog zo? En dat is structureel voor de hele Antillen?
Kom dan eens met cijfers.
pi_54136962
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je kan Wilders niet de schuld geven van het feit dat domme Lonsdale-boertjes uit Brabant op hem zouden stemmen. Zelf doet ie nooit racistische uitspraken, niet omdat ie daar 'te slim voor is', maar omdat hij geen racist is.
Nee, hij appelleert aan racistische sentimenten. Dat is niet minder erg.

En ik heb het niet over Lonsdale boertjes. Ik heb het gros van zijn achterban dat walgt van vreemdelingen.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:21:02 #82
53267 TC03
pi_54137291
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, hij appelleert aan racistische sentimenten. Dat is niet minder erg.

En ik heb het niet over Lonsdale boertjes. Ik heb het gros van zijn achterban dat walgt van vreemdelingen.
Kan hij niks aan doen. Fortuyn had ook veel stemmers met veel haat jegens vreemdelingen, maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Fortuyn beslist geen racist was en ook niet probeerde op die sentimenten in te spelen om kiezers te trekken.
pi_54137429
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kan hij niks aan doen. Fortuyn had ook veel stemmers met veel haat jegens vreemdelingen, maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Fortuyn beslist geen racist was en ook niet probeerde op die sentimenten in te spelen om kiezers te trekken.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Bovendien gaat Wilders nog vele stappen verder en kan hij er heel veel aan doen. Hij kiest voor het racistische sentiment. Die anderen (lees: kleurlingen, moslims, vreemdelingen, zwarten) zijn de zondebok, zij veroorzaken de problemen waar wij (lees: autochtoon, wit) last van hebben. Dat is 90 procent van zijn hele uiting en strategie. Dat ga je toch niet ontkennen?
pi_54137547
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Bovendien gaat Wilders nog vele stappen verder en kan hij er heel veel aan doen. Hij kiest voor het racistische sentiment. Die anderen (lees: kleurlingen, moslims, vreemdelingen, zwarten) zijn de zondebok, zij veroorzaken de problemen waar wij (lees: autochtoon, wit) last van hebben. Dat is 90 procent van zijn hele uiting en strategie. Dat ga je toch niet ontkennen?
Hij kiest voor het populistisch sentiment. Ik denk dat driekwart van Nederland denkt aan het stopzetten van de geldstroom naar de Antillen als daar een schuld van 2.4 miljard aanwezig is. Men hoort dat Wilders ook zeggen, en hij stijgt weer in de peilingen. Zo zie ik het.

Nu kun je wel gaan speculeren over een racistische onderstroom die er wel of niet is. Maar dat is ook speculatie, net als jij TC03 verwijt te speculeren wat betreft corruptie in de Antillen. Men moet oppassen het objectieve oordeel niet te verliezen als men het woordje Wilders of PVV in een bericht ziet staan. Evenals het Wilders vaak wordt verweten, komt dat ook nogal "knettergek" over.
pi_54137751
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:31 schreef Urquhart het volgende:
Nu kun je wel gaan speculeren over een racistische onderstroom die er wel of niet is. Maar dat is ook speculatie, net als jij TC03 verwijt te speculeren wat betreft corruptie in de Antillen. Men moet oppassen het objectieve oordeel niet te verliezen als men het woordje Wilders of PVV in een bericht ziet staan. Evenals het Wilders vaak wordt verweten, komt dat ook nogal "knettergek" over.
Maar dat is geen speculeren. Dat is gewoon aantoonbaar en feitelijk. Het sentiment van de vreemdelingenhaat, vreemdelingenangst hangt nauw samen met het gevoel van 'zij zijn anders' - wat sterk met racisme te maken heeft. Je moet racisme dan ook niet zien in de sfeer van stormfront of keihard racisme van enge en obscure clubjes maar het gewone gezellige huis-tuin-en-keuken-racisme. Dat is iets dat iedereen raakt, waar we allemaal last van hebben, ook omgekeerd en wat best in toom te houden is en helemaal neit zo problematisch hoeft te zijn. Er schuilt echter wel een gevaar in, dat het wel groot kan worden en dat het zich richting 1 groep kan keren.

Het argument dat velen vaak hebben: maar ik kan zo goed met mijn Turkse buurman of Pim neukte met Marokkanen, doet niet ter zake. In feite is iedereen op de een of andere manier racistisch, ik ook. Dat is helemaal niet zo erg. Als je er maar mee weet te dealen, het herkent en het benoemt en het binnen de perken houdt.
pi_54137911
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:26 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het lijkt me sowieso voor zowel de Antillen als Nederland beter wanneer dat staatsrechtelijke lijntje eens door wordt geknipt. De ingezeten van de Antillen voelen eigenlijk niets meer voor Nederland, en door steeds maar bij te springen bevestigen we eerder het beeld van neo-kolonisator.

Daarom zouden die eilanden veel beter tot hun recht komen binnen een algemene status aparte of aansluiting bij Venezuela. Dat daar direct weer de stigmatisering van de "zwarte" bevolking bij betrokken wordt, lijkt me eerder een slechte poging de discussie te laten ontsporen dan een poging om tot rationele discussie over te gaan.
Zal nooit gebeuren want door soepele belastingregels zitten nu heel veel bedrijven in Nederland. Die maken gebruik van de voordelige regeling die de Antillen en Nederland met elkaar hebben gesloten. Gevolg is een lage belasting, wat de bedrijven erg leuk vinden. Jeweetwel, die doelgroep met geheime agenda waar jouw partij zo voor op komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54137998
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat is geen speculeren. Dat is gewoon aantoonbaar en feitelijk. Het sentiment van de vreemdelingenhaat, vreemdelingenangst hangt nauw samen met het gevoel van 'zij zijn anders' - wat sterk met racisme te maken heeft. Je moet racisme dan ook niet zien in de sfeer van stormfront of keihard racisme van enge en obscure clubjes maar het gewone gezellige huis-tuin-en-keuken-racisme. Dat is iets dat iedereen raakt, waar we allemaal last van hebben, ook omgekeerd en wat best in toom te houden is en helemaal neit zo problematisch hoeft te zijn. Er schuilt echter wel een gevaar in, dat het wel groot kan worden en dat het zich richting 1 groep kan keren.

Het argument dat velen vaak hebben: maar ik kan zo goed met mijn Turkse buurman of Pim neukte met Marokkanen, doet niet ter zake. In feite is iedereen op de een of andere manier racistisch, ik ook. Dat is helemaal niet zo erg. Als je er maar mee weet te dealen, het herkent en het benoemt en het binnen de perken houdt.
Ik snap jouw standpunt, en ik weet natuurlijk ook niet wat nu precies de motieven van Wilders zijn. Wat ik wel zie is dat Wilders een anti-islam obsessie heeft wat absoluut een link heeft met jouw bovenstaande verhaal. Maar in dat geval heb ik toch het idee dat het gewoon gaat om die bodemloze geldput. En dat als de Antillen bijvoorbeeld Noorwegen of Denemarken waren geweest, Wilders hetzelfde had geroepen. Puur en alleen omdat "het dichtdraaien van de geldkraan" lekker bekt in de volksmond.
pi_54138097
quote:

[..]

Ach, het Journaal/Nova/Nieuws Vandaag hebben er de afgelopen jaren genoeg over bericht. Waarom zouden ze hun eigen boontjes niet mogen doppen? Ze willen niet veel meer met nederland van doen te hebben, dus laat ze lekker.
pi_54138161
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zal nooit gebeuren want door soepele belastingregels zitten nu heel veel bedrijven in Nederland. Die maken gebruik van de voordelige regeling die de Antillen en Nederland met elkaar hebben gesloten. Gevolg is een lage belasting, wat de bedrijven erg leuk vinden. Jeweetwel, die doelgroep met geheime agenda waar jouw partij zo voor op komt.
Dat belastingverdrag heeft weinig met de status van de Antillen te maken, denk ik. Die gunstige tarieven zullen dus blijven bestaan; evenals op de Kaaiman eilanden en in Monaco.

Nederlandse bedrijven zullen wel nadeel ondervinden, in die zin dat ze geen gebruik meer morgen maken van Nederlandse faciliteiten als de heffingskorting en het heffingvrij vermogen. Ze kunnen immers niet meer voor de optie van binnenlandse belastingplichtige kiezen. Maar ik dacht dat van die regelingen sowieso al niet zo gek veel gebruik meer werd gemaakt. Ik zou dat eens na moeten vragen bij m'n zus.
pi_54138241
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad. Laten we dan Limburg en de Achterhoek ook op Marktplaats zetten
die hebben geen miljarden nodig
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_54138592
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:05 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat is nu nog zo? En dat is structureel voor de hele Antillen?
Kom dan eens met cijfers.
die oogkleppen van jou worden met de dag erger
http://antillen.nu/content/view/2330/161/
http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/?id=268
http://www.eerstekamer.nl/9324000/1/j9vvgh5ihkk7kof/vh1ib67l2kyn (staten generaal goed genoeg voor je )
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/03/0322E109.htm

http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/07/14/Vp/02.html (beste link met cijfertjes voor je uitgevoerd daar antilianen zelf )

Overigens weet jij net zo goed als ik dat corruptie zeer moeilijk uit te drukken is in cijfers.
Maar 2.4 miljard schuld is wel erg veel voor dat kleine aantal bewoners of niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54139464
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:06 schreef roburt het volgende:

[..]

die hebben geen miljarden nodig
Pardon??? Hoeveel denk je dat er naar de provincies gaat?
pi_54139506
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die oogkleppen van jou worden met de dag erger
http://antillen.nu/content/view/2330/161/
http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/?id=268
http://www.eerstekamer.nl/9324000/1/j9vvgh5ihkk7kof/vh1ib67l2kyn (staten generaal goed genoeg voor je )
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/03/0322E109.htm

http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/07/14/Vp/02.html (beste link met cijfertjes voor je uitgevoerd daar antilianen zelf )

Overigens weet jij net zo goed als ik dat corruptie zeer moeilijk uit te drukken is in cijfers.
Maar 2.4 miljard schuld is wel erg veel voor dat kleine aantal bewoners of niet
Zonder uitzondering zijn het linkjes waaruit blijkt dat er erg veel wordt gedaan tegen misstanden. Je ondergraaft dus direct je eigen punt
pi_54140099
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Zonder uitzondering zijn het linkjes waaruit blijkt dat er erg veel wordt gedaan tegen misstanden. Je ondergraaft dus direct je eigen punt
Dus dan moeten er misstanden zijn anders kun je ze niet aanpakken en elk van die linkjes geeft ook aan dat die misstanden een stuk erger zijn dan in NL of duitsland
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_54140121
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat is geen speculeren. Dat is gewoon aantoonbaar en feitelijk
. Het sentiment van de vreemdelingenhaat, vreemdelingenangst hangt nauw samen met het gevoel van 'zij zijn anders' - wat sterk met racisme te maken heeft. Je moet racisme dan ook niet zien in de sfeer van stormfront of keihard racisme van enge en obscure clubjes maar het gewone gezellige huis-tuin-en-keuken-racisme. Dat is iets dat iedereen raakt, waar we allemaal last van hebben, ook omgekeerd en wat best in toom te houden is en helemaal neit zo problematisch hoeft te zijn. Er schuilt echter wel een gevaar in, dat het wel groot kan worden en dat het zich richting 1 groep kan keren.

cijfers, onderzoeken en harde gegevens graag tot die tijd is wilders geen op onderbuik gevoelens appelerende racist
pi_54140309
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dus dan moeten er misstanden zijn anders kun je ze niet aanpakken en elk van die linkjes geeft ook aan dat die misstanden een stuk erger zijn dan in NL of duitsland
Maar hier wordt telkens gedaan alsof er niks tegen wordt gedaan, alsof het altijd op dezelfde manier voort blijft bestaan en het een boevenbende is. Een boevenbende zou corruptie niet aan pakken, dus klopt het domweg niet. Je hoort mij niet ontkennen dat er corruptie is, dat er misstanden zijn, ook niet dat het niet erger zou zijn dan in europese landen, het is tenslotte Zuid-Amerika maar er gebeurt wel veel tegen momenteel, dat blijkt ook vooral uit jouw linkjes, dank daarvoor
pi_54140357
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

cijfers, onderzoeken en harde gegevens graag tot die tijd is wilders geen op onderbuik gevoelens appelerende racist
Ik toon het aan in dezelfde post die je quote. Nu jij!
pi_54140652
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik toon het aan in dezelfde post die je quote. Nu jij!
Ik zie geen onderzoeken geen cijfers en geen harde gegevens
Jij wel
pi_54140922
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zie geen onderzoeken geen cijfers en geen harde gegevens
Jij wel
Cijfers over de racistische ondertoon en het racistische sentiment. Waar heb je het over?
Maar reageer liever op mijn vorige post.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:19:08 #100
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_54140998
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Jezus, ben je echt zo stupide?
Wilders weigert mee te gaan met de kamerdelegatie die er nu is. Maar heeft er wel een grote bek over en weet precies hoe corrupt en geldverslindend het is. Wat een achterlijke idioot moet je zijn om zo'n man dan ook nog te geloven. Laten we vooral geen kennis van zaken meer nodig vinden en gewoon kwakende politici direct omarmen vanwege hun harde oneliners.
Om te zien of een land corrupt en geldverslindend is hoef je alleen de cijfers te bekijken, waarom moet je er dan persé ook heen gaan?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')