abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54033358
Hoezo ~?? 020 Gaza ???
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:28:33 #52
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54033390
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Ze rellen vanwege jou en soort mensen

Ze rellen omdat ze een aanleiding hebben. Nederlandse Marokkanen zijn gelukkiger dan de Marokkanen in Brussel en Parijs. In tegenstelling tot in die steden krijgen de relschoppers dan ook nauwelijks bijval uit Marokkaanse hoek.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:29:06 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_54033402
quote:

[..]

Bullshit... Ze roepen dat ze daarom rellen. Discriminaaasie... Flikker toch op. Die discriminatie wordt veroorzaakt door hun ongein. Ze rellen om te rellen. Exact de reden waarom er van die bosmongolen rellen bij voetbalwedstrijden.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:29:38 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54033412
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:26 schreef Meki het volgende:
Hoezo ~?? 020 Gaza ???
Meki!

Ben je nog steeds aankomend hoofdagent? Ben je niet bang om door je marokkaanse vriendjes overhoop gestoken te worden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54033422
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:

Dan straf je dus mensen die niets gedaan hebben, en dat druist rechtstreeks tegen onze westerse rechtswaarden in.
Tja de goeden moeten altijd lijden onder de slechten. Altijd zo geweest en zal waarschijnlijk altijd zo blijven. Feit is dat we deze groep met de middelen die ons nu ter beschikking staan niet aan kunnen pakken. Het is ook hopeloos om te proberen hun leven te veranderen. Ten eerste willlen ze zelf niet. Waarom werken als je het ook kunt jatten. Ten tweede zoek maar eens een werkgever die zulk werknemers wil hebben. Als ik werkgever zou zijn zou ik bedanken voor de eer. Deze groep moet je dus zo spoedig als mogelijk isoleren en keihard aanpakken. Dat heeft een afschrikwekkende werking op anderen die op het punt staan af te glijden.
Dus we moeten gewoon een paar voorbeelden stellen en dat werkt het best door de betrokkenen en hele familie het land uit te zetten. Vindt het zelf niet prettig om hele famillie's eruit te zetten, maar anders zitten ze binnen luttele dagen als illegaal weer in het land bij de famillie en begint het hele gedoe opnieuw.

Een paar keer hard zijn en laten zien dat het je menens is en de rest bindt in. De harde aanpak werkte bij mij als kind ook veel beter als de softe praat aanpak
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:30:17 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54033431
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Bullshit... Ze roepen dat ze daarom rellen. Discriminaaasie... Flikker toch op. Die discriminatie wordt veroorzaakt door jullie ongein.
"Jullie"? Nu ga je er dus van uit dat Meki ook staat te rellen, over vooroordelen gesproken.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:32:12 #57
36431 bleiblei
pi_54033460
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Jullie"? Nu ga je er dus van uit dat Meki ook staat te rellen, over vooroordelen gesproken.
Naja, pak me maar weer op 1 woordje. Ik zal het voor je veranderen in hun.
Geneuzel altijd. Wel typisch weer... Om het probleem heen lullen want er zegt iemand "jullie".
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:36:59 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54033560
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, pak me maar weer op 1 woordje. Ik zal het voor je veranderen in hun.
Geneuzel altijd. Wel typisch weer... Om het probleem heen lullen want er zegt iemand "jullie".
Nee, de kern van het probleem ligt aan twee kanten: Meki die Wilders de schuld geeft van de rellen en mensen die het onderscheid niet kunnen maken tussen criminele Marokkanen en niet-criminele Marokkanen.
pi_54033585
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lollig dat iedereen roept dat ze harder aangepakt moeten worden en Cohen & de rechters roepen dat het allemaal wel meevalt. Kunnen ze niet ergens Cohen en een groepje rechters in die wijk laten overnachten? Dat ze een week mee lopen met die buurtvaders enzo?
Je hebt het verkeerd. Cohen en 'de rechters' weten wat er speelt en zijn niet meer nat achter de oortjes. Cohen en 'de rechters' hebben meegemaakt dat er keihard gevochten werd met krakers en radicale jongeren bij de kroning van Beatrix, dat de binnenstad wordt afgebroken wanneer Ajax een prijs wint, tientallen demonstraties die uit de hand liepen etc. Tuurlijk vinden ze 5 (! ) uitgebrandde auto's en 30 irritante kutmarokkaantjes dan wel meevallen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:40:32 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54033613
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lollig dat iedereen roept dat ze harder aangepakt moeten worden en Cohen & de rechters roepen dat het allemaal wel meevalt. Kunnen ze niet ergens Cohen en een groepje rechters in die wijk laten overnachten? Dat ze een week mee lopen met die buurtvaders enzo?
ahhh bron dat Cohen dat zegt?...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:44:18 #61
36431 bleiblei
pi_54033689
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, de kern van het probleem ligt aan twee kanten: Meki die Wilders de schuld geeft van de rellen en mensen die het onderscheid niet kunnen maken tussen criminele Marokkanen en niet-criminele Marokkanen.
Ik zie dat onderscheid heel goed. Heb jarenlang bijbaantje gehad in het nieuw Turkije van Eindhoven en een hoop prima mensen geholpen daar. Het zijn alleen relatief veel jongeren die het simpelweg verneuken voor de rest. En daar moet verandering in komen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:46:09 #62
36431 bleiblei
pi_54033715
Ik moet er overigens ook bijzeggen dat ik geenéén marokkaan ken onder de 25 (en dat zijn er heel wat) die naast hun gewone inkomsten geen illegale inkomsten heeft. Zegt ook wel wat imho. En is geen generalisatie want ik beweer niet dat ze allemaal zo zijn.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:48:14 #63
36431 bleiblei
pi_54033739
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:38 schreef Fides het volgende:

[..]

Je hebt het verkeerd. Cohen en 'de rechters' weten wat er speelt en zijn niet meer nat achter de oortjes. Cohen en 'de rechters' hebben meegemaakt dat er keihard gevochten werd met krakers en radicale jongeren bij de kroning van Beatrix, dat de binnenstad wordt afgebroken wanneer Ajax een prijs wint, tientallen demonstraties die uit de hand liepen etc. Tuurlijk vinden ze 5 (! ) uitgebrandde auto's en 30 irritante kutmarokkaantjes dan wel meevallen.
Het slaat nergens op om zoiets mee te vinden vallen.
Dit soort dingen vallen niet mee. Dondert het in welke schaal het plaats vindt .
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:50:02 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54033771
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet er overigens ook bijzeggen dat ik geenéén marokkaan ken onder de 25 (en dat zijn er heel wat) die naast hun gewone inkomsten geen illegale inkomsten heeft. Zegt ook wel wat imho. En is geen generalisatie want ik beweer niet dat ze allemaal zo zijn.
Ik ken er wel, maar ik ken er inderdaad meer die hosselen en rondhangen. Opvallend dat het een heel specifieke demografie betreft: nooit meisjes of vrouwen, altijd jonge jongens onder de 23. Bijna zonder uitzondering.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:51:31 #65
36431 bleiblei
pi_54033796
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:40 schreef Re het volgende:

[..]

ahhh bron dat Cohen dat zegt?...
Okee niet letterlijk. Hij zegt dat een harde aanpak niet "nodig is".
quote:
In navolging van Amsterdamse agenten pleit de Algemeen Christelijke Politiebond (ACP) voor harde maatregelen tegen rellende Marokkanen in Slotervaart, zoals een samenscholingsverbod. Maar burgemeester Job Cohen vindt dat niet nodig.
Bron: Onderandere Elsevier & Nu.nl
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:51:42 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54033800
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
Een paar keer hard zijn en laten zien dat het je menens is en de rest bindt in. De harde aanpak werkte bij mij als kind ook veel beter als de softe praat aanpak
Bij mij ook.
Maar straf krijgen voor iets dat je zus heeft gedaan helpt juist weer niet.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:52:51 #67
pi_54033812
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Dat zegt helemaal niks. Behalve dan dat jij veel criminele vriendjes hebt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:54:57 #68
36431 bleiblei
pi_54033841
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ken er wel, maar ik ken er inderdaad meer die hosselen en rondhangen. Opvallend dat het een heel specifieke demografie betreft: nooit meisjes of vrouwen, altijd jonge jongens onder de 23. Bijna zonder uitzondering.
Naja, opzich zijn er ook een aantal met een baan. Maar bij bijv. de gasten met een winkel kan je spullen die van een vrachtwagen gevallen zijn kopen (met braakschade er nog op ), bijv. een jongen die bij een pakkenzaak werkt. Hup, in de winkel pak passen... Kan je em een uurtje later voor een schijntje bij de achterdeur van em in ontvangst nemen. Dat werk .

Maar goed, ik ben te eerlijk voor deze wereld. Ik weet precies waar ik alles kan krijgen voor een fractie van de nieuw prijs maar ik moet geen gejatte zooi bij mij binnen .
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:57:45 #69
36431 bleiblei
pi_54033868
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal niks. Behalve dan dat jij veel criminele vriendjes hebt.
Waar lees jij dat het vriendjes zijn? .
En zegt niets? Mwah, vind het vrij naief om dat zo te roepen zonder precies te weten hoeveel mensen ik ken uit die kringen...

Maar goed, jij noemt ook iedereen die je kent direct een vriendje... Zegt misschien ook wel wat .
pi_54033876
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bij mij ook.
Maar straf krijgen voor iets dat je zus heeft gedaan helpt juist weer niet.
Wel als ik er zwijgend bij stond en niets deed. Heb toen ik nog klein was wel vaker straf gehad voor dingen die ik niet meteen gedaan had maar waar ik wel bij was. En echt wel dat het hielp.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:06:59 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54034022
quote:

[..]

Meki, haal die enorme stalen plaat eens voor je kop vandaan

Nee, die kutmarokkaantjes hebben hun eigen plan doen hun eigen ding en hebben hun eigen regels... en ze hebben lak en schijt aan iedereen, inclusief jouw persoontje en ze lachen zich de tering dat er "lotgenootjes" zijn die het voor hun opnemen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54034841
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wel als ik er zwijgend bij stond en niets deed. Heb toen ik nog klein was wel vaker straf gehad voor dingen die ik niet meteen gedaan had maar waar ik wel bij was. En echt wel dat het hielp.
idd dan leerde je het wel af om je in te laten met dat soort figuren.

Overigens blijf ik het op de opvoeding gooien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:27:03 #73
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_54035278
Ze rellen omdat ze dom zijn en hun eigen leefomgeving naar de tyfus helpen zonder dat ze het door hebben zowel fysiek als geestelijk verzieken ze de boel voor zichzelf en de omwonenden. En is voor dit soort mensen wel een oplossing? Ik twijfel daar echt aan. Uitzetten naar het land met familie is misschien nog niet zo een slecht idee, kunnen ze zien hoe hun stoere marokaan voorouders hun land zo mooi (NOT) hebben opgebouwd. Misschien waarderen ze het dan ook meer dat ze hier naar school toe mogen zodat ze niet allemaal geitenhoeder hoeven te worden. Ik vind het zo ondankbaar en dom hoe die mensen zich gedragen. Tuig, paupers.... ze hebben echt een kutmentaliteit gelukkig mag je daar nog wel onderscheid op maken. En de mentaliteit van deze mensen is een heel beroerde mijns inzien.
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_54036841
quote:

[..]

nee, ze rellen omdat ze zich gesteund weten door mensen zoals jij, die weliswaar niet mee rellen , maar ofwel zwijgen ofwel de beschuldigende vinger naar de verkeerde wijzen, omdat nog eens te doen als ze de vruchten plukken van het rellen van hun broeders, namelijk net zo met de nek aangekeken worden op de lange termijn.

zou het niet zomaar kunnen helpen als je die gasten niet langer de hand boven het hoofd houdt, puur en alleen omdat jullie een afkomst delen, een cultuur delen, jullie ouders een geloof delen, zou het niet helpen (let wel MEE helpen, dus niet dé oplossing) als je de vinger eens massaal als niet rellende Nederlander met Marokkaanse roots naar hen zou wijzen die het al sinds jaar en dag voor ONS ALLEMAAL verpesten?

zij zijn degene die dit land, iig bepaalde steden vooralsnog , naar de klote helpen, niet degene die dat gekloot zat zijn en op een bepaald moment, door de overdaad aan gekloot, geen onderscheid meer kunnen of willen maken tussen reller, meereller , zwijger of vingerwijzer.

de keuze is aan jou, aan jullie, niet om ons te plezieren, het zal me als het zo doorgaat over een paar jaar compleet aan mijn westerse kont roesten of 'jullie' het hier naar je zin hebben hier, je kunt zo weg namelijk, terug naar (rifr)af, maar om jezelf te plezieren, nu eens zelf initiatief te tonen om het leven leuker te maken voor iedereen in die wijken, dus ook de autochtonen, of allochtonen van andere komaf.

Klagen over de mistroostig ogende buurt? knap hem zelf op, stap naar de gemeente en lever plan Buurtopleuken in, toon eens zelf initiatief, en ga niet zitten ouwetiefushoeren over "waar blijft ons buurthuis, waar blijven de voetbalveldjes, wij willen een eigen dit en een eigen dat, een grotere gebedsruimte , aparte zwemlessen, organiseer zelf nu eens wat (en dit is niet tegen jou gericht, maar tegen al die figuren die in de media klagen dat er "niets voor ons gedaan wordt")

het werkt twee kanten op, en me fucking dunkt dat er van 'onze' kant zat gedaan is en nog steeds wordt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:54:51 #75
pi_54036967
We kunnen toch gewoon de media de schuld geven? Stel je voor dat iemand verantwoordelijk moet zijn voor zijn eigen gedrag, zeg.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:55:46 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54036987
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:01 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.slotervaart.amsterdam.nl/...en/jongeren_in

Heel erg goed dit
Ik hoop men dat iedereen zich afkeert tegen deze baldadige mensen die het voor anderen het zuur maken.
Wij allen tegen hun en dan gaat werken
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:17 schreef Meki het volgende:

Moeten allemaal aangepakt worden en met boetes uitdelen
samenscholingsverbod instellen totdat de rust weerkeert

en bij rellende pogingen gelijk met de ME erop af. en arresteren en een taakstraf geven waarmee ze hele buurt kunnen vegen en schoonmaken.
pi_54037365
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ahum, je hebt zelf ook behoorlijk last van vooroordelen bovendien maak je je zelfs bijna altijd schuldig aan generaliseren zonder dat je er erg in hebt.

Mijn mening, boven de 18, indien dubbele paspoort NL paspoort invorderen na een zware crimineel feit met veroordeling. Weer in de fout dan linea recta richting marokko. Laat hun koning tevens medelanders de zorg om hen geven.

Onder de 18, ouders aansprakelijk stellen voor hun minderjarige kroost inclusief gerechts en detentie of verpleegkosten met als stok achter de deur uitwijzing met meerderjarigheid.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:36:22 #78
97745 Thorical
finding a way
pi_54037797
Wie gaat eigelijk de schade, nu al 4 auto's en wat ruiten betalen?
En dan heb ik het niet eens over de bisproportionele inzet van de politie.
Kan die rekening richting ook naar Marrokko?(want wij zijn marokanen en zijn zielig en worden niet begrepen).
Soms heb ik het helemaal gehad met die lui die God nog gebod kennen. En voor God mogen ze van mijn part best Allah lezen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:43:58 #79
163650 Greys
pi_54037961
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar, wie die schade gaat betalen.
Het zal jouw auto zijn...

Ik hoop in elk geval met heel mijn hart dat de goedwillende Marokkanen - want die zijn er zat - zich keihard gaan afzetten tegen die relschoppers, dat tuig (en ja, ik had net zo hard tuig genoemd als het geen Marokkanen waren). Opdat ze zich van geen kant meer gesteund voelen. Dat de niet-rellers niet toch de hand boven hun hoofd blijven houden omdat ze nou eenmaal dezelfde cultuur/afkomst hebben. Als ze merken dat ze zelfs door mede-Marokkanen uitgekotst worden om hun gedrag, misschien dat er dan een lampje gaat branden. Gelukkig is het wel van alle kanten al te merken dat er ook daadwerkelijk veel Marokkanen zijn die zich afzetten en er ontzettend klaar mee zijn dat zij er ook op worden aangekeken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:49:33 #80
36431 bleiblei
pi_54038096
één ding weet ik zeker... Die auto's, ramen, etc. gaan niet door die 35 knulletjes of hun ouders betaald worden
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:02:10 #81
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_54041093
Opnieuw brandende auto in Amsterdam-West
Uitgegeven: 19 oktober 2007 21:49
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2007 21:52

AMSTERDAM - In Amsterdam-West is vrijdagavond rond 21.15 uur opnieuw een auto in brand gestoken. Dat maakte de politie bekend.

Het voertuig stond aan de President Allendelaan aan de Sloterplas. Dat is niet ver van stadsdeel Slotervaart waar zondag een brigadier op een politiebureau de 22-jarige Bilal B. doodschoot nadat hij haar en een college had gestoken met een mes. Sindsdien is het onrustig in het stadsdeel West.

Vijfde avond

Het is de vijfde achtereenvolgende avond dat relschoppers auto's in brand steken. Volgens de politie zijn de daders wederom gevlucht.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:14:46 #82
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_54041394
Hypen dus. Want dit heeft niets met afgelopen zondag te maken...
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:20:06 #83
pi_54041511
Kijkt er hier iemand NOVA of is iedereen op straat aan het rellen?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:49:38 #84
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_54042233
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:49 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, ze rellen omdat ze zich gesteund weten door mensen zoals jij, die weliswaar niet mee rellen , maar ofwel zwijgen ofwel de beschuldigende vinger naar de verkeerde wijzen, omdat nog eens te doen als ze de vruchten plukken van het rellen van hun broeders, namelijk net zo met de nek aangekeken worden op de lange termijn.

zou het niet zomaar kunnen helpen als je die gasten niet langer de hand boven het hoofd houdt, puur en alleen omdat jullie een afkomst delen, een cultuur delen, jullie ouders een geloof delen, zou het niet helpen (let wel MEE helpen, dus niet dé oplossing) als je de vinger eens massaal als niet rellende Nederlander met Marokkaanse roots naar hen zou wijzen die het al sinds jaar en dag voor ONS ALLEMAAL verpesten?

zij zijn degene die dit land, iig bepaalde steden vooralsnog , naar de klote helpen, niet degene die dat gekloot zat zijn en op een bepaald moment, door de overdaad aan gekloot, geen onderscheid meer kunnen of willen maken tussen reller, meereller , zwijger of vingerwijzer.

de keuze is aan jou, aan jullie, niet om ons te plezieren, het zal me als het zo doorgaat over een paar jaar compleet aan mijn westerse kont roesten of 'jullie' het hier naar je zin hebben hier, je kunt zo weg namelijk, terug naar (rifr)af, maar om jezelf te plezieren, nu eens zelf initiatief te tonen om het leven leuker te maken voor iedereen in die wijken, dus ook de autochtonen, of allochtonen van andere komaf.

Klagen over de mistroostig ogende buurt? knap hem zelf op, stap naar de gemeente en lever plan Buurtopleuken in, toon eens zelf initiatief, en ga niet zitten ouwetiefushoeren over "waar blijft ons buurthuis, waar blijven de voetbalveldjes, wij willen een eigen dit en een eigen dat, een grotere gebedsruimte , aparte zwemlessen, organiseer zelf nu eens wat (en dit is niet tegen jou gericht, maar tegen al die figuren die in de media klagen dat er "niets voor ons gedaan wordt")

het werkt twee kanten op, en me fucking dunkt dat er van 'onze' kant zat gedaan is en nog steeds wordt.
Een van de meest zinnige posts ooit op Fok.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_54042493
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 22:02 schreef AryaMehr het volgende:
Opnieuw brandende auto in Amsterdam-West
Uitgegeven: 19 oktober 2007 21:49
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2007 21:52

AMSTERDAM - In Amsterdam-West is vrijdagavond rond 21.15 uur opnieuw een auto in brand gestoken. Dat maakte de politie bekend.

Het voertuig stond aan de President Allendelaan aan de Sloterplas. Dat is niet ver van stadsdeel Slotervaart waar zondag een brigadier op een politiebureau de 22-jarige Bilal B. doodschoot nadat hij haar en een college had gestoken met een mes. Sindsdien is het onrustig in het stadsdeel West.

Vijfde avond

Het is de vijfde achtereenvolgende avond dat relschoppers auto's in brand steken. Volgens de politie zijn de daders wederom gevlucht.
Check de andere branden ook maar:

http://www.alarmeringen.nl/regio/21/amsterdam-amstelland.html

Hemsterhuisstraat is de straat naast t august allebeplein. Sloterparkbad is ook nog 'redelijk' close
pi_54042631
Wat frustrerend die discussie in Nova. Het is zo'n tegen over elkaar staande groep, niet alleen de overlast-jongeren vs. de rest, maar ook de achterban van die jongeren blijkbaar. De mevrouw (moeder of 'wijkmoeder' of iets dergelijks) net bij nova vond het al geen goed idee dat de jongeren werden vastgezet, ik heb haar oplossing overigens niet gehoord, maar ik vrees dat het iets te maken heeft met dat die jongeren meer kansen zouden moeten krijgen.
Daar werd nogal soft op gereageerd IMO, die jongens zijn niet kansarm, die jongens zijn ontspoord. Ze hebben strafbare feiten gepleegd, dus opsluiten. Exact dezelfde behandeling als ieder ander. En wat dan als ze vrij komen? Ja dat zien we dan wel weer, daar heb ik ook geen oplossing voor, maar punt is dat ze nu uit die buurt weg moeten worden gehaald en de consequenties moeten in zien. De ouders in die wijken hebben hun handen van hun kinderen af gehaald omdat de 'kinderen' 20+ers zijn, dan moet de overheid maar de handjes uitsteken naar die kindjes. Prima, maar dan wel in de bak, waar ze horen.
pi_54044494
hehe... Ik kom er vandaag pas achter dat ik vlak bij dat plein werk
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:43:14 #88
pi_54044861
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:06 schreef Taurus het volgende:
Wat frustrerend die discussie in Nova. Het is zo'n tegen over elkaar staande groep, niet alleen de overlast-jongeren vs. de rest, maar ook de achterban van die jongeren blijkbaar. De mevrouw (moeder of 'wijkmoeder' of iets dergelijks) net bij nova vond het al geen goed idee dat de jongeren werden vastgezet, ik heb haar oplossing overigens niet gehoord, maar ik vrees dat het iets te maken heeft met dat die jongeren meer kansen zouden moeten krijgen.
Daar werd nogal soft op gereageerd IMO, die jongens zijn niet kansarm, die jongens zijn ontspoord. Ze hebben strafbare feiten gepleegd, dus opsluiten. Exact dezelfde behandeling als ieder ander. En wat dan als ze vrij komen? Ja dat zien we dan wel weer, daar heb ik ook geen oplossing voor, maar punt is dat ze nu uit die buurt weg moeten worden gehaald en de consequenties moeten in zien. De ouders in die wijken hebben hun handen van hun kinderen af gehaald omdat de 'kinderen' 20+ers zijn, dan moet de overheid maar de handjes uitsteken naar die kindjes. Prima, maar dan wel in de bak, waar ze horen.
Idd vrij nutteloze discussie. Die mevrouw heeft waarschijnlijk wel een punt dat e.e.a. verwaarloosd was de laatste jaren maar ze geeft verder geen oplossing.

Steeds meer worden dit soort gesprekken gevoerd om punten te scoren of mensen de schuld te geven. Ik hoor weinig oplossingen en helemaal geen visie.
pi_54045228
Ok.

Weer twee auto`s in de buurt in de fik.

Wanneer gaan ze die kankermarokkansen (daarmee bedoel ik dus niet de goedwillenden) die constant de boel lopen te verzieken eens lens slaan met de wapenstok? Breek ze de armen/ribben/benen en gooi ze in een opvoedkamp.

Stelletje achterlijke mongolen. ME erop!

Edit: ik tik dit net in en ondertussen trappen er drie de fietsen van buren omver... je zou ze toch in brand steken...

Ja helaas was ik alleen en zij met drie... dus nee dan doe ik niks... ik wil geen martelaar worden voor een paar fietsen..

[ Bericht 38% gewijzigd door Kjew op 20-10-2007 01:11:03 ]
pi_54045473
Het zijn hetzelfde daders die elke avond toeslaan

ze hebben een cursus gevolgd hoe een auto in de fik te steken.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:15:25 #91
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54045496
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:02 schreef Kjew het volgende:
Ja helaas was ik alleen en zij met drie... dus nee dan doe ik niks... ik wil geen martelaar worden voor een paar fietsen..
Het filmen en de politie bellen?
pi_54045505
Maar vergeet niet dat zelfs de eigenaars hun eigen auto in de fik steken
zodat ze een nieuwe auto kunnen krijgen van de verzekering
pi_54045535
De daders zijn steeds hetzelfde
ze slaan steeds terug maar dan weer in een andere wijk

we hebben het hier over een enkeling of 2
pi_54045571
Die gasten rellen gewoon omdat ze daar een kick van krijgen.
Ze gebruiken de hele situatie rond die steekpartij als excuus.
Hoe meer aandacht eraan gegeven wordt, hoe harder ze rellen of auto'tjes in de fik gaan steken.

Wordt eens tijd dat er een paar van die gasten opgepakt gaan worden, en er een flinke sanctie op komt te staan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54045588
Op de Trouw website staat trouwens een interessant stuk onder de titel 'Vreemde in het gezin'. Dat geeft een kijkje in één Marokkaans gezin, dat verder redelijk normaal functioneert, maar ook één zoon heeft die kennelijk hoort bij de groep die deze ellende veroorzaakt.

Na lezing ervan denk ik in ieder geval dat je niet zomaar kunt zeggen dat het de ouders zijn die dit moeten oplossen. Want die ouders kunnen dit waarschijnlijk helemaal niet oplossen. Wat dus het balletje teruglegt bij de maatsschappij en meer in het bijzonder de overheid.

Bij die discussie in Nova werd ik overigens meer dan een beetje kwaad van dat geklets van die welzijnswerker en die 'moeder' die allebei meteen begonnen te wauwelen over 'kansen voor deze jongeren'. Deze jongeren verdienen het vooral dat ze eerst eens een keertje hard terug in het gareel worden gebracht. Pas daarna hoeven we als maatschappij weer eens te gaan denken over kansen bieden. Om dit te bereiken zullen we er niet omheen kunnen dat er wettelijke mogelijkheden worden gecreëerd om dit tuig aan te pakken. Want met de huidige regels, en een weigerachtige rechterlijke macht blijf je houden dat deze wijkterroristen zich onaantastbaar blijven achten.
pi_54045592
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:16 schreef Meki het volgende:
Maar vergeet niet dat zelfs de eigenaars hun eigen auto in de fik steken
zodat ze een nieuwe auto kunnen krijgen van de verzekering
Ja, dat zal het wezen.

Die boze stoute blanke westeling steekt natuurlijk zijn eigen auto in de brand en geeft die lieve onschuldige, hardwerkende marokkanen de schuld..
pi_54045614
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het filmen en de politie bellen?
Ik heb geen camera en wat gaat de politie dan doen denk je? Ze trappen een paar fietsen om... tegenwoordig moet je minimaal iemand neersteken/aansteken voordat men actie onderneemt...

En Meki, houd alsjeblieft je bek als je niet weet waar je over praat... of ben je mn buurman en kom je nooit buiten?
pi_54045625
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:18 schreef Meki het volgende:
De daders zijn steeds hetzelfde
ze slaan steeds terug maar dan weer in een andere wijk

we hebben het hier over een enkeling of 2 35
pi_54045654
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:20 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, dat zal het wezen.

Die boze stoute blanke westeling steekt natuurlijk zijn eigen auto in de brand en geeft die lieve onschuldige, hardwerkende marokkanen de schuld..
Gelet op de bevolkingssamenstelling van die buurt zou die auto ook wel eens van een Marokkaan kunnen zijn.
pi_54045656
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:20 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, dat zal het wezen.

Alles kan dat zeggen ze ook in de staatsloterij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')