abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54039594
Niet zo lang geleden haalden ruim de helft van de negertjes hun 6-jarige leeftijd niet eens. Door Westerse innovatie in geneeskundige middelen, die veelal als donaties naar Afrika verscheept zijn, konden we het leven van deze kindertjes redden.

Echter, de Afrikanen blijven zich nog steeds als konijnen voortplanten. En uiteindelijk zullen we bezwijken onder zoveel vraag naar onze goedheid.

Wat kunnen we hiertegen doen? Onze handen van Afrika af trekken, en ze massaal laten afsterven, is immoreel en ethisch niet wenselijk. Met condooms gaat het ook niet lukken, want dan ies boeboem nie lekkah meer. Moeten we Afrika dan maar onder curatele stellen, en iedereen daar verplicht steriliseren?

Want als deze situatie blijft aanhouden, zullen vanwege teveel vraag naar geneeskundige middelen en innovaties (laten we wel wezen: in Afrika is op geneeskundig gebied niks noemenswaardig uitgevonden), die bepaalde grondstoffen nodig hebben, in de verre toekomst nog veel meer kindjes gaan sterven, juist omdat we wisten hoe je ze kon genezen. Hoe cru is deze paradox niet..
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:58:55 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54039612
fipo
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_54039688
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:58 schreef BaajGuardian het volgende:
fipo
.

Wat is dit voor een reply? Het is een feit dat dit later een serieus probleem wordt, en ik vraag aan jullie hoe dit te oplossen valt.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:03:19 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54039710
trepo?
pi_54039738
Ontwikkelingshulp in de vorm van scholing/onderwijs geven.
Meer ook absoluut niet.

Geld helpt niet! Omdat dat meestal toch door de corruptie niet beland waar het behoort te belanden.
Voedsel helpt ook niet! Je geeft een bevolking een overvloed aan voedsel, terwijl het land dit niet kan ondersteunen. Valt die hulp weg, dan heb je weer een hongersnood. Plus dat de lokale boeren niet mee kunnen concureren vanwege de dumpprijzen van westers voedsel.

Met onderwijs kun je de lokale bevolking leren hoe ze hun eigen voedsel kunnen verbouwen waardoor er nooit meer mensen kunnen leven dan dat het land bieden kan. Tevens biedt onderwijs veel meer voordelen... 1 daarvan is een verbetering van de zorg binnen de lokale bevolking, dus niet van buiten af. En men leert dat het hebben van 14 kinderen niet de oplossing is, maar juist het probleem. Plus wanneer de zorg verbetert zal de kindersterfte ook flink dalen waardoor men ook minder kinderen zal nemen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:04:29 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54039746
Nee grapje, maar ik val al meteen over je eerste allinea in de OP, alsof het westen zoveel goeds doet voor de arme negertjes
Zeker geen benul van de agenda der corporaties.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:04:40 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54039748
Oh, ja en dat is de pharma ook ja.
pi_54039925
tja.. ik blijf altijd het gevoel hebben dat een hek de beste oplossing is voor afrika iedere keer als je ze weer met zn allen zielig voor de camera ziet zitten op tv denk ik: Als wij het met een beetje zielig zitten wachten tot iemand anders ons geld geeft hadden moeten doen, hadden wij ook nu nogsteeds een beetje nootjes lopen rapen, 100% afhankelijk van wat de natuur ons (niet) biedt. Tuurlijk, wij zullen op een bepaalde manier wel geluk gehad hebben met bepaalde dingen (vooral met dat wij de slimste waren), mr afrika zal op den duur zichzelf ook wel gaan ontwikkelen. Ze vinden vanzelf dingen, onderwijs, een politiek systeem, etc uit. En dan ontwikkelen ze zich daar mee. En het zit er dik in dat ze het beter doen dan ons, want om nou te zeggen dat wij de volle potentie van onze "beschaving" benutten... We zijn meer bezig met voorkomen dat we genieten van ons bestaan dan met het genieten van het bestaan zelf.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:12:54 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54039930
Handelsbarrieres wegnemen. De wereldhandel word geregeert door rijke landen. Die gereguleerde handel kost de derde wereld miljarden. Die paar miljoen ontwikkelingshulp kan je net zo goed door de plee spoelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Donald Duck held vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:14:24 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54039965
Gewoon wat populatiecontrole toepassen. Onvruchtbaar makende chemicalien door de voedselhulp mengen. Je doodt er niemand mee, en het probleem lost zichzelf op
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54039986
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die paar miljoen ontwikkelingshulp kan je net zo goed door de plee spoelen.
dat doet onze regering al met vele andere miljoenen, dan raakt de wc verstopt Daarom zijn ze het ook aan afrikanen gaan geven
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:23:53 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54040205
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 21:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon wat populatiecontrole toepassen. Onvruchtbaar makende chemicalien door de voedselhulp mengen. Je doodt er niemand mee, en het probleem lost zichzelf op
Dat hadden ze al bedacht, het heet aids.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:31:42 #13
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_54040405
Wat een kuttopic, wat een kutreacties.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: