Eigenlijk best raar dat dat hier normaal is. Ik kan in een managementoverleg best wel dat roepen als er iets misgaat. De dikbuikige maatpakken vinden dat soort dingen blijkbaar hilarisch.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:36 schreef Catbert het volgende:
Pro-tip voor als je in de VS bent: gevleugelde uitspraken als "FUCK!" die bij ons redelijk normaal zijn, zijn daar echt not done. Floepte d'r bij mij een keer uit toen m'n laptop vastliep voor een presentatie voor een klant
Ik geloof best dat je beter bent dan gemiddeld, maar tenzij je een hele tijd in de VS gewoond hebt spreek je geen accentloos amerikaans-engels. Komt nog eens bij dat elke regio z'n eigen accent heeft, New Yorks klinkt anders dan Texaans klinkt anders dan wat ze in SF spreken. Dat die mensen je daar een compliment geven is fijn, maar ga ajb niet denken dat je geen fouten maakt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:35 schreef W1ckeDxt het volgende:
Nee maar echt, ik hoor het hier ook.
Als ik het spreek en mensen weten niet dat ik NL ben geloven ze het zo, ook de Nederlanders.
Maar ik snap dat mensen denken : 'Yeah right', hehe.
Geen probleem.
Een britse vriendin van me is een keer pislink geworden omdat een vriend van haar haar "trut" noemde omdat ze bij hem op haar tenen gaat staan. Ze woont al een hele tijd in NL en spreekt goed nederlands (met een grappig brits accent) en ze vertaalt dus "trut" naar "bitch", en dat is daar dus echt not done. We konden het niet aan haar verstand peuteren dat het een veel minder beladen term is hier.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:38 schreef Mystikvm het volgende:
Eigenlijk best raar dat dat hier normaal is. Ik kan in een managementoverleg best wel dat roepen als er iets misgaat. De dikbuikige maatpakken vinden dat soort dingen blijkbaar hilarisch.
Eigenlijk mag ik de Nederlandse bedrijfscultuur best wel.
Verschilt misschien per regio. De dame 't verhaal hierboven gebruikt 't regelmatig. "I mean, c'mon, bloody hell!" enzo. En die slaat je ongeveer op je smoel als je d'r een trut noemtquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Bloody zien ze in de UK trouwens ook wel als onbehoorlijk, beetje hetzelfde als kanker zeggen hier.
Inderdaad ik merk sowieso dat wat aparte woorden die hier nooit gebruikt worden wat lastiger zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je beter bent dan gemiddeld, maar tenzij je een hele tijd in de VS gewoond hebt spreek je geen accentloos amerikaans-engels. Komt nog eens bij dat elke regio z'n eigen accent heeft, New Yorks klinkt anders dan Texaans klinkt anders dan wat ze in SF spreken. Dat die mensen je daar een compliment geven is fijn, maar ga ajb niet denken dat je geen fouten maakt.
[..]
Ja, zo klinkt het inderdaad het beste.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Kun je 't beter als contry uitspreken, stomme u dus, dat komt dichterbij. Britten en Amerikanen zijn wat gevoelig als het op hun vagijn aankomt dus de harde ku-klank kun je beter vermijden.
Er zijn een heleboel Amerikaanse accenten.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:59 schreef Radioheart het volgende:
Ik spreek Engels met een Amerikaans accent.
QFTquote:Op woensdag 24 november 2010 13:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Liever een accent dan van die halfgare mongolen die elk woord foutloos proberen uit te spreken maar der maar een beetje staan te hakkelen. Accent is toch amper weg te krijgen tenzij heel veel les/wonen in Engelstalig land.
Idd. Daarbij; amerikaanse meiden diggen europese accentenquote:Op woensdag 24 november 2010 13:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Liever een accent dan van die halfgare mongolen die elk woord foutloos proberen uit te spreken maar der maar een beetje staan te hakkelen. Accent is toch amper weg te krijgen tenzij heel veel les/wonen in Engelstalig land.
terrechte klagt, eckte baasquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 07:14 schreef Xith het volgende:
Wat vreselijk toch om te horen;
Hier een lijstje;
S'enks!
I Tink uhh
I s'ink uhh
vhy vould you say tat?
What a nice idear
Aan die Idear stoor ik me nog het meest, lijkt ook een Frans accentje te zijn heb ik gemerkt, waarom zou je er een R achter stoppen?![]()
Klacht; pauper accenten!
Oh, bij mij vragen ze juist of ik uit Frankrijk kom en aangezien die over het algemeen niet perfect Engels spreken, zal mijn Engels ook wel belabberd zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat zeggen ze tegen vrijwel iedereen die uit een niet-engelstalig land komt en toch goed engels spreekt. Gewoon omdat ze je een compliment geven. Ik heb dat ook vaak genoeg gehoord maar ik ben echt niet zo naief te denken dat ze niet doorhebben dat ik geen Amerikaan ben. Heck, amerikaanse vrouwen vinden een Nederlands accent sexy
Het klinkt ook niet prettig en natuurlijk wanneer iemand probeert accentloos te praten.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:05 schreef Kandijfijn het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |