abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54087888
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 10:49 schreef Calox9 het volgende:
Raar dat de schellen nu pas van de ogen vallen, een leger dat gaat opbouwen is onzin, een leger dient om te vernietigen maar dat mag dan weer niet.
Cultureel kan dit al helemaal niet, daarvoor hadden ze zich de verplaatsing kunnen besparen, voorbeelden genoeg in het binnenland waarom deze missie gedoemd was en is.
Als ze wilden opbouwen hadden ze beter een zooitje Polen kunnen sturen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_54087959
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 08:08 schreef henkway het volgende:

Overdenking:
De basisbeurs van studenten afpakken, maar wel oorlogvoeren in een ander land?
Ruilen studenten dus hun basisbeurs in voor kogels?
Ik koop meestal munitie van mijn stufi ja
pi_54088022
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik koop meestal munitie van mijn stufi ja
Ik ook. Het is een kwestie van tijd tot Nederland naar de tering gaat, dus dan kan je maar beter iets op voorraad hebben
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:44:43 #29
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54088350
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een oorlog voer je om te winnen iets wat we daar niet doen. Dus dan is weggaan de enige optie uiteindelijk.
Zijn wij in oorlog dan? O? Gast jij weet er veel van, heb je nog meer inside info? De TFU die nu aan het werk is heeft absoluut niets te maken met oorlogvoeren. Wat we nu doen hoort bij twee van de drie doelstellingen van de krijgsmacht (http://www.landmacht.nl/organisatie/taken/index.aspx). Maar je hebt gelijk, wel schijnheilig ontwikkelingsgeld sturen en dan een goed gevoel hebben van "Kijk wij werken ook mee aan een betere wereld" is voor veel mensen al meer dan voldoende. Vertel eens, waarom mogen mensen die werken voor het ministerie van onderwijs wél hun werk doen en de mensen van het ministerie van defensie niet? Wij worden hier voor opgeleid hoor, of zou jij ook tegen een dokter zeggen dattie alleen maar mag oefenen op dode dieren en geen echte zieke mensen mag zien? Ik bedoel, zieke mensen, dat is toch natuurlijke selectie en wat je ook doet, er gaan er altijd wel een paar dood, dus wat voor zin heeft dat dan?
pi_54088530
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:28 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik ook. Het is een kwestie van tijd tot Nederland naar de tering gaat, dus dan kan je maar beter iets op voorraad hebben
Ik koop het meer voor de lol dan, maarja...
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:54:29 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54088547
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:44 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Zijn wij in oorlog dan? O? Gast jij weet er veel van, heb je nog meer inside info? De TFU die nu aan het werk is heeft absoluut niets te maken met oorlogvoeren. Wat we nu doen hoort bij twee van de drie doelstellingen van de krijgsmacht (http://www.landmacht.nl/organisatie/taken/index.aspx). Maar je hebt gelijk, wel schijnheilig ontwikkelingsgeld sturen en dan een goed gevoel hebben van "Kijk wij werken ook mee aan een betere wereld" is voor veel mensen al meer dan voldoende. Vertel eens, waarom mogen mensen die werken voor het ministerie van onderwijs wél hun werk doen en de mensen van het ministerie van defensie niet? Wij worden hier voor opgeleid hoor, of zou jij ook tegen een dokter zeggen dattie alleen maar mag oefenen op dode dieren en geen echte zieke mensen mag zien? Ik bedoel, zieke mensen, dat is toch natuurlijke selectie en wat je ook doet, er gaan er altijd wel een paar dood, dus wat voor zin heeft dat dan?
In elk geval is het geen vredes missie meer. Dat mag met al het nieuws wel duidelijk zijn denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:00:26 #32
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54088664
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval is het geen vredes missie meer. Dat mag met al het nieuws wel duidelijk zijn denk ik.
Das maar goed ook! Vredesmissies brengen anderen dingen met zich mee, zo is de bewapening veel lichter, minder pantser, geen luchtondersteuning en geen zwaar geschut. Dat is pas DOM, maarja, we kennen sebrenica allemaal wel denk ik? Toen hadden we ook een paar handwapens en jeeps, nee dat ging lekker vlot tegen de tanks van de serviers.
pi_54089446
Nee Bob de Bouwer, deze "opbouwmissie" is in opdracht van Bush en heeft geen enkel doel en leidt tot niets, ik begrijp dat jij graag dit stoere schietwerk doet, maar het leidt tot niets.

[ Bericht 22% gewijzigd door henkway op 23-10-2007 19:32:25 ]
pi_54090053
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:34 schreef henkway het volgende:
Nee Bob de Bouwer, deze "opbouwmissie" is in opdracht van Bush en heeft geen enkel doel en leidt tot niets, ik begrijp dat jij graag dit werk doet .
Maar wacht maar tot Chavez de eilanden inpikt dan mag je in actie komen.
Dat duurt niet lang hoor, want daar schijnt olie in zee te zitten.
jij denkt dat Chavez die eilanden in gaat pikken? als hij dat al doet hebben we nog 2 bataljons Kmarns klaarstaan. en de amerikanen zullen meer dan graag helpen met het uit het zadel gooien van Chavez. ik denk niet dat Chavez ooit zo stom zal zijn om de antillen in te pikken. en ja, er moet natuurlijk gewoon meer geld naar defensie, dan hadden we nooit zoveel hoeven te bezuinigen. en was onze slagkracht een stuk groter geweest.

[sarcastic]en ja, echt erg he, dat we proberen een land op te bouwen, die mensen die in verschrikkelijke omstandigheden leven een beter bestaan te geven. tjonge jonge, laten we een muur om NL bouwen, alle ellende op de wereld lkkr laten voor wat het is. oja, nog wel een stel polen om die olie voor je te halen natuurlijk, want anders rijd je auto niet meer.[/sarcastic]
pi_54090610
In Afganistan proberen we zo min mogelijk kapot te maken en op te bouwen.
Als Chavez onze eilanden inpikt dan gaan we wel zo veel mogelijk kapot maken.
En dat laatste is een heel stuk makkelijker..

Maar goed dat we in Afganistan blijven. Meer geld naar het leger minder naar subsidie clubjes.
pi_54092250
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:31 schreef HarryP het volgende:
In Afganistan proberen we zo min mogelijk kapot te maken en op te bouwen.
Als Chavez onze eilanden inpikt dan gaan we wel zo veel mogelijk kapot maken.
En dat laatste is een heel stuk makkelijker..

Maar goed dat we in Afganistan blijven. Meer geld naar het leger minder naar subsidie clubjes.
plus de vraag dat dat chavez niets gaat opleveren behalve een nederlaag
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 22 oktober 2007 @ 17:23:17 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54092401
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

plus de vraag dat dat chavez niets gaat opleveren behalve een nederlaag
Ik heb niet veel vertrouwen in het vermogen van het Nederlandse leger. Niet zolang politici het beleid bepalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_54092762
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb niet veel vertrouwen in het vermogen van het Nederlandse leger. Niet zolang politici het beleid bepalen.
Reden te meer om in Afganistan te blijven om de politici te laten wennen aan het begrip defensie en oorlog. Als China straks om zich heen gaat zwaaien moeten we wel onze belangen kunnen verdedigen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 17:48:10 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54092849
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:42 schreef HarryP het volgende:

[..]

Reden te meer om in Afganistan te blijven om de politici te laten wennen aan het begrip defensie en oorlog. Als China straks om zich heen gaat zwaaien moeten we wel onze belangen kunnen verdedigen.
Tja leg mij dan eens uit hoe Nederland de belangen moet verdedigen tegen een volk wat over atoomwapens beschikt. En in staat is in elke portiek van de wereld een Chinees neer te zetten met een draagbare schouder snelvuur kanon. Wel vermoed ik dat China dat kan maar niet zal doen.
pi_54093396
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:42 schreef HarryP het volgende:

[..]

Oorlogszuchtige onzinpraat, en dat terwijl de US op zijn knieën uit Irak weg zou willen kruipen.

Het is het ministerie van defensie, niet ministerie van offensie.

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 23-10-2007 01:38:47 ]
pi_54093780
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

mwah je onderschat het maar NL moet het vooral van bondgenoten hebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54099455
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:26 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Bij god gratie dat zou er nog eens bij moet komen, wat een stel burgers vinden van oorlog en het voeren ervan. Ik kots op al die bijdehandte blijhoofden die vinden dat wij daar weg moeten "omdat het zo gevaarlijk is". Wat denk je nou wel allemaal niet, dat je er zoveel verstand van hebt? Bekijk het even wil je even? Je moest eens weten hoeveel militairen met het eerste de beste vliegtuig weer terug zouden gaan. Heb je enig idee hoeveel goeds we daar doen? O, je bent er geweest? Vertel henkie, vertel! Laat het beslissen maar over aan mindef. Maar nee hoor, de burgerij denkt even voor ons te beslissen.

Ik word zo gestoord van mensen, die altijd alles beter weten zonder alles te weten. Mensen denken veels te passief. Waarom halen mensen het in hun harses dat vrijheid standaard is en dat de wereld veilig is. Er zijn niet voor niets mensen aangesteld, om onze zwaar bevochten vrijheid te behouden. En wat doen wij ? Bij de hand doen en keihard schijt hebben aan de rest van de wereld. We mogen in eerste instantie daar niets te zoeken hebben, maar het blijven mensen. Niet te vergeten dat wij een deel van de oorzaak zijn, door de hebzucht van het gemiddelde staatshoofd met de daarbij behorende bedrijven.

Zit men in het leger vergeet men waarvoor het leger is. Tuurlijk vallen er doden tijdens oorlogen, anders zijn het geen oorlogen. Dan is het allemaal verschrikkelijk en triest ( hele rits van dit soort domme uitspraken ). Dan moeten er natuurlijk soldaten naartoe en staat men vreemd te kijken als er een sneuvelt. Opeens moet alles weer terug komen. Mensen moeten niet bemoeien met dit soort dingen en overheid al helemaal niet als ze het niet aankunnen. Aansturen moet, maar bemoeien niet. Men weet wat men daar doet en is er op getraind. Bemoeienis van de buitenstaanders is vaak niet gewenst, omdat dat alleen maar voor problemen zorgt. Ik heb respect voor de mensen die daar zitten en hun levens wagen voor anderen, ondertussen dienend als schietschijven. Dit is een eeuwen oude term, helaas is deze term heel vaak van toepassing de laatste jaren. Door mensen die het graag anders zien zonder de situatie in te schatten. Ga er zelf maar staan met een volledige uitrusting, een maanden lange training ( zo niet jaren ) en een stevige hoeveelheid geestelijke bagage, zonder iets te mogen doen als de kogels je om de oren vliegen. Nog zo'n voorbeeld: Er moeten meer vredesmissies komen, maar er mag minder geld voor uit getrokken worden. Damn, als men er heen gaat om de veiligheid te waarborgen. Dan is er dus geen vrede en is het dus niet veilig. Kortom oorlog, armoe en ellende. Dan moet je er toch heel anders tegen aan kijken. Deze generatie is vergeten wat oorlog inhoud. Ben ook maar 18 en snap niet dat anderen zo blind kunnen zijn.

Ik ben me het laatste jaar meer gaan bezig houden met de politiek. Wat mij het meeste opvalt is de naiefiteit van veel mensen. De gedachte dat alles van zelf goed komt en dat de overheid alles "fixed". Het gros van de mensen daar vult hun zakken daar d.m.v. belastingen die overal om een of andere vage reden geheven worden.

Las een stuk vandaag in de NCR-Next over de accijnzen die geheven worden over benzine. Dat is ruim 53cent per liter. Dat is per 40l tank ruim ¤21 en dat over alle auto's die op benzine rijden, meerdere keren per maand. Er is onder andere berekend dat de overheid alleen al door, belastingen op alles wat met de weg te maken heeft ¤17miljard verdiend. Daar tegenover staat ¤5miljard aan onderhoud en projecten, mag aan je mij gaan uitleggen waar de rest van de resterende ¤12miljard blijft. Dit is maar 1 voorbeeld, zonder over de rest gesproken te hebben. Er is altijd tijdens de presentatie van de begroting geld te kort. Het gaat super met onze economie, maar we moeten weer bezuinigen. Waarom, dat mag God weten. Vervolgens word alles zeer zuinig verdeeld en komt men met allerlei vage regelingen om aan geld te komen. Voorbeeld: Plasterk die de Stufi wil afschaffen. Na veel commotie wil hij 's avonds tijdens een spoeddebat nog niet vertellen wat hij gaat doen. Lees ik vandaag dat hij de college gelden wilt ophogen om aan de benodigde ¤1.3miljard te komen. Weer veel protest van universiteiten, waarom kiest hij juist deze oplossingen als er toch zo veel zijn.
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:18:03 #43
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54099665
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:04 schreef dudge het volgende:

[..]

jij denkt dat Chavez die eilanden in gaat pikken? als hij dat al doet hebben we nog 2 bataljons Kmarns klaarstaan.
Waarvan al een flink deel "op oefening" is in Suriname samen met luchtmobiel...snap je het TS? Suriname...dat ligt in de west, net zoals Venezuela...hint hint.
China heeft Kernwapens...ik denk dat de NAVO er samen wel heel wat meer heeft (heel erg achterlijk veel meer) dus dat zie ik wel gebeuren als china wat denkt te flikken
pi_54099830
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:18 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Waarvan al een flink deel "op oefening" is in Suriname samen met luchtmobiel...snap je het TS? Suriname...dat ligt in de west, net zoals Venezuela...hint hint.
China heeft Kernwapens...ik denk dat de NAVO er samen wel heel wat meer heeft (heel erg achterlijk veel meer) dus dat zie ik wel gebeuren als china wat denkt te flikken
Sinds Nederland in Afghanistan zit is de opiumproductie toegenomen tot 93% van de wereldproductie en dat gaat allemaal rechtstreeks in de pocket van Bush en zijn kornuiten en de Nederlanders er maar stoer omheen rijden en de taliban kopen er bommen en martelaren voor.

Ga toch weg uit die zandbak, ga naar landen waar je wel kunt opbouwen.
pi_54100020
Het gevaar van de missie is het punt ook niet, het is de totale doelloosheid ervan. De lokale machthebbers zijn geen haar beter dan de Taliban. Wat gaat de Nederlanders daar wel lukken wat de Russen met een onuitputtelijk arsenaal aan wapens en manschappen niet is gelukt ? Het land was geen democratie, is het niet en zal het nooit worden. Bovendien is het Nederlandse leger veel te klein om dit soort activiteiten jaren achterlkaar te doen. Hoeveel materieel staat er nog op reserve eigenlijk ?
pi_54116069
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat kun je vast onderbouwen met argumenten ?
oja

.
quote:
De landmacht levert verder twee eskadrons met gezamenlijk 28 Leopard 2 tanks in. Er verdwijnen twee batterijen met in totaal twaalf pantserhouwitsers. Bij de luchtmacht gaan achttien F-16 gevechtsvliegtuigen in de verkoop, maar het bijbehorende personeel blijft.

De projecten MALE UAV, voor een onbemand verkenningstoestel, de Tactical Tomahawk en de Allied Ground Surveillance worden vooralsnog geschrapt. Naast investeringsprojecten die komen te vervallen, wordt een aantal projecten vertraagd. Het betreft de instandhouding M-fregatten (één jaar), het joint logistiek ondersteuningsschip (twee tot drie jaar), de patrouillevaartuigen (één jaar), verbeterd zicht (één jaar), de vervanging brugleggende tank (start met een jaar, voltooiing met vier jaar), de vervanging Licht Indirect Vurend Wapensysteem (vier jaar), de Cougar midlife update (één jaar) en de F-16 zelfbescherming (twee jaar).
pi_54120190
Vanavond een militair expert op TV die voorspelde dat de NAVO hier nog tien jaar zit zonder resultaat te boeken. En dat deelnemende landen zullen stoppen met deze veel te dure operatie, en dat de opiumvelden niet zullen worden aangepakt
pi_54120370
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:32 schreef gelly het volgende:
Het gevaar van de missie is het punt ook niet, het is de totale doelloosheid ervan. De lokale machthebbers zijn geen haar beter dan de Taliban. Wat gaat de Nederlanders daar wel lukken wat de Russen met een onuitputtelijk arsenaal aan wapens en manschappen niet is gelukt ? Het land was geen democratie, is het niet en zal het nooit worden. Bovendien is het Nederlandse leger veel te klein om dit soort activiteiten jaren achterlkaar te doen. Hoeveel materieel staat er nog op reserve eigenlijk ?

Afganistan is een wespennest, Nederland moet daar zo snel mogelijk weg!
Ook in 2010 (als NL nog 2 jaar blijft) zal het geen haar beter zijn, het is een bodemloze put.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_54120724
Zover ik weet zijn we daar meer bezig met het vechten tegen de Taliban dan met opbouwen. Als we daar niet helpen met het land opbouwen kunnen we net zo goed weer weggaan. Laat Amerika de Taliban eerst maar eens fatsoenlijk wegwerken.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:37:18 #50
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54121705
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:09 schreef Averroes het volgende:
Zover ik weet zijn we daar meer bezig met het vechten tegen de Taliban dan met opbouwen. Als we daar niet helpen met het land opbouwen kunnen we net zo goed weer weggaan. Laat Amerika de Taliban eerst maar eens fatsoenlijk wegwerken.
Ze hebben liever dat wij het doen? Waarom? Dutch aproach, wereldwijd bekende Nederlandse aanpak. Beroemd geworden op de Balkan. O ja, wij zijn beter getraind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')