Nou, ik vraag me af wat ik laatst had moeten doen om te voorkomen dat zo'n vlooienbaal m'n bumper kopte toen 'ie twee meter vantevoren besloot uit het hoge gras te duiken en de weg over te steken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef liquid-orange het volgende:
Waarom kunnen die mensen in hun blikken dozen ook niet eens fatsoenlijk uitkijken? De weg voor m'n huis is niet eens zo druk. Gotverdomme. Bij m'n ouders zijn ook al eens twee katen overreden en de volgende persoon die een kat aanrijd leg ik op de weg en daar rij ik met mijn auto overheen. Ik kan hier echt kwaad om worden en hoop het zo even van me af te schrijven. Kutautomobilisten met hun 'ik moet door gedrag'. Verdomme... verdomme... verdomme...
Puike naamquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:40 schreef Catkiller het volgende:
Nou ja, sommige debielen rijden gewoon veel te hard waardoor ze niet meer kunnen stoppen, of er zit een persoon achter ze oid..
Sommige eikels zijn ook gewoon te dom om af te remmen als ze een beest zien staan langs de weg, je weet nooit wat ze doen.. Vraag me af of ze dat ook doen als er een klein kind langs de weg staat..
Pas ook een kat gehad die in de berm stond en de weg op sprong, en een paar 100 meter voor de auto uit rende tot die thuis was
Wel triest..
Juist. Katten springen vaak voor autos, fietsen en brommers. En dan heeft de bestuurder zogenaamd niet opgeletquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:00 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik snap je frustratie wel maar dat weet je als je je kat buiten laat, dat het kan gebeuren. En het is echt niet zo dat automobilisten moedwillig katten dood gaan rijden.
Ja... Ik heb in m'n leven al zo vaak katten vlak voor auto's uit zien schieten. Katten zijn niet helemaal bekend met het fenomeen 'auto'.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Juist. Katten springen vaak voor autos, fietsen en brommers. En dan heeft de bestuurder zogenaamd niet opgelet
Hmz. Heel veel automobilisten rijden moedwillig te hard door woonwijken heen. Persoonlijk trek ik dat door dat ze dus ook moedwillig katten (en soms kinderen) dood rijden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:00 schreef Miracle_Drug het volgende:
En het is echt niet zo dat automobilisten moedwillig katten dood gaan rijden.
Maar ook als je 25 rijdt in een 30 zone proberen katten nog snel voor je auto te schieten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmz. Heel veel automobilisten rijden moedwillig te hard door woonwijken heen. Persoonlijk trek ik dat door dat ze dus ook moedwillig katten (en soms kinderen) dood rijden.
Maar je hoeft alleen maar de wegrand in de gaten te houden. Katten gaan altijd eerst een minuutje ofzo langs de rand zitten kijken omdat ze eigenlijk bang zijn. En hebben ze dan eindelijk moed verzameld, dan rennen ze verder zonder te kijken de straat over.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:20 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ja... Ik heb in m'n leven al zo vaak katten vlak voor auto's uit zien schieten. Katten zijn niet helemaal bekend met het fenomeen 'auto'.
En dan? Stoppen? Tot het felix blieft om over te steken? Als mensen hun katten buiten laten lopen moet je niet miepen mocht felix als open haard kleed terug komen...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar je hoeft alleen maar de wegrand in de gaten te houden. Katten gaan altijd eerst een minuutje ofzo langs de rand zitten kijken omdat ze eigenlijk bang zijn. En hebben ze dan eindelijk moed verzameld, dan rennen ze verder zonder te kijken de straat over.
Ik zie regelmatig katten onder geparkeerde auto's in de startblokken zitten om over te steken. Dan weet je al wat er gaat komen... Als IK ze zie, waarom dan een ander niet?
Tja, ik denk dan ook dat je hier één van de redenen te pakken hebt waarom je leven zo triest is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:44 schreef Hallahan het volgende:
ik rem NIET voor dieren!
Ongelukken gebeuren. Als je iets niet weet kun je ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen zijn. Maar nu weet je dat je beter op moet letten in het verkeer. En dat is iets waarmee je het voor een deel weer goed kunt maken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nou, ik vind je reactie logisch.. maar.. ik ben sinds kort (aantal maanden geleden) zelf iemand die een kat heeft doodgereden, en reken maar, ik deed het niet met opzet.
WTF?! Beter opletten? Als ik op een weg 80 rij en opeens springt er een kat op de weg weet ik wel wat mijn keuze wordt, en dat gaat geen gevaarlijke noodstop+stuuractie worden!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:49 schreef RetepV het volgende:
Ongelukken gebeuren. Als je iets niet weet kun je ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen zijn. Maar nu weet je dat je beter op moet letten in het verkeer. En dat is iets waarmee je het voor een deel weer goed kunt maken.
Klopt niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ongelukken gebeuren. Als je iets niet weet kun je ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen zijn. Maar nu weet je dat je beter op moet letten in het verkeer. En dat is iets waarmee je het voor een deel weer goed kunt maken.
Je snapt het niet. Katten springen niet ineens op de weg. Ze zitten al een tijdje onder de auto of de struiken moed te verzamelen. Je kan ze zo zien zitten. 's Nachts zelfs beter omdat hun ogen oplichten in het donker. Als je een kat onder een auto ziet zitten kun je er donder op zeggen dat hij daar zit om over te steken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:54 schreef Hari-Bo het volgende:
WTF?! Beter opletten? Als ik op een weg 80 rij en opeens springt er een kat op de weg weet ik wel wat mijn keuze wordt, en dat gaat geen gevaarlijke noodstop+stuuractie worden!
Het woord 'beheerst' mist dan ook in die zin. Als in 'beheerst remmen of uitsturen is niet levensgevaarlijk'. Als je de situatie goed inschat kun je prima remmen of uitsturen. Tja, als je zat te slapen achter je stuur, dan is remmen of uitsturen natuurlijk inderdaad levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:58 schreef Zweefvliegje het volgende:
..En bovendien zoals Hari-Bo zegt.. remmen of uitsturen is levensgevaarlijk!
En dan? Stil gaan staan met de auto, en maar hopen dat de auto achter je niet boven op je klapt zodat poessie veilig over kan steken?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar je hoeft alleen maar de wegrand in de gaten te houden. Katten gaan altijd eerst een minuutje ofzo langs de rand zitten kijken omdat ze eigenlijk bang zijn. En hebben ze dan eindelijk moed verzameld, dan rennen ze verder zonder te kijken de straat over.
Ik zie regelmatig katten onder geparkeerde auto's in de startblokken zitten om over te steken. Dan weet je al wat er gaat komen... Als IK ze zie, waarom dan een ander niet?
Een kind is misschien een groter object die sneller opvalt?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:59 schreef RetepV het volgende:
Je snapt het niet. Katten springen niet ineens op de weg. Ze zitten al een tijdje onder de auto of de struiken moed te verzamelen. Je kan ze zo zien zitten. 's Nachts zelfs beter omdat hun ogen oplichten in het donker. Als je een kat onder een auto ziet zitten kun je er donder op zeggen dat hij daar zit om over te steken.
Je kijkt toch zeker ook wel tussen auto's in of daar misschien kinderen spelen? Die zijn nog onberekenbaarder dan katten. Die rennen ZO de straat op, een kat gaat tenminste nog even moed zitten verzamelen. Wat zeg je als je een kind doodrijdt? Sta je dan ook huilend naast het kind: 'Ik heb hem niet gezien! Ik heb hem niet gezien! Oh wat erg!'. Nou, DAT zal helpen, zeg.
Kut mensen die katten willen hebben en ze dan naar buiten trappen omdat ze eigenlijk toch een pest hekel aan die beesten hebben en het niet toe willen geven.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef liquid-orange het volgende:Waarom kunnen die mensen in hun blikken dozen ook niet eens fatsoenlijk uitkijken? De weg voor m'n huis is niet eens zo druk. Gotverdomme. Bij m'n ouders zijn ook al eens twee katen overreden en de volgende persoon die een kat aanrijd leg ik op de weg en daar rij ik met mijn auto overheen. Ik kan hier echt kwaad om worden en hoop het zo even van me af te schrijven. Kutautomobilisten met hun 'ik moet door gedrag'. Verdomme... verdomme... verdomme...
Het lucht toch in ieder geval iets op...
waar is die tijd dat katten nog wilde roofdieren waren? vind het veel triester om zo'n beest dan de hele dag binnen te houden....quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:09 schreef Sakura het volgende:
[..]
Kut mensen die katten willen hebben en ze dan naar buiten trappen omdat ze eigenlijk toch een pest hekel aan die beesten hebben en het niet toe willen geven.
Mensen die hun katten naar buiten trappen zijn hun katten niet waard. Die beesten zouden gered moeten worden uit de handen van dat soort debiele mensen.
Heel erg dat je kat doodgereden is, heel erg voor de kat, voor jouw is het niet meer dan wat je verdien, dan moet je maar beter voor je katten zorgen.
Tja. Leven is leven. Hoe groot de hersenen ook zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:05 schreef Hari-Bo het volgende:
Een kind is misschien een groter object die sneller opvalt?
En een kat gaan vergelijken met kinder gaat te ver, het zijn dieren geen mensen!
mensen zijn niks meer dan dieren die geen dieren willen zijn!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:05 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
En een kat gaan vergelijken met kinder gaat te ver, het zijn dieren geen mensen!
Sure... blijf jij maar in je utopia wereld.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:25 schreef RetepV het volgende:
Tja. Leven is leven. Hoe groot de hersenen ook zijn.
Als je remt, dan steekt die kat gewoon over. Kost jou 10 seconden van je leven. Scheelt de kat een heleboel jaren van zijn leven.
En als je niet begrijpt dat een kind kleiner is dan een auto en je het dus helemaal niet ziet totdat het te laat is, dan moet er wel iets heel erg mis met je zijn. Zelfs een blinde kan 'zien' dat een kind kleiner is dan een auto.
Tja, als je geen zin hebt om jezelf een veiliger rijstijl aan te meten, dan kan ik er ook niks meer aan doen. Toch opvallend hoeveel mensen zich aangesproken voelen als je suggereert dat mensen misschien wel eens wat veiliger zouden kunnen leren rijden. Je zou haast gaan denken dat er wel eens iemand is geweest die in de auto tegen hen heeft gezegd dat ze het wel eens wat rustiger aan zouden mogen doen.
Well, ieder mens heeft in zijn hoofd zijn eigen wereld, nietwaar? Mijn wereld lijkt me een stuk plezieriger dan de jouwequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:30 schreef Hari-Bo het volgende:
Sure... blijf jij maar in je utopia wereld.![]()
Tsja, naar buiten trappen en dood laten rijden is idd veel minder zieligquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:21 schreef MASD het volgende:
[..]
waar is die tijd dat katten nog wilde roofdieren waren? vind het veel triester om zo'n beest dan de hele dag binnen te houden....
kijk maar eens naar een kat die een muis probeert te vangen, die beesten zijn hun jagersinstinct nooit kwijt geraakt...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:58 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tsja, naar buiten trappen en dood laten rijden is idd veel minder zielig![]()
katten wilde roofdierenin een stad zeker
![]()
Dat is ook zo. Mensen zijn dan veilig (in hun kooi) en anoniem.... Moet je eens kijken hoe ze schrikken als je ze op hun rijgedrag aanspreekt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:03 schreef liquid-orange het volgende:
Ik krijg af en toe het idee dat sommige mensen, als ze in een auto stappen ineens schijt aan alles hebben.
Je kat naar buiten trappen lijkt me inderdaad geen goed idee, maar de hele dag binnen zitten is voor zo'n beest nou ook niet echt fijn. Mijn kat (quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:58 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tsja, naar buiten trappen en dood laten rijden is idd veel minder zielig![]()
katten wilde roofdierenin een stad zeker
![]()
nouja, laten we even wel wezen, die beesten zijn klein, en dom blijkbaar, aangezien ze altijd maar vanuit het niets de weg overschieten, en iedereen de stuipen op het lijf jagen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef liquid-orange het volgende:
..
Waarom kunnen die mensen in hun blikken dozen ook niet eens fatsoenlijk uitkijken? De weg voor m'n huis is niet eens zo druk. Gotverdomme.
Even tegen je kat zeggen dat ie niet op straat mag komen, en het beestje luistertquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:55 schreef hugecooll het volgende:
Daarom moet je je katten ook alleen "achter" laten en niet voor op straat.
Echt weer van dat commentaar van iemand die totaal geen verstand van katten heeft, en maar zonder na te denken achter de meute aanloopt met dit soort belachelijke 'argumenten'quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:13 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Je kat naar buiten trappen lijkt me inderdaad geen goed idee, maar de hele dag binnen zitten is voor zo'n beest nou ook niet echt fijn.
opgesloten in een huis is gezond wil je zeggen?quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Echt weer van dat commentaar van iemand die totaal geen verstand van katten heeft, en maar zonder na te denken achter de meute aanloopt met dit soort belachelijke 'argumenten'
Nee, dat het in een kat zijn natuur zit dat hij naar buiten 'moet'quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:18 schreef MASD het volgende:
[..]
opgesloten in een huis is gezond wil je zeggen?ik vind het hoogst onnatuurlijk, huisdieren moeten afgeschaft worden
je hebt het totaal fout maar ik kan je waarschijnlijk niet overtuigen... quite?quote:Op zondag 21 oktober 2007 08:59 schreef Sakura het volgende:
[..]
Nee, dat het in een kat zijn natuur zit dat hij naar buiten 'moet'
Zoveel natuur zit er niet meer in een kat, als je hem/haar van jongs af aan aanwent om binnen te zijn hebben ze daar absoluut geen probleem mee.
De discussie huisdieren afschaffen is weer een heel andere, dat ze TS zouden moeten verbieden ooit nog huisdieren te nemen ben ik wel een voorstander van.
Ik ben het in zoverre wel met je eens dat als je een huisdier neemt, je wel moet zorgen dat die voldoende leefruimte hebt, en dat je het welzijn van het dier als argument gebruikt welk dier je neemt, en niet de status die het jouw kan bezorgen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 09:09 schreef MASD het volgende:
[..]
je hebt het totaal fout maar ik kan je waarschijnlijk niet overtuigen... quite?
je moet hem af en toe laten jagen!quote:Op zondag 21 oktober 2007 09:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik ben het in zoverre wel met je eens dat als je een huisdier neemt, je wel moet zorgen dat die voldoende leefruimte hebt, en dat je het welzijn van het dier als argument gebruikt welk dier je neemt, en niet de status die het jouw kan bezorgen.
Mensen in een flatje met 3 sint bernhard honden zijn geen uitzondering.
Heb je echter een redelijk grote woning, dan kan je rustig een kat nemen en binnen houden, mits die kat maar overal rond mag lopen, dan heeft die meer dan genoeg uitdaging in zijn leven.
Wij hebben zelf bv een valk parkiet, in een heel grote kooi, en die kooi zit alleen dicht als wij niet thuis zijn, voor de rest vliegt ze de hele dag gewoon vrij rond, en heeft ze meer dan genoeg vlieg ruimte.
Een Papagaai zou wel veel te weinig vliegruimte hebben, je ziet dan ook veel gekortwiekte papagaaien, dat vind ik dus echt geen manier van doen, neem dan geen papagaai.
Een huisdier schept verantwoordelijkheid, en niet alleen het zorgen voor, maar ook het geven van voldoende leefruimte.
Ga eens dood, really.quote:Op zondag 21 oktober 2007 09:23 schreef Harajuku. het volgende:
Er is niets natuurlijk meer aan huisdieren. Je hebt de wilde hond en de wilde kat, in het wild en je hebt de huiskat en huishond.
Wat kattenpersoneel, HAHAHAH GOEIE GRAP HAHAHAHA, katteneigenaren geven als argumenten gaat niet op voor de huiskat in die mate.
It's simple, really.
Sorry hoor maar je kunt die autombilisten echt niks verwijten hoorquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef liquid-orange het volgende:
Werdt ik zojuist gebeld door een meneer uit het dorp waar ik woon dat m'n kameraadje Felix overreden is. Felix was mijn kat. Ik had hem nog maar sinds juli van dit jaar (toen was hij 4 week oud) en dacht dat hij nu wel naar buiten kon. Dit was z'n tweede weekend buiten nog maar.![]()
Het zal wel stil worden in huis...
Waarom kunnen die mensen in hun blikken dozen ook niet eens fatsoenlijk uitkijken? De weg voor m'n huis is niet eens zo druk. Gotverdomme. Bij m'n ouders zijn ook al eens twee katen overreden en de volgende persoon die een kat aanrijd leg ik op de weg en daar rij ik met mijn auto overheen. Ik kan hier echt kwaad om worden en hoop het zo even van me af te schrijven. Kutautomobilisten met hun 'ik moet door gedrag'. Verdomme... verdomme... verdomme...
Het lucht toch in ieder geval iets op...
Is toeval!quote:
Wat een dom gelulquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ongelukken gebeuren. Als je iets niet weet kun je ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen zijn. Maar nu weet je dat je beter op moet letten in het verkeer.
Wat hij zegt...alleen neem ik nooit een katquote:Op zondag 21 oktober 2007 18:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Zout op met je katten.. Kutkatten die beetje bij anderen in de tuin schijten! Je had je kat maar binnen moeten houden verdomme, je koopt hem toch voor jou plezier.. Dat heb je niet als je hem naar buiten trapt. Binnenkatten worden ook niet zo snel ziek dus het scheelt voor de kat ook nog en ook voor de kosten van de dierenarts.
Oftewel. Eigen schuld, je had je katten maar binnen moeten houden.
Oja: Begrijp me niet verkeerd want ik vind het wel lullig voor je en ik wil later zelf ook een kat die ik dus uiteraard binnen hou maar het is niet de bestuurders schuld
quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Zout op met je katten.. Kutkatten die beetje bij anderen in de tuin schijten! Je had je kat maar binnen moeten houden verdomme, je koopt hem toch voor jou plezier.. Dat heb je niet als je hem naar buiten trapt. Binnenkatten worden ook niet zo snel ziek dus het scheelt voor de kat ook nog en ook voor de kosten van de dierenarts.
Oftewel. Eigen schuld, je had je katten maar binnen moeten houden.
Oja: Begrijp me niet verkeerd want ik vind het wel lullig voor je en ik wil later zelf ook een kat die ik dus uiteraard binnen hou maar het is niet de bestuurders schuld
Nee, jij komt met goede argumenten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Echt weer van dat commentaar van iemand die totaal geen verstand van katten heeft, en maar zonder na te denken achter de meute aanloopt met dit soort belachelijke 'argumenten'
Kun jij voor mij even op de weg gaan liggen? Dan kan ik over je heenrijden. O ja, en ik zal het niet laten even stil te gaan staan en flink gas te geven. Dat het maar flink pijn moge doen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 08:59 schreef Sakura het volgende:
[..]
Nee, dat het in een kat zijn natuur zit dat hij naar buiten 'moet'
Zoveel natuur zit er niet meer in een kat, als je hem/haar van jongs af aan aanwent om binnen te zijn hebben ze daar absoluut geen probleem mee.
De discussie huisdieren afschaffen is weer een heel andere, dat ze TS zouden moeten verbieden ooit nog huisdieren te nemen ben ik wel een voorstander van.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:25 schreef liquid-orange het volgende:
[..]
Kun jij voor mij even op de weg gaan liggen? Dan kan ik over je heenrijden. O ja, en ik zal het niet laten even stil te gaan staan en flink gas te geven. Dat het maar flink pijn moge doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |