abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:02:10 #81
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_54041093
Opnieuw brandende auto in Amsterdam-West
Uitgegeven: 19 oktober 2007 21:49
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2007 21:52

AMSTERDAM - In Amsterdam-West is vrijdagavond rond 21.15 uur opnieuw een auto in brand gestoken. Dat maakte de politie bekend.

Het voertuig stond aan de President Allendelaan aan de Sloterplas. Dat is niet ver van stadsdeel Slotervaart waar zondag een brigadier op een politiebureau de 22-jarige Bilal B. doodschoot nadat hij haar en een college had gestoken met een mes. Sindsdien is het onrustig in het stadsdeel West.

Vijfde avond

Het is de vijfde achtereenvolgende avond dat relschoppers auto's in brand steken. Volgens de politie zijn de daders wederom gevlucht.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:14:46 #82
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_54041394
Hypen dus. Want dit heeft niets met afgelopen zondag te maken...
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:20:06 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54041511
Kijkt er hier iemand NOVA of is iedereen op straat aan het rellen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:49:38 #84
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_54042233
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:49 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, ze rellen omdat ze zich gesteund weten door mensen zoals jij, die weliswaar niet mee rellen , maar ofwel zwijgen ofwel de beschuldigende vinger naar de verkeerde wijzen, omdat nog eens te doen als ze de vruchten plukken van het rellen van hun broeders, namelijk net zo met de nek aangekeken worden op de lange termijn.

zou het niet zomaar kunnen helpen als je die gasten niet langer de hand boven het hoofd houdt, puur en alleen omdat jullie een afkomst delen, een cultuur delen, jullie ouders een geloof delen, zou het niet helpen (let wel MEE helpen, dus niet dé oplossing) als je de vinger eens massaal als niet rellende Nederlander met Marokkaanse roots naar hen zou wijzen die het al sinds jaar en dag voor ONS ALLEMAAL verpesten?

zij zijn degene die dit land, iig bepaalde steden vooralsnog , naar de klote helpen, niet degene die dat gekloot zat zijn en op een bepaald moment, door de overdaad aan gekloot, geen onderscheid meer kunnen of willen maken tussen reller, meereller , zwijger of vingerwijzer.

de keuze is aan jou, aan jullie, niet om ons te plezieren, het zal me als het zo doorgaat over een paar jaar compleet aan mijn westerse kont roesten of 'jullie' het hier naar je zin hebben hier, je kunt zo weg namelijk, terug naar (rifr)af, maar om jezelf te plezieren, nu eens zelf initiatief te tonen om het leven leuker te maken voor iedereen in die wijken, dus ook de autochtonen, of allochtonen van andere komaf.

Klagen over de mistroostig ogende buurt? knap hem zelf op, stap naar de gemeente en lever plan Buurtopleuken in, toon eens zelf initiatief, en ga niet zitten ouwetiefushoeren over "waar blijft ons buurthuis, waar blijven de voetbalveldjes, wij willen een eigen dit en een eigen dat, een grotere gebedsruimte , aparte zwemlessen, organiseer zelf nu eens wat (en dit is niet tegen jou gericht, maar tegen al die figuren die in de media klagen dat er "niets voor ons gedaan wordt")

het werkt twee kanten op, en me fucking dunkt dat er van 'onze' kant zat gedaan is en nog steeds wordt.
Een van de meest zinnige posts ooit op Fok.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_54042493
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 22:02 schreef AryaMehr het volgende:
Opnieuw brandende auto in Amsterdam-West
Uitgegeven: 19 oktober 2007 21:49
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2007 21:52

AMSTERDAM - In Amsterdam-West is vrijdagavond rond 21.15 uur opnieuw een auto in brand gestoken. Dat maakte de politie bekend.

Het voertuig stond aan de President Allendelaan aan de Sloterplas. Dat is niet ver van stadsdeel Slotervaart waar zondag een brigadier op een politiebureau de 22-jarige Bilal B. doodschoot nadat hij haar en een college had gestoken met een mes. Sindsdien is het onrustig in het stadsdeel West.

Vijfde avond

Het is de vijfde achtereenvolgende avond dat relschoppers auto's in brand steken. Volgens de politie zijn de daders wederom gevlucht.
Check de andere branden ook maar:

http://www.alarmeringen.nl/regio/21/amsterdam-amstelland.html

Hemsterhuisstraat is de straat naast t august allebeplein. Sloterparkbad is ook nog 'redelijk' close
pi_54042631
Wat frustrerend die discussie in Nova. Het is zo'n tegen over elkaar staande groep, niet alleen de overlast-jongeren vs. de rest, maar ook de achterban van die jongeren blijkbaar. De mevrouw (moeder of 'wijkmoeder' of iets dergelijks) net bij nova vond het al geen goed idee dat de jongeren werden vastgezet, ik heb haar oplossing overigens niet gehoord, maar ik vrees dat het iets te maken heeft met dat die jongeren meer kansen zouden moeten krijgen.
Daar werd nogal soft op gereageerd IMO, die jongens zijn niet kansarm, die jongens zijn ontspoord. Ze hebben strafbare feiten gepleegd, dus opsluiten. Exact dezelfde behandeling als ieder ander. En wat dan als ze vrij komen? Ja dat zien we dan wel weer, daar heb ik ook geen oplossing voor, maar punt is dat ze nu uit die buurt weg moeten worden gehaald en de consequenties moeten in zien. De ouders in die wijken hebben hun handen van hun kinderen af gehaald omdat de 'kinderen' 20+ers zijn, dan moet de overheid maar de handjes uitsteken naar die kindjes. Prima, maar dan wel in de bak, waar ze horen.
pi_54044494
hehe... Ik kom er vandaag pas achter dat ik vlak bij dat plein werk
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:43:14 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54044861
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:06 schreef Taurus het volgende:
Wat frustrerend die discussie in Nova. Het is zo'n tegen over elkaar staande groep, niet alleen de overlast-jongeren vs. de rest, maar ook de achterban van die jongeren blijkbaar. De mevrouw (moeder of 'wijkmoeder' of iets dergelijks) net bij nova vond het al geen goed idee dat de jongeren werden vastgezet, ik heb haar oplossing overigens niet gehoord, maar ik vrees dat het iets te maken heeft met dat die jongeren meer kansen zouden moeten krijgen.
Daar werd nogal soft op gereageerd IMO, die jongens zijn niet kansarm, die jongens zijn ontspoord. Ze hebben strafbare feiten gepleegd, dus opsluiten. Exact dezelfde behandeling als ieder ander. En wat dan als ze vrij komen? Ja dat zien we dan wel weer, daar heb ik ook geen oplossing voor, maar punt is dat ze nu uit die buurt weg moeten worden gehaald en de consequenties moeten in zien. De ouders in die wijken hebben hun handen van hun kinderen af gehaald omdat de 'kinderen' 20+ers zijn, dan moet de overheid maar de handjes uitsteken naar die kindjes. Prima, maar dan wel in de bak, waar ze horen.
Idd vrij nutteloze discussie. Die mevrouw heeft waarschijnlijk wel een punt dat e.e.a. verwaarloosd was de laatste jaren maar ze geeft verder geen oplossing.

Steeds meer worden dit soort gesprekken gevoerd om punten te scoren of mensen de schuld te geven. Ik hoor weinig oplossingen en helemaal geen visie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54045228
Ok.

Weer twee auto`s in de buurt in de fik.

Wanneer gaan ze die kankermarokkansen (daarmee bedoel ik dus niet de goedwillenden) die constant de boel lopen te verzieken eens lens slaan met de wapenstok? Breek ze de armen/ribben/benen en gooi ze in een opvoedkamp.

Stelletje achterlijke mongolen. ME erop!

Edit: ik tik dit net in en ondertussen trappen er drie de fietsen van buren omver... je zou ze toch in brand steken...

Ja helaas was ik alleen en zij met drie... dus nee dan doe ik niks... ik wil geen martelaar worden voor een paar fietsen..

[ Bericht 38% gewijzigd door Kjew op 20-10-2007 01:11:03 ]
pi_54045473
Het zijn hetzelfde daders die elke avond toeslaan

ze hebben een cursus gevolgd hoe een auto in de fik te steken.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:15:25 #91
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54045496
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:02 schreef Kjew het volgende:
Ja helaas was ik alleen en zij met drie... dus nee dan doe ik niks... ik wil geen martelaar worden voor een paar fietsen..
Het filmen en de politie bellen?
pi_54045505
Maar vergeet niet dat zelfs de eigenaars hun eigen auto in de fik steken
zodat ze een nieuwe auto kunnen krijgen van de verzekering
pi_54045535
De daders zijn steeds hetzelfde
ze slaan steeds terug maar dan weer in een andere wijk

we hebben het hier over een enkeling of 2
pi_54045571
Die gasten rellen gewoon omdat ze daar een kick van krijgen.
Ze gebruiken de hele situatie rond die steekpartij als excuus.
Hoe meer aandacht eraan gegeven wordt, hoe harder ze rellen of auto'tjes in de fik gaan steken.

Wordt eens tijd dat er een paar van die gasten opgepakt gaan worden, en er een flinke sanctie op komt te staan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54045588
Op de Trouw website staat trouwens een interessant stuk onder de titel 'Vreemde in het gezin'. Dat geeft een kijkje in één Marokkaans gezin, dat verder redelijk normaal functioneert, maar ook één zoon heeft die kennelijk hoort bij de groep die deze ellende veroorzaakt.

Na lezing ervan denk ik in ieder geval dat je niet zomaar kunt zeggen dat het de ouders zijn die dit moeten oplossen. Want die ouders kunnen dit waarschijnlijk helemaal niet oplossen. Wat dus het balletje teruglegt bij de maatsschappij en meer in het bijzonder de overheid.

Bij die discussie in Nova werd ik overigens meer dan een beetje kwaad van dat geklets van die welzijnswerker en die 'moeder' die allebei meteen begonnen te wauwelen over 'kansen voor deze jongeren'. Deze jongeren verdienen het vooral dat ze eerst eens een keertje hard terug in het gareel worden gebracht. Pas daarna hoeven we als maatschappij weer eens te gaan denken over kansen bieden. Om dit te bereiken zullen we er niet omheen kunnen dat er wettelijke mogelijkheden worden gecreëerd om dit tuig aan te pakken. Want met de huidige regels, en een weigerachtige rechterlijke macht blijf je houden dat deze wijkterroristen zich onaantastbaar blijven achten.
pi_54045592
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:16 schreef Meki het volgende:
Maar vergeet niet dat zelfs de eigenaars hun eigen auto in de fik steken
zodat ze een nieuwe auto kunnen krijgen van de verzekering
Ja, dat zal het wezen.

Die boze stoute blanke westeling steekt natuurlijk zijn eigen auto in de brand en geeft die lieve onschuldige, hardwerkende marokkanen de schuld..
pi_54045614
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het filmen en de politie bellen?
Ik heb geen camera en wat gaat de politie dan doen denk je? Ze trappen een paar fietsen om... tegenwoordig moet je minimaal iemand neersteken/aansteken voordat men actie onderneemt...

En Meki, houd alsjeblieft je bek als je niet weet waar je over praat... of ben je mn buurman en kom je nooit buiten?
pi_54045625
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:18 schreef Meki het volgende:
De daders zijn steeds hetzelfde
ze slaan steeds terug maar dan weer in een andere wijk

we hebben het hier over een enkeling of 2 35
pi_54045654
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:20 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, dat zal het wezen.

Die boze stoute blanke westeling steekt natuurlijk zijn eigen auto in de brand en geeft die lieve onschuldige, hardwerkende marokkanen de schuld..
Gelet op de bevolkingssamenstelling van die buurt zou die auto ook wel eens van een Marokkaan kunnen zijn.
pi_54045656
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:20 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, dat zal het wezen.

Alles kan dat zeggen ze ook in de staatsloterij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')