abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:15:31 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54071981
quote:
Kaartje uit 'verkeerde' automaat: boete

DEVENTER - Hans Brugeman hoort er niet om te lachen, maar hij kan het niet helpen.

De bon die hij kreeg omdat hij het parkeerkaartje uit de verkeerde automaat zou hebben gehaald, vindt hij te 'lachwekkend voor woorden'.

De Nijmegenaar had in september zijn eerste werkdag aan de Beestenmarkt in Deventer. Hij parkeerde zijn auto aan de Hoge Rij, haalde een kaartje, legde het achter de ruit en wandelde naar zijn nieuwe werkplek. Brugeman snapte dan ook absoluut niet waarom hij een paar uur later een bon vond.

Pas deze week kwam de betrokken verbalisant hoogstpersoonlijk uitleg geven. En sindsdien is Brugeman pas echt boos. De Nijmegenaar haalde zijn kaartje uit de - vanaf zijn geparkeerde auto bezien - dichtstbijzijnde automaat op de Beestenmarkt en ging volgens de controleur in de fout. Verderop aan de Hoge Rij staat óók een automaat. Dáár had Brugeman zijn kaartje moeten halen. "Hij zei: 'U bent niet crimineel, maar wel fout'. Zijn collega knikte instemmend."

"Ik dacht eerst dat de beste man mijn kaartje niet had zien liggen, maar deze uitleg maakt het belachelijk. Hij meldde ook nog dat ik niet de eerste was die voor dit vergrijp een bon kreeg", foetert Brugeman. "Waar staat uitgelegd uit welk automaat je hier een kaartje moet halen?"

Dat staat inderdaad absoluut nergens aangegeven, daarin heeft Brugeman gelijk. Ook het uurtarief van beide automaten verschilt niet. Vanaf de bewuste parkeerplaats is het 25 stappen naar de 'verkeerde' automaat op de Beestenmarkt en 33 naar de 'juiste' aan de Hoge Rij. Brugeman heeft inderdaad gekozen voor de meest dichtstbijzijnde kaartjesautomaat. "Ik stap de auto uit, zie direct het blauwe bord dat aangeeft dat er een parkeerautomaat staat en haal daar 'n kaartje. Logisch toch?"

De stadstoezichthouder wees op het hekje dat de Beestenmarkt gedeeltelijk afschermt. Brugeman: "Volgens de parkeerwachter belemmert het hek vanaf de Hoge Rij de doorgang naar de bewuste parkeerautomaat en had ik daarom beter moeten weten. Ik had niet moedwillig om het hekje moeten lopen, maar om me heen moeten kijken. Dan had ik iets verderop de juiste automaat zien staan."

Brugeman moet 48,70 betalen, maar dat is hij allerminst van plan. "Ik wil wel weten wat de rechter zegt." Het akkefietje is voor Brugeman aanleiding een website op te zetten. "Het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die zo in de maling wordt genomen. Ik hoop dat anderen ook hun verhaal vertellen. Misschien snappen deze toezichthouders dan dat niet wij, maar zij fout zitten."
Bron

Hoe zot kan het worden. Moet je tegenwoordig gaan opletten welk automaat je pakt omdat het dichts bijzijnde fout kan zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54072516
Triest. Kan mij niet voorstellen dat hij van de rechter geen gelijk krijgt.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_54072562
wat een onzin
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:56:22 #4
139330 TNA
For the stars that shine
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:24:41 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54073011
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 16:56 schreef TNA het volgende:
Ga je het kabinet er nog de schuld van geven?
Zaken die door stadstoezicht geregeld worden moet je los zien van het kabinetsbeleid. Gelukking zou ik zelfs zeggen want als dit kabinetsbeleid was geweest had heel NEderland hier last van gehad en niet alleen Deventer
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54073193
Haha wat een grap, dat daar serieus een boete op staat
Built for Speed
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:45:07 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54073309
Ik vraag me toch echt serieus af of die parkeerwacht het serieus meent of alleen een -volkomen belachelijk- beleid aan het verkondigen is. Ik zou zo'n verhaal niet aan iemand kunnen uitleggen zonder zelf in de lach te schieten volgens mij

Die site waar het artikel melding van maakt, http://www.boavandemaand.nl/, vind ik trouwens ook nogal kinderachtig. Maargoed, die boete is dat duidelijk ook.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_54073375
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:38 schreef HansvanOchten het volgende:
Haha wat een grap, dat daar serieus een boete op staat
Het is eigenlijk geen boete maar een "na-heffing parkeerbelasting".
Maar het effect is hetzelfde
pi_54074122
tof
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54074951
Triest

Als ik ergens parkeer en ik heb nog tijd over op het kaartje dat ik al heb, ga ik ook echt geen nieuw kaartje kopen op de volgende parkeerplaats. Eerlijk gezegd dacht ik ook dat dat gewoon mocht
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:01:53 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_54075886
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is eigenlijk geen boete maar een "na-heffing parkeerbelasting".
Maar het effect is hetzelfde
Dat klopt, maar waarom zou je een naheffing moeten krijgen als je je parkeerbelasting keurig afgedragen hebt? Er staat nergens aangegeven dat je per sé een bepaald automaat moet gebruiken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_54077115
Wat een sukkel, dit staat gelijk aan niet betalen. En dan hoor je nog mensen die kritiek durven te uiten tegen Nederlanders die de auto's van dit soort randdebielen in de fik steken. Je zou ze toch gelijk geven! Gelukkig zijn politie en justitie het over dit onderwerp met mij eens..

Keihard aanpakken want dit grenst aan criminaliteit
pi_54087171
Triest, dit soort bureaucratie. De man heeft netjes een kaartje gekocht: het parkeergeld is betaald en daar gaat het om. Volkomen terecht dat deze man probeert om via de rechter zijn gelijk te halen.

Laat de politie zich met belangrijker zaken bezighouden dan parkeerboetes uitschrijven aan mensen die netjes een kaartje hebben gekocht
pi_54088548
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Triest, dit soort bureaucratie. De man heeft netjes een kaartje gekocht: het parkeergeld is betaald en daar gaat het om. Volkomen terecht dat deze man probeert om via de rechter zijn gelijk te halen.

Laat de politie zich met belangrijker zaken bezighouden dan parkeerboetes uitschrijven aan mensen die netjes een kaartje hebben gekocht
Dit is parkeerpolitie, dus uitsluitend op het gebied van parkeren en stilstaan optredend.
Dus staat los van de "gewone" politie.
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 14:12:05 #15
8781 crew  Frutsel
pi_54088936
wat een onwijze mierenneuker van een vent die deze boete heeft uitgedeeld

geef die vent aub een andere baan, schoffelen ofzo..
pi_54089026
[beep] die controleurs. KutNSB-ers

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 22-10-2007 15:01:08 ]
pi_54089061
Niet te geloven zeg Hoop dat de rechter hem vrijpleit. En voor de agent: Werkeloosheid is niet fijn. Dat je dit zelfs nog niet eens normaal af kunt handelen zeg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54089185
* moussie maakt een postpakketje klaar met allemaal haren, een loep, een zakje muggen en een zeef ..

wtf maakt het nou uit bij welke automaat je je kaartje haalt als het bedrag hetzelfde is
pleased to meet you
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:08 #19
3542 Gia
User under construction
pi_54089380
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:14 schreef Dropvetertje20 het volgende:
Triest

Als ik ergens parkeer en ik heb nog tijd over op het kaartje dat ik al heb, ga ik ook echt geen nieuw kaartje kopen op de volgende parkeerplaats. Eerlijk gezegd dacht ik ook dat dat gewoon mocht
Tja, dat mag inderdaad niet. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat het niet uitmaakt waar je betaalt voor parkeren. Een geldig kaartje (qua tijd) zou op elke parkeerplaats van dezelfde stad geldig moeten zijn.

Dus, allemaal dezelfde automaten, allemaal dezelfde tarieven en dan maakt het toch niks uit bij welke automaat je je kaartje koopt.

Overigens voor TS. Ik zou dit inderdaad niet betalen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:34:36 #20
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54089445
Ja. En als de ene automaat defect is, dan is het kaartje uit de "verkeerde" automaat, wel ok?!
Wat fucking idioot.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:02:29 #21
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54090017
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:26:32 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54090498
Wtf, dat wist ik niet eens.. Echt, dit is toch te achterlijk voor woorden. Kom op zeg. Een kaartje is toch een kaartje?!

Idd, Paarse Krokodilll xD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_54090570
Kijk, als de tarieven van de 2 automaten verschillen snap ik het nog wel, maar als ze evenveel kosten? Wtf boeit het dan? Ik snap niet wat er dan op de boete staat
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:48:08 #25
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54091818
Jaaaaa, onder Balkenende minder regels, zie je!
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')