quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze rellen vanwege jou en soort mensen
Bullshit... Ze roepen dat ze daarom rellen. Discriminaaasie... Flikker toch op. Die discriminatie wordt veroorzaakt door hun ongein. Ze rellen om te rellen. Exact de reden waarom er van die bosmongolen rellen bij voetbalwedstrijden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Meki!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:26 schreef Meki het volgende:
Hoezo ~?? 020 Gaza ???
Tja de goeden moeten altijd lijden onder de slechten. Altijd zo geweest en zal waarschijnlijk altijd zo blijven. Feit is dat we deze groep met de middelen die ons nu ter beschikking staan niet aan kunnen pakken. Het is ook hopeloos om te proberen hun leven te veranderen. Ten eerste willlen ze zelf niet. Waarom werken als je het ook kunt jatten. Ten tweede zoek maar eens een werkgever die zulk werknemers wil hebben. Als ik werkgever zou zijn zou ik bedanken voor de eer. Deze groep moet je dus zo spoedig als mogelijk isoleren en keihard aanpakken. Dat heeft een afschrikwekkende werking op anderen die op het punt staan af te glijden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:
Dan straf je dus mensen die niets gedaan hebben, en dat druist rechtstreeks tegen onze westerse rechtswaarden in.
"Jullie"? Nu ga je er dus van uit dat Meki ook staat te rellen, over vooroordelen gesproken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bullshit... Ze roepen dat ze daarom rellen. Discriminaaasie... Flikker toch op. Die discriminatie wordt veroorzaakt door jullie ongein.
Naja, pak me maar weer op 1 woordje. Ik zal het voor je veranderen in hun.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Jullie"? Nu ga je er dus van uit dat Meki ook staat te rellen, over vooroordelen gesproken.
Nee, de kern van het probleem ligt aan twee kanten: Meki die Wilders de schuld geeft van de rellen en mensen die het onderscheid niet kunnen maken tussen criminele Marokkanen en niet-criminele Marokkanen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, pak me maar weer op 1 woordje. Ik zal het voor je veranderen in hun.
Geneuzel altijd. Wel typisch weer... Om het probleem heen lullen want er zegt iemand "jullie".
Je hebt het verkeerd. Cohen en 'de rechters' weten wat er speelt en zijn niet meer nat achter de oortjes. Cohen en 'de rechters' hebben meegemaakt dat er keihard gevochten werd met krakers en radicale jongeren bij de kroning van Beatrix, dat de binnenstad wordt afgebroken wanneer Ajax een prijs wint, tientallen demonstraties die uit de hand liepen etc. Tuurlijk vinden ze 5 (!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lollig dat iedereen roept dat ze harder aangepakt moeten worden en Cohen & de rechters roepen dat het allemaal wel meevalt. Kunnen ze niet ergens Cohen en een groepje rechters in die wijk laten overnachten? Dat ze een week mee lopen met die buurtvaders enzo?
ahhh bron dat Cohen dat zegt?...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lollig dat iedereen roept dat ze harder aangepakt moeten worden en Cohen & de rechters roepen dat het allemaal wel meevalt. Kunnen ze niet ergens Cohen en een groepje rechters in die wijk laten overnachten? Dat ze een week mee lopen met die buurtvaders enzo?
Ik zie dat onderscheid heel goed. Heb jarenlang bijbaantje gehad in het nieuw Turkije van Eindhoven en een hoop prima mensen geholpen daar. Het zijn alleen relatief veel jongeren die het simpelweg verneuken voor de rest. En daar moet verandering in komen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, de kern van het probleem ligt aan twee kanten: Meki die Wilders de schuld geeft van de rellen en mensen die het onderscheid niet kunnen maken tussen criminele Marokkanen en niet-criminele Marokkanen.
Het slaat nergens op om zoiets mee te vinden vallen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Je hebt het verkeerd. Cohen en 'de rechters' weten wat er speelt en zijn niet meer nat achter de oortjes. Cohen en 'de rechters' hebben meegemaakt dat er keihard gevochten werd met krakers en radicale jongeren bij de kroning van Beatrix, dat de binnenstad wordt afgebroken wanneer Ajax een prijs wint, tientallen demonstraties die uit de hand liepen etc. Tuurlijk vinden ze 5 (!) uitgebrandde auto's en 30 irritante kutmarokkaantjes dan wel meevallen.
Ik ken er wel, maar ik ken er inderdaad meer die hosselen en rondhangen. Opvallend dat het een heel specifieke demografie betreft: nooit meisjes of vrouwen, altijd jonge jongens onder de 23. Bijna zonder uitzondering.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet er overigens ook bijzeggen dat ik geenéén marokkaan ken onder de 25 (en dat zijn er heel wat) die naast hun gewone inkomsten geen illegale inkomsten heeft. Zegt ook wel wat imho. En is geen generalisatie want ik beweer niet dat ze allemaal zo zijn.
Okee niet letterlijk. Hij zegt dat een harde aanpak niet "nodig is".quote:
Bron: Onderandere Elsevier & Nu.nlquote:In navolging van Amsterdamse agenten pleit de Algemeen Christelijke Politiebond (ACP) voor harde maatregelen tegen rellende Marokkanen in Slotervaart, zoals een samenscholingsverbod. Maar burgemeester Job Cohen vindt dat niet nodig.
Bij mij ook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
Een paar keer hard zijn en laten zien dat het je menens is en de rest bindt in. De harde aanpak werkte bij mij als kind ook veel beter als de softe praat aanpak
Dat zegt helemaal niks. Behalve dan dat jij veel criminele vriendjes hebt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet er overigens ook bijzeggen dat ik geenéén marokkaan ken onder de 25 (en dat zijn er heel wat) die naast hun gewone inkomsten geen illegale inkomsten heeft. Zegt ook wel wat imho. En is geen generalisatie want ik beweer niet dat ze allemaal zo zijn.
Naja, opzich zijn er ook een aantal met een baan. Maar bij bijv. de gasten met een winkel kan je spullen die van een vrachtwagen gevallen zijn kopen (met braakschade er nog opquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ken er wel, maar ik ken er inderdaad meer die hosselen en rondhangen. Opvallend dat het een heel specifieke demografie betreft: nooit meisjes of vrouwen, altijd jonge jongens onder de 23. Bijna zonder uitzondering.
Waar lees jij dat het vriendjes zijn?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks. Behalve dan dat jij veel criminele vriendjes hebt.
Wel als ik er zwijgend bij stond en niets deed. Heb toen ik nog klein was wel vaker straf gehad voor dingen die ik niet meteen gedaan had maar waar ik wel bij was. En echt wel dat het hielp.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bij mij ook.
Maar straf krijgen voor iets dat je zus heeft gedaan helpt juist weer niet.
Meki, haal die enorme stalen plaat eens voor je kop vandaanquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
idd dan leerde je het wel af om je in te laten met dat soort figuren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wel als ik er zwijgend bij stond en niets deed. Heb toen ik nog klein was wel vaker straf gehad voor dingen die ik niet meteen gedaan had maar waar ik wel bij was. En echt wel dat het hielp.
nee, ze rellen omdat ze zich gesteund weten door mensen zoals jij, die weliswaar niet mee rellen , maar ofwel zwijgen ofwel de beschuldigende vinger naar de verkeerde wijzen, omdat nog eens te doen als ze de vruchten plukken van het rellen van hun broeders, namelijk net zo met de nek aangekeken worden op de lange termijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:01 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.slotervaart.amsterdam.nl/...en/jongeren_in
Heel erg goed dit
Ik hoop men dat iedereen zich afkeert tegen deze baldadige mensen die het voor anderen het zuur maken.
Wij allen tegen hun en dan gaat werken
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:17 schreef Meki het volgende:
Moeten allemaal aangepakt worden en met boetes uitdelen
samenscholingsverbod instellen totdat de rust weerkeert
en bij rellende pogingen gelijk met de ME erop af. en arresteren en een taakstraf geven waarmee ze hele buurt kunnen vegen en schoonmaken.
Ahum, je hebt zelf ook behoorlijk last van vooroordelen bovendien maak je je zelfs bijna altijd schuldig aan generaliseren zonder dat je er erg in hebt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Jullie"? Nu ga je er dus van uit dat Meki ook staat te rellen, over vooroordelen gesproken.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:49 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, ze rellen omdat ze zich gesteund weten door mensen zoals jij, die weliswaar niet mee rellen , maar ofwel zwijgen ofwel de beschuldigende vinger naar de verkeerde wijzen, omdat nog eens te doen als ze de vruchten plukken van het rellen van hun broeders, namelijk net zo met de nek aangekeken worden op de lange termijn.
zou het niet zomaar kunnen helpen als je die gasten niet langer de hand boven het hoofd houdt, puur en alleen omdat jullie een afkomst delen, een cultuur delen, jullie ouders een geloof delen, zou het niet helpen (let wel MEE helpen, dus niet dé oplossing) als je de vinger eens massaal als niet rellende Nederlander met Marokkaanse roots naar hen zou wijzen die het al sinds jaar en dag voor ONS ALLEMAAL verpesten?
zij zijn degene die dit land, iig bepaalde steden vooralsnog , naar de klote helpen, niet degene die dat gekloot zat zijn en op een bepaald moment, door de overdaad aan gekloot, geen onderscheid meer kunnen of willen maken tussen reller, meereller , zwijger of vingerwijzer.
de keuze is aan jou, aan jullie, niet om ons te plezieren, het zal me als het zo doorgaat over een paar jaar compleet aan mijn westerse kont roesten of 'jullie' het hier naar je zin hebben hier, je kunt zo weg namelijk, terug naar (rifr)af, maar om jezelf te plezieren, nu eens zelf initiatief te tonen om het leven leuker te maken voor iedereen in die wijken, dus ook de autochtonen, of allochtonen van andere komaf.
Klagen over de mistroostig ogende buurt? knap hem zelf op, stap naar de gemeente en lever plan Buurtopleuken in, toon eens zelf initiatief, en ga niet zitten ouwetiefushoeren over "waar blijft ons buurthuis, waar blijven de voetbalveldjes, wij willen een eigen dit en een eigen dat, een grotere gebedsruimte , aparte zwemlessen, organiseer zelf nu eens wat (en dit is niet tegen jou gericht, maar tegen al die figuren die in de media klagen dat er "niets voor ons gedaan wordt")
het werkt twee kanten op, en me fucking dunkt dat er van 'onze' kant zat gedaan is en nog steeds wordt.
Check de andere branden ook maar:quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:02 schreef AryaMehr het volgende:
Opnieuw brandende auto in Amsterdam-West
Uitgegeven: 19 oktober 2007 21:49
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2007 21:52
AMSTERDAM - In Amsterdam-West is vrijdagavond rond 21.15 uur opnieuw een auto in brand gestoken. Dat maakte de politie bekend.
Het voertuig stond aan de President Allendelaan aan de Sloterplas. Dat is niet ver van stadsdeel Slotervaart waar zondag een brigadier op een politiebureau de 22-jarige Bilal B. doodschoot nadat hij haar en een college had gestoken met een mes. Sindsdien is het onrustig in het stadsdeel West.
Vijfde avond
Het is de vijfde achtereenvolgende avond dat relschoppers auto's in brand steken. Volgens de politie zijn de daders wederom gevlucht.
Idd vrij nutteloze discussie. Die mevrouw heeft waarschijnlijk wel een punt dat e.e.a. verwaarloosd was de laatste jaren maar ze geeft verder geen oplossing.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:06 schreef Taurus het volgende:
Wat frustrerend die discussie in Nova. Het is zo'n tegen over elkaar staande groep, niet alleen de overlast-jongeren vs. de rest, maar ook de achterban van die jongeren blijkbaar. De mevrouw (moeder of 'wijkmoeder' of iets dergelijks) net bij nova vond het al geen goed idee dat de jongeren werden vastgezet, ik heb haar oplossing overigens niet gehoord, maar ik vrees dat het iets te maken heeft met dat die jongeren meer kansen zouden moeten krijgen.
Daar werd nogal soft op gereageerd IMO, die jongens zijn niet kansarm, die jongens zijn ontspoord. Ze hebben strafbare feiten gepleegd, dus opsluiten. Exact dezelfde behandeling als ieder ander. En wat dan als ze vrij komen? Ja dat zien we dan wel weer, daar heb ik ook geen oplossing voor, maar punt is dat ze nu uit die buurt weg moeten worden gehaald en de consequenties moeten in zien. De ouders in die wijken hebben hun handen van hun kinderen af gehaald omdat de 'kinderen' 20+ers zijn, dan moet de overheid maar de handjes uitsteken naar die kindjes. Prima, maar dan wel in de bak, waar ze horen.
Het filmen en de politie bellen?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:02 schreef Kjew het volgende:
Ja helaas was ik alleen en zij met drie... dus nee dan doe ik niks... ik wil geen martelaar worden voor een paar fietsen..![]()
Ja, dat zal het wezen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:16 schreef Meki het volgende:
Maar vergeet niet dat zelfs de eigenaars hun eigen auto in de fik steken
zodat ze een nieuwe auto kunnen krijgen van de verzekering
Ik heb geen camera en wat gaat de politie dan doen denk je? Ze trappen een paar fietsen om... tegenwoordig moet je minimaal iemand neersteken/aansteken voordat men actie onderneemt...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het filmen en de politie bellen?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:18 schreef Meki het volgende:
De daders zijn steeds hetzelfde
ze slaan steeds terug maar dan weer in een andere wijk
we hebben het hier over een enkeling of 2 35
Gelet op de bevolkingssamenstelling van die buurt zou die auto ook wel eens van een Marokkaan kunnen zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:20 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, dat zal het wezen.![]()
Die boze stoute blanke westeling steekt natuurlijk zijn eigen auto in de brand en geeft die lieve onschuldige, hardwerkende marokkanen de schuld..
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:20 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, dat zal het wezen.![]()
Die boze stoute blanke westeling steekt natuurlijk zijn eigen auto in de brand en geeft die lieve onschuldige, hardwerkende marokkanen de schuld..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |