quote:A Lyon, France
Ja volgens mij ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:14 schreef tre het volgende:
Die R erachter is volgens mij juist typisch Engels.
De "th" klank blijft moeilijk, bedoelde hij nou "drie" of "boom"?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:00 schreef ThE_ED het volgende:
Meestal zeggen Nederlanders trouwens volgens mij "Tenks" ipv "Thanks"
Eensch!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:06 schreef LamstraalASD het volgende:
Ik spreek nog steeds beter engels dan dat ik hun ooit nederlands heb horen praten!
Ja, wat maakt die vergeten 'r' nu uit, of die d die jij in plaats van een t intypt, ik begrijp toch wat je bedoelt!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:33 schreef Farmersmom het volgende:
[..]
Eensch!
Kan het accent nou verotten, als ze maar begrijpen wat je bedoeld.
Nee hoor, mogelijk in zuid-USA's accent, maar d ebritten doen jusit de nadruk op de A in ideA.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:14 schreef tre het volgende:
Die R erachter is volgens mij juist typisch Engels.
Of gelijk goed met TH, wat in nederlandse klanken niet is te typen, maar een sliss (mix F en S ?) geluidje is met je tong buiten je mond.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:45 schreef Mythik het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom veel mensen TH als S uitspreken. Spreek het dan gewoon als een T uit.
Ik spreek 100% Engels (Amerikaans dus)quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:44 schreef Xith het volgende:
Is maar goed dat ik daar niet bij hoor; Als ik mijn talen in procenten zou uitdrukken van wat ik door de dag heen spreek;
Engels 70% (op school/stage en thuis want vriendin is engels)
Frans 20% (Wegens stage/vertalingen/vrienden)
NLs (10% spreken he, niet typen zoals op fok)
Heb tot mijn tiener-tijd in het buitenland gewoond waar ze alleen maar engels of frans spraken dus ik ben echt met zo'n accent opgegroeid.
quote:“Even if you can learn to speak correct English, whom are you going to speak it to?”
Dat is een goeie ja! je hoort het direct als een NL-er Engels spreekt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:24 schreef Yorrit het volgende:
idd, als je maar de goede woorden zegt maakt niet zoveel uit hoe..
anderstaligen spreken nog slechter engels maar dat is grappig/niet zo erg, omdat het niet zo confronterend is..
het nederlandsengels is wel heel typerend (voor een nederlander), je hoort vrijwel meteen dat t en NLer is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |