Als ze wilden opbouwen hadden ze beter een zooitje Polen kunnen sturenquote:Op zondag 21 oktober 2007 10:49 schreef Calox9 het volgende:
Raar dat de schellen nu pas van de ogen vallen, een leger dat gaat opbouwen is onzin, een leger dient om te vernietigen maar dat mag dan weer niet.
Cultureel kan dit al helemaal niet, daarvoor hadden ze zich de verplaatsing kunnen besparen, voorbeelden genoeg in het binnenland waarom deze missie gedoemd was en is.
Ik koop meestal munitie van mijn stufi jaquote:Op zondag 21 oktober 2007 08:08 schreef henkway het volgende:
Overdenking:
De basisbeurs van studenten afpakken, maar wel oorlogvoeren in een ander land?
Ruilen studenten dus hun basisbeurs in voor kogels?
Ik ook. Het is een kwestie van tijd tot Nederland naar de tering gaat, dus dan kan je maar beter iets op voorraad hebbenquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik koop meestal munitie van mijn stufi ja
Zijn wij in oorlog dan? O? Gast jij weet er veel van, heb je nog meer inside info? De TFU die nu aan het werk is heeft absoluut niets te maken met oorlogvoeren. Wat we nu doen hoort bij twee van de drie doelstellingen van de krijgsmacht (http://www.landmacht.nl/organisatie/taken/index.aspx). Maar je hebt gelijk, wel schijnheilig ontwikkelingsgeld sturen en dan een goed gevoel hebben van "Kijk wij werken ook mee aan een betere wereld" is voor veel mensen al meer dan voldoende. Vertel eens, waarom mogen mensen die werken voor het ministerie van onderwijs wél hun werk doen en de mensen van het ministerie van defensie niet? Wij worden hier voor opgeleid hoor, of zou jij ook tegen een dokter zeggen dattie alleen maar mag oefenen op dode dieren en geen echte zieke mensen mag zien? Ik bedoel, zieke mensen, dat is toch natuurlijke selectie en wat je ook doet, er gaan er altijd wel een paar dood, dus wat voor zin heeft dat dan?quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een oorlog voer je om te winnen iets wat we daar niet doen. Dus dan is weggaan de enige optie uiteindelijk.
Ik koop het meer voor de lol dan, maarja...quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:28 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik ook. Het is een kwestie van tijd tot Nederland naar de tering gaat, dus dan kan je maar beter iets op voorraad hebben
In elk geval is het geen vredes missie meer. Dat mag met al het nieuws wel duidelijk zijn denk ik.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:44 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Zijn wij in oorlog dan? O? Gast jij weet er veel van, heb je nog meer inside info? De TFU die nu aan het werk is heeft absoluut niets te maken met oorlogvoeren. Wat we nu doen hoort bij twee van de drie doelstellingen van de krijgsmacht (http://www.landmacht.nl/organisatie/taken/index.aspx). Maar je hebt gelijk, wel schijnheilig ontwikkelingsgeld sturen en dan een goed gevoel hebben van "Kijk wij werken ook mee aan een betere wereld" is voor veel mensen al meer dan voldoende. Vertel eens, waarom mogen mensen die werken voor het ministerie van onderwijs wél hun werk doen en de mensen van het ministerie van defensie niet? Wij worden hier voor opgeleid hoor, of zou jij ook tegen een dokter zeggen dattie alleen maar mag oefenen op dode dieren en geen echte zieke mensen mag zien? Ik bedoel, zieke mensen, dat is toch natuurlijke selectie en wat je ook doet, er gaan er altijd wel een paar dood, dus wat voor zin heeft dat dan?
Das maar goed ook! Vredesmissies brengen anderen dingen met zich mee, zo is de bewapening veel lichter, minder pantser, geen luchtondersteuning en geen zwaar geschut. Dat is pas DOM, maarja, we kennen sebrenica allemaal wel denk ik? Toen hadden we ook een paar handwapens en jeeps, nee dat ging lekker vlot tegen de tanks van de serviers.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is het geen vredes missie meer. Dat mag met al het nieuws wel duidelijk zijn denk ik.
jij denkt dat Chavez die eilanden in gaat pikken? als hij dat al doet hebben we nog 2 bataljons Kmarns klaarstaan. en de amerikanen zullen meer dan graag helpen met het uit het zadel gooien van Chavez. ik denk niet dat Chavez ooit zo stom zal zijn om de antillen in te pikken. en ja, er moet natuurlijk gewoon meer geld naar defensie, dan hadden we nooit zoveel hoeven te bezuinigen. en was onze slagkracht een stuk groter geweest.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:34 schreef henkway het volgende:
Nee Bob de Bouwer, deze "opbouwmissie" is in opdracht van Bush en heeft geen enkel doel en leidt tot niets, ik begrijp dat jij graag dit werk doet .
Maar wacht maar tot Chavez de eilanden inpikt dan mag je in actie komen.
Dat duurt niet lang hoor, want daar schijnt olie in zee te zitten.
plus de vraag dat dat chavez niets gaat opleveren behalve een nederlaagquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:31 schreef HarryP het volgende:
In Afganistan proberen we zo min mogelijk kapot te maken en op te bouwen.
Als Chavez onze eilanden inpikt dan gaan we wel zo veel mogelijk kapot maken.
En dat laatste is een heel stuk makkelijker..
Maar goed dat we in Afganistan blijven. Meer geld naar het leger minder naar subsidie clubjes.
Ik heb niet veel vertrouwen in het vermogen van het Nederlandse leger. Niet zolang politici het beleid bepalen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
plus de vraag dat dat chavez niets gaat opleveren behalve een nederlaag
Reden te meer om in Afganistan te blijven om de politici te laten wennen aan het begrip defensie en oorlog. Als China straks om zich heen gaat zwaaien moeten we wel onze belangen kunnen verdedigen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb niet veel vertrouwen in het vermogen van het Nederlandse leger. Niet zolang politici het beleid bepalen.
Tja leg mij dan eens uit hoe Nederland de belangen moet verdedigen tegen een volk wat over atoomwapens beschikt. En in staat is in elke portiek van de wereld een Chinees neer te zetten met een draagbare schouder snelvuur kanon.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:42 schreef HarryP het volgende:
[..]
Reden te meer om in Afganistan te blijven om de politici te laten wennen aan het begrip defensie en oorlog. Als China straks om zich heen gaat zwaaien moeten we wel onze belangen kunnen verdedigen.
Oorlogszuchtige onzinpraat, en dat terwijl de US op zijn knieën uit Irak weg zou willen kruipen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:42 schreef HarryP het volgende:
[..]
Reden te meer om in Afganistan te blijven om de politici te laten wennen aan het begrip defensie en oorlog. Als China straks om zich heen gaat zwaaien moeten we wel onze belangen kunnen verdedigen.
mwah je onderschat het maar NL moet het vooral van bondgenoten hebbenquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb niet veel vertrouwen in het vermogen van het Nederlandse leger. Niet zolang politici het beleid bepalen.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:26 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Bij god gratie dat zou er nog eens bij moet komen, wat een stel burgers vinden van oorlog en het voeren ervan.Ik kots op al die bijdehandte blijhoofden die vinden dat wij daar weg moeten "omdat het zo gevaarlijk is". Wat denk je nou wel allemaal niet, dat je er zoveel verstand van hebt? Bekijk het even wil je even? Je moest eens weten hoeveel militairen met het eerste de beste vliegtuig weer terug zouden gaan. Heb je enig idee hoeveel goeds we daar doen? O, je bent er geweest? Vertel henkie, vertel! Laat het beslissen maar over aan mindef. Maar nee hoor, de burgerij denkt even voor ons te beslissen.
Waarvan al een flink deel "op oefening" is in Suriname samen met luchtmobiel...snap je het TS? Suriname...dat ligt in de west, net zoals Venezuela...hint hint.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:04 schreef dudge het volgende:
[..]
jij denkt dat Chavez die eilanden in gaat pikken? als hij dat al doet hebben we nog 2 bataljons Kmarns klaarstaan.
Sinds Nederland in Afghanistan zit is de opiumproductie toegenomen tot 93% van de wereldproductie en dat gaat allemaal rechtstreeks in de pocket van Bush en zijn kornuiten en de Nederlanders er maar stoer omheen rijden en de taliban kopen er bommen en martelaren voor.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:18 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Waarvan al een flink deel "op oefening" is in Suriname samen met luchtmobiel...snap je het TS? Suriname...dat ligt in de west, net zoals Venezuela...hint hint.
China heeft Kernwapens...ik denk dat de NAVO er samen wel heel wat meer heeft (heel erg achterlijk veel meer) dus dat zie ik wel gebeuren als china wat denkt te flikken
ojaquote:Op zondag 21 oktober 2007 09:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kun je vast onderbouwen met argumenten ?
quote:De landmacht levert verder twee eskadrons met gezamenlijk 28 Leopard 2 tanks in. Er verdwijnen twee batterijen met in totaal twaalf pantserhouwitsers. Bij de luchtmacht gaan achttien F-16 gevechtsvliegtuigen in de verkoop, maar het bijbehorende personeel blijft.
De projecten MALE UAV, voor een onbemand verkenningstoestel, de Tactical Tomahawk en de Allied Ground Surveillance worden vooralsnog geschrapt. Naast investeringsprojecten die komen te vervallen, wordt een aantal projecten vertraagd. Het betreft de instandhouding M-fregatten (één jaar), het joint logistiek ondersteuningsschip (twee tot drie jaar), de patrouillevaartuigen (één jaar), verbeterd zicht (één jaar), de vervanging brugleggende tank (start met een jaar, voltooiing met vier jaar), de vervanging Licht Indirect Vurend Wapensysteem (vier jaar), de Cougar midlife update (één jaar) en de F-16 zelfbescherming (twee jaar).
quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:32 schreef gelly het volgende:
Het gevaar van de missie is het punt ook niet, het is de totale doelloosheid ervan. De lokale machthebbers zijn geen haar beter dan de Taliban. Wat gaat de Nederlanders daar wel lukken wat de Russen met een onuitputtelijk arsenaal aan wapens en manschappen niet is gelukt ? Het land was geen democratie, is het niet en zal het nooit worden. Bovendien is het Nederlandse leger veel te klein om dit soort activiteiten jaren achterlkaar te doen. Hoeveel materieel staat er nog op reserve eigenlijk ?
Ze hebben liever dat wij het doen? Waarom? Dutch aproach, wereldwijd bekende Nederlandse aanpak. Beroemd geworden op de Balkan. O ja, wij zijn beter getraind.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:09 schreef Averroes het volgende:
Zover ik weet zijn we daar meer bezig met het vechten tegen de Taliban dan met opbouwen. Als we daar niet helpen met het land opbouwen kunnen we net zo goed weer weggaan. Laat Amerika de Taliban eerst maar eens fatsoenlijk wegwerken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |