abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:15:31 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54071981
quote:
Kaartje uit 'verkeerde' automaat: boete

DEVENTER - Hans Brugeman hoort er niet om te lachen, maar hij kan het niet helpen.

De bon die hij kreeg omdat hij het parkeerkaartje uit de verkeerde automaat zou hebben gehaald, vindt hij te 'lachwekkend voor woorden'.

De Nijmegenaar had in september zijn eerste werkdag aan de Beestenmarkt in Deventer. Hij parkeerde zijn auto aan de Hoge Rij, haalde een kaartje, legde het achter de ruit en wandelde naar zijn nieuwe werkplek. Brugeman snapte dan ook absoluut niet waarom hij een paar uur later een bon vond.

Pas deze week kwam de betrokken verbalisant hoogstpersoonlijk uitleg geven. En sindsdien is Brugeman pas echt boos. De Nijmegenaar haalde zijn kaartje uit de - vanaf zijn geparkeerde auto bezien - dichtstbijzijnde automaat op de Beestenmarkt en ging volgens de controleur in de fout. Verderop aan de Hoge Rij staat óók een automaat. Dáár had Brugeman zijn kaartje moeten halen. "Hij zei: 'U bent niet crimineel, maar wel fout'. Zijn collega knikte instemmend."

"Ik dacht eerst dat de beste man mijn kaartje niet had zien liggen, maar deze uitleg maakt het belachelijk. Hij meldde ook nog dat ik niet de eerste was die voor dit vergrijp een bon kreeg", foetert Brugeman. "Waar staat uitgelegd uit welk automaat je hier een kaartje moet halen?"

Dat staat inderdaad absoluut nergens aangegeven, daarin heeft Brugeman gelijk. Ook het uurtarief van beide automaten verschilt niet. Vanaf de bewuste parkeerplaats is het 25 stappen naar de 'verkeerde' automaat op de Beestenmarkt en 33 naar de 'juiste' aan de Hoge Rij. Brugeman heeft inderdaad gekozen voor de meest dichtstbijzijnde kaartjesautomaat. "Ik stap de auto uit, zie direct het blauwe bord dat aangeeft dat er een parkeerautomaat staat en haal daar 'n kaartje. Logisch toch?"

De stadstoezichthouder wees op het hekje dat de Beestenmarkt gedeeltelijk afschermt. Brugeman: "Volgens de parkeerwachter belemmert het hek vanaf de Hoge Rij de doorgang naar de bewuste parkeerautomaat en had ik daarom beter moeten weten. Ik had niet moedwillig om het hekje moeten lopen, maar om me heen moeten kijken. Dan had ik iets verderop de juiste automaat zien staan."

Brugeman moet 48,70 betalen, maar dat is hij allerminst van plan. "Ik wil wel weten wat de rechter zegt." Het akkefietje is voor Brugeman aanleiding een website op te zetten. "Het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die zo in de maling wordt genomen. Ik hoop dat anderen ook hun verhaal vertellen. Misschien snappen deze toezichthouders dan dat niet wij, maar zij fout zitten."
Bron

Hoe zot kan het worden. Moet je tegenwoordig gaan opletten welk automaat je pakt omdat het dichts bijzijnde fout kan zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54072516
Triest. Kan mij niet voorstellen dat hij van de rechter geen gelijk krijgt.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_54072562
wat een onzin
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:56:22 #4
139330 TNA
For the stars that shine
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:24:41 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54073011
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 16:56 schreef TNA het volgende:
Ga je het kabinet er nog de schuld van geven?
Zaken die door stadstoezicht geregeld worden moet je los zien van het kabinetsbeleid. Gelukking zou ik zelfs zeggen want als dit kabinetsbeleid was geweest had heel NEderland hier last van gehad en niet alleen Deventer
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54073193
Haha wat een grap, dat daar serieus een boete op staat
Built for Speed
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:45:07 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54073309
Ik vraag me toch echt serieus af of die parkeerwacht het serieus meent of alleen een -volkomen belachelijk- beleid aan het verkondigen is. Ik zou zo'n verhaal niet aan iemand kunnen uitleggen zonder zelf in de lach te schieten volgens mij

Die site waar het artikel melding van maakt, http://www.boavandemaand.nl/, vind ik trouwens ook nogal kinderachtig. Maargoed, die boete is dat duidelijk ook.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_54073375
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:38 schreef HansvanOchten het volgende:
Haha wat een grap, dat daar serieus een boete op staat
Het is eigenlijk geen boete maar een "na-heffing parkeerbelasting".
Maar het effect is hetzelfde
pi_54074122
tof
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54074951
Triest

Als ik ergens parkeer en ik heb nog tijd over op het kaartje dat ik al heb, ga ik ook echt geen nieuw kaartje kopen op de volgende parkeerplaats. Eerlijk gezegd dacht ik ook dat dat gewoon mocht
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:01:53 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_54075886
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is eigenlijk geen boete maar een "na-heffing parkeerbelasting".
Maar het effect is hetzelfde
Dat klopt, maar waarom zou je een naheffing moeten krijgen als je je parkeerbelasting keurig afgedragen hebt? Er staat nergens aangegeven dat je per sé een bepaald automaat moet gebruiken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_54077115
Wat een sukkel, dit staat gelijk aan niet betalen. En dan hoor je nog mensen die kritiek durven te uiten tegen Nederlanders die de auto's van dit soort randdebielen in de fik steken. Je zou ze toch gelijk geven! Gelukkig zijn politie en justitie het over dit onderwerp met mij eens..

Keihard aanpakken want dit grenst aan criminaliteit
pi_54087171
Triest, dit soort bureaucratie. De man heeft netjes een kaartje gekocht: het parkeergeld is betaald en daar gaat het om. Volkomen terecht dat deze man probeert om via de rechter zijn gelijk te halen.

Laat de politie zich met belangrijker zaken bezighouden dan parkeerboetes uitschrijven aan mensen die netjes een kaartje hebben gekocht
pi_54088548
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Triest, dit soort bureaucratie. De man heeft netjes een kaartje gekocht: het parkeergeld is betaald en daar gaat het om. Volkomen terecht dat deze man probeert om via de rechter zijn gelijk te halen.

Laat de politie zich met belangrijker zaken bezighouden dan parkeerboetes uitschrijven aan mensen die netjes een kaartje hebben gekocht
Dit is parkeerpolitie, dus uitsluitend op het gebied van parkeren en stilstaan optredend.
Dus staat los van de "gewone" politie.
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 14:12:05 #15
8781 crew  Frutsel
pi_54088936
wat een onwijze mierenneuker van een vent die deze boete heeft uitgedeeld

geef die vent aub een andere baan, schoffelen ofzo..
pi_54089026
[beep] die controleurs. KutNSB-ers

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 22-10-2007 15:01:08 ]
pi_54089061
Niet te geloven zeg Hoop dat de rechter hem vrijpleit. En voor de agent: Werkeloosheid is niet fijn. Dat je dit zelfs nog niet eens normaal af kunt handelen zeg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54089185
* moussie maakt een postpakketje klaar met allemaal haren, een loep, een zakje muggen en een zeef ..

wtf maakt het nou uit bij welke automaat je je kaartje haalt als het bedrag hetzelfde is
pleased to meet you
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:08 #19
3542 Gia
User under construction
pi_54089380
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:14 schreef Dropvetertje20 het volgende:
Triest

Als ik ergens parkeer en ik heb nog tijd over op het kaartje dat ik al heb, ga ik ook echt geen nieuw kaartje kopen op de volgende parkeerplaats. Eerlijk gezegd dacht ik ook dat dat gewoon mocht
Tja, dat mag inderdaad niet. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat het niet uitmaakt waar je betaalt voor parkeren. Een geldig kaartje (qua tijd) zou op elke parkeerplaats van dezelfde stad geldig moeten zijn.

Dus, allemaal dezelfde automaten, allemaal dezelfde tarieven en dan maakt het toch niks uit bij welke automaat je je kaartje koopt.

Overigens voor TS. Ik zou dit inderdaad niet betalen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:34:36 #20
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54089445
Ja. En als de ene automaat defect is, dan is het kaartje uit de "verkeerde" automaat, wel ok?!
Wat fucking idioot.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:02:29 #21
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54090017
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:26:32 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54090498
Wtf, dat wist ik niet eens.. Echt, dit is toch te achterlijk voor woorden. Kom op zeg. Een kaartje is toch een kaartje?!

Idd, Paarse Krokodilll xD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_54090570
Kijk, als de tarieven van de 2 automaten verschillen snap ik het nog wel, maar als ze evenveel kosten? Wtf boeit het dan? Ik snap niet wat er dan op de boete staat
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:48:08 #25
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54091818
Jaaaaa, onder Balkenende minder regels, zie je!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_54092967
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:48 schreef Enfermera het volgende:
Jaaaaa, onder Balkenende minder regels, zie je!
hehe, regels zijn net konijnen anders, je kijkt even niet en ze hebben zich verdubbeld ..
het domme is alleen dat als je wil dat mensen zich eraan houden je op z'n minst ook ergens, en dan liefst duidelijk, te kennen moet geven wát de regels zijn .. zoiets als aangeven welke automaat bij welk parkeervak hoort bvb
pleased to meet you
  maandag 22 oktober 2007 @ 18:10:02 #27
17205 Profesor
I have a dream!
pi_54093225
Krijg je als je bestuur rood is! lang leven links!
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_54112601
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:29 schreef Repeat het volgende:
Kijk, als de tarieven van de 2 automaten verschillen snap ik het nog wel, maar als ze evenveel kosten? Wtf boeit het dan? Ik snap niet wat er dan op de boete staat
Ook als het tarief van de automaten verschillend zou zijn, had veel duidelijker aangegeven moeten staan welke automaat bij welke parkeerplaats hoort. De gedupeerde automobilist komt niet uit Deventer, dus is het niet aannemelijk dat hij bewust 'goedkoper' heeft willen parkeren (STEL dat de tarieven verschilden). De man is gewoon naar het dichtstbijzijnde apparaat gelopen.
pi_54112655
Dit is goed. Paars is zo jaren negentig, de tijd van gedogen is voorbij. Vanaf nu gaan we gewoon weer streng straffen en een lik-op-stuk-beleid voeren. Orde en tucht en geen gejamaar...
  woensdag 28 november 2007 @ 10:53:45 #30
17205 Profesor
I have a dream!
pi_54887112
Update:
quote:
'Foutparkeerder' wijst aanbod af

DEVENTER - Hans Brugeman, de man die een parkeerboete kreeg omdat hij voor zijn auto aan de Hoge Rij een parkeerkaartje had getrokken uit de automaat op de Beestenmarkt en niet, zoals volgens een stadstoezichthouder had gemoeten, uit de automaat aan de Hoge Rij, gaat niet akkoord met het aanbod van de gemeente om de boete niet te hoeven betalen.

Hij laat de zaak uit principiële redenen voorkomen.
Brugeman uitte zaterdag in deze krant zijn ongenoegen over de parkeersituatie. Brugeman parkeerde zijn auto aan de Hoge Rij en liep naar de dichtstbijzijnde automaat op de Beestenmarkt. Fout, oordeelde een parkeerwachter en kwam dat Brugeman later ook nog uitleggen.

Brugeman had uit de automaat aan de Hoge Rij een kaartje moeten trekken, een automaat overigens die enkele meters verder ligt dan de Beestenmarkt-automaat. De tarieven van beide automaten zijn identiek. Volgens Brugeman zijn pijlen op de Hoge Rij die moeten verwijzen naar de automaat niet helder én staat nergens op de automaten vermeld dat een kaartje trekken uit de Beestenmarkt voor de Hoge Rij niet mag.

De gemeente heeft Brugeman benaderd. De parkeerbon kan niet meer ingetrokken worden - Brugeman: 'die schijnen ze niet meer uit hun systeem te kunnen halen '. Maar uit 'coulance' - hij heeft immers een parkeerkaartje betaald - hoeft Brugeman de boete niet te betalen. Brugeman: ,,Ik ga niet akkoord, want men blíjft volhouden dat ík fout gehandeld heb en die parkeeerwachter goed zat. Maar ik heb gewoon goed gehandeld. Ze hadden gewoon moeten zeggen: 'U had het niet kunnen weten'. Zó is het. Ik vind het ook niet kloppen: hoe kun je nou zeggen dat ik fout ben, ik de boete niet hoef te betalen, maar er in het systeem wel een boete blijft staan?''
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_54887256
Mooi dat deze man er een principekwestie van maakt. Hulde. Hij heeft 100 procent gelijk in zijn argumentatie.
pi_54887901
Ik heb ook een boete gehad voor het verkeerd 'aanmelden'.
In Rotterdam kan je met Parkline inloggen en dmv gebiedscodes aanmelden op een straat.

Tijdens de wereldhavendagen moest ik ergens anders parkeren dan gebruikelijk.
Dus ik zet mijn auto bij Chalet Suisse naast de straatbord met Westerlaan erop.
Ik om aan op mijn werk en log in op parkline, meld me netjes aan op Westerlaan.
Kom ik later terug, heb ik een boete omdat ik op de Kivietslaan moest aanmelden

Lange tijd niets gehoord dus ik dacht dat ze het hadden geseponeerd, maar enkele weken gelden een brief ontvangen van de leasemaatschappij dat het van mijn salaris wordt afgeschreven.
Ik had dus geen kans om een bezwaarschrift in te dienen, maar vorige week toch maar op de bus gedaan.

Eens kijken wat eruit komt.
There is no such thing as Automerge
pi_54888256
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:53 schreef Profesor het volgende:
Update:
[..]
Die man heeft echt zo gelijk De overheid denkt hier echt even het almachtige wezen te zijn, wat puur vanwege de media aandacht zegt "Nou jongen, laat die boete dan maar zitten als je het zo onterecht vindt maar als je de media niet opgezocht had, had je tot bloedens toe liggen betalen "
pi_54889205
Opmerkelijk dat deze man niet voor opruiing is aangeklaagd

Het zou mooi worden als iedereen zo maar even bepaald wat de regel zou 'moeten' zijn. Eerst betalen, dán verandering, zo werkt het in een democratie.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:34:14 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54899558
Jij verdient een ban.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:58:43 #36
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54900119
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:17 schreef okee6 het volgende:
Opmerkelijk dat deze man niet voor opruiing is aangeklaagd

Het zou mooi worden als iedereen zo maar even bepaald wat de regel zou 'moeten' zijn. Eerst betalen, dán verandering, zo werkt het in een democratie.
Zijn we er zeker van dat het weer een mosllim was die zielig doet omdat hij het niet met de regels eens is omdat je in het Rif gebergte je kameel overal kan parkeren als je een geldig kaartje hebt voor het berggebied? Zo ja, dan zeg ik ook: opsluiten, sleutel weggooien en chemische castratie!
Here we are now, entertain us.
pi_54901152
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:34 schreef gronk het volgende:
Jij verdient een ban.
Jij betaalt geen belasting wou je zeggen Het is zo!
pi_54901654
Die man heeft gelijk. Het gaat niet zozeer om ' de overheid ' in zijn totaliteit. Parkeerpolitie/-wachten voelen zich gewoon de koning in hun eigen koninkrijkje. Ze hoeven niet te letten op enige vorm van redelijkheid of billijkheid in een individuele situatie.

Kijk maar naar de argumentatie: "we kunnen het niet meer uit het systeem halen". Natuurlijk kunnen ze dat niet, anders zou iedere parkeerwachter zijn eigen boetes en die van z'n vrinden uit het systeem kunnen halen. Teken van zwakte natuurlijk. Er is niemand binnen die branche die voldoende autoriteit heeft om te zeggen dat deze situatie van de zotte is.

Resultaat: meneer gaat voor en paar tientjes naar de rechter
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_54902236
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Schrijnend inderdaad, er is daar genoeg werk te doen.
pi_54902358
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:12 schreef okee6 het volgende:

[..]

Schrijnend inderdaad, er is daar genoeg werk te doen.
Dat niet alleen. Dit kost de maatschappij meer dan dat het de parkeerwacht heeft opgeleverd. Het inschakelen van een rechter wordt echt niet gedekt met griffiegeld.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  woensdag 28 november 2007 @ 20:19:04 #41
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54902435
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Als de rechter een mooie algemene rechtsregel formuleert over de duidelijkheidsvereisten bij parkeerautomaten, dan worden we er allemaal nog beter van ook.

Hier in TIlburg heb je ook een paar van die onduidelijke plekken. Daar hangt zelfs een winkelier continu een briefje met toelichting bij zo'n automaat, omdat zijn klanten anders steeds bonnen krijgen vanwege de onduidelijke situatie.
pi_54902496
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:16 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Dit kost de maatschappij meer dan dat het de parkeerwacht heeft opgeleverd. Het inschakelen van een rechter wordt echt niet gedekt met griffiegeld.
Dit soort boetes worden per 1 april 2008 met 20% verhoogd. Dat is een begin.
pi_54903104
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:19 schreef Pool het volgende:

[..]

Als de rechter een mooie algemene rechtsregel formuleert over de duidelijkheidsvereisten bij parkeerautomaten, dan worden we er allemaal nog beter van ook.

Hier in TIlburg heb je ook een paar van die onduidelijke plekken. Daar hangt zelfs een winkelier continu een briefje met toelichting bij zo'n automaat, omdat zijn klanten anders steeds bonnen krijgen vanwege de onduidelijke situatie.
Ik hoop dat de rechter brandhout maakt van dit soort boetes. Duidelijke rechtsregels zijn zeker mooi meegenomen.

In Tilburg zijn ze ook niet mis met controleren inderdaad. Vooral die straten net rond het winkelcentrum.
Lelijke @@p!
  donderdag 29 november 2007 @ 11:17:14 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_54915289
Boh thnx... voor die site www.boavandemaand.nl

[even een leuk smullen verhaaltje over BOA's]
Waar ik vandaan kom hebben wij ook een beetje een autoritaire BOA... (staat zelfs een bericht van op die site http://www.boavandemaand.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=1 wss. dezelfde BOA's als die ik bedoel..... link werkt niet lekker merk ik).

Ik woon in het centrum van Oosterhout dus... en direct nabij twee grote parkeerplaatsen en dus zien we ze regelmatig in "actie".

We hebben voor ons apartementen complex aan de voorkant (aan de achterkant zit de ingang maar okee) een stuk of 10 vergunningsplaatsen, welke we moeten delen met een gelijk aantal aan winkels. Dus plek is er nooit en zetten we onze auto's gewoon op de parkeerplaats.

Opvallend is dat meestal op vrijdagmiddag vreemde auto's er staan (nou ja vreemd? iedere vrijdag dezelfde dan toch wel). Maar door de weeks staan ze er niet. En ook geen vergunning, niet eens een parkeerkaartje (mocht je het vergunningsbordje over het hoofd hebben zien staan).
De meeste van de personen die op vrijdag hun wagen daar weg zetten gaan naar een grand cafe bij ons op de markt. En de meeste van deze personen zijn invloedrijk in ons dorpje (lees ambtenaren of mensen met een eigen bedrijfje).

Helaas slaan de BOA's op vrijdag altijd! dat rijtje over met controleren... ze lopen er expres voor om!

Daarnaast hebben wij twee "buitenlandse winkeltjes" hier zitten. De 1 is een minisupermarkt en de andere een simunlock/internet cafe. En daar staan meestal wagens op straat op de stoep van mensen die daar werken? op bezoek zijn? en aangezien dat net nabij een bocht is... is dat vrij irritant voor het overzicht... daarnaast is de parkeerplaats bij die winkels (waar ook de ingang zit van onze apartementen) nog geen 5 meter lopen!! De BOA van "buitenlandse afkomst" gaat altijd netjes zeggen als hij gaat controleren in die "area" zodat ze netjes hun auto op de parkeerplaats stallen en om ze na het controlleren gewoon weer op hun oude "irritante" plaats terug te kwakken!
Wel grappig dat ie andere mensen niet de kans geeft en ze gewoon klakkeloos een bon geeft (bron medebewoners ) en bij mij komt hij ook niet aanbellen als ik vergeten ben m'n vergunning er voor te leggen! Wat ik dus al eens heb gehad en dus een boete had (blijkbaar schelden ze die kwijt als je toch een vergunning hebt maar okee)... ze weten dat ik er vaak sta met vergunning maar toch een boete uitschrijven (zij zelfs 1 van de BOA's die ik toen sprak, welke hem stuk scheurde).

Enkele weken geleden zat mijn moeder naar de "markt" (kraampjes) te kijken op zaterdag en zag dat een vrouw daar doorheen fietste. Het was niet zo druk... maar dat mag gewoon niet. Toevallig liepen er twee BOA's (waaronder onze autoritaire van buitenlandszijnde afkomst) welke vroeg de vrouw af te stappen. (ze stonden best een eindje van dr vandaan). De vrouw gaf er geen gehoor aan, zou ik ook niet doen en gewoon door fietsen... de BOA kwam op haar af en gebaarde (netzoals je een hond gebaart) om bij hem te komen... toen ze dat deed maar dr weer vandoor wilde gaan (zat te ver om te horen of ze wat, en zo ja wat ze zeiden tegen elkaar). Liet hij haar niet gaan en begon aan dr fiets te trekken en zo heftig zelfs dat de boodschappen van dr stuur uiteindelijk over grond rolden!
We hebben hier een filmpje van gemaakt... maar we weten nog niet of we die online gaan zetten! Aangezien de vrouw toch fout zat maar de BOA hier wel ff te heftig op reageerde!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door nils7 op 29-11-2007 11:30:12 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_54915391
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:17 schreef nils7 het volgende:
Boh thnx... voor die site www.boavandemaand.nl

[even een leuk smullen verhaaltje over BOA's]
Koning in een koninkrijkje dus
Lelijke @@p!
pi_54915688
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:17 schreef nils7 het volgende:
Enkele weken geleden zat mijn moeder naar de "markt" (kraampjes) te kijken op zaterdag en zag dat een vrouw daar doorheen fietste. Het was niet zo druk... maar dat mag gewoon niet. Toevallig liepen er twee BOA's (waaronder onze autoritaire van buitenlandszijnde afkomst) welke vroeg de vrouw af te stappen. (ze stonden best een eindje van dr vandaan). De vrouw gaf er geen gehoor aan, zou ik ook niet doen en gewoon door fietsen... de BOA kwam op haar af en gebaarde (netzoals je een hond gebaart) om bij hem te komen... toen ze dat deed maar dr weer vandoor wilde gaan (zat te ver om te horen of ze wat, en zo ja wat ze zeiden tegen elkaar). Liet hij haar niet gaan en begon aan dr fiets te trekken en zo heftig zelfs dat de boodschappen van dr stuur uiteindelijk over grond rolden!
We hebben hier een filmpje van gemaakt... maar we weten nog niet of we die online gaan zetten! Aangezien de vrouw toch fout zat maar de BOA hier wel ff te heftig op reageerde!!!
Aan de andere kant vind ik het gedrag van die vrouw absoluut niet door de beugel kunnen. Een agent zegt tegen je om af te stappen omdat je fietst waar het niet hoort. En vervolgens luister je niet. Zelfs niet na een herhaling. Waar moet het heen met de wereld als de politie niet eens meer bevelen kan uitdelen om regels die wel geldig zijn op te volgen? Er kan geen orde worden gehouden op die manier.

In andere landen treedt men heel wat strenger op dan alleen maar een beetje lafjes aan iemand trekken. Dat is meteen hup boeien om vanwege het weigeren van een bevel.

Als ik fiets waar het niet mag en er wordt mij gesommeerd om af te stappen (van een afstand), dan heb je maar 2 dingen te doen:
1. Je stapt direct af.
2. Je scheurt er vandoor in de wetenschap dat ze je toch niet bij kunnen benen.

Rustig doorfietsen en minachting tonen voor het gezag, dat doe je gewoon niet. Dan weet je gewoon dat agenten pislink worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 29 november 2007 @ 11:36:12 #47
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54915731
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:34 schreef Knipoogje het volgende:
In andere landen treedt men heel wat strenger op dan alleen maar een beetje lafjes aan iemand trekken. Dat is meteen hup boeien om vanwege het weigeren van een bevel.
In de boeien? Meteen taseren!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 29 november 2007 @ 11:39:17 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_54915809
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Aan de andere kant vind ik het gedrag van die vrouw absoluut niet door de beugel kunnen. Een agent zegt tegen je om af te stappen omdat je fietst waar het niet hoort. En vervolgens luister je niet. Zelfs niet na een herhaling. Waar moet het heen met de wereld als de politie niet eens meer bevelen kan uitdelen om regels die wel geldig zijn op te volgen? Er kan geen orde worden gehouden op die manier.

Als ik fiets waar het niet mag en er wordt mij gesommeerd om af te stappen (van een afstand), dan heb je maar 2 dingen te doen:
1. Je stapt direct af.
2. Je scheurt er vandoor in de wetenschap dat ze je toch niet bij kunnen benen.

Rustig doorfietsen en minachting tonen voor het gezag, dat doe je gewoon niet. Dan weet je gewoon dat agenten pislink worden.
Klopt ze mocht er niet fietsen... maar het zijn BOA's he geen agenten!
Uiteindelijk is ze ook gewoon afgestapt heur... anders kon ze niet bij de BOA komen!
Misschien staat het er verwarrend... maar ze stapte af en toen sommeerde hij haar om bij hem te komen!
Op een nogal denigerende manier en daarna nog staan sjorren!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_54915969
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:39 schreef nils7 het volgende:

[..]

Klopt ze mocht er niet fietsen... maar het zijn BOA's he geen agenten!
Lelijke @@p!
pi_54918027
Het is werkelijk godsgeklaagd. Als dit uitkomt zal naar een parlementaire enquête gegrepen moeten worden
pi_54918433
Ik moet een beetje denken aan een stomme situatie waar ik pas in terechtkwam. Ik moest iets printen en doe mijn geld in een printzuil direct naast het kopieerapparaat, echt op 10 centimeter afstand of zo. Geen kopietjes... Blijkt dat ik naar een kopieerzuil in een heel andere ruimte, 20 meter verderop, had moeten lopen. Echt idioot. Daar ging mijn geld, ze wilden het me niet terugbetalen. Van de week zag ik iemand anders hetzelfde overkomen. Het is gewoon een manier om gemakkelijk geld te verdienen, dat zal ook hier wel het geval zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')