Ah, kijk. Vroeger was het dus gewoon blijven zitten tot je je bord leeg had, en was er niks van "Ga dan maar iets anders eten". Ik kan me wel eens herinneren dat ik echt twee uur aan tafel heb gezeten omdat ik weigerde een half bord gekookte prei op te eten, maar mooi dat ik niks anders kreeg omdat ik het niet lustte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:42 schreef Devrim_ het volgende:
Nee
Ik at gewoon een beetje..daarna deed ik moeilijk en moest ik maar een broodje gaan smeren of een eitje bakken
Dat slaat echt helemaal nergens op. een bord hondenschijt aan je ouders geven en zeggen, voordat je dit opgegeten hebt mag je niet van je plaats gaan. ik weet zeker dat ze het dan gewoon weggooien en zelf wel lekker voedsel gaan maken. face it, als het niet te vreten is dan is het niet te vreten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:46 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ah, kijk. Vroeger was het dus gewoon blijven zitten tot je je bord leeg had, en was er niks van "Ga dan maar iets anders eten". Ik kan me wel eens herinneren dat ik echt twee uur aan tafel heb gezeten omdat ik weigerde een half bord gekookte prei op te eten, maar mooi dat ik niks anders kreeg omdat ik het niet lustte.
(Alhoewel ik als '83er blijkbaar niet over vroeger mag praten!)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blaming-the-victimquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:21 schreef mgerben het volgende:
... en overal moeten rubber tegels liggen.
En elke speelgoedje dat ooit ter wereld een baby heeft laten huilen moet uit de handel genomen...
Het is een kenmerk van de moderne maatschappij. Ongelukken worden niet meer geaccepteerd.
Borito-aap die over een hek springt: Heel Nederland is in één klap gorilla-expert en weet iedereen te vertellen dat je een gorilla nóóit in de ogen mag kijken, want dan breekt-ie door twintig meter dik gewapend beton heen en springt-ie over muren van zevenhonderd meter hoog. Echt, als je een gorilla aankijkt is er niets meer dat hem tegenhoudt.
Vlotongeluk: Half Nederland roept Schande! en beweert dat ze zelf nóóit zo stom zouden zijn om zonder een reddingsvest en twee gediplomeerde begeleiders per deelnemer ook maar binnen tien meter afstand van een regenplas te komen.
Risico moet worden uitgebannen en overal moet een verantwoordelijke voor worden gezocht.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:54 schreef thedude0 het volgende:
een bord hondenschijt aan je ouders geven en zeggen, voordat je dit opgegeten hebt mag je niet van je plaats gaan.
Iets wat iemand niet lust vs. iets wat niet eetbaar is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:54 schreef thedude0 het volgende:
Dat slaat echt helemaal nergens op.
ja, vroeger was zo iemand als dom gebrandmerkt, en naar de ambactsschool gegaan. Good riddance! Had-ie een kutbaantje gehad terwijl hij wel intelligent was. Dit systeem stelt hem tenminste in staat op zijn eigen nivo te presteren en een 9 te halen...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:46 schreef thedude0 het volgende:
[..]
kinderen met dyslexie nodigen uit tot in elkaar slaan. ook een of ander kut kind op het havo bij mij in de klas, die had dus dyslexie. die mocht zijn frans toets wel even apart maken, huppa, een 9 erbij. de rest van de klas kreeg, aangezien frans een schijttaal is, vanzelfsprekend een kut cijfer. walgelijk.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:56 schreef Antal het volgende:
Wat net zo erg is: Witte boterhammen als bruin brood verkopen, want ja... anders eten ze het niet..
Wat niet eten ? Dan eet je toch niet ? maar, nee.. dan krijgen ze een 'witte' boterham..
(1973)
iets dat je niet lust is niet eetbaar, dus niet te vreten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:22 schreef Leshy het volgende:
[..]
[..]
Iets wat iemand niet lust vs. iets wat niet eetbaar is.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:46 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Maar goed, het was aan je avatar al te zien hoe intelligent je bent.
Jij en jouw ouders zijn dus precies het schoolvoorbeeld van deze discussie.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Een eitje bakken als 6-jarige?Verantwoordelijke ouders laten kinderen van die leeftijd niet met het fornuis spelen. In wat voor derdewereldland woonde jij dat je zelf je eten moest maken als 6-jarige?
Ja omdat je op je zesde niet aan het gasfornuis mag zitten leer je nooit te kokenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:31 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij en jouw ouders zijn dus precies het schoolvoorbeeld van deze discussie.
Meneertje de linksefriesevegegarier mocht nooit bij het fornuis komen, want dat was eng! Als gevolg kan meneertje de linksefriesevegetarier niet koken en eet hij nu de hele dag selderijstengels.
Mijn ouders lieten me rustig m'n fikken branden, want dan leerde ik het wel.
Beschermd opgevoede vegetarische clowns
De laatste keer dat ik echt ziek was is zo'n 4 jaar geleden. En hardlopen doe ik niet aan, intensieve sparringsessies bij karate hou ik echter prima vol.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:28 schreef StefanP het volgende:
Waarschijnlijk ben jij zo'n stumperdje die om de week een allergie heeft en die bleekjes en zieligjes tien keer per jaar een verkoudheid vat. En meneertje is nog vegetarier ook... hahaha. Zeg eens, kun je honderd meter hardlopen zonder neer te vallen?
Mijn voltooide medische opleiding + bijbehorend inkomen laten zien hoe ver ik het heb gebracht. Nu jij weer.quote:Mijn bankrekening, baan en diploma's laten zien hoe intelligent ik ben. En jij?
Als je het zo graag wil weten, ik was op de basisschool de enige jongen in mijn klas die wel eens achter het aanrecht stond (ook hartelijk om uitgelachen, dat was iets voor meisjes immers). Maar niet als 6-jarige.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:31 schreef StefanP het volgende:
Meneertje de linksefriesevegegarier mocht nooit bij het fornuis komen, want dat was eng! Als gevolg kan meneertje de linksefriesevegetarier niet koken en eet hij nu de hele dag selderijstengels.
Misschien zag ik jou wel fietsenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:28 schreef shmoopy het volgende:
Mijn enige 'zonde' (naar het schijnt) is dat mijn kinderen een helm op moeten op de fiets, maar dat lijkt me in een auto-hysterische stad als Amsterdam geen overbodige luxe.
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik laatst ziek was. Zeker 15 jaar geleden dus. O ja: karate vergelijken met echte cardioquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik echt ziek was is zo'n 4 jaar geleden. En hardlopen doe ik niet aan, intensieve sparringsessies bij karate hou ik echter prima vol.
[..]
Ach wat schattig. Een alfaatje dat op het VWO net een zesje wist te scoren voor Wiskunde A en nu na z'n gamma-studie denkt dat hij de man is. Zie fotoboek - is dat even balen...quote:Mijn voltooide medische opleiding + bijbehorend inkomen laten zien hoe ver ik het heb gebracht. Nu jij weer.
[..]
Gelukkig ben ik niet beschermd opgevoed en ben ik dus stukken fitter dan anderen.quote:Als je het zo graag wil weten, ik was op de basisschool de enige jongen in mijn klas die wel eens achter het aanrecht stond (ook hartelijk om uitgelachen, dat was iets voor meisjes immers). Maar niet als 6-jarige.
Het is letterlijk levensgevaarlijk voor een jong kind om te proberen te koken; een pan met heet water over je heen krijgen kan voor een kind al levensbedreigend zijn (reeds bij 10% lichaamsverbranding dreigt er hypovolemische shock).
Ter uwer info, geneeskunde valt onder de bètastudies en er is derhalve Wiskunde B voor vereist.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:40 schreef StefanP het volgende:
Ach wat schattig. Een alfaatje dat op het VWO net een zesje wist te scoren voor Wiskunde A en nu na z'n gamma-studie denkt dat hij de man is. Zie fotoboek - is dat even balen...
Daar gaat dit hele pubertopic al vanaf post 1 over hoorquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:42 schreef shmoopy het volgende:
Nou, dat wordt een aardig partijtje verpissen, zo te zien.
Gaan we nou allemaal heel erg ons best doen om te laten zien hoe stoer we wel niet zijn?
En mama kwam de volgende dag zeker op school om eens een hartig woordje met de juf te spreken?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:28 schreef shmoopy het volgende:
Wilde altijd binnen blijven en bij het geringste spatje regen meteen miepen: "Juf, het regent, en dan moet ik van mama naar binnen."
Nou, boeiend, op school is juf de baas.
Toen iedereen allang tig tv-kanalen had, en video, en Gameboy Color, en de kindertelefoon.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar gaat dit hele pubertopic al vanaf post 1 over hoor
Allemaal mensen die ergens halverwege de jaren 80 geboren zijn en het over het onbeschermde 'vroeger' hebben. Je weet wel... die barre jaren 90
Nee, want mama had wel door dat de juf daar niet erg ontvankelijk voor was.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:16 schreef DJKoster het volgende:
[..]
En mama kwam de volgende dag zeker op school om eens een hartig woordje met de juf te spreken?
Nou ja, mijn ouders liepen toch wel iets achter in de jaren '90quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:18 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Toen iedereen allang tig tv-kanalen had, en video, en Gameboy Color, en de kindertelefoon.
Jah, dat moet verdomme áfzien zijn geweest.
De Sega Megadrive en Super Nes. Alle auto's al airbags hadden en 50% zelfs airco en veloursbekleding en de gordel verplicht was. De barre jaren 90 waar je geen vergiftigde grond meer kon vinden om te eten omdat alles al gesaneerd was.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:18 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Toen iedereen allang tig tv-kanalen had, en video, en Gameboy Color, en de kindertelefoon.
Jah, dat moet verdomme áfzien zijn geweest.
point provenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:35 schreef RickoKun het volgende:
ahhh die goede ouwe tijden dat er plots een RTL 4 kwam, en later die RTL 5! En mijn gameboy met tetris en Mystic Quest
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |