abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57636206
quote:
Op donderdag 1 november 2007 06:50 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ja, en dan ook nog eens nadat hij de opdracht had verdeeldheid te zaaien onder de christenen. En met die opdracht op zak "ziet hij ineens het licht"

Paulus is bij uitstek een figuur die absoluut ongeloofwaardig is, alsof Dutroux ineens naar buiten komt bekeerd te zijn en onmiddelijk begint met opvangcentra te stichten voor kleine kinderen.
Benieuwd hoeveel christenen hun kinderen naar zijn opvangcentrum zouden sturen.

imho is Paulus de hele bijbel lang bezig zijn opdracht uit te voeren, en dat heeft hij dusdanig goed gedaan dat zijn opdracht tot de huidige dag nog steeds effect heeft.

Elke dubbelspion zal het verhaal van Paulus likkebaardend lezen.
Paulus is een triest figuur, zoals je wel vaker ziet bij grote denkers/meesters.
De meester (Socrates, Gurdjeff, Jezus, Mohammed, Steiner) zegt zeer behartenswaardige dingen, maar realiseert zich ook, dat het ware begrip niet vast te leggen valt. De volgeling (Plato, Ouspensky, Paulus, Ik ben even zijn naam kwijt, de "tantes") doet zijn uiterste best bij de meester in de smaak te vallen en te begrijpen wat hij zegt. Ze snappen er geen zak van, maar kunnen wel heel goed de regels vastleggen. En ze denken, dat als je de regels maar goed opvolgt, je dan het heil bereikt. Daarmee voorbijgaand aan het inzicht van de meester zelf.
Jammer dat veel volgelingen nog dommer zijn dan de secondant van de meester.

Mijn vader was boer. Ik ben te dom voor boer. Landbouwingenieur worden is makkelijk voor me, boer te moeilijk.
Een van mijn vrienden is ondernemer. Ik kan dat niet, ik ben zijn boekhouder. Maar voor ik het uitgerekend heb, weet hij zelf al zijn marge.

Oh, en ik heb er nog een voor je: volgens mij is de god uit het oude testament eigenlijk de duivel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:20:07 #282
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_57642379
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:14 schreef Masterix het volgende:
Mijn hemel, wat een triest verstrande discussie....

Jezus is mijn Heiland, mijn Verlosser, en iedereen die dat onzin vind wens ik een fjine avond met veel seks, 't zal mij m'n reet roesten wat anderen van mijn geloof vinden zeg.

Ik ben verdomme geen moslim....

...wat een gedoe...
als de keuze is "jezus" of "veel seks" dan is het voor mij weer een keertje duidelijk waarom ik atheist ben.

Grappig trouwens dat je in je post zo wilt benadrukken dat je je zo gemakkelijk en onbezorgt voelt in je religie maar dat het feit dat je dit eventjes duidelijk moet maken toch er van af straalt dat het tegendeel waar is.

Zeer interessant!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_57648836
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

als de keuze is "jezus" of "veel seks" dan is het voor mij weer een keertje duidelijk waarom ik atheist ben.

Grappig trouwens dat je in je post zo wilt benadrukken dat je je zo gemakkelijk en onbezorgt voelt in je religie maar dat het feit dat je dit eventjes duidelijk moet maken toch er van af straalt dat het tegendeel waar is.

Zeer interessant!
Maar wat als je meer voeldoening kan halen uit religie (wat ook zo is) dan sex...
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:39:26 #284
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_57648969
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:33 schreef kazakx het volgende:

[..]

Maar wat als je meer voeldoening kan halen uit religie (wat ook zo is) dan sex...
En dat bepaal jij?
'Nuff said
pi_57649087
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:39 schreef Doffy het volgende:

[..]

En dat bepaal jij?
Ik en nog 5 miljard andere mensen
pi_57649128
Zinloze discussie btw aangezien sex ook een onderdeel is van religie.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:55:36 #287
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_57649330
quote:

[..]

Ik mis echter de hersenlobe om mij dat gevoel te geven. Daarnaast zou ik niet eens een dergelijk gevoel prefereren over seks aangezien het dezelfde endorfines zijn waarbij seks nog eens een hele reeks aan extra gevoelens los maakt en ook nog eens goed voor je gezondheid is op meerdere niveau's.

Dus nee. Hou je reliegejengel maar voor jezelf van mij hoeft het niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_57664989
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:44 schreef kazakx het volgende:

[..]

Ik en nog 5 miljard andere mensen
Als ik je zin even interpreteer zoals ik denk dat je hem bedoelt: "Er zijn 5 miljard mensen die meer voldoening halen uit religie dan dat ze voldoening halen uit sex."
Welke 5 miljard dan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57666233
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als ik je zin even interpreteer zoals ik denk dat je hem bedoelt: "Er zijn 5 miljard mensen die meer voldoening halen uit religie dan dat ze voldoening halen uit sex."
Welke 5 miljard dan?
Misschien allen die al overgegaan zijn en nu in het paradijs wonen? (probeer er ook maar een draai aan te geven)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:00:38 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57666255
quote:

[..]

. Vrijen met een leuke vrouw is voor mij al een religieuze ervaring .
Maw: klets niet zo uit je nek, man. Heb jij 5 miljard mensen ondervraagd ofzo? . Dat jij meer voldoening haalt uit religie dan uit seks duidt erop dat je eens een (nieuwe) sekspartner moet zoeken .
Niet meer actief op Fok!
pi_57667113
quote:

[..]

. Dryhumping is geen seks he.
pi_57668484
Mijn mooie topic.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 3 april 2008 @ 10:20:42 #293
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_57799364
mijn god, dit topic loopt ook al eeuwen... wat een onzin...
Jesus bestaat niet, religie is de oorzaak van de grootste problemen en oorlogen..

T is een stom lulverhaal om de mensen onder de duim te houden en ze en sprankje hoop te geven in onzekere tijden..

Religie is voor Mietjes!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_57799864
quote:
Op donderdag 3 april 2008 10:20 schreef Sant het volgende:
Jesus bestaat niet, religie is de oorzaak van de grootste problemen en oorlogen..

T is een stom lulverhaal om de mensen onder de duim te houden en ze en sprankje hoop te geven in onzekere tijden..

Religie is voor Mietjes!
Dacht iedereen er maar zo diep over na als jou Wat een k*tkick trouwens.

(Ja, dit bericht mag best verwijderd worden )
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_57801901
quote:

Religie is voor Mietjes!
Er is niks mis met gelukkig zijn omdat je in een illusie gelooft. Religie heeft de wereld geschapen. Hoop doet leven.
pi_57804416
quote:
Op donderdag 3 april 2008 10:48 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Dacht iedereen er maar zo diep over na als jou Wat een k*tkick trouwens.

(Ja, dit bericht mag best verwijderd worden )

Wil je alsjeblieft niet vloeken? Daar wordt Jezus niet blij van en ik voel mij gekwetst.
pi_57806165
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:25 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wil je alsjeblieft niet vloeken? Daar wordt Jezus niet blij van en ik voel mij gekwetst.
Zoek de vloek

Ik zal rekening met je houden in het vervolg,
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_57806261
Ja, het verkapte gebruik van de term voor voorbips. Ik rapporteer het in mijn avondgebedje.
pi_57822737
quote:

Religie is voor Mietjes!
Altijd mooi, die levende cliché's die niet voor zichzelf kunnen nadenken maar alle 'catchy phrases' in hun omgeving gewillig overnemen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:33:09 #300
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_57822894
*insert hier iets waardoor het topic waardig afgesloten wordt met een diepzinnige gedachte waar iedereen het wel mee eens kan zijn*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')