abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89054570
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:36 schreef Catbert het volgende:
Pro-tip voor als je in de VS bent: gevleugelde uitspraken als "FUCK!" die bij ons redelijk normaal zijn, zijn daar echt not done. Floepte d'r bij mij een keer uit toen m'n laptop vastliep voor een presentatie voor een klant :@
Eigenlijk best raar dat dat hier normaal is. Ik kan in een managementoverleg best wel dat roepen als er iets misgaat. De dikbuikige maatpakken vinden dat soort dingen blijkbaar hilarisch.

Eigenlijk mag ik de Nederlandse bedrijfscultuur best wel.
pi_89054705
Bloody zien ze in de UK trouwens ook wel als onbehoorlijk, beetje hetzelfde als kanker zeggen hier.
Ga weg
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:56:17 #103
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89055196
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:35 schreef W1ckeDxt het volgende:
Nee maar echt, ik hoor het hier ook.
Als ik het spreek en mensen weten niet dat ik NL ben geloven ze het zo, ook de Nederlanders. :P

Maar ik snap dat mensen denken : 'Yeah right', hehe.
Geen probleem. :7
Ik geloof best dat je beter bent dan gemiddeld, maar tenzij je een hele tijd in de VS gewoond hebt spreek je geen accentloos amerikaans-engels. Komt nog eens bij dat elke regio z'n eigen accent heeft, New Yorks klinkt anders dan Texaans klinkt anders dan wat ze in SF spreken. Dat die mensen je daar een compliment geven is fijn, maar ga ajb niet denken dat je geen fouten maakt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:38 schreef Mystikvm het volgende:
Eigenlijk best raar dat dat hier normaal is. Ik kan in een managementoverleg best wel dat roepen als er iets misgaat. De dikbuikige maatpakken vinden dat soort dingen blijkbaar hilarisch.

Eigenlijk mag ik de Nederlandse bedrijfscultuur best wel.
Een britse vriendin van me is een keer pislink geworden omdat een vriend van haar haar "trut" noemde omdat ze bij hem op haar tenen gaat staan. Ze woont al een hele tijd in NL en spreekt goed nederlands (met een grappig brits accent) en ze vertaalt dus "trut" naar "bitch", en dat is daar dus echt not done. We konden het niet aan haar verstand peuteren dat het een veel minder beladen term is hier.

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Bloody zien ze in de UK trouwens ook wel als onbehoorlijk, beetje hetzelfde als kanker zeggen hier.
Verschilt misschien per regio. De dame 't verhaal hierboven gebruikt 't regelmatig. "I mean, c'mon, bloody hell!" enzo. En die slaat je ongeveer op je smoel als je d'r een trut noemt :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89055379
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik geloof best dat je beter bent dan gemiddeld, maar tenzij je een hele tijd in de VS gewoond hebt spreek je geen accentloos amerikaans-engels. Komt nog eens bij dat elke regio z'n eigen accent heeft, New Yorks klinkt anders dan Texaans klinkt anders dan wat ze in SF spreken. Dat die mensen je daar een compliment geven is fijn, maar ga ajb niet denken dat je geen fouten maakt.
[..]

Inderdaad ik merk sowieso dat wat aparte woorden die hier nooit gebruikt worden wat lastiger zijn.
pi_89060570
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 15:28 schreef Catbert het volgende:

[..]

Kun je 't beter als contry uitspreken, stomme u dus, dat komt dichterbij. Britten en Amerikanen zijn wat gevoelig als het op hun vagijn aankomt dus de harde ku-klank kun je beter vermijden.
Ja, zo klinkt het inderdaad het beste.
anonieme razernist
pi_89091087
Ik spreek Engels met een Amerikaans accent.
pi_89091238
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:59 schreef Radioheart het volgende:
Ik spreek Engels met een Amerikaans accent.
Er zijn een heleboel Amerikaanse accenten.
pi_89091313
Liever een accent dan van die halfgare mongolen die elk woord foutloos proberen uit te spreken maar der maar een beetje staan te hakkelen. Accent is toch amper weg te krijgen tenzij heel veel les/wonen in Engelstalig land.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:08:36 #109
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_89091402
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:05 schreef Kandijfijn het volgende:
Liever een accent dan van die halfgare mongolen die elk woord foutloos proberen uit te spreken maar der maar een beetje staan te hakkelen. Accent is toch amper weg te krijgen tenzij heel veel les/wonen in Engelstalig land.
QFT
  woensdag 24 november 2010 @ 13:10:32 #110
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89091483
quote:
Idd. Daarbij; amerikaanse meiden diggen europese accenten :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 13:11:12 #111
230491 Zith
pls tip
pi_89091504
:@ Damn 3 jaar oud topique van mij :@

Ach, je bent nog jong en onbevlogen, sindsdien is de Xith account opgeheven nadat ik danny vroeg mijn notes te verwijderen ( 'bij deze zijn nu al je notes weg' :') ) en heb ik mijn leven verbeterd!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89101412
ja een standaard Amerikaans TV accent. Zo heb ik Engels geleerd. maar ik kan ook RP spreken als ik wil,.
pi_89102287
Postal gold (8>
  woensdag 24 november 2010 @ 17:42:49 #114
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_89102347
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2007 07:14 schreef Xith het volgende:
:') Wat vreselijk toch om te horen;
Hier een lijstje;

S'enks!
I Tink uhh
I s'ink uhh
vhy vould you say tat?
What a nice idear

Aan die Idear stoor ik me nog het meest, lijkt ook een Frans accentje te zijn heb ik gemerkt, waarom zou je er een R achter stoppen? -O-

Klacht; pauper accenten!
terrechte klagt, eckte baas :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_89103993
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat zeggen ze tegen vrijwel iedereen die uit een niet-engelstalig land komt en toch goed engels spreekt. Gewoon omdat ze je een compliment geven. Ik heb dat ook vaak genoeg gehoord maar ik ben echt niet zo naief te denken dat ze niet doorhebben dat ik geen Amerikaan ben. Heck, amerikaanse vrouwen vinden een Nederlands accent sexy :D
Oh, bij mij vragen ze juist of ik uit Frankrijk kom en aangezien die over het algemeen niet perfect Engels spreken, zal mijn Engels ook wel belabberd zijn. :D :')
signatuurloos
  woensdag 24 november 2010 @ 18:30:08 #116
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89104116
In amerika vroegen ze steeds als ik onderling Nederlands sprak in het openbaar "are you guys german". Maar 1 stel vroeg of we uit Frankrijk kwamen, dat deed mij gewoon pijn! En dan heb ik het niet over mijn Engelse accent. Dan krijg je steeds de "Ohhh interesting accent where in Amerika are you from" Alsof ze aan mijn engels niet horen dat ik geen amerikaan ben :')
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89104180
quote:
Het klinkt ook niet prettig en natuurlijk wanneer iemand probeert accentloos te praten.
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')