abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54151589
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:50 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

die 'cursus' moet je doen om uitkering oid aan te vragen, maar vrijwel alle deelnemers vallen af

en áls er dan ééntje door komt, dan is deze wonderbaarlijk genezen

iemand met een gebroken been laat je toch ook niet net zo lang op een fiets fietsen tot hij roept 'het is over, het is over'

jij moet je eerst zelf beter verdiepen in de materie, dan maar domweg te dingen na te papegaaien

ik wens nooit iemand ME (of eigenlijk CVS) toe, maar het zou heel fijn zijn als mensen als jij het een weekje zouden krijgen!
Ik zit niet domweg dingen na te papagaaien, ik vraag me af hoe het zit, en laat tevens weten wat er verder in dat artikel stond rondom therapieën. ME for your information is als lemma ook opgenomen in Hulspas' encyclopedie der pseudowetenschappen. Dus wrs is het officiële oordeel van mensen die zich er wel in hebben verdiept heel wat minder rooskleurig dan de welwillendheid waarmee ik me in deze materie opstel. Verder is het onder artsen ook bekend dat er vele soorten van hypotheekziekten bestaan. Een arts die ik daarover een tijdje geleden sprak deelde mij weinig diplomatiek mede: je moet tegenwoordig een mooie kont en grote tieten hebben en dan kun je heel lang ziek blijven. Van hem is de term hypotheekziekte afkomstig. .
I´m back.
pi_54151661
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:50 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

die 'cursus' moet je doen om uitkering oid aan te vragen, maar vrijwel alle deelnemers vallen af

en áls er dan ééntje door komt, dan is deze wonderbaarlijk genezen

iemand met een gebroken been laat je toch ook niet net zo lang op een fiets fietsen tot hij roept 'het is over, het is over'

jij moet je eerst zelf beter verdiepen in de materie, dan maar domweg te dingen na te papegaaien
Ik hoor en zie toch echt andere verhalen.
Mijn ervaring is dat veel mensen er juist heel veel baat bij hebben, lang niet altijd tot het punt dat ze zichzelf genezen noemen maar wel zodanig dat zij hun aandoening beheersbaar vinden en inzicht gekregen hebben in hoe ze er mee om kunnen gaan. Daarnaast wordt naast dit soort therapie vaak ook een lichamelijk trainingsprogramma opgezet waarbij patiënten weer wat conditie en kracht op kunnen bouwen en zo hun algehele gezondheid wat verbeteren.
Heel erg zinvol omdat veel mensen met chronische pijn op den duur bang worden voor beweging en zo in een neerwaartse spiraal terecht komen.

Er valt een klein deel af voor ze de therapie überhaupt een eerlijke kans gegeven hebben maar dat zijn voornamelijk mensen die menen dat zij door een dergelijke therapie niet serieus genomen worden (het tegendeel is waar) of mensen die teveel voordeel hebben bij het ziek zijn om te willen 'genezen'.

Edit: genezen even tussen aanhalingstekens gezet omdat het niet helemaal de lading dekt in dit geval imho.
quote:
ik wens nooit iemand ME (of eigenlijk CVS) toe, maar het zou heel fijn zijn als mensen als jij het een weekje zouden krijgen!

Toch altijd weer leuk om te zien dat mensen die een zin beginnen met "ik zou het een ander nooit toewensen" daarna steevast de zin eindigen door degene die ze aanspreken het een of ander toe te wensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door MinderMutsig op 25-10-2007 02:12:50 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_54160796
een weekje is wat anders dan de jaren die ME normaliter duurt
pi_54174287
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:32 schreef JoPiDo het volgende:
een weekje is wat anders dan de jaren die ME normaliter duurt
Ik wens je een week skepcis toe.
I´m back.
pi_54914195
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:23 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk dat mensen die ziektes echt kunnen hebben, maar dat er ook veel mensen misbruik van maken
denk ik ook.ik heb iemand gekend die het ook zou hebben,maar die was volgens eigen zeggen te dik om naar de fysio te gaan.
  Moderator donderdag 29 november 2007 @ 10:33:50 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54914395
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:24 schreef tweeendertig het volgende:

[..]

denk ik ook.ik heb iemand gekend die het ook zou hebben,maar die was volgens eigen zeggen te dik om naar de fysio te gaan.
Een fysio stuurt je toch niet weg om je omvang?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 29 november 2007 @ 15:22:29 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54920821
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:04 schreef STORMSEEKER het volgende:
Whiplash is absoluut een ECHTE ziekte/aandoening/verwonding. Ik ken iemand die dat heeft heel erg goed en geloof me, het is echt.

Wetenschappers of ''wetenschappers'' die vanachter hun bureau oordelen over dingen waar ze geen verstand van hebben (en zeg nou eerlijk, welk mens heeft het hele menselijk lichaam ooit doorgrond?) kunnen van mij de boom in.
Het feit dat deze ''wetenschappers'' , die iedereen zo hoog acht, zo in vaste paden blijven denken en vastgeroest zijn in hun eigen overtuigingen stelt mij elke keer weer teleur.

Even on a side note: ik ken ook iemand met een hersentumor en als je daar ook ziet wat een vooroordeel er bestaat bij de heren artsen en wetenschappers over van alles. Er zijn een heleboel dieperliggende oorzaken mbt tumoren, maar zij worden betaald om alleen standaard dingen voor te schrijven, zoals extreem giftige chemokuren.
Zij denken niet verder, ze zijn niet geinteresseerd in een medicijn dat geen geld oplevert, ze geloven niet in mogelijke alternatieve (lees niet-chemo) oplossingen. Ze mogen niet zelf denken, want als ze een tijdens hun opleiding een kritisch geluid uiten konden ze wel eens niet de nodige steun krijgen van hun superieuren.

(Precies wat veel lui in WFL meestal zeggen over gelovigen )

Deze vriend leeft nog altijd en hij heeft geen chemozooi gehad: In your face, wetenschappers!
Moge hij nog lang leven..
Heerlijk zo'n anekdotisch staaltje stemmingmakerij en stropoppengeweld. Kan ik daar een abonnementje op krijgen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_55007586
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:33 schreef senesta het volgende:

[..]

Een fysio stuurt je toch niet weg om je omvang?

you get the picture
  maandag 3 december 2007 @ 13:27:33 #159
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55011922
Even meelezen hier...
  maandag 3 december 2007 @ 13:51:52 #160
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_55012361
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:22 schreef SpecialK het volgende:
Heerlijk zo'n anekdotisch staaltje stemmingmakerij en stropoppengeweld. Kan ik daar een abonnementje op krijgen?
U hebt gezocht op stropoppengeweld:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

WAAR heb je het over?

Stemmingmakerij? Dacht het niet.
Natuurlijk zullen individuele artsen en deskundigen graag andere dingen voorschrijven en graag ooit efficient kanker kunnen genezen ook al levert het geen geld op, maar de realiteit is dat ziekenhuizen verplichtingen hebben jegens de farmaceutische industrie.

En als je denkt dat die machtige industrie voornamelijk uit gezellige filantropische mensen bestaat, ben je echt niet goed bij je hoofd.
Zoals ik al zei, ik weet dat het zo gaat want ik heb het uit de eerste hand. Het is geen groot, eng complot, maar die industrie heeft absoluut belangen die niet altijd het beste voorhebben met de mens.

Waarom een gratis, efficient medicijn uitvinden als je ook een medicijn uit kan vinden dat miljarden oplevert?
Zoals een chemokuur (puur vergif dus).

In noten zit veel arseen (ook een gif, akkoord, maar zeer gedoseerd) en deze bestrijdt (naar verluidt) kanker.
Medicijnen werken over het algemeen niet omdat ze de hersenen niet bereiken. Er zit een barriere tussen.
Er is pas een stof ontdekt (van een schorpioen) die wel die barriere kan oversteken en een stof mee zou kunnen nemen!
Suikers voeden tumoren, weinig/geen suiker eten kan tumorgroei tegengaan.
Waarom zegt een doktor daar niets over? Waarom wordt daar niets mee gedaan? Nee hup gewoon standaard gifkuur.

Ja hoor, stemmingmakerij. Welterusten.

PS. Nog even over opleiding van artsen. Als je ver wil komen in die wereld heb je absoluut andere mensen nodig (zoals in zoveel dingen). Denk je nou echt dat je daar ooit ver komt als je regelmatig kritieke geluiden laat horen op bestaande behandelmethoden? Dat lijkt me niet. Zelfs al heeft zo iemand gelijk.
(Mag ik Dhr. Bob Smalhout aan u voorstellen? Does that ring a bell?, Google anders even op hem)

Mijn punt is: men blijft in vaste paden bewegen, je kan een patient geen andere behandeling geven want je wordt keihard tegengewerkt door je superieuren. Er is geen ruimte voor nieuwere, wellicht betere behandelmethoden.
Er is zoveel kennis bijgekomen over tumoren de laatste jaren, maar het blijft voor artsen gewoon een no-brainer: chemo.

[ Bericht 1% gewijzigd door STORMSEEKER op 03-12-2007 13:59:42 ]
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  maandag 3 december 2007 @ 14:14:32 #161
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55012766
Al dat geschop tussen R&P en WFL, blijkt ie uiteindelijk gewoon in BNW te horen!
pi_55014549
Het zou mooi zijn als deze aandoeningen lichamelijk blijken te zijn!
Dan is er tenminste waarschijnlijk wat aan te doen.

Stel: fibromyalgie is psychisch (disclaimer: ik heb het over mensen die ECHT fibromyalgie hebben en niet over de simulanten en dergelijke lui). Nou, dat is dan mooi kut, want dan doet het nog steeds nèt zoveel veel pijn, alleen is het veel moeilijker te behandelen!
Ik zou willen dat ze voor al deze ziekten een lichamelijke oorzaak vonden. Voor de patiënt maakt het niet veel uit, want pijn is pijn is pijn, of het nu lichamelijk aan te wijzen is of niet, maar de oplossing zou veel dichter bij zijn als het psychisch is.

Sowieso vind ik de grens een beetje raar. Je hebt ook klinische depressies (depressie omdat je hormoonhuishouding en/of neurotransmitters aan het kloten zijn). Dit is dus een LICHAMELIJKE aandoening, met een psychisch effect. En die mensen voelen zich heus wel net zo kut als mensen met een depressie met een psychische oorzaak.

Waarom zou dit fenomeen dan andersom niet bestaan?
  maandag 3 december 2007 @ 16:23:07 #163
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_55015156
Het lichaam en de geest zijn zeer sterk met elkaar verbonden en vaak ook niet zo makkelijk uiteen te halen als zwart en wit.
Mensen kunnen gewoon door denken dat ze ziek zijn, ziek worden en doodzieke mensen kunnen tegen alle verwachtingen in nog jaren leven of zelfs beter worden, puur door hun geestkracht.
Hoevaak hoor je ook niet over mensen die de 1 of andere ziekte hebben en nog 1 keer iets zouden willen doen of iemand willen zien en dan, als dat gedaan is, sterven?
Het kan dus vast ook heel moeilijk zijn om psychische zaken en lichamelijke zaken te scheiden soms.

Maar gelukkig zijn er dan altijd nog mensen die dat allemaal onzin vinden en mensen met vreselijke pijnen gewoon standaard voor gek verklaren
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_55015387
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:23 schreef STORMSEEKER het volgende:
Het lichaam en de geest zijn zeer sterk met elkaar verbonden en vaak ook niet zo makkelijk uiteen te halen als zwart en wit.
Mensen kunnen gewoon door denken dat ze ziek zijn, ziek worden en doodzieke mensen kunnen tegen alle verwachtingen in nog jaren leven of zelfs beter worden, puur door hun geestkracht.
Hoevaak hoor je ook niet over mensen die de 1 of andere ziekte hebben en nog 1 keer iets zouden willen doen of iemand willen zien en dan, als dat gedaan is, sterven?
Het kan dus vast ook heel moeilijk zijn om psychische zaken en lichamelijke zaken te scheiden soms.

Maar gelukkig zijn er dan altijd nog mensen die dat allemaal onzin vinden en mensen met vreselijke pijnen gewoon standaard voor gek verklaren
Hier heb je wel weer gelijk in, af en toe mogen artsen wel een iets meer holistische visie hebben.

Al vind ik wel dat je daarnet heel erg doordraafde. Toen klonk je alsof alle artsen iedereen dood willen hebben.
pi_55015621
Vroeger had men ook bekkeninstabiliteit en daar moest je dan gewoon maar mee leren leven. Het werd toen op de stapel 'lage rugpijn' gegooid en that`s it
Er is toen, vanaf een jaar of 6 a 7 terug meer aandacht voor gekomen en sindsdien hebben veel vrouwen ineens bekkeninstabiliteit, ofwel BI. Het jammere is dat men schijnt te vergeten dat het tijdens een zwangerschap noodzakelijk is dat het bekken verweekt omdat de baby dan makkelijker de uitgang kan passeren.
Veel vrouwen hebben ten onrechte het stempel BI gekregen, terwijl ze zich met het plakkertje 'bekkenpijn' net zo serieus genomen voelden.
Ik heb al ruim 5 jaar BI en kan er nog steeds bozig om worden als vrouwen steen en been klagen om, mijns inziens, normale zwangerschapsklachten.
Door zulke vrouwen worden de vrouwen (en mannen) met echte BI niet altijd geloofd en vaak gezien als aansteller of profiteur.
Saartje
pi_55015723
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb al ruim 5 jaar BI en kan er nog steeds bozig om worden als vrouwen steen en been klagen om, mijns inziens, normale zwangerschapsklachten.
Door zulke vrouwen worden de vrouwen (en mannen) met echte BI niet altijd geloofd en vaak gezien als aansteller of profiteur.
Dat vind ik een beetje gemeen
Ik bedoel: heel kut voor je allemaal, maar het is niet dat jij de persoon met alleenrecht op pijn bent.

Als ik heel erge chronische bronchitis heb, word ik heus niet boos op iemand die 1 keer een milde bronchitis heeft en hier over klaagt.
Die persoon oelt zich dan namelijk nog steeds kut.
Ja, een gebroken been is erger dan een gekneusde teen, maar als jij je teen flink kneust mag je best klagen.

Ik vind "ik heb het erger dan jij, dus houd je kop" nogal onuitstaanbaar eigenlijk
pi_55015802
Ja nee je snapt me verkeerd
Als iemand zijn teen stoot mag die ook gewoon zeuren, al is het tegen een persoon die net zijn hele been heeft gebroken
Het gaat er om dat zulke vrouwen het doen voorkomen alsof ze zwaar invalide zijn, en dus eigenlijk gewoon overdrijven. Vrouwen die 3 tot 6 weken na de bevalling weer rondwandelen alsof er nooit iets aan de hand is geweest..en vrouwen die dat niet kunnen worden daar dan op aangekeken..dat zij juist diegenen zijn die zich aanstellen.
Snapte?
Saartje
pi_55015868
Ah kijk Bedankt voor de verduidelijking.
Je bedoeld: "ik kan het, dus jij kan het ook" ideeën

Ik zie je punt.
pi_55015986
Ja dát inderdaad!
Saartje
  maandag 3 december 2007 @ 17:21:01 #170
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55016350
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:51 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

U hebt gezocht op stropoppengeweld:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

WAAR heb je het over?

Stemmingmakerij? Dacht het niet.
Natuurlijk zullen individuele artsen en deskundigen graag andere dingen voorschrijven en graag ooit efficient kanker kunnen genezen ook al levert het geen geld op, maar de realiteit is dat ziekenhuizen verplichtingen hebben jegens de farmaceutische industrie.

En als je denkt dat die machtige industrie voornamelijk uit gezellige filantropische mensen bestaat, ben je echt niet goed bij je hoofd.
Zoals ik al zei, ik weet dat het zo gaat want ik heb het uit de eerste hand. Het is geen groot, eng complot, maar die industrie heeft absoluut belangen die niet altijd het beste voorhebben met de mens.

Waarom een gratis, efficient medicijn uitvinden als je ook een medicijn uit kan vinden dat miljarden oplevert?
Zoals een chemokuur (puur vergif dus).

In noten zit veel arseen (ook een gif, akkoord, maar zeer gedoseerd) en deze bestrijdt (naar verluidt) kanker.
Medicijnen werken over het algemeen niet omdat ze de hersenen niet bereiken. Er zit een barriere tussen.
Er is pas een stof ontdekt (van een schorpioen) die wel die barriere kan oversteken en een stof mee zou kunnen nemen!
Suikers voeden tumoren, weinig/geen suiker eten kan tumorgroei tegengaan.
Waarom zegt een doktor daar niets over? Waarom wordt daar niets mee gedaan? Nee hup gewoon standaard gifkuur.

Ja hoor, stemmingmakerij. Welterusten.

PS. Nog even over opleiding van artsen. Als je ver wil komen in die wereld heb je absoluut andere mensen nodig (zoals in zoveel dingen). Denk je nou echt dat je daar ooit ver komt als je regelmatig kritieke geluiden laat horen op bestaande behandelmethoden? Dat lijkt me niet. Zelfs al heeft zo iemand gelijk.
(Mag ik Dhr. Bob Smalhout aan u voorstellen? Does that ring a bell?, Google anders even op hem)

Mijn punt is: men blijft in vaste paden bewegen, je kan een patient geen andere behandeling geven want je wordt keihard tegengewerkt door je superieuren. Er is geen ruimte voor nieuwere, wellicht betere behandelmethoden.
Er is zoveel kennis bijgekomen over tumoren de laatste jaren, maar het blijft voor artsen gewoon een no-brainer: chemo.
Sorry hoor maar wat een BNW post Kortzichtig en verkeerd geïnformeerd.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_55016605
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Sorry hoor maar wat een BNW post Kortzichtig en verkeerd geïnformeerd.
Hij heeft in ieder geval het idee dat je met noten alle kanker kan oplossen, maar dat artsen dit weigeren onder druk van de farmaceutische industrie.
Zoiets.

Daarom zei ik ook dat holistischer kijken soms wel een goed idee is voor artsen (de diagnose klinische depressie wordt ook niet vaak gesteld volgens mij?) maar Stormseeker is wel heel erg aan het doorslaan.
pi_55016699
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:34 schreef freecell het volgende:

[..]

Hij heeft in ieder geval het idee dat je met noten alle kanker kan oplossen, maar dat artsen dit weigeren onder druk van de farmaceutische industrie.
Zoiets.

Daarom zei ik ook dat holistischer kijken soms wel een goed idee is voor artsen (de diagnose klinische depressie wordt ook niet vaak gesteld volgens mij?) maar Stormseeker is wel heel erg aan het doorslaan.
Bedoel je niet somatische depressie? (Door een lichamelijke oorzaak geinduceerd)
Voor een ziekte als ME is tot nu toe gebleken dat cognitieve therapie effectiever was dan andere methoden, daar kan je niet direct uit concluderen dat het een 'ziekte in je hoofd' is, maar dat de manier van omgaan met de ziekte erg van belang is (dat is overigens ook zo bij bekendere somatische ziekten).
Het mooi kotsende meisje.
pi_55017301
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:52 schreef freecell het volgende:
Het zou mooi zijn als deze aandoeningen lichamelijk blijken te zijn!
Dan is er tenminste waarschijnlijk wat aan te doen.

Stel: fibromyalgie is psychisch (disclaimer: ik heb het over mensen die ECHT fibromyalgie hebben en niet over de simulanten en dergelijke lui). Nou, dat is dan mooi kut, want dan doet het nog steeds nèt zoveel veel pijn, alleen is het veel moeilijker te behandelen!
Ik zou willen dat ze voor al deze ziekten een lichamelijke oorzaak vonden. Voor de patiënt maakt het niet veel uit, want pijn is pijn is pijn, of het nu lichamelijk aan te wijzen is of niet, maar de oplossing zou veel dichter bij zijn als het psychisch is.
Als er een lichamelijke oorzaak werd gevonden, dan is het mogelijk dat men het dan ook kan behandelen.
Buiten dat zal het een hoop onbegrip bij andere mensen weghalen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_55017728
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:11 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]

Als er een lichamelijke oorzaak werd gevonden, dan is het mogelijk dat men het dan ook kan behandelen.
Buiten dat zal het een hoop onbegrip bij andere mensen weghalen.
Precies Daarbij kan je dan meteen de simuanten er uit pikken. Zou best grappig zijn als ze nu opeens fibromyalgie door een simpele test konder opsporen, hoe zouden de mensend an reageren die niks hebben?

Dus eigenlijk is het veel kutter voor de patiënten als het niet lichamelijk is. Serieus nemen moet je het sowieso vind ik.
pi_55017785
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Bedoel je niet somatische depressie? (Door een lichamelijke oorzaak geinduceerd)
Kan hoor Ben niet medisch geschoold en regelmatig ben ik met de termen in de war.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')