je moet hem af en toe laten jagen!quote:Op zondag 21 oktober 2007 09:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik ben het in zoverre wel met je eens dat als je een huisdier neemt, je wel moet zorgen dat die voldoende leefruimte hebt, en dat je het welzijn van het dier als argument gebruikt welk dier je neemt, en niet de status die het jouw kan bezorgen.
Mensen in een flatje met 3 sint bernhard honden zijn geen uitzondering.
Heb je echter een redelijk grote woning, dan kan je rustig een kat nemen en binnen houden, mits die kat maar overal rond mag lopen, dan heeft die meer dan genoeg uitdaging in zijn leven.
Wij hebben zelf bv een valk parkiet, in een heel grote kooi, en die kooi zit alleen dicht als wij niet thuis zijn, voor de rest vliegt ze de hele dag gewoon vrij rond, en heeft ze meer dan genoeg vlieg ruimte.
Een Papagaai zou wel veel te weinig vliegruimte hebben, je ziet dan ook veel gekortwiekte papagaaien, dat vind ik dus echt geen manier van doen, neem dan geen papagaai.
Een huisdier schept verantwoordelijkheid, en niet alleen het zorgen voor, maar ook het geven van voldoende leefruimte.
Ga eens dood, really.quote:Op zondag 21 oktober 2007 09:23 schreef Harajuku. het volgende:
Er is niets natuurlijk meer aan huisdieren. Je hebt de wilde hond en de wilde kat, in het wild en je hebt de huiskat en huishond.
Wat kattenpersoneel, HAHAHAH GOEIE GRAP HAHAHAHA, katteneigenaren geven als argumenten gaat niet op voor de huiskat in die mate.
It's simple, really.
Sorry hoor maar je kunt die autombilisten echt niks verwijten hoorquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef liquid-orange het volgende:
Werdt ik zojuist gebeld door een meneer uit het dorp waar ik woon dat m'n kameraadje Felix overreden is. Felix was mijn kat. Ik had hem nog maar sinds juli van dit jaar (toen was hij 4 week oud) en dacht dat hij nu wel naar buiten kon. Dit was z'n tweede weekend buiten nog maar.![]()
Het zal wel stil worden in huis...
Waarom kunnen die mensen in hun blikken dozen ook niet eens fatsoenlijk uitkijken? De weg voor m'n huis is niet eens zo druk. Gotverdomme. Bij m'n ouders zijn ook al eens twee katen overreden en de volgende persoon die een kat aanrijd leg ik op de weg en daar rij ik met mijn auto overheen. Ik kan hier echt kwaad om worden en hoop het zo even van me af te schrijven. Kutautomobilisten met hun 'ik moet door gedrag'. Verdomme... verdomme... verdomme...
Het lucht toch in ieder geval iets op...
Is toeval!quote:
Wat een dom gelulquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ongelukken gebeuren. Als je iets niet weet kun je ook niet verantwoordelijk voor de gevolgen zijn. Maar nu weet je dat je beter op moet letten in het verkeer.
Wat hij zegt...alleen neem ik nooit een katquote:Op zondag 21 oktober 2007 18:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Zout op met je katten.. Kutkatten die beetje bij anderen in de tuin schijten! Je had je kat maar binnen moeten houden verdomme, je koopt hem toch voor jou plezier.. Dat heb je niet als je hem naar buiten trapt. Binnenkatten worden ook niet zo snel ziek dus het scheelt voor de kat ook nog en ook voor de kosten van de dierenarts.
Oftewel. Eigen schuld, je had je katten maar binnen moeten houden.
Oja: Begrijp me niet verkeerd want ik vind het wel lullig voor je en ik wil later zelf ook een kat die ik dus uiteraard binnen hou maar het is niet de bestuurders schuld
quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Zout op met je katten.. Kutkatten die beetje bij anderen in de tuin schijten! Je had je kat maar binnen moeten houden verdomme, je koopt hem toch voor jou plezier.. Dat heb je niet als je hem naar buiten trapt. Binnenkatten worden ook niet zo snel ziek dus het scheelt voor de kat ook nog en ook voor de kosten van de dierenarts.
Oftewel. Eigen schuld, je had je katten maar binnen moeten houden.
Oja: Begrijp me niet verkeerd want ik vind het wel lullig voor je en ik wil later zelf ook een kat die ik dus uiteraard binnen hou maar het is niet de bestuurders schuld
Nee, jij komt met goede argumenten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Echt weer van dat commentaar van iemand die totaal geen verstand van katten heeft, en maar zonder na te denken achter de meute aanloopt met dit soort belachelijke 'argumenten'
Kun jij voor mij even op de weg gaan liggen? Dan kan ik over je heenrijden. O ja, en ik zal het niet laten even stil te gaan staan en flink gas te geven. Dat het maar flink pijn moge doen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 08:59 schreef Sakura het volgende:
[..]
Nee, dat het in een kat zijn natuur zit dat hij naar buiten 'moet'
Zoveel natuur zit er niet meer in een kat, als je hem/haar van jongs af aan aanwent om binnen te zijn hebben ze daar absoluut geen probleem mee.
De discussie huisdieren afschaffen is weer een heel andere, dat ze TS zouden moeten verbieden ooit nog huisdieren te nemen ben ik wel een voorstander van.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:25 schreef liquid-orange het volgende:
[..]
Kun jij voor mij even op de weg gaan liggen? Dan kan ik over je heenrijden. O ja, en ik zal het niet laten even stil te gaan staan en flink gas te geven. Dat het maar flink pijn moge doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |